Eilen tuli kortti (B->AB) ja kyllä sitä jännitettiin. Mutta niin se oppii vanhakin uusia temppuja. Ilmat ei todellakaan suosineet, mutta toisaalta eipähän tarvinnut paahtua auringonpaisteessa...
Itse olin istunut moottoripyörän selässä tasan kaksi kertaa harjoittelemassa, juuri ennen autokouluun menoa. Sitä ennen ei ollut mitään havaintoa, kuinka moisella vekottimella voi edes pysyä pystyssä. Olin äärimmäisen pessimistinen siitä, kuinka noin lyhyellä harjoittelulla voisi päästä läpi, mutta avot: kaikki meni kerrasta ja ilman virheitä. Toki helpotusta toi B-kortti, joten liikenne oli jo tuttua.
Opeista tärkeimpänä taisi jäädä mieleen katseen merkitys. Opettaja sanoikin ensimmäisenä, että se pyörä kulkee sitten sinne minne katsot ja sen kun saa juntattua päähän, niin esim. pujottelu helpottuu huomattavasti. Kun kääntää päätä reilusti ja katsoo sinne minne aikoo kääntyä, niin pyörän saa käännettyä helpommin eikä tule hätä ja jalka osu maahan.
Näitä juttuja täällä on kiva lueskella - taisin jotain vinkkejä saada itsekin käsittelykokeeseen.
Turvallisia kilometrejä kaikille!