Lainaa:
(keskijalka @ Maalis. 19 2009,10:21) kirjoitti
Tuossa joku kirjoitti että maalinpoistoaine syövyttää pintaa maalin alla. Olisiko sellaista maalinpoistokeinoa olemassa millä saa alkuperäisen pinnan palautettua siistinä takaisin?
Minulla on nimittäin väärään väriin maalatut Kappa laukut, siis niiden kannet. Väärän värin alla on se musta appelsiinipinta jonka haluaisin palauttaa takaisin poistamalla väärän maalin.
Onko uudelleen maalaaminen ainoa vaihtoehto vai voisiko maalinpoistolla jollakin aineella saada siistin lopputuloksen?
Moro. Sinulla on laukut muovia, joten pidä maalinpoistoaine poissa kuvioista, vahingoittaa muoviosia.(sis. yleensä muurahaishappoa) Itse tekisin jos minulla tuollainen tilanne olisi, ja laukkuihin vedetty entinen väri on kunnolla kiinni: kiilto pois ja uusi väri pintaan.
Jos tahtoo sitä appelsiinipintaa, niin siihen on sitten useita vaihtoehtoja...1) mustaa teollisuus akryyliä hieman nuukalla ohenteella, tulee lihava aplaripinta
2) ns. puskurimaaleja, antavat erilaisia textuureja, karkeampaa ja hienompaa, tarkoituksena jäljitellä puskurin pintakuvioita, 3) hyvälaatuinen kiveniskumassa, esim teroson ja siihen akryyliväri päälle.
Itse kyllä jättäisin sileäksi..=) mutta en kyllä omista laukkujakaan, kuhan höpisen..