Sivu: 4 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234
Tulokset 91:stä 119:een 119:sta
  1. #91
    Lainaa micco kirjoitti Katso viesti
    Joissakin ilmajäähdytteisissä moottoreissa kuten vaikkapa Suzuki GS500 ovat venttiilinvälykset (kylmänä) 0,03-0,08mm. Alkaako niissä siis venttiilit heti kantamaan kun kone lämpenee?
    En usko.
  2. #92
    Lainaa KB2000 kirjoitti Katso viesti
    Kyllähän ilmajäähy koneessa on hyvä välystä olla ettei ala kesäkuumalla kantamaan. Muistaakseni jostain olin lukevinani että legends ukot käyttää tuota 0,20 pakoventtiileissä.
    Eihän kyse kantamisesta olekaan, vaan tehtaan ohjearvoista. Eli kun palat on viiden satkun välein, ja toi huolto-ohjeen mukainen välys on toi neljä satkua, on tehdas ajanut takaa sitä, että kun toi alaraja on alittunut, laitetaan se seuraavan kokoinen palanen (edellyttäen, että välys on kuitenkin kohtuu lähellä alarajaa, kuten toi sun 0,15), jolloin välys nousee tuonne ylärajalle. Ja taas useita (kymmeniä?) tuhansia kilometrejä edessa.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  3. #93
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Eihän kyse kantamisesta olekaan, vaan tehtaan ohjearvoista. Eli kun palat on viiden satkun välein, ja toi huolto-ohjeen mukainen välys on toi neljä satkua, on tehdas ajanut takaa sitä, että kun toi alaraja on alittunut, laitetaan se seuraavan kokoinen palanen (edellyttäen, että välys on kuitenkin kohtuu lähellä alarajaa, kuten toi sun 0,15), jolloin välys nousee tuonne ylärajalle. Ja taas useita (kymmeniä?) tuhansia kilometrejä edessa.
    Aevan no tulihan selkeys tähänkin. Tuossa aikasemmin jo sanoinkin, että mennään minun mukavuus alueen ulkopuolelle näissä palasäätöisissä. (Lue: ei kokemusta näistä)
    Tässä yritän aina näitten kanssa opetella jotain uutta, ja sen takia tännekin voi tulla aika hömelöiltä kuulostavia mietteitä



    Lähetetty minun SM-A320FL laitteesta Tapatalkilla
    Viimeksi muokannut: KB2000; 20.01.2020 klo 21:05.
  4. #94
    Nonni! Venat on säädelty. Saas nähdä alkaako ääntämään.

    Todella kätevä tuo työkalu tähän puuhaan.
    Siistiä ja ehjää näytti kaikki olevan
    Tämän jälkeen sitten se synkronointi jos tarvetta, mutta tarkistetaan.



    Lähetetty minun SM-A320FL laitteesta Tapatalkilla
  5. #95
    Nyt kun on yammu moottorin osalta nipussa oisi aika jatkaa tuosta ohjaustangosta.
    Eli jotkin tangon korotus palat oisi tarpeen.
    Ebaysta löytyy pilvin pimein, mutta jotenkin järki sanois että panosta laatuun näin merkittävässä hallintaan vaikuttavassa osassa. ( joku rääväsuuhan kohta alkaa länkyttää, että "kaikki ne tehdään kiinassa" ei muuten tehdä) löytyykö teiltä mitään hyviä kokemuksia jostain riseri mallista?

    Lähetetty minun SM-A320FL laitteesta Tapatalkilla
  6. #96
    Saimpas itselleni hetken aikaa rakenteluun. Eli irroittelin nuo alkuperäiset tangonkiinnikkeet ja sisäinen pussihousu herätti pienen entisöinti kipinän.
    Puhaltelin hiekalla nuo kierteet puhtaiksi ruosteesta.


    Entisöinti projekti tämä ei kuitenkaan ole, joten ohut pohjaväri

    ja mastonin 2 komponenttia pintaan, yllätyin kun mastoni on alkanut saamaan markkinoille tuota 2-k spray kamaa joka tuleekin jo purkista ulos. Edelliset purkit on aina olleet viallisia.
    Todella helposti tuli hyvä pinta noihin kiinnikeisiin, vaikka en ole mikään maalari, voin suositella.


    Oletteko laittaneet nuo tangonkiinnikkeet kiinni jollain ruuvilukiteella?

    Lähetetty minun SM-A320FL laitteesta Tapatalkilla
    Viimeksi muokannut: KB2000; 09.02.2020 klo 20:56.
  7. #97
    Ihan Motonetista tarttui nämä korotuspalat mukaan, koska näyttivät omaan silmään juuri sellaisilta mitä vähän hainkin.
    Näiden pulteissa oli jotain sinistä, oletan että se oli ruuvilukitetta eli sekin on nyt ratkaistu

    T6 alumiinia näytti lukevan paketissa. Ainakaan työstöjälki ei ollut karkeinmmasta päästä ja näillä päästiin hyvään korkeuteen, joten saavat kelvata.

    Tuo Timeless logo pomppaa vähän silmille katsotaan keksitäänkö sille jotain


    Lähetetty minun SM-A320FL laitteesta Tapatalkilla
  8. #98
    Lainaa KB2000 kirjoitti Katso viesti
    Tuo Timeless logo pomppaa vähän silmille katsotaan keksitäänkö sille jotain
    Helppo, halpa ja tarvittaessa peruttavissa oleva tuunaus noille on musta permanent-tussi.

    Sillä olettamalla siis että noi kuviot on kaiverrettu ja alumiini paljaana.
  9. #99
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Helppo, halpa ja tarvittaessa peruttavissa oleva tuunaus noille on musta permanent-tussi.

    Sillä olettamalla siis että noi kuviot on kaiverrettu ja alumiini paljaana.
    Hyvä idea! Ei noita ollut kaiverrettu. Kyllä permanentti tussi on mustan pyörän ystävä

    Lähetetty minun SM-A320FL laitteesta Tapatalkilla
  10. #100
    Lainaa KB2000 kirjoitti Katso viesti

    Oletteko laittaneet nuo tangonkiinnikkeet kiinni jollain ruuvilukiteella?
    En, mutta ei se haitaksikaan ole.
    Siis tunteella, niin kuin moottoripyöräilyssä yleensäkin.
  11. #101
    Lainaa KB2000 kirjoitti Katso viesti
    ja mastonin 2 komponenttia pintaan, yllätyin kun mastoni on alkanut saamaan markkinoille tuota 2-k spray kamaa joka tuleekin jo purkista ulos. Edelliset purkit on aina olleet viallisia.
    Todella helposti tuli hyvä pinta noihin kiinnikeisiin, vaikka en ole mikään maalari, voin suositella.

    sitä niin ilostuu kun mastonin 2k tulee purkista ulos kunnes seuraava purkki palauttaa maan pinnalle
    Mun tube kanava:
    SSA Motors Finland

    Instagram:
    ssamotorsfinland
  12. #102
    Lainaa UMAS kirjoitti Katso viesti
    sitä niin ilostuu kun mastonin 2k tulee purkista ulos kunnes seuraava purkki palauttaa maan pinnalle
    Nää tuli nyt ihan mastonilta ihan kotia saakka, kun valitin niiden purkista millä ei tehnyt mitään
    Eli tää ei oo motonetistä, eikä tässä ei lue car rep, ja purkissakin on eri ohjeet esim. purkkia pitää ravistaa suutin alaspäin 3min.

    Mutta voihan tuo olla että taas seuraava purkki on taas shaibaa mene ja tiedä??

    Lähetetty minun SM-A320FL laitteesta Tapatalkilla
  13. #103
    Lainaa KB2000 kirjoitti Katso viesti
    Nää tuli nyt ihan mastonilta ihan kotia saakka, kun valitin niiden purkista millä ei tehnyt mitään
    Joo mäkin sain sieltä 4 purkkia 2/4 toimi
    Mun tube kanava:
    SSA Motors Finland

    Instagram:
    ssamotorsfinland
  14. #104
    Taas jotain pientä.. Eli kun voimaa on enemän järkeä joku oli katkonut tuon kiinnitysnastan tuosta, eikä se samainen ryökäle ollut pistänyt sitä talteen. Tulipahan kiinasta tilatuille muovikiinnikkeille jälleen käyttöä. Liimasin epoksilla tuon siihen ja nyt kate pysyy nätisti kiinni

    Lähetetty minun SM-A320FL laitteesta Tapatalkilla
  15. #105
    Posti toi tänään mukavan paketin
    Minä nyt aattelin kerran keula on saatu hyväksi, niin tokko kannattaa jättää peräpäätä alkuperäiseksi.
    Tässä vanhemmassa mallissa ei ole "öhlinssejä" takana ja aika herkästi löi takapää joutavaa

    Sopu hintaan löytyi siis wilberssit peräpäähänkin, vieläkun osais säätää näitä, vinkkejä ??
    Nämä saa käsittääkseni purettua, jos tarvitsee ja kaikkia osia saa näihin saksasta. Eipä nuo vuotaneen näköiset kyllä olleet muuten olisi jäänyt ostamatta.

    Jousien värikään ei ole oikein mieluisa mutta en tiiä oikein mitä tuommoinen käytetty jousi tuumaa esim pulverimaalauksesta?

    Lähetetty minun SM-A320FL laitteesta Tapatalkilla
  16. #106
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Noissa on vissiin pelkkä paluuvaimennuksen säätö mikä onkin tärkein, eli koita pompotella perää ja jos jousitus jää "keikkumaan/pomppimaan" ylös-alas enempi kuin yhden kerran niin lisää vaimennusta. Jos perä ei jumppaa pomputtaessa niin löysemmälle. Näin pito ja renkaan kestävyys parhaat. Eikös se noin abaut nyrkkisääntönä mee.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  17. #107
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Noissa on vissiin pelkkä paluuvaimennuksen säätö mikä onkin tärkein, eli koita pompotella perää ja jos jousitus jää "keikkumaan/pomppimaan" ylös-alas enempi kuin yhden kerran niin lisää vaimennusta. Jos perä ei jumppaa pomputtaessa niin löysemmälle. Näin pito ja renkaan kestävyys parhaat. Eikös se noin abaut nyrkkisääntönä mee.
    Kiitos vinkeistä!

    Täytyy jostain kaivella ohjeet vielä noihin.
    Jostain olin lukevinani, että juurikin tuo alimmainen punainen säätöpyörä oisi juurikin se "rebound" säätö.
    räjäytys kuvakin auttais paljon.

    Yllätyin, että nämähän oli alkuperin bitubon iskarit eikä mitään Yamahan bulkki tavaraa.
    Ei siis pidä heittää hukkaa näitä voisi käyttää jossain toisessa projektissa

    Lähetetty minun SM-A320FL laitteesta Tapatalkilla
    Viimeksi muokannut: KB2000; 20.02.2020 klo 19:00.
  18. #108
    Wilberssit paikallaan. Ihan istuma tyypit ottamalla huomas, että ero vanhoihin on huomattava.
    Kuvassa myös uusi takarengas continental:in contimotion

    Lähetetty minun SM-A320FL laitteesta Tapatalkilla
    Viimeksi muokannut: KB2000; 22.02.2020 klo 22:56.
  19. #109
    Työt haitannut harrastusta jälleen. Hieman kerkes kuitenkin näpertelemään.

    Toinen alkuperäinen katteen ruuvi oli kadonnut ajan saatossa jonnekin ja muutenkin ärsytti ottaa 2 erityökalua tuon katteen irroittamiseen vaan ei enään.

    Rekisterikilpi oli haljennut yläreunasta joten päätin tilata uuden, ja tekasin alumiinin palasesta sille taustalevyn, täytynee jostan ettiä lisää senkkikanta pultteja tuon kiinnitykseen.

    Lähetetty minun SM-A320FL laitteesta Tapatalkilla
  20. #110
    Sinnehän se uusi ei eu-kilpi istui nätisti.
    Huomatkaa että tämä on myös poliittinen kannanotto

    Lähetetty minun SM-A320FL laitteesta Tapatalkilla
  21. #111
    Lainaa KB2000 kirjoitti Katso viesti
    Sinnehän se uusi ei eu-kilpi istui nätisti.
    Huomatkaa että tämä on myös poliittinen kannanotto

    Lähetetty minun SM-A320FL laitteesta Tapatalkilla
    Jep. Jonkun verran näkyy mustia autoja nykymuodikkaiden mustien vanteiden kanssa ja siihenhän ei sininen sovi eli kilvet vaihtoon.
    FJR -17
  22. #112
    IMG_27032020_214842_(1080_x_1080_pixel).jpg
    Kausi aloitettu! Aivan uskomaton fiilis, kun pääsee pitkän odotuksen jälkeen toteamaan, että jotakin ollaan tehty oikein.
    Aivan kun eri pyörän olisi ottanut tallista ulos.
    Toki jotain pientä ilmaantui koeajolenkillä, etujarruja joutuu ilmaamaan vielä.
  23. #113
    Tuli näperreltyä taas jotain pientä. Penkinlämmittimelle piti sähköt saada, ja samassa rytäkässä tekasin perään virran ulosoton.
    Eli tupakansytyttimen sekä 2 x usb pistokkeet penkin alle jemmaan.
    Tein vielä omalla releellä noille virran syötön johon tuli ohjaus virtalukon takaa, että ei ole akku tyhjä jos jääkin lämmitin päälle, tai powerbank lataukseen.

    Ei ollu pajalla sopivaa alumiinia tarpeeksi mistä olisi tuolle tupakan sytyttimelle saanut sopivan pohjan mutta roskiksessa olikin sopiva rikkinäinen curverin pakin kansi ja tuosta tuli oikein oivallinen pideke.

    Lähetetty minun SM-A320FL laitteesta Tapatalkilla
  24. #114
    Nonni vajaa 1000km ajettu ilman ongelmia. Tänään kuitenkin otin tulppia auki katsoakseni missä seoksissa oikein mennään, niin 1 sylinterin tulppa oli aika nokinen kun taas 4 sylinterin tulppa oli aika vaalea. Mikäs neuvoksi? Tyhjäkäynti seoksen säätöä ja uudelleen synkronointi, vai antaa palaa vaan kerran toimii? 😅
  25. #115
    Lainaa Tinde kirjoitti Katso viesti
    Virkistävää että joku haluaa pyörästään hiljaisemman kun yleinen suuntaus on saada lisää mökää
    Hiljais eloa ollut täällä nyt, koska talvi on mennyt rakennus projektin merkeissä.

    Nyt kuitenkin oli pakko investoida uusiin vaimentimiin, että on edes jotain terapia rassausta ja lomaa rakentamisesta.
    Eli ne pilatut alkuperäis vaimentimet oli vain liian kova ääniset omaan makuun. Tilasin puolasta dominatorin vaimentimet.

    Toivotaan että näillä saadaan äänimailma siedettävälle tasolle

    Lähetetty minun MAR-LX1A laitteesta Tapatalkilla
  26. #116
    Mulla oli Dominatorin vaimennin Suzuki DR:ssä ja ilman killeriä meteli oli infernaalinen. Kaveri ajoi Harrikalla perässä ja sanoi, että pari sataa metriä piti jättää väliä, ettei kuulo mene. Killeri paikallaan ihan asiallinen, ei mitenkään hiljainen, mutta asiallinen ääni.
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    BMW R1200RT -05
    Yamaha DT 125 X -06
    Gilera SMT50 -18
  27. #117
    Lainaa harald73 kirjoitti Katso viesti
    Mulla oli Dominatorin vaimennin Suzuki DR:ssä ja ilman killeriä meteli oli infernaalinen. Kaveri ajoi Harrikalla perässä ja sanoi, että pari sataa metriä piti jättää väliä, ettei kuulo mene. Killeri paikallaan ihan asiallinen, ei mitenkään hiljainen, mutta asiallinen ääni.
    Noo katsotaan minkälaiset tuomiopäivän pasuunat puolan pojat on saaneet aikaiseksi.
    Edellisessä pyörässä oli leovincen äänenvaimentaja jossa ei ollut dp killeriä kiinni mutta se tuli mukaan. Aika äkkiä se löysi tiensä pakoputken päähän.
  28. #118
    Taas jotain pientä eli öljyt ja suodatin tuli vaihdettua, ja raapasin alkuperäiset vaimentimet irti.
    Samalla huomasin, että toinen ulostulon putkista oli ollut poikki tai katkesi irroittaessa. Mitään nättiä saumaa tuohon en saanut mutta eipä se näkyviin jää. Vähän somalilla putsasin tuota kollektoria, ja kuumakesto maali niskaan. Tulihan siitä nätimpi.

    Otin ilmanputsarinkin auki ja nyt heräsikin kysymys onko tuo nyt pestävää mallia vai ei?

    Mistähän keskisuomesta voisi lähteä etsimään 8mm lukkomuttereita mitkä ei oo nylonia? Eli pakosarjan mutteriksi tuli nämä.

    Lähetetty minun MAR-LX1A laitteesta Tapatalkilla
  29.  
  30. #119
    No niin dominaattorit paikoillaan. Äänimaailma hiljeni ja nyt ollaan desibeleissä siinä tasossa mitä ollaan haettu. Vielä kun nuo lumet sulaisi niin pääsis testaamaan.

    Muillekin tiedoksi 8mm pakosarjan muttereita löytyy motonetin tiskiltä, muistaakseni väyrys mersusta oli nämä. Aika näyttää alkaa nämä ruostuttaa yammua niinkuin noilla väyrysillä on tapana

    Lähetetty minun MAR-LX1A laitteesta Tapatalkilla
Sivu: 4 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234