Minulla on C2 viime vuodelta ja keväällä hankin Multitechin.
Vertailua:
- koot ja muodot ovat aivan erilaiset, kokeile tarkkaan,
- Multitecissa on (liian) vähän leukatilaa, kypärämikrofonin taiteilu siihen varattuun tilaan helpottaa vähän,
- C2 aurinkovisiiri toimii ihan hyvin, kunhan se käytössä vähän hioutuu
- C2:sen hihna on hyvin hankala kiristää sopivaksi, ja se löystyy melkoisen nopeasti, Multitecin tupla-D kiinnitys hihnassa on se 'ainoa oikea' menetelmä
- Multitecin visiiri, joka on ylhäältä tumma ja alhaalta kirkas toimii varsin hyvin aurinkoisella säällä,
- C2 on ehkä hiljasempi, Multitechiin tulee mukana ns whisper kit, mutta kuumalla ilmalla sen kanssa tukehtuu (ainakin minusta siltä tuntui, otin pois)
-C2:n pehmusteet tuntuvat menettävän ryhtiään aika 'nopeasti' (olen ajanut sillä n. 25 000 km), syntyi turhan väljä tunnelma (varsinkin kun hihnaa ei viitsinyt aina kiristää)
-C2:n toispuoleinen avausmekanismi ei oikein vaakuta, (kulumista/kiristystarpeita?) etulohko ei aina mene aivan sujuvasti kohdalleen,
- Multitechissä oivalliset paikat kuulokkeille (ainakin Autocom),
- suurin syy Multitecin hankintaan oli kuitenkin vaimon kypärän pakollinen vaihto (tosi käytetty Arai pääsi eläkkeelle): halusi Multechin, ja sen jälkeen minäkin....
Vahvojen silmälasien käyttäjänä avattava on minulle erinomainen ratkaisu. C2 ja Multitec ovat ilmeisesti ko. lajin parhaimmistoa.
Mutta oma pää ja sen muoto ratkaisevat kypärän.
http://www.moottoripyora.org/iB_html...02moto_prv.gif