(Pete2 @ Huhti. 24 2011,09:28) kirjoitti
Itse uskon siihen että akun merkillä ei niinkään ole merkitystä vaan enemmän sillä että kuinka kauan akku on hapotuksen jälkeen seisonut varaston hyllyssä.
Vaihdoin ihan hyvän 5 vuotta vanhan akun samanmerkkiseen "ihan varmuuden vuoksi" kun olin lähdössä pitempään reissuun. Ostettaessa akun voltit olivat 9,6. No vein takaisin ja sanoivat liikkeessa että ajetaan kunnon laturilla täyteen ja seurataan että pitääkö virtaa. No saatiin siihen 12.7 volttia ja seurattiin viikon verran eikä se siitä juuri pudonnut. Pistin pyörään kiinni ja reissuun. Kerran sitten ei lähtenyt käyntiin kun navi oli tunnin verran päällä. Navi irti ja lähti käyntiin. Kesä meni ja talveksi lämpimään talliin akku täynnä. Keväällä oli akku ihan sökö ja taas uutta peliin. Eli kesti tasan vuoden.
Nyt on käytössä sellainen liikkeessä hapotettava akku, joka on taatusti tuore (kun itse olin läsnä kun hapotettiin). Toistaiseksi näyttää hyvältä. Piti tosin ostaa Varta kun ei löytynyt muilta noita hapotettavia sopivan kokoisia.