Sivu: 8 / 9:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6789 ViimeinenViimeinen
Tulokset 211:stä 240:een 268:sta
  1. #211
    Onko kokemuksia harvinaisemmasta Diavel Strada mallista, onko siinä todellista eroa "perus" malliin?

    Jos tällainen matkapyöräbemaristi suunnittelee customtyyppistä pyörää, mutta ei kuitenkaan mitään viragoa niin mitä suosittelette ja miksi:

    Diavel ja mielellään Strada
    Intruder 1800

    Turha kysyä kumpi on parempi, joten kysyn millaiseen ajoon ja millaiselle kuskille nuo sopivat?
    Kawasaki Er-5
    BMW K75RS
    BMW R1100RT
    BMW R1100S Boxercup Replica
    Suzuki Intruder M1800
  2. #212
    2019 Diavel pariutuu XD:n kanssa, Duksu harmonisoi tuotantoa power cruiseri genressä
    https://www.ducati.com/ww/en/bikes/diavel/diavel-1260
    MAD (mean absolute deviation)
  3. #213
    tarkennetaan lausuntoa, eli diavel ja xdiavel jatkavat molemmat omina malleinaan mutta diavel sai (muiden muutosten ohella) 1260-kiukaan joka jo aiemmin ollut xdiavelissa.

    ulkonäöllistei diavel on kyllä kehittynyt, vanhahan oli sellainen kubistinen plottivalas.
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  4. #214
    Lainaa TIJ kirjoitti Katso viesti
    tarkennetaan lausuntoa, eli diavel ja xdiavel jatkavat molemmat omina malleinaan mutta diavel sai (muiden muutosten ohella) 1260-kiukaan joka jo aiemmin ollut xdiavelissa.
    Juu, aika lähelle toisiaan menee. Pientä eroa taitaa olla vain keulakulmassa, kuljettajan ergonomiassa (satula-ohjaustanko-jalkatapit), katteissa (ml. ilmanotto), pakoputkistossa ja toisiovedossa (ketju-hihna) + jotain muuta pientä... Moottorin suoritusarvoissa erot pelkkää markkinointijargonia
    Järkevää tuotannon kannalta, valinta sitten noiden välillä kuskin mieltymysten mukaan . Perusversioiden hinnat tod.näk lähellä toisiaan (muualla euroopassa)?
    MAD (mean absolute deviation)
  5. #215
    Lainaa Mpantsu kirjoitti Katso viesti
    Onko kokemuksia harvinaisemmasta Diavel Strada mallista, onko siinä todellista eroa "perus" malliin?

    Jos tällainen matkapyöräbemaristi suunnittelee customtyyppistä pyörää, mutta ei kuitenkaan mitään viragoa niin mitä suosittelette ja miksi:

    Diavel ja mielellään Strada
    Intruder 1800

    Turha kysyä kumpi on parempi, joten kysyn millaiseen ajoon ja millaiselle kuskille nuo sopivat?
    Vähän viiveellä tulee tämä kommentointi, onkohan asia enää edes ajankohtainen.
    Mutta. Olen ajanut 2013 Diavel carbonille nyt n. 46tkm. Laitos toimii moitteetta ja tuntuu edelleen itselle sopivimmalta. Lyhyttä itsellä on n. 170cm. Toimii hyvin myös matkailu käytössä, jos ei tapana ole ottaa mukaan koko omaisuutta. Ainoastaan matkoille olen vaihtanut touring satulan pyörään, joka on noin 50mm korkeampi. Pyörähän on erittäin matala.
    Ongelmia ei ole ollut. Itseä Diavelissa puhuttaa teho ja keveys sekä ketteryys mutkapätkillä (siis ketteryys tässä luokassa ;-) ). Strada on varmasti vielä parempi matkakäytössä tähän nakumalliin verrattuna.
    Alla olevasta linkistä löytyy muutama matkaraportti, jos on facebook käytössä.
    eli: facebook ja "Viisikymppiset vipeltää"

    https://www.facebook.com/Viisikymppi...6762243097810/
    -
  6. #216
    Visordown näköjään käynyt Marbellassa koeajamassa Diavel 1260S:n:

    https://www.visordown.com/reviews/fi...0s-2019-review

    Hieman tässä talven aikana pohtinut, että uskaltaiskohan tommosen jossain vaiheessa koeajaa vai tuleekohan kalliiksi.
  7. #217
    Löytyiskö apua kahvalämppärien valintaan, ja nimenomaan Diavelin (-11) ohjaustangon paksuuteen? Kahvalämppäreitä näyttää löytyvän ainakin kahdella eli tangon paksuudella 22 ja 25mm. Oxfordin lämppäreitä katsellut tuolta: https://www.ebay.com/itm/Oxford-Heat...gAAOSwZ-lbds3u.
    Onko kellään kokemuksia ko. kaupasta?
  8. #218
    Lainaa PetskuD kirjoitti Katso viesti
    Löytyiskö apua kahvalämppärien valintaan, ja nimenomaan Diavelin (-11) ohjaustangon paksuuteen? Kahvalämppäreitä näyttää löytyvän ainakin kahdella eli tangon paksuudella 22 ja 25mm. Oxfordin lämppäreitä katsellut tuolta: https://www.ebay.com/itm/Oxford-Heat...gAAOSwZ-lbds3u.
    Onko kellään kokemuksia ko. kaupasta?
    Eiköhän (orkkis) tanko ole 22mm. Oxfordista on kokemusta (mulla oli aikoinaan tupla-X:ssä), luotettavat kyllä mutta tupet on hieman paksuhkot vs vakiotupet. Laita sinne ebayhin hakusanaksi Ducati Diavel 2011 heated grips niin tulee sopivat tarjolle eikä tarvii arpoa... Itse olen käyttänyt vain 98%+ palautteen saaneita "kauppiaita" ja voihan ne ostokset maksa vaikka PayPalilla niin olet "turvassa" (linkkisi takana oleva kauppias lähettää tavaran puolasta)...
    Parhaat lämppärit saat kun ostat Ducatin orkkikset (Diavel Stradassa & Multistradassa vakio, saa varaosana), ohjauselektroniikka valmiina pyörässä (=mutu, tarkista onko sinun pyörässä valmius).
    MAD (mean absolute deviation)
  9. #219
    yksi tuuma on 25,4 mm jolloin puhutaan Harleyn tangosta

    muoks & lis.: varmuuden asiasta saa tietenkin kun käy mittaamassa tankonsa paksuuden ()
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  10. #220
    Lainaa PetskuD kirjoitti Katso viesti
    Löytyiskö apua kahvalämppärien valintaan, ja nimenomaan Diavelin (-11) ohjaustangon paksuuteen? Kahvalämppäreitä näyttää löytyvän ainakin kahdella eli tangon paksuudella 22 ja 25mm. Oxfordin lämppäreitä katsellut tuolta: https://www.ebay.com/itm/Oxford-Heat...gAAOSwZ-lbds3u.
    Onko kellään kokemuksia ko. kaupasta?
    Olen tilannut samalta myyjältä kaksi settiä noita samoja kahvoja 2017. Silloin ainakin oli nopeahko toimitus - muistaakseni noin viikko.

    Tänä keväänä ostin samat kahvat Amazonilta Saksasta halvemmalla.

    Hyvät kahvat! Tällä foorumilla on ylistetty näitä aika paljon. Osta.
    Nuo sporttimallin kahvat taitavat olla ohuimmat jälkiasenteiset tarvikekahvat - ohuilla kesäkäsineillä saman paksuinen tuntuma kuin gorextrafit-käsineillä vakiokahvoilla.
    Ja kakka roiskusi.
    http://www.miikavenalainen.net
  11. #221
    Lainaa Motoristo kirjoitti Katso viesti
    Eiköhän (orkkis) tanko ole 22mm. Oxfordista on kokemusta (mulla oli aikoinaan tupla-X:ssä), luotettavat kyllä mutta tupet on hieman paksuhkot vs vakiotupet. Laita sinne ebayhin hakusanaksi Ducati Diavel 2011 heated grips niin tulee sopivat tarjolle eikä tarvii arpoa... Itse olen käyttänyt vain 98%+ palautteen saaneita "kauppiaita" ja voihan ne ostokset maksa vaikka PayPalilla niin olet "turvassa" (linkkisi takana oleva kauppias lähettää tavaran puolasta)...
    Parhaat lämppärit saat kun ostat Ducatin orkkikset (Diavel Stradassa & Multistradassa vakio, saa varaosana), ohjauselektroniikka valmiina pyörässä (=mutu, tarkista onko sinun pyörässä valmius).
    Kiitos. Paljon olen itsekin tilaillut netistä tavaraa. Sen verran olen edistynyt selvityksissä, että (eri foorumien perusteella) v. -11 Diaveliin ei saa alkuperäisiä Ducatin lämppäreitä toimimaan. Siispä tilaan Oxfordit.
  12. #222
    Lainaa Miikam kirjoitti Katso viesti
    Olen tilannut samalta myyjältä kaksi settiä noita samoja kahvoja 2017. Silloin ainakin oli nopeahko toimitus - muistaakseni noin viikko.

    Tänä keväänä ostin samat kahvat Amazonilta Saksasta halvemmalla.

    Hyvät kahvat! Tällä foorumilla on ylistetty näitä aika paljon. Osta.
    Nuo sporttimallin kahvat taitavat olla ohuimmat jälkiasenteiset tarvikekahvat - ohuilla kesäkäsineillä saman paksuinen tuntuma kuin gorextrafit-käsineillä vakiokahvoilla.
    Isokätisenä voisi paksummat kahvat olla lähtökohtaisesti paremmat. Onko nuo Oxfordin Touringit siis myös sopivat, mutta mahdollisesti paksummat?
  13. #223
    Tämä ei nyt tuo mitään lisäarvoa keskusteluun, mutta älkää puhuko enää Diaveleista. Ihan sairaan hieno pyörä, olen salaa kehitellyt jonkinlaisen perversion noihin Ducateihin. Noh, vilkaisu pankkitilille viilentää kuumeen nopeasti.
  14. #224
    Lainaa Paikkeri kirjoitti Katso viesti
    Tämä ei nyt tuo mitään lisäarvoa keskusteluun, mutta älkää puhuko enää Diaveleista. Ihan sairaan hieno pyörä, olen salaa kehitellyt jonkinlaisen perversion noihin Ducateihin. Noh, vilkaisu pankkitilille viilentää kuumeen nopeasti.
    Haha! mistähän täällä Diavel viestiketjussa sitten pitäisi puhua
  15. #225
    Pakko vähän kritisoida suomen Ducati maahantuontia. Myin oman japanilaisen ja tarkoituksena oli ostaa uusi Xdiavel. Olin jo koko talven kuolannut youtubesta ja kun ekat lämpimät kelit tuli toukokuun alussa, päätin aktivoitua.

    30te taskussa marssin R.M. Heinolle pyörää ostamaan. Ainut kriteeri ostamiselle oli se, että pääsen koeajamaan pyörää, pelkona oli että ajoasento ei sittenkään tunnu omalta. Heinolla kerrottiin, että koeajopyöriä ei ole, mutta rahat olisin tietysti saanut jättää tiskille. Koko asiointikokemus oli niin vastenmielistä, että päätin vaihtaa liikettä.

    Tuusmotoriin päästyäni kuulin saman uutisen. Koeajopyöriä ei ole, mutta Ducati on tuomassa pyöriä koeajopäivää varten ja silloin kannattaa tulla paikalle. Otin jälkikäteen selvää, että xdiavelia ei kuulemma edes ole siellä vaan ne on tuomassa uudemman diavel 1260:sen.

    Otin facebookissa yhteyttä Ducati Finlandiin ja kysyin missä ja milloin voin koeajaa xdiavelia. Kyseessä siis 30te maksava pyörä, eikä mikään parin tonnin skootteri. Sieltä vastattiin, että ottavat yhteyttä. Eivät ole ottaneet vielä tähän päivään asti.

    Aurinko paistoi, rahaa taskut täynnä ja katselin muiden mopoilua. Sitten hirtti kiinni. Nettimoton kahdesta käytetystä valitsin toisen. 11t km ajettu. Soitin, olin koeajamassa parin tunnin päästä. Pyörällä ajo tuntui niin mahtavalta ja hintakin ok, joten ostin pyörän.

    Jos joku R.M. Heinolla ja Tuusmotorissa lukee tätä, niin voisi katsella vähän peiliin.
    Ducati Xdiavel
  16. #226
    Lainaa Aikon- kirjoitti Katso viesti

    Jos joku R.M. Heinolla ja Tuusmotorissa lukee tätä, niin voisi katsella vähän peiliin.
    Ai kun ei ole rekisteröitynä rivissä kaikkia mahdollisia malleja koeajoa varten
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  17. #227
    Normimeininki.
    Vuos sitten, olisin ostanu Riumpin ihan rahalla. Ilman koeajoa!
    Yks kauppias selvittää vieläkin hintaa ja toinen lähetti tarjouksen väärään
    osoitteeseen...
    T765 RäsSi
    GSX-R750 K8 =ex
    CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
    6-Horo 2005=ex
  18. #228
    Eikös tuo mainittu Facebookin Ducati Finland ole samainen RM Heino? Heillähän se maahantuonti nykyään on. Panostuksethan on aika minimissä, jos vertaa Cavallinon pariin ekaan vuoteen ja pyöriä ei kaiketi hirveästi oteta myyntiin. Se on sitten vähän makuasia mikä olisi oikea toimintatapa, mutta tuskin tällä mallilla ainakaan pyörämyyntiä maksimoidaan. Itselläni ei Heinosta ole kokemusta, mutta pari kitkerämpää kommenttia ns. rahamiehiltä kuullut tämän yllä olevan lisäksi.
    Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
  19. #229
    Lainaa B12 kirjoitti Katso viesti
    Ai kun ei ole rekisteröitynä rivissä kaikkia mahdollisia malleja koeajoa varten
    Helpottaisi kummasti myyntiä, jos liikkeessä pidettäisiin yhtä pyörää rekistöröitynä, kuten lähes kaikilla muilla merkeillä. En tiedä pyörien myynnistä yhtään mitään, puhun ostajan näkökulmasta.
    Ducati Xdiavel
  20. #230
    Lainaa Aikon- kirjoitti Katso viesti
    Helpottaisi kummasti myyntiä, jos liikkeessä pidettäisiin yhtä pyörää rekistöröitynä, kuten lähes kaikilla muilla merkeillä. En tiedä pyörien myynnistä yhtään mitään, puhun ostajan näkökulmasta.
    Se pyörä on aika vaikea myydä täyteen hintaan sen jälkeen kun sitä on käynyt kaksikymmentä ihmistä revittämässä ilman ostoaikeita, oli 30t euroja taskussa tai ei. Siksi niitä ei ole kuin suosituimmista malleista.

    Välillä kun neuvottelee niin se koeajopyörä saattaa järjestyä vaikka muualta suomesta. Minulle kävi näin kun ostin ducatia aiemmin mainituista liikkeistä; pyörä tuotiin Tampereelta seuraavaksi viikoksi Helsinkiin ja kaupat tuli kokeilun jälkeen.
  21. #231
    Totta puhuen en ole noita koeajoja harrastan, ostanut vain ihan kuvien perusteella.
    Yleensä kun uutuudet esitellään, niin on talvi eikä ole edes kokeilumahdollisuutta, joten tilausta vaan sisään, ei ne kokeilemalla parane.
    Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until after 50.
  22. #232
    Lainaa Aikon- kirjoitti Katso viesti

    Pyörällä ajo tuntui niin mahtavalta ja hintakin ok, joten ostin pyörän.
    Hyvä valinta, onnittelut. Onnellinen loppu tarinalle. Vieläkin hymyilyttää aamulla kun lähtee töihin XD:llä. Diavel-forum.comilla on muuten hyvä keskustelupalsta Xdiavelista.
    Ducati XDiavel
    ex. Suzuki GSR600
  23. #233
    Lainaa _Make kirjoitti Katso viesti
    Se pyörä on aika vaikea myydä täyteen hintaan sen jälkeen kun sitä on käynyt kaksikymmentä ihmistä revittämässä ilman ostoaikeita, oli 30t euroja taskussa tai ei. Siksi niitä ei ole kuin suosituimmista malleista.

    Välillä kun neuvottelee niin se koeajopyörä saattaa järjestyä vaikka muualta suomesta. Minulle kävi näin kun ostin ducatia aiemmin mainituista liikkeistä; pyörä tuotiin Tampereelta seuraavaksi viikoksi Helsinkiin ja kaupat tuli kokeilun jälkeen.
    Kyllä se vähän niin on, että varsinkin tämän hintaisissa pyörissä asiakkaalla pitäisi olla mahdollisuus ainakin koeistua. Mieluusti jopa koeajaa. Esittelypyörän kustannukset ovat ihan normaaleja markkinointi-/ myynninedistämiskustannuksia. Jokaisen terveellä pohjalla olevan yrityksen pitää ne pystyä kattamaan.
    Nyt menetettiin uutta pyörää ostamassa ollut asiakas ja mahdollisesti myös ko. asiakas huollon puolelta. Samalla saatiin tänne negatiivista keskustelua aikaiseksi. Kaikki tämä parin tonnin vuoksi.
    KTM 690 ENDURO R -16
    BMW F800R -11
    (EX) BMW F800GS -08
    (EX) BMW R1200R -17
    (EX) YAMAHA MT-07 -18
  24. #234
    Tätä kun lukee niin älyttömältä tuntuu. Ei kukaan osta 30k autoa, jos ei ole koeajanut. Lisäksi moottoripyöräilyssä se ajonautinto, vauhdin hurma, ja äänet tuovat varmasti lisäfiiliksiä ostaa pyörä. Välillä tuntuu, että MP-kauppiaat ovat niin veitsen terällä, että kaikki kulut minimoitava. Yleisesti nämä "luxus" "super" pyörien ostajat myös huollattavat pyöränsä merkkihuollossa. Ei montaa huoltoa tarvitsisi XD:lle tehdä, että nuo koeajokulut katettaisin.

    Itse onnellisesti ostin oman 848 käytettynä suoraan perus omakotitalon pihasta koeajon jälkeen
    ex: Yamaha XT-125 (150cc)
    ex: Ducati Monster 600 -00
    ex: Ducati Monster 695 -06
    nyk: Ducati 848 -10
  25. #235
    Lainaa MLTM kirjoitti Katso viesti
    Kyllä se vähän niin on, että varsinkin tämän hintaisissa pyörissä asiakkaalla pitäisi olla mahdollisuus ainakin koeistua. Mieluusti jopa koeajaa. Esittelypyörän kustannukset ovat ihan normaaleja markkinointi-/ myynninedistämiskustannuksia. Jokaisen terveellä pohjalla olevan yrityksen pitää ne pystyä kattamaan.
    Nyt menetettiin uutta pyörää ostamassa ollut asiakas ja mahdollisesti myös ko. asiakas huollon puolelta. Samalla saatiin tänne negatiivista keskustelua aikaiseksi. Kaikki tämä parin tonnin vuoksi.
    No, uusia pyöriä myydään vain reilut 3000 kappaletta vuodessa. Siinä lienee myös kevytmoottoripyörät. Se ei ole kovin montaa tietyn merkkistä pyörää per liike, saati sitten jos mallikin pitää olla joku tietty. Otat jonkun XDiavelin koeajopyöräksi niin on ihan mahdollista ettei kukaan osta sinulta sellaista uutena koko kesänä.
    Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
  26. #236
    Lainaa 3JJ kirjoitti Katso viesti
    No, uusia pyöriä myydään vain reilut 3000 kappaletta vuodessa. Siinä lienee myös kevytmoottoripyörät. Se ei ole kovin montaa tietyn merkkistä pyörää per liike, saati sitten jos mallikin pitää olla joku tietty. Otat jonkun XDiavelin koeajopyöräksi niin on ihan mahdollista ettei kukaan osta sinulta sellaista uutena koko kesänä.
    Tottakai on mahdollista, että ko. pyöriä ei myydä yhtään. Se on kaupankäynnin riski aina, jonka kauppiaan on oltava valmis kantamaan. Koeajomahdollisuuden puute ei varmasti ainakaan lisää myyntiä. Tässä kauppias itse ajaa itsensä puun ja kuoren väliin.
    Asiakas ostaa sen mitä itse haluaa, eikä sitä mitä kauppias myy. Tässä on se pointti, joka Suomessa kaupankäynnissä on vielä lapsen kengissä. Ihmetellään, kun kauppa ei käy, vaikka syy voi olla väärän tuotteen myynnissä tai tässä siinä, ettei tarjota sitä mitä asiakas haluaa. "Pakkomyynti" on toiminut ennen, mutta ei enää.
    En tunne alaa sen koommin, mutta voisin kuvitella, että näissä esittelypyörissä tehtaan kanssa voi neuvotella diilejä riskien kantamisesta. Kyllä noita malleja pitäisi jokaiselle kauppa-alueelle järjestää. Edes siten, että siirretään tarvittaessa kaupasta toiseen.

    Mutta eipä siitä sen enempää. Hyvä, että ostaja löysi mieleisen pyörän.

    Kyllä tuo Diavelli on maukkaan oloinen ja on itselläkin sellainen pyörinyt kielenpäällä. Ehkä jonain päivänä myös itselleni sellainen myös tulee. Tällä hetkellä pyöränä täytyy olla tarakkaharakan kantava vekotin
    KTM 690 ENDURO R -16
    BMW F800R -11
    (EX) BMW F800GS -08
    (EX) BMW R1200R -17
    (EX) YAMAHA MT-07 -18
  27. #237
    Lainaa maggy kirjoitti Katso viesti
    Tätä kun lukee niin älyttömältä tuntuu. Ei kukaan osta 30k autoa, jos ei ole koeajanut.
    Ja autoliikkeelläkö on jokaista automallia koeajettavana?
  28. #238
    Ennenki kirjottanu. Valtaosan mopoistani ostanut koeajamatta. Viimeisestä neljästä autosta kolme. Halvin niistä maksoi 77k. En mitenkään tajua mitä tunninkaan koeajosta saisi lyhyemmästä puhumattakaan. Oikeestihan ne tietää vasta kun on jonkun tonnin ajanut.

    Jenkeissä iso osa mopomarkkinasta on jo webissä. Ostetaan sieltä näkemättä. En sano että koeajo on väärin, sanon että kaikki ei sitä tarvitse ja suunta on kohti virtuaaliesittelyitä.
    vuoristoatleetti
  29. #239
    Mä olen monesti pitkään kuolannut ja kuvitellut haluavani jotain tiettyä pyörää/autoa.
    Sitten kun on menopelin kyytiin istunut ja ehkä lähtenyt koeajolle, onkin heti tullut fiilis, että ”ehdottomasti ei”.


    Niitä tapauksia kun miettii, niin kyllä olis syönyt miestä kun olis netistä sokkona tilannut.
    Kawasaki z1000 2006
    Kawasaki zzr1400 2006
    Yamaha fjr1300 2007
  30.  
  31. #240
    Ne kaksi pyörää, jotka olen uutena ostanut, olen ostanut koeajamatta. Ei niitä täälläpäin ole myynnissä ja ei viiti lähteä satojen kilometrien päähän renkaita potkimaan. En minä ainakaan saa mitään lyhyestä koeajosta, sillä outo pyörä on outo ja siihen tottuu kun ajanut aikansa.

    Ducatia myydään tosi vähän, se on kallis ja ei massojen pyörä. On vähän kohtuutonta vaatia, että kaikki mallit olisivat kaikissa liikkeissä koeajettavina. Mutta kukin tyylillään.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
Sivu: 8 / 9:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6789 ViimeinenViimeinen