Yamaha YZF-R6 käyntihäiriö
Tuli näin kesää varten ostettua tuollainen 2001 vuoden R6, jolla rullattu 60 tkm. Itse ehdin ajamaan melkein 5 tkm kunnes alkoi vikoja ilmestymään. Noin viikko sitten olin käynyt ajamassa 100 km lenkin ilman mitään ongelmaa. Seuraavana päivänä huomasin, että pyörä alkoi pätkimään ajaessa yli 6500 rpm millä tahansa vaihteella. Lyhyen ajon jälkeen päätin antaa pyörän jäähtyä ja yrittää uudestaan vähän ajan päästä. Ei lähde käyntiin.. Akun jännite on pudonnut alhaiseksi eikä startti jaksa käynnistää moottoria.
Latasin akun täyteen, lähti heti käyntiin, kävin ajamassa. Akku taas tyhjä eikä jaksa lähteä käyntiin. :boring:
Sen huomasin, että vapaalla jaksaa vetää rajottimelle asti mutta pätkii välissä.
Ehdin jo tarkistaa ilmaboksin ja puhalsin filtterin puhtaaksi vaikkei se kovin likainen ollutkaan. Kaasareita en voi uskoa syypääksi kun vika ilmeni ihan yhtäkkiä. Mistä siis tälläinen vika voisi johtua? Itse epäilen joko jänäriä tai staattoria vai voiko niillä olla vaikutusta pyörän käyntiin? :sad3: