Hopsanjoo!
On mulla ongelma. Tonninen mörkö alla, mutta jostain syystä katteellinen pyörä on alkanut himottamaan. Ja paljon.
Ajelen vaihtelevasti joka paikassa, keskellä Helsinkiä, mutkateillä, joskus jopa hiekkateille olen eksynyt ja maantietä. Radallakin on joku mut nähnyt, mörköllä siis tähän asti.
Olen koittanut lukea noita 749/999 kaupunkijuttuja ja käynyt koeajamassa uutta supersporttia ja 999:iä Klaukkalassa ja mietin oikeasti hiukan noiden kahden sportin välillä, ehkä 749 vs supersport.
Omasta mielestäni kummankin ajoasento ei ole kovin ranneystävällinen ainakaan kaupungissa, mutta joku tuommoinen olis näemmä pakko saada, punaisena:)
Mitäs itse olette? Kumpaakin ajattelin siis uutena. Mites jos edelleen yleisajoon ja joskus radallekkin pitäisi pyörää valita niin kumpaanko pitäs kallistua? Nyt ajattelin ainakin toistaiseksi unohtaa noiden pyörien hintaeron. Eli pyörän käyttöominaisuudet tietysti ratkaisevat eniten. (jostain syystä 749:n ulkonäkö lumoaa mut)
Tähän saakka mulla muuten on ollut semmoinen käsitys, että 749:n ajoasento olisi rankempi kuin supersportin, mutta viimeksi kun kokeilin, en ollutkaan enää varma. Jopa päinvastaisemmalta tuntui. Tarkistin nimittäin asiaa epäiltyäni, että supersportin satula on 4 cm korkeammalla kuin 749:ssä. Tosin polkimien paikka vaikuttaa jotain, mutta paljonko etukenoon asentoon...
Entäs moottorin puolesta? Omasta 1000:sta möröstä on kokemusta sen verran paljon että pidän tuosta alaväännöstä, mutta mites paljon 749:n vääntö käytännössä jää 2-venakoneesta?
Tähän mennessä siis olen vain istunut 749:n päällä, mutta olen ajanut 999:iä kuten myös tuota supersporttia.
Nyt siis on mielestäni hieman hullu vaihtoidea mielessä, mutta kun en osaa oikein päättää http://www.moottoripyora.org/iB_html...fused_orig.gif
Kaikenmoisista kommenteista yllytyksineen tai toppuutteluineen jo etukäteen kiittäen...