Eroz kirjoitti
600 ei ole tuttu mutta 900/1000 on, niissä kaasuttimet laitetaan voimalla väkivallalla paikoilleen viimeisenä. Klemmarit pois imukauloista että elävät. Vanhat muoviseksi muuttuneet airboxin pään kaulat tekevät operaatiosta todella turhauttavan, siinä missä uusilla pehmoisilla kumeilla kuuluu vain PLOP kun kaasarit putoavat paikoilleen. 900/1000 malleissa airbox liikkuu ehkä pari milliä taaksepäin, sekin on paljon, muista löysätä sen ruuvit jos ei muuten mene.
Mikäli 4 airboxin kaulaa ovat entiset, kuumailmapuhallinelvytys auttaa hetken. Youtubesta löytyy 10 poppakonstia "motorcycle csrb rubber softening" tms hakusanoilla. Itse olen tehnyt niin, että ennen kaasarin asennusta kuumennus, sitten kaulan kääntäminen nurinniskoin kuten sukan rullaisi, ja nippuside pitämään näin. Tämä kertaa 4, sitten kaasarit sisään ja keskeltä aloittaen nipparit poikki jolloin kumit lähes putoavat paikoilleen. Kaipa kumit kärsivät mutta uusia se joka tapauksessa tarvitsisi.
Käyntihäiriöön sen verran, että aina minulla on ollut puolavika kun lämmetessä on voimat hävinneet ja käynti huonontunut. Tätä voi testata: ilman tankkia käyntiin aputankilla, ja kun se käy "hyvin", niin kuumailmapuhallinta puolaan. Tai vaihtoehtoisesti kylmäspraytä kun käy huonosti. Outoa tuossa alun oireessa on se, että ongelma menee ohi.