Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
  1. #1
    Joku on varmaan matkustanut laivalla Italiasta Kreikkaan. Anconasta, Barista tai Bridisistähän sinne pääsee, mutta miten lienee tunkua laivoilla kesä-heinäkuun vaihteessa, pitäisköhän liput ostaa ennakkoon?
    Joksa
  2. #2
    Barista Albaniaan olen mennyt ja liput tilasin reissunpäällä kesäkuussa, ensikesänä 21.06 tilasin ennakkoon Brindisistä Igoumenitsaan kun oli talvitarjouksessa pyörä + 2 henkilöä +hytti 146 €. Kyllä siellä laivoja kulkee ja mopolle yleensä paikka löytyy, mutta hyteistä voi olla pulaa.
    pl
  3. #3
    Bari-Dubrovnik välille ainakin tein jo varauksen hyvissä ajoissa ennakkoon.
    Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until after 50.
  4. #4
    Igoumenitsaan juurikin ollaan menossa vaimon kanssa kesäkuun lopulla. Sieltä sitten rannikkoa seuraillen Albaniaan. Ehkä se on viisainta ostaa ennakkoon ne laivaliput, vaikka se sitookin aikataulullisesti. Jos vaikka sattuu niin, että hyttipaikkaa joutuu odottelemaan parikin päivää, niin se on taas loppulomasta pois...
    Pusi on saanut kyllä tosi edullisesti tuon Bari-Igounemitsa matkan, kun on ollut ajoissa liikkeellä! Autoliiton Pluskortilla saa onneksi Grimaldeilta ja Minoan-linesilta 20% pois, joten se pitää kyllä ainakin hyödyntää ja sijoittaa vaikka:
    Joksa
  5. #5
    Kannattaa varata etukäteen. Directferries tms sivuilta olen itse ottanut.

    Venetsiasta myös pääsi ainakin aiemmin Igumenitsaan ja Patrakseen. (jollei halua ajaa Italian läpi)

    Igumenitsan satamasta ei ole pitkä matka lähimmälle pienelle raja-asemalle. Suosittelen kuitnekin Ionniinan kylän lähellä olevaa isompaa raja-asemaa. Ioniinan lähettyvillähän olisi Meteoran luostari joka kannattaisi käydä katsomassa

    Anek Lines laivoilla olen itse matkannut, ne eivät olleet kovinkaan tuoreen oloisia 1978 Mitsubishi oli toisen vääntänyt..
    [
  6. #6
    Tuo luostari näytti aivan upealle paikalle! Erinomainen vinkki! Ei olla vaimon kanssa vielä sen kummemmin reissua suunniteltu, mutta pitää pikkuhiljaa alkaa jo joitain "tärppejä" haeskelemaan, se kun on vielä mukavaa puuhaakin. Tuo luostari nyt on sen seudun ykkönen.😁
    Joksa
  7. #7
    Ostin sitten liput Anconasta Igounemitsaan lähdöllä 29.6.18. Anek Lines Creekferriesin nettimyynnin kautta hinta oli 267€/2henk.hytti/1 pyörä(sisälsi varhaisen varaajan 20% alennuksen, minkä esim. saa Autoliiton kauttakin milloin vaan..). Matka taitaa kestää sen 20 tuntia. En tilannut lippuja kotiin 35e postitushinnalla, vaan haetaan liput italialaisittain Anekin myyntikonttorista Anconasta varausnumeroa vastaan, ja sen jälkeen ajellaan jokunen kilometri Check-Inniin..Siitäpä se homma sitten suurin piirtein tasan tarkkaan italialaisittain taas lähtee..Mutta kreikkalaisella laivalla kuitenkin..
    Joksa
  8. #8
    Onkohan tuolla kansipaikka tänäpäivänä edelleen nimenomaan paikka kannella

    80luvun lopulla kun olin ruotsinlautoilla duunissa niin syysillalla duunin jälkeen kun menin hyttiini niin kuulin jonkun koputtavan kannelle menevään oveen. Noh..ihmettelin vähän ja menin avaamaan oven . Kaks kreikkalaista reppureissaajaahan siellä kolkutteli ja kysyi lupaa tulla sisään lämmittelemään kun oli niin kylmä. Vähän hämilläni olin kunnes tajusin että olivat ostaneet silloiset "kansipaikat" Toivotin tervetulleeksi lämpimään ja esittelin laivan, annoin pari bisseä ja toivotin mukavaa ja lämmintä loppumatkaa.

    Kattelin reittiä Anconasta Zadariin Kroatiaan, mut en löytänyt. Splitiin löysin. Saatan mennä tuosta yli ens kesänä..riippuu vähän miten reissu edistyy Toscanan alueella.
    T7
  9. #9
    Lainaa W-P kirjoitti Katso viesti
    Onkohan tuolla kansipaikka tänäpäivänä edelleen nimenomaan paikka kannella
    Kattelin reittiä Anconasta Zadariin Kroatiaan, mut en löytänyt.
    Heinäkuussa 70-luvun lopulla, kun menin Brindisistä Patrakselle, tuo "kansipaikka" oli ihan oikeasti ulkona ja kannella. Siihen aikaan ei siellä päin ainakaan juuri numerointia harrastettu. Kansipaikat oli vapaasti valittavissa sieltä, missä oli tilaa. Reppureissareiden valtaisan porukan juhlien ja hirmuisen pölötyksen päätyttyä, kun vielä oman paikan löysin, niin mikäpä siinä oli makuualustalla köllötellessä etelän tähtitaivasta tuijotellessa ja ihmetellessä, lämpimässä..Saas nyt sitten nähdä, onko siellä kannella menot vielä samanlaiset..

    Kyllä tuokin laivareitti Anconasta Zadariin näkyy löytyvän googlettelemalla vaikkapa Ancona-Zadar.
    Joksa
  10. #10
    Lainaa W-P kirjoitti Katso viesti
    Onkohan tuolla kansipaikka tänäpäivänä edelleen nimenomaan paikka kannella
    ...
    Kattelin reittiä Anconasta Zadariin Kroatiaan, mut en löytänyt. Splitiin löysin. Saatan mennä tuosta yli ens kesänä..riippuu vähän miten reissu edistyy Toscanan alueella.
    esim. www.croatiaferries.com tarjoaa kesäkuun lopulla pyörä ja kaksi matkustajaa + hytti alkaen 172€,
    www.aferry.com löytyy samat laivat.

    Anconan ja Zadarin välillä seilaa muuten vanhoja Turku-Tukholma välin Vikingin paatteja! Hyteissä on vielä suomenkieliset tekstit
    FJR -04 -> FJR -13
    A-AL-B-BIH-CH-CZ-D-DK-EST-F-FIN-FL-GB-H-HR-I-IRL-L-LT-LV-MC-MK-MNE-N-NL-PL-RKS-RSM-S-SK-SRB-T-UA-VN
  11.  
  12. #11
    Viime vuonna menin heinäkuussa mm. Direct ferries, Moby, Poland Ferries, Viking line

    Villa san Giovanni - Messina (lautta)
    Palermo - Cagliari (oli hytti)
    S.T.Gallura - Bonifacio (ei hyttiä, lyhyt)
    Bastia - Livorno (ei hyttiä, ihan kamala laiva, myöhässä 2 tuntia jo ennen lähtöä)
    Gdansk - Stockholm (ei saatu hyttiä kun varattiin pari päivää aiemmin, kamala laiva. Venäläiset ja puolalaiset ryyppäsivät kun koitti nukkua tuolilla)
    Stockholm - Turku (varattiin myöhässä, saatiin viimeinen hytti respasta laivan lähdettyä)

    Eli laivamatkustaminen ei nappaa hirveästi tänä vuonna.

    Ehdottomasti liput etukäteen ja kannattaa ottaa hytti jos on mahdollista.
    Kauheasti porukkaa nukkumassa joka tuolilla ja ravintolassa Italian laivoilla.
    Itse varailin liput etukäteen, heinäkuussa Italian laivoilla on ihan täyttä.
    Viimeksi muokannut: Peking; 08.04.2018 klo 14:20.
    ZZR1400