Sivu: 83 / 90:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 33738182838485 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 2461:stä 2490:een 2696:sta
  1. #2461
    MotOrg ry:n hallituksen pj marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Fasufisu kirjoitti Katso viesti
    Ja vielä yksi kysymys: Mikä näissä on tulppien vaihtoväli?
    Mä vaihdoin 30 välein.
    Elämä on onneksi mutkikasta
    Suihkuvastaava
  2. #2462
    Lainaa marko.fzs kirjoitti Katso viesti
    Mä vaihdoin 30 välein.
    No viimeisin kuitti tulpista löytyy tasan 30 000 km sitten. Vaihdatetaanpa nekin kunhan saan vietyä huoltoon. Alkaa ajokausi Pohjois-Pohjanmaalla olla lopuillaan.
  3. #2463
    MotOrg ry:n hallituksen pj marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Fasufisu kirjoitti Katso viesti
    No viimeisin kuitti tulpista löytyy tasan 30 000 km sitten. Vaihdatetaanpa nekin kunhan saan vietyä huoltoon. Alkaa ajokausi Pohjois-Pohjanmaalla olla lopuillaan.
    Kannatta samalla tarkastaa ja säätää kaasareiden synkronointi. Mulla ainakin piti 30 välein vähän hieno säätää. Mulla huomas säätötarpeen kun tyhjäkäynti rupesi huojumaan aika paljonkin.
    Elämä on onneksi mutkikasta
    Suihkuvastaava
  4. #2464
    Tyhjäkäynti on kyllä aikamoisen tasaista niin en tiedä kannattaako varalta säädättää. 3-pyttyinen 1000 cm3 Yamaha tallissa odottelee talvea. Venture nimittäin. Tämä kesä- ja talvikauden väli on aika pitkä. Talvikausi vaihtuu kevätkauteen hetkessä...
  5. #2465
    MotOrg ry:n hallituksen pj marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Fasufisu kirjoitti Katso viesti
    Tyhjäkäynti on kyllä aikamoisen tasaista niin en tiedä kannattaako varalta säädättää. 3-pyttyinen 1000 cm3 Yamaha tallissa odottelee talvea. Venture nimittäin. Tämä kesä- ja talvikauden väli on aika pitkä. Talvikausi vaihtuu kevätkauteen hetkessä...
    Jos kiekkamittari ei huoju tyhjäkäynnillä kun kone on lämmin, niin en säätäisi itsekään.
    Elämä on onneksi mutkikasta
    Suihkuvastaava
  6. #2466
    Morjensta. Itelle tuli viime kesänä 03vm kilosuklaa ja kesä meni oikein mukavasti ajellessa. Nyt sitten loppu kaudesta ilmeni ongelma että nopeasti kaasua kääntäessä kone ikäänkuin tukehtuu. Ajelin loppukauden röpellyksineen ja hylkäsin talliin.. nyt muistui sitten mieleen että mopohan piti laittaa iskuun. Olisko mitään vinkkejä mistä lähteä etsimään. Mopolla ajettu siis 85tkm

    Kiitos jo etukäteen
  7. #2467
    MotOrg ry:n hallituksen pj marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Juba93 kirjoitti Katso viesti
    Morjensta. Itelle tuli viime kesänä 03vm kilosuklaa ja kesä meni oikein mukavasti ajellessa. Nyt sitten loppu kaudesta ilmeni ongelma että nopeasti kaasua kääntäessä kone ikäänkuin tukehtuu. Ajelin loppukauden röpellyksineen ja hylkäsin talliin.. nyt muistui sitten mieleen että mopohan piti laittaa iskuun. Olisko mitään vinkkejä mistä lähteä etsimään. Mopolla ajettu siis 85tkm

    Kiitos jo etukäteen
    Uusi ilmansuodatin. Bensapumppun tarkastus, Kaasareiden putsaus, uudet tulpat, noista mä aloittaisin.
    Elämä on onneksi mutkikasta
    Suihkuvastaava
  8. #2468
    Lainaa marko.fzs kirjoitti Katso viesti
    Uusi ilmansuodatin. Bensapumppun tarkastus, Kaasareiden putsaus, uudet tulpat, noista mä aloittaisin.
    Juuri nämä. Kaasareiden korjaussarjoiksi riittää useimmiten neulakuppien o-renkaat (tietysti muutkin kannattaa vaihtaa saman tien). Oliko kyseessä muuten vaki ilmansuodatin ja vaki neulat vai vapaavirtaus ja dynojet?
  9. #2469
    Onko kukaan vaihtanut tonniseen fasuun,R1 imukaulat. Käykö suoraan ja tarvitseeko muuta kuin suuttimien vaihdon.
    Mopo Vm.2004
  10. #2470
    Lainaa yammufani kirjoitti Katso viesti
    Onko kukaan vaihtanut tonniseen fasuun,R1 imukaulat. Käykö suoraan ja tarvitseeko muuta kuin suuttimien vaihdon.
    Mopo Vm.2004
    En usko että käy. Ilmeisestikin tarkoitat noita 98-99 r ykkösien imukurkkuja. Noissa on taitaa olla kaasarit eri kulmassa. Muokkaa dremelillä noita alkuperäisiä imukurkkuja,kun eivät ole tehtaan jäljiltä noitten läppien kokoisia muutenkaan. Tietty jos haluat puuhastella kaasareiden kanssa,niin mulla olisi tarpeettomana alkuperäiset kaasarit Dale walkerin neuloilla ja vapaavirtaussuodattimilla (stage 2) myydä sulle
  11. #2471
    MOI!
    Uusi täällä..
    8 kesää on jo fasulla kurvailtu, vajaa 20tkm. Ei oo ainakaan kylmäkäynnistysongelmaa ku lähti tallista -2 pakkasessa käyntiin kuukausien seisonnan jälkeen. Vein talveksi lämpimään talliin.

    Fasun ajoasentoa kehutaan, mut itse en ole näillä ajoilla asiasta samaa mieltä. Muuten täydellinen pyörä, mut ajoasento on mielestäni jotenkin jäkittävä, stongaan pitää kurkotella (vaikka olen 186cm pitkä), eikä ajoa voi luonnehtia rennoksi. Ehkä kuskissa vika? Isoin ongelma on tunteessa, että ajaisi kokoajan alamäkeen. Penkki viettää eteenpäin (pallit puristuu alle), jalkatapeista ei saa jaloilla hillittyä eteenpäin liukumista, vaan päinvastoin jalatkin kampeaa kuskia eteenpäin. Seurauksena kädet alkaa väsyä, pallit puutua ja niskoissa jomottamaan. Näiden lisäksi ongelmana on raastava kypärämelu, joka on ajoittain käsittämättömän voimakasta, eikä korvatulpat läheskään aina istu niin tiiviisti, etteikö melu häiritsisi ajonautintoa.

    Näihin ratkaisuksi olen löytänyt stongaan korotuspalan, joka korottaa ehkäpä 1,5cm. Autto yllättävän paljon. Koiranluihin löysin netistä madallussarjan, mutta niillä perä meni todella alas ja 2 päällä ajaessa alkoi raapia helmoista, ni sarja piti poistaa. Lieneekö mun pyörässä korotussarja paikoillaan, ku ero oli niin valtava? Kypärämelua oon tuunannu erilaisilla tuulenohjaimilla. Paras on ku ei ole mitään. Silloin ajonopeus on pidettävä alle 100km/h. Motarilla korkea pleksi on pakollinen. Jotain touringplexiäkin kokeilin, mut ei toiminut sekään. Ehkäpä meluongelma on kypärässä ja ajotakissa. Pitäis hankkia sopiva kauluri, ohjaamaan ilmavirtaa. Kypärä on shoei, eli pitäis ainakin merkiltään olla hyvä ja takkina arlen ness, nahkatakki. Kauluri on kylläkin kesähelteellä jotenkin out...

    Muuten pyörä pelaa mainiosti n.70tkm mittarissa ja ulkoisesti virheetön kunto. Takalaukkua kaipais ja jos MP-messuilta löytäisi tankkilaukun, ensi kesän rengasreitille saaristossa Pyörässä on suutinsrj. ja acrapovicin putki. Meno ei nyvi, eikä rytkää. Tärinää on ilmenny munkin pyörässä ja se alkoi joskus toissa kesänä. Olikohan 80km/h nopeudella 6. vaihteella. Korjauksena aloin ajaa ko. nopeutta 5. vaihteella. Viime kesänä tärinä vaihtoi eri nopeuteen, eli 6. vaihteella n.90km/h nopeuteen. Aluksi epäilin runkolaakereita, mutta koska kyseessä tyyppivika ja pyörä kestää ajoa hajoamatta, lienee tärinän lähde kytkimessä? Alkaisko levyt olemaan silleen kuluneet, että kytkimeen tulee pieni epätasapaino?

    Pyörää ei tekisi mieli vaihtaa... tehoa löytyy, taipuu mutkiin upeasti, hyvä ajella 2 päällä, vakaa, toimintavarma, näyttävän ja tuoreen näköinen. Komee mittaristo, hyvät valot. Mut jos en keksi tuohon ajoasentoon ratkaisua, ni varmaan jossakin kohtaa sit alettava katteleen FJR:ää tai hondan kulkineita. Ensi kesä mennään vielä fasulla.

    Onko kukaan muu huomannu näitä ongelmia? Olisko ideoita nautinnollisempaa menoon, ilman kalliita investointeja. Liekkö mulla sit satulaa tuunattu...?
    Tästä alkaa seikkailu
  12. #2472
    MotOrg ry:n hallituksen pj marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Kokeilepa niin että ota pleksi kokonaan pois ja aja pieni lenkki. Jos auttoi kypärämeluun niin laikalla pleksiä pienemmäksi. Tuon keula tekee ikävät pyörteen tunnetusti vakiopleksillä.

    Oletko katsonut eturattaan kunnon. Jos on kulunut sirkkelin teräksi niin tekee juuri juurikin tärinää. Varsinkin jos on ketjut liian kireällä.

    Mulle auttoi ajoasentoon kun siirsin jalkatappeja taakse päin sentin.
    Elämä on onneksi mutkikasta
    Suihkuvastaava
  13. #2473
    Fasufisulle vastausta.
    Katsotaanpa jos talvitauon aikana löytyisi kelvollinen satulaseppä joka korottaisi vänkärin penkkiä. Omaani ei tarvitse - ihan hyvä asento valmiiksi 177 senttiselle.[/QUOTE]

    Tuleekohan jo hieman myöhässä, mutta itse tein takatapeille n.5sm pudotuspalat väliin.
  14. #2474
    Lainaa marko.fzs kirjoitti Katso viesti
    Kokeilepa niin että ota pleksi kokonaan pois ja aja pieni lenkki. Jos auttoi kypärämeluun niin laikalla pleksiä pienemmäksi. Tuon keula tekee ikävät pyörteen tunnetusti vakiopleksillä.

    Oletko katsonut eturattaan kunnon. Jos on kulunut sirkkelin teräksi niin tekee juuri juurikin tärinää. Varsinkin jos on ketjut liian kireällä.

    Mulle auttoi ajoasentoon kun siirsin jalkatappeja taakse päin sentin.
    Olen ajanut ilman pleksiä ja rakentelin laikalla touringpleksistä sellasen miniversion. Mutta nuo ei toimi motarilla... mut kukapa sitä motarilla ajaakaan..

    Eturatasta en ole kurkannu koko pyörän minulla olon aikana. Ja uusi ratas-ketjupaketti on ollut jo hyllyssä muutaman vuoden odottelemassa sopivaa vaihtohetkeä.

    Ajoasentoon varmaan vaikuttaa eniten koiranluut... pitäis vaan tietää, mikä on niiden vakiomitta tai sitten tiettää noista nykyisistä välimalli.

    En ole ajatellutkaan, että jalkatappeja voisi siirrellä, pitääpä sekin pähkiä, että onko ne vakiopaikallaan.

    Kiitoksia neuvoista!
    Tästä alkaa seikkailu
  15. #2475
    MotOrg ry:n hallituksen pj marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Ei tappeja pysty siirtämään muutoin kun tekemällä palikka väliin ja jatkamalla vaihdekiksin tankoa. Tietty jotkin valmiit sarjat toimii jos ei ole pellepelottoman vikaa.
    Elämä on onneksi mutkikasta
    Suihkuvastaava
  16. #2476
    Lainaa Juha Oskari kirjoitti Katso viesti
    MOI!
    Uusi täällä.. Ehkäpä meluongelma on kypärässä ja ajotakissa. Pitäis hankkia sopiva kauluri, ohjaamaan ilmavirtaa. Kypärä on shoei, eli pitäis ainakin merkiltään olla hyvä ja takkina arlen ness, nahkatakki. Kauluri on kylläkin kesähelteellä jotenkin out...
    Onko sulla Shoein avattava Neotec ?

    Tämän kanssa on yllättävän monella meluongelmia, vaikka se laadukas testimenestyjä onkin.

    Ongelma tuntuu olevan osittain "henkilökohtainen", osittain alaosan toppausten toteutukseen liittyvä.
    Kyse ei välttämättä ole edes alatoppausten vuotamisesta, vaan koko keksinnön alaosan toteutuksen
    tuomasta "herkkyydestä" ääniongelmalle.

    "Puhdas" ilmakaan ei poista asiaa vaikka helpottaakin.

    Jos joskus ei olisi mitään muuta tekemista, voisi koittaa pimpata niitä alapalojen profiileja +
    leukaosan alareunaa.

    Helpoin tapa ongelmien poistamiseksi on sopivan "kaulurin/kauluksen" käyttö.
    +30 ja silleen ei tietenkään ihan jepa-jees juttu.

    Takeista sen verran tuohon, että ei ainakaan väliä, onko Ness vai Sweep.... tai MP-Asun homotexit,
    täyshaarniskaa crossipaidalla jne.

    Tiedä siitten toimiiko toi Neotec ton äänen suhteen paremmin "kaulattoman hirviön" kuulassa kuin
    napakan kiulunvarren päässä
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  17. #2477
    Kiinteä shoei, ihan perusmalli, halvimmasta päästä.

    Meluongelmassa oon huomanu sen, että kun pitää kättä kypärän alla, ni melua ei ole. Kaipa siinä sitten on niin teräviä kulmia, joista ääni muodostuu.

    Tein sellaisen huomion, että koiranluissa lukee merkintä "5 LV", satulan alta huomasin saman merkinnän ja myös moottorin lohkossa on tuo sama merkintä.
    Koiranluut lienee siis orkkikset, kuten satulakin...
    Mittasin orkkisluiden reikäväliksi 143mm ja hankkimani madallussarjan reikäväliksi 160mm. Huomena vien pelaserille orkkiksen malliksi ja tietän reikäväliltään 150mm kalikat.

    Tulipa tilattua pyörälle huoltokin, jossa käydään koko kikotin läpi. Kelpaa sitten ensikesänä huristella turvallisemmin mielin...

    Mulla tää mopokuume on just silloin kovimmillaan, kun on heikoin mahdollisuus ajella. Pitäs tuota kuumeen ajotustakin saada jotenkii täsmättyä kesään.
    Tästä alkaa seikkailu
  18. #2478
    Lainaa Juha Oskari kirjoitti Katso viesti
    Kiinteä shoei, ihan perusmalli, halvimmasta päästä.

    Meluongelmassa oon huomanu sen, että kun pitää kättä kypärän alla, ni melua ei ole. Kaipa siinä sitten on niin teräviä kulmia, joista ääni muodostuu.
    Ajan täys nakulla ite, mulla on vanhassa shoei 1000xrssa whisper kit, eli se verkkoleukasuoja ja nenän ympärille tuleva muovi. Tällä vekottimella todella iso vaikutus. Nyt ostin liettuasta uuden NXRn missä on vakiona samat releet, enkä usko että ainakaan huonompaan suuntaan mennään. Eniten kuitenkin ajamisen mielekkyyteen vaikuttaa kypärän keveys ja se että paine tulee aika tasaisesti naamalle. Tämän takia just en kaipaa mitään pleksejä häiritsemään. Erikseen sitten kolmen markan miehet, mihin joukkoon ei ole mitään kiinnostusta nyky kalustolla.
  19. #2479
    Lainaa avanoma kirjoitti Katso viesti
    Fasufisulle vastausta.
    Katsotaanpa jos talvitauon aikana löytyisi kelvollinen satulaseppä joka korottaisi vänkärin penkkiä. Omaani ei tarvitse - ihan hyvä asento valmiiksi 177 senttiselle.
    Tuleekohan jo hieman myöhässä, mutta itse tein takatapeille n.5sm pudotuspalat väliin.[/QUOTE]
    Kerropa tarkemmin miten tuo onnistui.
  20. #2480
    Terve!

    Tuli viikonloppuna ostettua -03 fzs 1000. Pyörästä ei mitään merkittävää vikaa ole löytynyt, perus huolto täytyy tehdä.

    Kiinnostaisi tietää pyörän historiasta enemmän ja ajattelin löytyisikö täältä tietoa.

    Pyörä on hopea, -03 vuotinen ja ajettu 75000. Pyörässä on kiinni akran kokoputki (slipari ylhäällä), dynojet ja k&n ilmansuodatin. Penkkilappuja löytyy mm. korpiaho racingiltä 147hp / 115nm. Kuitteja tuli vinopino mukaan ja niistä katsoen pyörä on ollut mm. kuopiossa, tampereella / lempäälä ym. Pyörän ostin aarbike sipoosta.

    Pyörässä asennettu myös tupla xenonit jotka ajattelin tosin ottaa pois. Pyörä ei kauhean hyvin lataa kun valot päällä. Xenoneilta kun ottaa virran pois niin lataa 13.9 / 5000 rpm. Pyörässä on wisecon tarroja ja kävi mielessä että onkohan tuosta kone avattu joskus... Pultin kantoja kun katselin niin saattaisi ollakkin.

    Ajokelejä odotellessa
  21. #2481
    Lainaa Fasufisu kirjoitti Katso viesti
    Tuleekohan jo hieman myöhässä, mutta itse tein takatapeille n.5sm pudotuspalat väliin.
    Kerropa tarkemmin miten tuo onnistui.[/QUOTE]

    Takatapin saranatappi irti ja jalkatappi pois ja siihen tilalle sopivan mittasesta neliöputkesta pultilla kiinni halutun mittanen välikappale alaspäin , johon hitsaa vastaavat korvakkeet kuin pyörässä on ja johon sen alkuperäsen jalkatapin kiinnittää samalla lailla kuin se alkuperäsessä korvakkeessakin on. Tuolla tavalla voi alkuperäset jalkatapit laittaa ilman välikappaletta takaisin, eikä itse pyörään tule mitään muutosta.

    Itsellä vaan 600, jossa ei vaimennin ole sivulla, siihen kävi suora neliöputki väliin molemmille puolille , mutta saattaa 1000ssa jossa sivupönttö olla hieman tarkempi tehtävä .

    Sori kun vastaus kesti, tulee harvemmin luettua näitä.
  22. #2482
    No se vaimennin pitäisi saada alemmas, että onnistuisi tuo. Penkin korottajia kyllä löytyisi tästä lähialueelta. Oiskohan kuitenkin helpompi korottaa matkustajan istuinta 3-4 cm?
  23. #2483
    Keväällä ois tarkoitus ainakin tulpat vaihtaa fasuun. Öljyt vaihdoin syksyllä. Mitä muuta kannattais keväthuollossa tehdä? Onko jotain rasvattavia/ kiristettäviä kohteita?
  24. #2484
    MotOrg ry:n hallituksen pj marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Fasufisu kirjoitti Katso viesti
    Keväällä ois tarkoitus ainakin tulpat vaihtaa fasuun. Öljyt vaihdoin syksyllä. Mitä muuta kannattais keväthuollossa tehdä? Onko jotain rasvattavia/ kiristettäviä kohteita?
    Kuluvien osien tarkastus, vaijereiden rasvaus, linkun purku, putsais ja rasvaus. Kaasuttimien synkkaus tulppien vaihdon jälkeen. Pyörän laakerit kannattaa tarkastaa että ovat ehjät, ketjun rasvaus.
    Noilla nyt pääsee aika pitkälle.
    Elämä on onneksi mutkikasta
    Suihkuvastaava
  25. #2485
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa marko.fzs kirjoitti Katso viesti
    Kuluvien osien tarkastus, vaijereiden rasvaus, linkun purku, putsais ja rasvaus. Kaasuttimien synkkaus tulppien vaihdon jälkeen. Pyörän laakerit kannattaa tarkastaa että ovat ehjät, ketjun rasvaus.
    Noilla nyt pääsee aika pitkälle.
    Ja ohjauslaakeri kans. Putsaus ja rasvaus, jos ei tietoo milloin viimeks.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  26. #2486
    Keulan täyshuolto, mukavaa ja helppoa puuhaa.

    Osa 1
    Osa 2
    - Sitä saa mitä ei tilaa -
    BMW R1200RT <-- BMW R1200GS <-- Yamaha FZS 1000 <-- Kawasaki ZZR 600
  27. #2487
    Tätäkin varmaan täällä käsitelty, mutta en jaksnut käydä läpi kaikkia viestejä. Tuli vaihdettua Cobran vaimennin orkkiksen tilalle, ja ei saa ilmeisesti kakkua tarpeeksi kun yskii ja sammuu heti kun avaa kaasua enemmän. Riittääkö seosruuvien avaaminen vai pitääkö tehdä perusteellisempia säätöhommia.
  28. #2488
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Ensiks perusjutut, eli kävikö ok aikaisemmin (tarkoittaa just nyt ennen vaihtoa talviseisonnan jälkeen), ja sitten onko tuoreet bensat tankissa? Ainakin lämpimässä tallissa puolitankillinen niin voi olla heikentynyt gasolinen laatu. Ja kone kunnolla lämmin, ei ryypyn varassa.

    Sitten jos kunnossa, niin aika ison eron on tehny, vois koittaa nostaa neuloja pykälän (siirtää sokkaa alaspäin).
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  29. #2489
    Aiempaan viitaten: Penkki on nyt verhoomossa. Korotetaan matkustajan istuinta 3-4 cm ja katsotaan sitten ajanko yksin vai vaimon kanssa vai joudunko vaihtamaan pyörän.
  30.  
  31. #2490
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Ensiks perusjutut, eli kävikö ok aikaisemmin (tarkoittaa just nyt ennen vaihtoa talviseisonnan jälkeen), ja sitten onko tuoreet bensat tankissa? Ainakin lämpimässä tallissa puolitankillinen niin voi olla heikentynyt gasolinen laatu. Ja kone kunnolla lämmin, ei ryypyn varassa.

    Sitten jos kunnossa, niin aika ison eron on tehny, vois koittaa nostaa neuloja pykälän (siirtää sokkaa alaspäin).
    Olit oikeassa, riitti kun laittoi uudet bensat tankkiin ja käytti lämpimäksi. Ei röpötä, ja pönttö laulaa hienosti. Tänään pikku ajelua 64 km. Mut kyllä on hiekkaa risteyksissä ja aivan hirveitä kraatereita päällysteissä.
Sivu: 83 / 90:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 33738182838485 ... ViimeinenViimeinen