Vaimo ajoi mun autolla muutamia viikkoja sitten ylinopeutta kameraan. Postissa tuli mun nimellä ilmoitus ajetusta ylinopudesta, kello ja päivä sekä kameran sijainti.
Kirjeessä pyydettiin selvitystä viikon kuluessa ajaneesta henkilöstä. Jos selvitystä ei anneta, niin minä olen syylliseksi epäilty ja asiasta tehdään poliisin toimesta esitutkinta.
Jos asia olis mennyt siihen vaiheeseen, että esitutkintaan ryhdyttäisiin, minulla ei tietenkään olisi syylliseksi epäiltynä totuudessapysymisvelvollisuutta, eli olisin voinut puhua aivan mitä sattuu asian suhteen.
Kun kyselin vaimolta, että mites se viikon takainen matka oli sujunut, niin hyvin oli kuulemma mennyt. Jatkoin kysymystä, että tapahtuiko matkalla mitään erityistä, niin siinä vaiheessa jo ilmeestä näki, että kohta tulee tunnustus
http://www.moottoripyora.org/iB_html...ons/tounge.gif
Hän täytti poliisin lähettämän lapun, jossa myönsi syyllisyytensä ja laittoi ruksin ruutuun, että asia voidaan hoitaa puhelinkuulusteluna. Viikon päästä polliisi soitteli ja teki vaimolle muutamia kysymyksiä ja siitä viikko, niin postissa tuli rikesakkolappu ja vastaanottoilmoitus, joka piti postittaa takaisin allekirjoitettuna.