Lainaa:
(theim @ Elo. 28 2011,20:18) kirjoitti
Minä oon alottelijana nyt ajellu viidessä päivässä 1400km ja täytyy sanoa, että kyllä maatiellä tulee vaikka mitä vastaan ihan tielaitoksen ja muiden rakentajienki puolesta.
Esim olen liukastellu piki länteillä mutkassa ja liittymässä kesken tiukan kaarteen jossa 50 rajotus ajanu alta 40 ja mitä onkaan tien leveydeltä, no semmosia jyrsittyjä "hidasta" reikiä.
Kyllä jos jonku kerran on tullu kylmä hiki otsalle.
theim, musta tuntuu, että olet ehkä ajanut liian paljon liian nopeasti, siksi nuo vaaratilanteet. *(Myös nuo mistä toisissa topiceissa mainitset)
Ihminen tarvitsee oppiakseen myös aikaa (unta?), eikä pelkästään toistojen määrää.
Oli mullakin ensimmäiset ajokerrat aikamoista haparointia. Mutta lenkit oli lyhyitä niin riskitkin pieniä. Sitten viikkojen kuluessa varmuus on lisääntynyt, ja lenkit pidentyneet. Pyörän ajamisen ja turvallisen käyttäytymisen liikenteessä oppiminen vaan vaatii aikaa. No, teorian opiskelukin auttaa.
Jos ensimmäisenä ajopäivänä ajais vaikka 500 kilometriä, niin aika isolla riskillä mennään.
Luulisin, että tässä on riskinä juuri oppia pahoja tapoja tai ihmeellisiä kikkoja (mikäs tämän topicin nimi olikaan), kun luulee että niitä tarvitaan selviytymiseen. Vaikka turvaväli, ennakointi, kaistalla oikea sijoittuminen ja aktiivinen sivuttaisliikkuminen (auttaa muuten kummasti kiinnittämään autoilijoiden huomion) riittäisi.