...nooh...kerran osut keuliessa johonkin sopivan näkymättömään routakuoppaan - tai muuten keikkaat selälles, niin eiköhän se siitä kitkeenny poies.
Printable View
Olisikin kitkeytynyt.
tuosta ylimmän vaihteen etsimisestä tuli mieleen, että itse monesti ajelen vitosella ensin 20km, sitten käy mielessä, että jaa vähän on kierrokset korkealla, ai niin, onhan siellä vielä kutonenkin.
Kyllä melkein kaikki jo kuvatut tavat löytyy..
+jalkojen ojentelu "potkiminen"
+jalkojen laahaus perässä liikennevaloista lähdettäessä jonkun matkaa
+ehkä häröimmän näkösenä nuuskapalleron kaiveleminen umpikypärän sisältä hanskat kädessä. Kun on whisperkit leuan alla niin ei oikeen voi pudottaakkaan sitä nuuskaa. Se vaan pitää kaivella sormeen ja yleensä ei liikennevalot riitä toimenpiteeseen... :paikallatuulee:
Naksuttelen vilkun kytkintä ihan vaa varmistaakseni ettei varmasti vilkuta mihinkään suuntaan =????
Ajoratamaalausten pujotteju ja taskuralli. Niin ja joskus tulee lauleskeltua.
Ääneen ajattelu ajaessa
Lokakuussa viimeksi ollut ajamassa joten piti oikein miettiä vastausta :D Kaikista tarkin taidan olla siinä, et vetoketjut on kiinni ( joskus harvoin jääneet auki silti ) ja katseella varmistan useimmiten vielä, että jalka on varmasti kunnolla auki ennen kuin nousen pyörän selästä.
Oli hyvä huomata, että muillakin on omia juttujaan :jpstyle: Tunnistin kyllä monista vastauksista itseni, mutta nuo kirjoittamani ovat sellaisia mitkä tekee sillai rutiinin omaisesti :)
Kerran on pitänyt pysähtyä tarkastamaan että otinko varmasti pankkikorttini mukaan automaatilta kun olin ollut tankkaamassa. No löytyihän se lompakosta :)
Yhden kerran meinasi jäädä kortti ottamatta automaatista kun olin pakua tankkaamassa, onneksi jälkeeni tullut tankkaaja huomasi asian :)
Aika vakioita :
- vetoketjujen tarkistelu (ja jos boksi mukana että se on kiinni)
- laulaminen, mikä voi olla kiusallista jos scalan päässä on toinen mopoilija
- yrittäminen vaihtaa 7-vaihteelle
- ornitologia ja siitä raportointi scalaan tyyliin "Katso, haukka kaartelee tuolla oikealla"
- nuuhkiminen (vastaleikattu heinä ja tuoreet metsätyöt mieleen, lietelanta ei)
- muiden liikenteessä olijoiden arvostelu kun ilmeisesti itse ajaa täsmällee oikein ja sujuvasti....
- aina välillä pujottelu, joskus harvoin seisomaan nouseminen
- jos navi mukana niin sen näpräily
- kierrosluvun ja nopeusmittarin lukemien korrelaation laskeskelu eri vaihteilla
Mulla paha tapa keskittyä ajamiseen. Mitäpä jos joskus vielä herpaannun. Näenkö luonnon, kuulenko ääniä, tulviiko tuoksut sieraimiin. Pelottaa jo ensi kevät :D
Piitkää matkaa jo ajettu muutamakinsatakm, niin tapeille seisomaan ja
a) 'pumppaaminen' ylös ja alas, tulee lämmin n. 30x jälkeen… :;):
b) 'Titanic', ts nojaa tapeilla edelleen seisten eteenpäin niin pitkälle, että näkee oman ajovalonsa:jippikaijee:
Nämät siis jos ja kun paahdetaan tyhjää -tylsää- moottoritietä…
-jami
Aikataulun laskeminen. Olen nyt tässä, kauanko menee että olen Toijalan takana.:orgmp3:
Näiden aika ja matka laskelmien lisäksi lasken bensan riittävyyttä eri nopeuksilla.
Tavoitteena siis tankata mahdollisimman harvoin ja pyrkiä ajamaan tankki aina lähes kuivaksi.
*Ääneen ajattelu
*Lompakon/korttiaskin etsiskely tankkaustauon jälkeen, joskus myös puhelimen
*Varmistus, että sivulaukut on vielä kiinni..toi kiinnityssysteemi on sellainen, että ne VOI jäädä "valekiinnitykseen.
Pirun sarvet liimattuna kypärään, siinä ensi kesän omituinen tapa :blink:
Äänikirjoja tulee kuunneltua matka-ajossa. Talven ajan keräilen (kirjastosta) äänitteitä tietokoneelle, josta aina muutama kirja kerrallaan puhelimen muistiin matkalle. Jotenkin tuohon musiikin kuunteluun kyllästyy todella nopeasti.
Vaimon kans lauleskellaan omia biisejä kypäräpuhelimien välityksellä täyttä kurkkua... Molemmat omilla ratsuilla liikenteessä ja kaamee mekkala siinä välillä jatkuvasti. Joskus puhuttukkin, että herranjumala jos joku eksyis justiin samoille taajuuksille. :grin:
Karjun, huudan, kiroilen, sekoilen ja luen kylttejä ja opasteita karjuen ja huutaen ihan mitä sattuu kypärän sisässä. En tiedä miksi.
Nenästä räkäpalloja on yritetty onkia
Mulla on paha tapa jättää takin taskut auki tauoilla tai muuten vaan. Yleensä siellä on kännykkä tai kotiavaimet tms. Jos vaimo on kyydissä niin se niitä laittelee kiinni siinä ajossa sitä mukaa kun huomaa :p
Mitään ei oo toistaseks hukkunu, paitsi edellinen kännykkä kirjaimellisesti hukkui nahkatakin taskussa kun ukkoskuuro pääs yllättämään...
Vilkun ja äänimerkin yhtäaikainen käyttö kun pelkkä vilkkukin piisaisi. Ei ihan meikäläisen peukalolle mitoitettuja ne hallintalaitteet. :thumbsup: Aiheuttaa ns. pahan sanan.
Tarkastan kädelläni ettei lämpöliivit syty tuleen.
Omatekoiset melkeen syttyi ja selkään paloi rakko.
Niin ja sitten ajattelen seksiä.
Jatkuva liikenteen seuraaminen.
Noudatan nopeusrajoituksia, ainaki joskus :right:
Edellisellä pyörällä tuli tavaksi katsoa bensamittaria/valoa aina kun ajoi sillan ali... Se oli vähän syrjässä ja oli muutama oho-milloinkohan tuo on syttynyt? tilanne. Jotain piti keksiä ja siinä se oli...
Saa käyttää, muttei ole pakko:grin:
Minulla on paha tapa näplätä tankin päällä olevaa Zumo660 navigaattoria. MP3 musiikkia selailen vaikka soittolistat voi tehdä ennen ajoa. Täytyy muuttaa tapa ennen kuin kolahtaa. :grin:
Itse etin aina isompaa vaihdetta vaikka on jo kutosella :grin: