(Ronttu @ Heinä. 09 2011,23:30) kirjoitti
Mulla on CBR 600f -92 ja pyörä toiminut hienosti mitä mulla ollut, ajanut siis vain alle 200 km ja ymmärtääkseni ollut aika vähällä ajolla viime vuosina.
Tänään sattui seuraavaa: Laitoin ekaa kertaa ryypyn päälle kun aamulla käynnistin --> ryyppy pois ja annoin vielä hetken lämmetä tyhjäkäynnillä --> lähdin ajamaan --> ei mitään erikoista maantie nopeuksissa --> siirryin hiekkapäällysteiselle ns. mökkitielle ja vauhti oli todella hiljainen, huomasin että nyt on jotain ihmeellistä oikein hiljaa ajettaessa --> pysähdyin ja sammutin koneen --> uudelleen käynnistys ei sitten enään ollutkaan helppo homma, vaan älyttömällä sahaamisella ja kaasun antamisella vasta sain vihdoin ja viimein käyntiin --> ajoin kotiin --> käynnistys vaikeudet jatkuivat ja ns. booaus alakierroksilla, muutenkin kun annoin kaasua vain vähän niin tuntui että vastaa todella huonosti pieneen kaasuun ja havaittavissa oli booausta, oikein kunnolla kun nosti kierroksia niin silloin tuntui toimivan normaalisti --> jos sammutti ja useiden käynnistys yritysten jälkeen sai pyörän käyntiin, niin tyhjäkäynnillä saattoi nostaa itse kierroksia ja muutenkin kävi epätasaisesti.
Tämän jälkeen "jumppasin" manuaalista ryyppyvipua ja kävin kaasuttelemassa pienen lenkin. Tämän jälkeen pyörä toimi taas kuin aijemmin ja lähtee todella hienosti myös lämpimänä käyntiin.
Onko muilla vastaavaa ollut ja voiko johtua että manuaaliryyppy jää jumiin osittain?