Morjensta!
Kokeilin eilen yhtä vinkkiä jonka imin itseeni muistaakseni jostain ulkomaiselta Ducati palstalta talven aikana. Eli siellä kun on porukka painiskellut enemmän tai vähemmän tuon originaalipleksin aiheuttamien pyörteiden kanssa. Itsekkin tuli aluksi huomattua, että se vakiopleksi on yllättävän surkea kapistus, huolimatta ylös / alas säätömahdollisuudesta jne. Lähinnä ongelma juontaa juurensa pleksin alaosan muotoiluun, joka on auttamatta liian kapea. Ja kun sen nostaa ylös niin tämä kapea osa etukatteen & pleksin välissä vain kasvaa päästäen tuulen riepomaan olkapäitä. Päivitin pleksin siis ensitöikseni MRA:n versioon, mutta edelleen koin, että toimuvuudessa oli toivomisen varaa.
Mitä siis ulkomailla ovat tehneet ja mitä tein itse? Ovat tehneet tuohon etukatteen taakse molemmin puolin sellaiset pienet "jatkeet". Ulkomailla ne on väsänneet hyvinki pitkällisiä projekteja noista, mutta meikäläinen kun on tällanen enemmänki kädetön yksinkertaistaja, niin marssin Stormille. Sieltä hyllystä pari palaa roiskeläppää ja takaisin talliin saksien kera suunnittelemaan.
Lopputuloksena sain leikeltyä mielestäni oikeen näppärän näköiset palaset, ja kiinnitys on niinkin simppeli kuin 2 kpl. kateruuveja auki > roiskeläpän pala alaosastaan noin 5mm sinne katteiden väliin ja ruuvit takaisin kiinni. Muutama kuvatus kertokoon enemmän. Klikkaamalla saatte kuvat isommiksi! :thumbup:
Eli siinä on roiskeläpyskän pala paikoillaan (punasella kuvaan ympyröitynä). Tuolleen pleksi täysin ala-asennossa se ei sieltä paljoa edes paista... Auttaa jo kuitenkin huomattavasti, eikä tuulen painetta olkapäillä enää ole läheskään entiseen malliin.
http://i4.aijaa.com/t/00664/12192138.t.jpg
Ja tällä pleksin asennolla nuo läpyskät näkyy ja mikä tärkeintä toimii vielä paremmin. Pleksi on siis nostettuna täysin ylä-asentoonsa ja läpät hoitaa hommansa siinä etukatteen jatkeena kuten suunniteltu. Tosta näkee samalla hyvin millaset aukot siellä ilman noita läppiä olisi olemassa...
[IMG]http://i4.aijaa.com/t/00437/12192139.t.jpg[/IMG]
Eli sellanen modi... Ja kuten kuvistakin näkee, jos tuota ei osaa kattoa niin ei noita läppiä edes huomaa. Hintaa modille tuli 3egee + 15min töitä. Eli varsin edullista "tein itse ja säästin" toimintaa, lopputulokseen olen eilisen ajolenkin jälkeen enemmän kuin tyytyväinen! :)