jarmoke kirjoitti
Googlettamallakaan en ole löytänyt mieleistäni tietoa, vahva epäilys on että täällä ainakin jollakin on omakohtaista kokemusta tai muutoin tietoa asiasta...
Harkinnassa siis 1200S Bandiitti, kunhan nykyinen kulkine on myyty. Eri vuosimallien eroja olen yrittänyt opiskella, ja noissa 2001-2005 ei oikeastaan mitään "todellista", isompaa muutosta ole toisin kuin 2006 mallissa. Ns. todelliseksi muutokseksi en laske KATtia, tai pientä viilausta katteissa, mutta -06 mallissahan pitäisi olla mittariston lisäksi etupää uusittu ja ainakin takahaarukka jonkin verran pidempi. Toki myös mitoitus muutenkin muuttui mm. tankki lyheni. Jostakin olen lukenut että myös moottoriin olisi hieman koskettu mm. öljynvirtauksia parantamalla... ...tästä en ole tosin nyt varma.
Kysymys kuuluu, muuttuiko tuon -06 vuosimallin ajettavuus ja/tai ominaisuudet käytännössä niin paljoa että se kannattaisi ottaa mieluummin kuin 01-05 malli? Vai muuttuivatko ne käytännössä ollenkaan? Jostain olen lukenut että kaksipäällä kuormattuna keula kevenee vm.01-05 1200:ssa häiritsevästi, mutta tuoko -06 mallin muutokset parannusta tähän asiaan? Tuo "häiritsevästi" lienee myös hieman mielipideasia...
En hae nyt sitä onko esim. 2003 malli edullisempi kuin 2006 malli (sehän me kaikki toki tiedetään), vaan sitä että huomaako sitä eroa käytännössä sekalaisessa kruisailussa? Vai Onko sama minkä 01-06 ostan, kunhan sopiva yksilö osuu kohdalle?
Kiitän kommenteista.