VFR 800 FI:hin Power Commander?
Moikka, eka posti foorumilla! :)
Ostin taannoin tällaisen 60k ajetun vm 2002 VFR800 FI:n ensipyöräksi paaaaljon arvosteluja luettuani. Tullut ajoa noin 500km jo, ja vaikuttaa ihan pätevältä peliltä. Pyörää on pidetty hyvin, joten moottorilla lienee ainakin toiset 60k ajoa jäljellä... :orgmp:
Mutta sitten itse kysymykseen. Kylmänä liikkeelle lähtiessä (=rikkaalla seoksella) vääntää hyvin pienilläkin kierroksilla eikä ykkönen/kakkonen käytännössä nyi, mutta moottorin/katalysaattorin lämmittyä alkaa ärsyttävä nykiminen, jopa niin että pitää kytkimestä luisuttaa jos meinaa hitaasti ajaa. Ei puhettakaan, että pelkällä jarrulla saisi kontrolloitua hidasajoa, sillä kone melkein tukehtuu ilman kytkintä. Hieman kierroksia lisää, ja nykiminen häviää kuin seinään. Tähän liittyen myös kaasua on vaikeahko pitää tasaisena alakierroksilla ykkösellä niin, ettei tule kenguruefektiä - onkohan syynä liian agressiivinen ECU?
Mitenhän tätä saisi säädettyä paremmaksi? Tähän mennessä on luettu a) venttiilien säädöstä, b) bensansyötön säädöstä ja c) käyrien säädöstä PC III:lla. Lähinnä kaipaisin lisää vääntöä ihan alakierroksille jotta hitaasti ajo sujuisi paremmin, tätä kun aamuruuhkassa tarvitsee reippaasti.
Mitenköhän näiden Power Commandereiden itse asentaminen ja käyrien säätö sujuu tee-se-itse mieheltä? Vaikuttaa helpohkolta, mutta sudenkuoppia lienee ainakin a) oikeanlaisen vehkeen löytäminen ja b) säätö siten, ettei bensaa kulu siihen malliin että putkesta lieska lyö :grin: