Tulokset 1:stä 17:een 17:sta
  1. #1
    Kunhan ajattelin täältä kysäistä jos jollain täällä vastaava mokkula löytyy penkin alta. Miettinyt jotta kuinka kannattava ostos olisi omaan pyörään, itseltä löytyy siis evo 1 sarja pyörästä. Varmasti antaa enemmän latinkia ainakin alakierroksille ja parantaisi käyntiä mutta kunhan mietin kuinka kannattava ostos kun en noin yleisesti ns. Piggybackeista oikeen tykkää. Toinen kyssäri olisi jos jollain sattuu samanvuotinen olemaan pc:llä varustettuna niin eikös enduro r sopiva pc V malli mene heittämällä smc r kun sama? Tekniikka paketti ? Dynojet ei siis lupaa sopivuutta 14vm smc r pyörään mutta 15+ vuosimalleihin lupaa. Jonkun verran asiaa tonkinut mutta olisi kiva joltakulta saada varmistus asiaan 🙂
  2. #2
    Minun ymmärtääkseni 690 -14 ja -15(--18) ovat yksi ja sama pyörä. Siis jos on sillä kahdella sytytystulpalla. Se kone tuli -14 ja oli muuttumattomana -18 asti.

    Oma Enduro toimii evo 1 osilla ja kartalla niin hyvin, että en ole edes ajatellut mitään commandereita. Toki jos virittää viimeisen päälle ja tarvitsee säädettävyyttä niin sitten ehkä. Tuolla paketilla oma ainakin tuntuu olevan hyvin kohillaan.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  3. #3
    Itse tahdon löytää hiukan parantamisen varaa  tietysti penkissä voisi käyttää ja katsoa oikean tilanteen laidan mutta ainakin ilman killeriä tuntuisi käyvän kohtuu laihalla. Tietysti, missä asennoissa itselläsi nuo kartat on ohjelmoituna tuohon kartan vaihtonupikkaan ? Itselle tämä pyörä tuli palovahinkona niin en ihan kaikkea saanut irti edellisestä omistajasta kun ei sähköpostilla viitsinyt kysellä asioista mitkä ensimmöinen omistaja oli nähnyt viimeksi varmaan kolmisen vuotta sitten 😅
  4. #4
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Eiks tuon ikäiseen pääse ihan Tune ECUlla käsiksi? Ei tartte mitään Commandereita.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  5. #5
    2014 alkaen ei pääse Tunella tuunaamaan karttoja, menivät ilkeyttään muuttamaan ohjausyksikön.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  6. #6
    Ruisku on vissiin samansukuinen bosch mikä on 1290 dukessa, eli ecustudiolla pääsee kiinni. En tiedä missä asut, mutta riistavedellä on motodyno niminen penkkipaja ja sääti minun pyörän erittäin hyvin sopuhintaan. Sijoittaisin roponi mieluummin osaavaan penkitykseen kuin pc-purkkeihin.
    -Elämä voittaa joka kerta, paitsi sillä viimeisellä kerralla-
  7. #7
    Lainaa Kuutiwo kirjoitti Katso viesti
    Itse tahdon löytää hiukan parantamisen varaa  tietysti penkissä voisi käyttää ja katsoa oikean tilanteen laidan mutta ainakin ilman killeriä tuntuisi käyvän kohtuu laihalla. Tietysti, missä asennoissa itselläsi nuo kartat on ohjelmoituna tuohon kartan vaihtonupikkaan ? Itselle tämä pyörä tuli palovahinkona niin en ihan kaikkea saanut irti edellisestä omistajasta kun ei sähköpostilla viitsinyt kysellä asioista mitkä ensimmöinen omistaja oli nähnyt viimeksi varmaan kolmisen vuotta sitten 
    Se nupikka taitaa vaikuttaa vain kaasukäyrän progressioon. Ajan vain sillä ärhäkimmällä, sillä muut asennot tuntuvat ainoastaan lussuilta.

    Tuo ecustudio on aika kallis siihen nähden, kuinka harvoja pyöriä se tukee. Pyöräkohtainen lisenssi pari sataa ja siihen vähän säätöä, niin viissatanen heilahtaa kevyesti, mutta saman taitavat maksaa kaikki muutkin kaupalliset softat kuten Woolich, Rexxer jne. Jos tulee hyvä niin hyvä niin mutta se toki riippuu säätäjästä ja oliko kuinka pielessä alunperin.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  8. #8
    Tulipa tuossa mieleen sekin että saako tuota ecua nyt sitten flashattyä custom kartalla? Enemmänkin haen sitä että saako alle 3k rpm bensa kartan lukon pois ? Näin ainakin ymmärtänyt että ilman esim. Pc:tä ei kunnon karttaa saisi aikaiseksi.

    Ja tosiaan en itse oikein ikinä ole tykännyt piggybackeista eli aina parempi jos ilman pääsee mutta taitaa pc olla ainut mihin pääsen itse kiinni tarpeen tullen mitä nyt tuskin tapahtuu, mutta aina kiva mahdollisuus kyseiseen olla olemassa.

    Riistavesi vähän turhan kaukana satakunnan alueella tarvitsisi penkitellä. Pc:n todennäköisesti saisin tampereella penkiteltyä.
    Viimeksi muokannut: Kuutiwo; 24.09.2021 klo 07:54.
  9. #9
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    ECUn kräkkäystä odotellessa laitoin omaan 2019-vuotiseen Rottweilerin lambda-plugin, joka huijaa ECUa laittamaan kunnolla bensaa pienillä kierroksilla ja osakaasulla. Hintaa sillä oli joitakin kymppejä, ja sijoitus euroa kohden ehdottomasti yksi parhaista moottoripyörään koskaan tekemistäni.

    EDIT: Mulla on pyörässä kokoputki ja Rottweilerin ilmansuodatinsarja, eikä tosiaan käy laihalla.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  10. #10
    Mulla oli -17 SMC-R:ssä se pelkkä "kev´s fuelmod" lambdan huijaus mokkula putkiston ja filsun kaverina. Toimi kyllä niin hienosti ettei ikinä tullut commanderia edes laitettua.
    Supermoto
  11. #11
    No ainakin vaihtoehtoja löytyy edes muutama 

    Edit: voipi olla kyllä paljon parempi vaihtoehto tällä hetkellä. Onko kukaan penkin kautta katsellut millaisia afr lukemia antaa kyseisillä ?
    Viimeksi muokannut: Kuutiwo; 24.09.2021 klo 13:52.
  12. #12
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Ootko kysellyt bikedoctorilta vaihtoehtoja? Motokeitaan kyljessä luulisi olevan tietoa orasseista.
    The Lakkivaari


    Yamaha R6



  13. #13
    Lainaa Tumppi kirjoitti Katso viesti
    Ootko kysellyt bikedoctorilta vaihtoehtoja? Motokeitaan kyljessä luulisi olevan tietoa orasseista.
    En vielä ole kysellyt. Ja juu voisihan tuotakin kautta mutta ajattelin täältä kysellä ennenkuin alan putiikkia vaivaamaan
  14. #14
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Kuutiwo kirjoitti Katso viesti
    Onko kukaan penkin kautta katsellut millaisia afr lukemia antaa kyseisillä ?
    Mulla on Innovate LM-2 -dataloggeri. En kytkenyt sitä pyörään "oikein", joten en saanut seoskarttoja, mutta ajelin jonkun aikaa se kiinni ja vilkuilin, missä seokset heiluu. Ihan järkevillä lukemilla liikuttiin.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  15. #15
    Lainaa Kuutiwo kirjoitti Katso viesti
    Itse tahdon löytää hiukan parantamisen varaa  tietysti penkissä voisi käyttää ja katsoa oikean tilanteen laidan mutta ainakin ilman killeriä tuntuisi käyvän kohtuu laihalla. Tietysti, missä asennoissa itselläsi nuo kartat on ohjelmoituna tuohon kartan vaihtonupikkaan ? Itselle tämä pyörä tuli palovahinkona niin en ihan kaikkea saanut irti edellisestä omistajasta kun ei sähköpostilla viitsinyt kysellä asioista mitkä ensimmöinen omistaja oli nähnyt viimeksi varmaan kolmisen vuotta sitten 
    Jos jo on se comander lisä purkii niin sithän voi säätä vaikka itse
    jos tuntuu jossain kohdin laihata niin siihen lisää bensaa
    ja sitten tunustelamn että menikö oikeaan suunta
    (ennemin reilusti rikaale ensin mistä sitten vähän kerraln laihentaa)
    tai litta vaikka vielä lisä purkille kaveriksi toisen lisä purkin
    https://www.dynojet.com/autotune-pow...el-kit-at-200/
    saa sitten tehty tavoite AFR kartan, näytää ehdotuksen korjauksesta kun on hetken ajanut
    minkä sitten hyväksyy jos haluaa, tavoite kartan voi tehdä vaikka välille 2000-3000 tms
    jos muut alueet tuntuu jo hyviltä

    mutta oman ecun säätö antaa enenmän mahdolisuuksia(sytkä ym)
    nuo lisä purkit säätelle vaan bensaa
    2013Halli 5x1Maili2016Lappenranta K 3X1Maili
    2013Joensuu 2X1Maili
    2013Lappenranta S7X1Maili
    2014Lappenranta S 6X1Maili
    2015Halli6X1Maili
    2015Lappenranta K 17X1Maili
    2015Kauhava17X1Maili
    2015Räyskälä27X1/4Maili
    2015Lappenranta S 3X1Maili
  16. #16
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Mulla on Innovate LM-2 -dataloggeri. En kytkenyt sitä pyörään "oikein", joten en saanut seoskarttoja, mutta ajelin jonkun aikaa se kiinni ja vilkuilin, missä seokset heiluu. Ihan järkevillä lukemilla liikuttiin.
  17.  
  18. #17
    Lainaa 1340R86 kirjoitti Katso viesti
    Jos jo on se comander lisä purkii niin sithän voi säätä vaikka itse
    jos tuntuu jossain kohdin laihata niin siihen lisää bensaa
    ja sitten tunustelamn että menikö oikeaan suunta
    (ennemin reilusti rikaale ensin mistä sitten vähän kerraln laihentaa)
    tai litta vaikka vielä lisä purkille kaveriksi toisen lisä purkin
    https://www.dynojet.com/autotune-pow...el-kit-at-200/
    saa sitten tehty tavoite AFR kartan, näytää ehdotuksen korjauksesta kun on hetken ajanut
    minkä sitten hyväksyy jos haluaa, tavoite kartan voi tehdä vaikka välille 2000-3000 tms
    jos muut alueet tuntuu jo hyviltä

    mutta oman ecun säätö antaa enenmän mahdolisuuksia(sytkä ym)
    nuo lisä purkit säätelle vaan bensaa
    Mieluusti tuon pc:n hommaisin jotta saisi "oikean" kartan mutta luulen että näillä puheilla hommailen tuon bensa pötkylän Ei kumminkaan mitään ihmeellistä viritysastetta ole omassa pyörässä toistaiseksi ainakaan