Kannanpa minäkin aloittelijana korteni tähän kekoon!
Mä aloitin prätkäkurssin toukokuun puolivälissä Autokoulu Stradassa. Teoriatunnit kävin Tikkurilassa, ja ajotunnit ovat Myyrmäessä. Teoriakokeen suoritin pari viikkoa sitten, ja ajokertoja on takana 7. Opettajana mulla on Ronkaisen Timppa, joka on roolissaan erittäin hyvä ja perusteellinen. Hän opettaa varmaan mut ajamaan pyörää takaperinkin!
Mä olen tahkonut toistaiseksi pelkkiä käsittelytehtäviä, koska liikenteeseen lähdetään vasta sitten, kun ne osataan (mulla ei siis ole mitään aiempaa kokemusta moottoroiduista kaksipyöräisistä). Tähän mennessä olen oppinut täysin vasta hidasajon. Pujottelu ja jarrutuskin luonnistuvat jo, mutta hieman hiomista niissä vielä on. Opetus edistyy siis hitaasti... mutta, kuten kliseinen sanonta kuuluu, varmasti. Mä en vaan millään jaksaisi odottaa seuraavaa prätkätuntia! Niitä on viikon välein, koska Timpan kalenteri on aina niin täynnä.
Kuitenkin kaikitenkin, mä olen innostuneiden uusien prätkäharrastajien innostuneinta kärkeä! Huhtikuussa mä yhtäkkiä hurahdin. Voi melkein sanoa, että salama iski. Mä olen pälättänyt aiheesta loputtomasti kaikille jotka vain ovat jaksaneet mua kuunnella. Pyörät ovat pärisseet unissakin jo pitkään. Kawasaki GPZ 500:n kuvia olen kuolannut jo liiaksikin, ja mä olen jo joutunut toppuuttelemaan itseäni, etten vaan ala hankkia itselleni pyörää ennen kuin voin koeajaa sen! Olen myös pitänyt kunnia-asianani opiskella moottoripyörän tekniikkaa, ja olen istunut nenä kiinni Moottoripyörän tekniikka - rakenne, tekniikka, toiminta -kirjassa. Enpä olisi voinut puoli vuotta sitten kuvitellakaan olevani piankin niin kiinnostunut tuollaisesta aiheesta!
Eipä muuta kuin tsemppiä kaikille A-kortin suorittajille ja onnitteluja sen jo plakkariinsa saaneille!
--
Edit: Laskinpa juuri, että olenkin käyttänyt jo 9 ajokertaa, joten lisäkerroille on todellakin tarvetta...