Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 84:sta
  1. #1
    Äsken meinasi käydä vähän huonosti.

    Edelläni ajanut autoilija käyttäytyi epämääräisesti kaupungissa ja ajoin sitten valoissa viereen. Puhelinhan siellä oli tietenkin kädessä. Kerroin hänelle asiallisen hillitysti sanoin ja käsimerkein mitä mieltä olen asiasta.

    Ajelin sitten rauhassa kilometrin kunnes sama auto kiilaa kaistalleni melkein osuen minuun. Pysähdymme valohin ja kaveri nousee autosta ja sanoo että "tämä ei lopu tähän". Lähden liikkeelle ja tämä yrittää kiilata minua useamman kerran ja mm. ajaa eteeni tehden lukkojarrutuksen.

    Tässä vaiheessa näen parhaaksi vetää mp:n pyörätielle parkkiin ja ottaa puhelun häkeen.
    Painoin kilven mieleen ja auton mallin jotka välitin tapahtumakuvauksen kera päivystäjälle joka lupasi lähettää partion puhuttamaan. Toivotaan että näin myös tapahtuu, ja ainakin tiedot on nyt järjestelmässä.

    Miten joku voi flipata noin totaalisesti?
    -Clubs are for seals-
  2. #2
    Muija jätti, pankki aikoo viedä talon, firma konkassa, lääkkeet syömättä. Sitten joku tulee sopivasti urputtamaan ja päässä naksahtaa lopullisesti. Amerikassa vielä riskinä, että tyypillä on mutka. Parempi koittaa jättää kaikki huitomiset ja sormimerkit pois. Kun tilanteesta lähtee provosoimatta ja provosoitumatta, se unohtuu hetkessä. Tietysti helpommin sanottu kuin tehty.

    Hyvä, että selvisit ilman vahinkoja!
    ZXR750 J "K"
  3. #3
    Näinhän se on, itsellä pitäisi olla aina vaimo mukana. Se käskee yleensä olla hiljaa kun meinaan mennä valistamaan ihmisiä heidän ajamisestaan.
    -Clubs are for seals-
  4. #4
    Aika turhaa liikenteessä toisen opettaminen on.
    Ei siitä saa kuin oman pään kipeäksi.

    Toisaalta, jos kaikki kulkisi laput silmillä välittämättä yhtään, mitä ympärillä tapahtuu, niin ei sekään olisi kovin hyvä juttu.
  5. #5
    Lainaa baader kirjoitti Katso viesti
    Äsken meinasi käydä vähän huonosti.
    Just tuon takia vois harkita hommaavansa kameran, joka kuvaa koko ajan taakse ja eteen. Jää hyvä todistusaineisto talteen ja hyvässä lykyssä ottavat törkeimmiltä tyypeiltä hetkeksi kortin talteen sakkojen kera. Jonkun pojan go-pro video oli riittänyt siihen, että autoilija oli saanut useamman satasen sakon. Mutta en sitten tiedä tehoaako edes sakot. Selittelevät itselleen ja muille asiaa siten, että ovat uhreja, kaltoin kohdeltuja ja väärin perustein sakotettuja.

    Toinen kahjous on se, että ohituksen jälkeen jää roikkuun taakse. Tänään oli viimeksi sellainen kuski ratin takana. Alkoi hidastaan, sitten menin ohi ja sen jälkeen alkoi vauhtia piisaamaan. No, roikkukoon takana, jos se tuntuu turvalliselta. Mutta kohteliaisuuden vuoksi ei pitäisi roikkua kovin lähellä.

    Muistettava on, että niin suuri osa kansastamme kärsii vakavista mielenterveyden häiriöistä, että kaikki eivät mahdu suljetulle osastolle. Osa heistä ajelee välillä muun liikenteen seassa asioitaan hoitaen ja välillä kohtauksia saaden.
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
  6. #6
    Lainaa yöLiitäjä kirjoitti Katso viesti
    Toinen kahjous on se, että ohituksen jälkeen jää roikkuun taakse. Tänään oli viimeksi sellainen kuski ratin takana. Alkoi hidastaan, sitten menin ohi ja sen jälkeen alkoi vauhtia piisaamaan. No, roikkukoon takana, jos se tuntuu turvalliselta. Mutta kohteliaisuuden vuoksi ei pitäisi roikkua kovin lähellä.
    No Suomessahan ohitus ei ole liikennetapahtuma vaan henkilökohtainen loukkaus.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  7. #7
    Lainaa yöLiitäjä kirjoitti Katso viesti
    Toinen kahjous on se, että ohituksen jälkeen jää roikkuun taakse. Tänään oli viimeksi sellainen kuski ratin takana. Alkoi hidastaan, sitten menin ohi ja sen jälkeen alkoi vauhtia piisaamaan. No, roikkukoon takana, jos se tuntuu turvalliselta. Mutta kohteliaisuuden vuoksi ei pitäisi roikkua kovin lähellä.
    Joo, näitä riittää. Meilläkin mökkitien viiminen 10 kilsaa on hiekkaista pikataivalta, sitä ennen mutkasta asfalttia. Pari kertaa käyny tossa asfaltilla, et kun maleksijan ohittaa liimautuu takapuskuriin kiinni. Välimatkaa syntyy yleensä viimeistään tossa hiekalla, kun laittaa tarpeeksi vauhtia, joko loppuu ajotaito, tai alkaa tuulilasi ropista.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  8. #8
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Joo, näitä riittää. Meilläkin mökkitien viiminen 10 kilsaa on hiekkaista pikataivalta, sitä ennen mutkasta asfalttia. Pari kertaa käyny tossa asfaltilla, et kun maleksijan ohittaa liimautuu takapuskuriin kiinni. Välimatkaa syntyy yleensä viimeistään tossa hiekalla, kun laittaa tarpeeksi vauhtia, joko loppuu ajotaito, tai alkaa tuulilasi ropista.
    Näitä mielensäpahoittajia löytyy joka päivä työmatkalla. Välillä puhelinta näppäilevät kun ohi ajaessa kurkkaa. Sitten löytyykin se kaasupoljin.
    Yamaha Tenere 700 -23
  9. #9
    Tulee väkisin mieleen se jantteri joka oli ensimmäinen Konginkankaan bussiturmassa joka jäi henkiin kun paperirullat tuli tuulilasista sisään tuosta naaman korkeudelta. No kaveri traumasoitui ja sitten eräänä kauniina päivänä Tukholmakadulla joku polkupyöräilijä huitoo etusormea syystä tai syyttä. Kaveri kiilaa eteen ja pyöräilijältä henki pois.

    Itse olen lopettanut kaikki provosoinnit jo vuosia sitten kun ei tiedä kenellä on katkaistu haulikko polvien päällä.
    FJR -17
  10. #10
    Lainaa baader kirjoitti Katso viesti
    Äsken meinasi käydä vähän huonosti.

    Edelläni ajanut autoilija käyttäytyi epämääräisesti kaupungissa ja ajoin sitten valoissa viereen. Puhelinhan siellä oli tietenkin kädessä. Kerroin hänelle asiallisen hillitysti sanoin ja käsimerkein mitä mieltä olen asiasta.

    Ajelin sitten rauhassa kilometrin kunnes sama auto kiilaa kaistalleni melkein osuen minuun. Pysähdymme valohin ja kaveri nousee autosta ja sanoo että "tämä ei lopu tähän". Lähden liikkeelle ja tämä yrittää kiilata minua useamman kerran ja mm. ajaa eteeni tehden lukkojarrutuksen.

    Tässä vaiheessa näen parhaaksi vetää mp:n pyörätielle parkkiin ja ottaa puhelun häkeen.
    Painoin kilven mieleen ja auton mallin jotka välitin tapahtumakuvauksen kera päivystäjälle joka lupasi lähettää partion puhuttamaan. Toivotaan että näin myös tapahtuu, ja ainakin tiedot on nyt järjestelmässä.

    Miten joku voi flipata noin totaalisesti?
    Suomessa ollaan todella kestämättömiä ottamaan kritiikkiä vastaan omista selkeistä munauksista. Ihme jos tuo autojuntti on koskaan käynyt ulkomailla.

    Asuin Saksassa yli 10 vuotta ja siellä liikenteessä oli enemmän kuin tapa painaa rääkkää ja opastaa käsimerkeillä muita kulkijoita. Tosin, keskisormesta tietääkseni sai todella juhlavat sakot.

    Toivottavasti idarilta lähti kortti hyllylle.
    Honda Monkey Z50J - Honda CB 125 K - Honda CB 125 T - Kawasaki Z 650 - Yamaha FJ 1100 - Kawasaki ZZR 1100 - Kawasaki ZZR 1100 ...(10v. taukoa)... Suzuki GSX 1300 Hayabusa...(14v. taukoa)... Honda CRF 1100 Adventure Sports
  11. #11
    Seiskytluvun hemmetin enkeli siki:n avatar
    Liittyi Jul 2005
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa mursu kirjoitti Katso viesti
    Suomessa ollaan todella kestämättömiä ottamaan kritiikkiä vastaan omista selkeistä munauksista. Ihme jos tuo autojuntti on koskaan käynyt ulkomailla.

    Asuin Saksassa yli 10 vuotta ja siellä liikenteessä oli enemmän kuin tapa painaa rääkkää ja opastaa käsimerkeillä muita kulkijoita. Tosin, keskisormesta tietääkseni sai todella juhlavat sakot.

    Toivottavasti idarilta lähti kortti hyllylle.
    Jep. Tällä ajokulttuuri on edelleen keskiajalta. Ihan hienoista edistystä olen huomannut joissain paikoissa esim. vetoketjun toimivuudessa, ainakin pk seudulla. Noi pellet pitäis kaikki passittaa vaikkapa Roomaan ruuhka aikoina opettelemaan, kuinka sujuvaa liikennettä tehdään. Saattaisi moni Suomipoika olla hieman ihmeissään.
    <p>Karvanen REXERI Suzuki T-250 -71 Kawasakit: A7 Avanger 350 -71 H1 Mach III (H1B) 500 -73 Z500 -80 ZRX 1200 -04</p>
  12. #12
    Lainaa mursu kirjoitti Katso viesti
    Suomessa ollaan todella kestämättömiä ottamaan kritiikkiä vastaan omista selkeistä munauksista.
    Tää on käsittämätöntä. Joskus joku patu katteli sylissään olevaa puhelinta ja kääntyi väistämisvelvollisena eteeni, kävin juttelemassa ja se keksi neljä eri syytä miksi se oli mun vika.
    Lajin halpuus viehättää.
  13. #13
    Lainaa baader kirjoitti Katso viesti
    Äsken meinasi käydä vähän huonosti.

    Edelläni ajanut autoilija käyttäytyi epämääräisesti kaupungissa ja ajoin sitten valoissa viereen. Puhelinhan siellä oli tietenkin kädessä. Kerroin hänelle asiallisen hillitysti sanoin ja käsimerkein mitä mieltä olen asiasta.

    Ajelin sitten rauhassa kilometrin kunnes sama auto kiilaa kaistalleni melkein osuen minuun. Pysähdymme valohin ja kaveri nousee autosta ja sanoo että "tämä ei lopu tähän". Lähden liikkeelle ja tämä yrittää kiilata minua useamman kerran ja mm. ajaa eteeni tehden lukkojarrutuksen.

    Tässä vaiheessa näen parhaaksi vetää mp:n pyörätielle parkkiin ja ottaa puhelun häkeen.
    Painoin kilven mieleen ja auton mallin jotka välitin tapahtumakuvauksen kera päivystäjälle joka lupasi lähettää partion puhuttamaan. Toivotaan että näin myös tapahtuu, ja ainakin tiedot on nyt järjestelmässä.

    Miten joku voi flipata noin totaalisesti?
    Sattuuhan tuolla paljon puhtaita vahinkoja/hölmöilyjä ilman sen kummempaa "ajatusta" suuntaan tai toiseen.
    Aika hyvin tuolla kuitenkin erottuu jo heti alkuun, onko kyse kusipäisestä perseilystä normikäytöksenä, vai
    rehellisestä sokkailusta.... vaikka sitten pahemmastakin.

    Krooninen perseilijä on siitä hauska keksintö, että ei tarvitse kovin paljoa lähteä "leikkiin mukaan", niin
    se provosoitumisen määrä on aivan mahtava . Aivan mahtava.

    Jos vielä pääsee jossain sopivassa paikkaa kysäisemään/toteamaan......

    Eikös olekin hassu juttu, että sua alkaa vituttaa heti ja ankarasti kun joku toinen vetää
    samalla tavalla kuin sinä .

    Jos meinaa itse provosoitua ihan tosissaan, homma on sitten otettava vähän samalla linjalla kuin
    se legendaarinen.... Älä vedä asetta esiin ellet aio käyttää sitä.
    Muuten hommilla on taipumus edetä ojasta allikkoon ja kasvaa turhan suurin mittasuhteisiin.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  14. #14
    Lainaa siki kirjoitti Katso viesti
    Jep. Tällä ajokulttuuri on edelleen keskiajalta. Ihan hienoista edistystä olen huomannut joissain paikoissa esim. vetoketjun toimivuudessa, ainakin pk seudulla. Noi pellet pitäis kaikki passittaa vaikkapa Roomaan ruuhka aikoina opettelemaan, kuinka sujuvaa liikennettä tehdään. Saattaisi moni Suomipoika olla hieman ihmeissään.
    Sanoisin, että on taantunut keskiajalle nykyajasta. Vielä 80-luvulla pääsääntöisesti ohittajien annettiin ohittaa ja mennä menojaan, mutta vähitellen 90-luvulla yleistyneillä ohituskaistateillä alkoi kilvanajo ohitettavien ja ohittajien välillä.
    Sitten kaikki kiire loppuu, kun ohituskaista on loppunut, niin ohittajalta kuin ohitettavaltakin.
    Nyt tämä malli on levinnyt muillekin, kun ohituskaistateille ja koskee käytännössä koko tiestöä.

    Toinen merkittävä taantuminen on kolmion kunnioittaminen etuajo-oikeitetulle tielle tultaessa.

    Nykyään tuntuu kolmion osoittavan etuajo-oikeutta kolmion suunnalta tuleville.
    Seuraava vaihe näytelmässä, kun kolmion takaa on pamahdettu pääväylälle, on oikeus pitää oma ajonopeus sellaisena kun haluaa, mieluiten 10 - 15 km/t hitaammin, kuin vallitseva liikennevirta.

    Edistyneimmät keskiaikalaiset painavat toki kaasun salamannopeasti pohjaan, mikäli joku uskaltaa yrittää ohitusta. Onnistuneen tai onnistumattoman ohituksen jälkeen kiire laskee taas siihen, minulla on oikeus, 10 - 15 km/t alle liikennevirran nopeuden.

    Ainakin tuolla Italian suunnalla on kehitys ollut 2000-luvulla päinvastaista; pahimmat törttöilyt ovat vähentyneet olennaisesti ja liikenteen sujuvuus on parantunut olennaisesti. Kellä on kiire menee, kellä ei niin ajaa omaa ajoaan.

    PS ei ole naurun asia, kun joku autoilija peesaa prätkää muutaman metrin päässä takarenkaasta.
    Mikä tahansa yht'äkkinen liikennetilanne maantienopeuksisa, jossa moottoripyöräilijä joutuisi jarruttamaan voimakkaasti, aiheuttaisi vakavan onnettomuuden vaaran.
    Asiasta tuohtuminen on mielestäni täysin oikeutettua.
    Viimeksi muokannut: vstrom; 09.09.2020 klo 17:08.
  15. #15
    Lainaa mursu kirjoitti Katso viesti
    Asuin Saksassa yli 10 vuotta ja siellä liikenteessä oli enemmän kuin tapa painaa rääkkää ja opastaa käsimerkeillä muita kulkijoita. Tosin, keskisormesta tietääkseni sai todella juhlavat sakot.
    .
    Samassa maassa asuessani koettua:
    Lähdin aamulla ajelemaan töihin autolla. Pääsin puolisen kilometriä stoppimerkilliseen risteykseen ja edessä olevasta autosta hyppäsi äijä ulos ja osoitteli autoni etuosaa; kappas oli valot jäänyt laittamatta päälle. No minä osoittelemaan äijän autoa, heppu ihmetteli hetken kunnes tajusi että autonsa rullasi eteenpäin risteystä kohti. Ei ollut huomannut laittaa käsijarrua kun tuli sivistämään minua valottomuudesta. Auto rullasi hölkkävauhdilla karkuun ja heppu sai syöksyttyä autoonsa pysäyttäen sen juuri ennen törmäystä.
    -
  16. #16
    Road rage on aina hyvä puheenaihe millä tahansa kielellä. Tulee lisääntymään vielä, sanokaa mun sanoneen. Se on pidettävä silmät selässäkin liikkuu sitä millä laitteella hyvänsä ja kypäräkameraksi (tai autoonkin) 360 astetta kuvaava kamera, esim GoPro Max. Ainahan tuota testosteronia on pensan sekaan laitettu mutta kuljettajien nykylääkityksen kanssa vaikutus on arvaamaton ja sen takia täytyy allekirjoittaneen ainakin annostella aamupuuroon enempi lehmänhermohormoonia.
    Gospel Riders

    tommilindstrom
  17. #17
    Lainaa Bone kirjoitti Katso viesti
    Eikös olekin hassu juttu, että sua alkaa vituttaa heti ja ankarasti kun joku toinen vetää
    samalla tavalla kuin sinä .
    Eli sun mielestä on sama asia jos huudan jollekin puhelimen käytöstä, kuin se että yrittää ajaa päälle autolla? Ok.
    -Clubs are for seals-
  18. #18
    Lainaa baader kirjoitti Katso viesti
    Eli sun mielestä on sama asia jos huudan jollekin puhelimen käytöstä, kuin se että yrittää ajaa päälle autolla? Ok.
    Lukaiseppa uudestaan rivit 4-8 ja koita olla sotkemasta itseäsi asiaan .

    Jos sulla kävi tuossa niin, että se koira älähtää, johon..... niin noukänduu .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  19. #19
    Lainaa Zmoke kirjoitti Katso viesti
    Samassa maassa asuessani koettua:
    Lähdin aamulla ajelemaan töihin autolla. Pääsin puolisen kilometriä stoppimerkilliseen risteykseen ja edessä olevasta autosta hyppäsi äijä ulos ja osoitteli autoni etuosaa; kappas oli valot jäänyt laittamatta päälle. .
    Itse asuin aikoinaan Jeddassa, Saudi Arabiassa. Siellä jos laitoit päivällä valot päälle, muut autoilijat kyllä yrittivät siitä ilmoittaa, mutta ystävällisesti, täysin omia vaivojaan säästelemättä. Ja liikennevaloissa sitten, kun vihreät vaihtui, takanatulija muisti aina huomauttaa siitä pienellä tööttäyksellä, ystävällisesti. Tietenkin minäkin sitä sitten aloin harrastamaan, pitihän siellä muutenkin ajella koko ajan vasen peukalo töötillä. Mutta tööttäyksessä se parin millisekunnin raja ystävällisen huomautuksen ja vittuilun välillä oli kyllä todella pieni.
    Transalp->Varadero->GSA
  20. #20
    Motolla on se etu, että takarenkaassa roikkuvista autoilijoista pääsee kyllä nopeasti eroon kun vähän vääntää kahvaa ja tarvittaessa vielä splittaamalla jos kaksikaistaisella. Tosin viimeisen 50 tkm aikana siellä ei ole edes roikkunut juuri ketään. Ja en aja ylinopeutta yleensä kuin hetkellisesti
    Tuono 660 ja 14 exää + 1 r.i.p.
    "Ajelee siellä porukan perällä vaan ja syö siellä patukkaa koko ajan"
  21. #21
    Lainaa siraulu kirjoitti Katso viesti
    Itse asuin aikoinaan Jeddassa, Saudi Arabiassa. Siellä jos laitoit päivällä valot päälle, muut autoilijat kyllä yrittivät siitä ilmoittaa, mutta ystävällisesti, täysin omia vaivojaan säästelemättä. Ja liikennevaloissa sitten, kun vihreät vaihtui, takanatulija muisti aina huomauttaa siitä pienellä tööttäyksellä, ystävällisesti. Tietenkin minäkin sitä sitten aloin harrastamaan, pitihän siellä muutenkin ajella koko ajan vasen peukalo töötillä. Mutta tööttäyksessä se parin millisekunnin raja ystävällisen huomautuksen ja vittuilun välillä oli kyllä todella pieni.
    Töötissä pitäisi olla kaksi vaihtoehtoa: ystävällinen huomautus ja keskisormi.
    'pääasiassa ei huvita yhtään mikään, mutta v***ttaa kaikki'
  22. #22
    Lainaa yöLiitäjä kirjoitti Katso viesti
    Muistettava on, että niin suuri osa kansastamme kärsii vakavista mielenterveyden häiriöistä, että kaikki eivät mahdu suljetulle osastolle. Osa heistä ajelee välillä muun liikenteen seassa asioitaan hoitaen ja välillä kohtauksia saaden.
    Ja tää myös sitten vähän "pelottaakin", koska oikeasti olen huomannut tuolla liikenteessä muutoksia ja paljon, kun vertaa 15 vuotta sitten. Nykyään tullaan sivutieltä miljoonaa siihen risteykseen, eli olet aina jalka valmiina jarrulle, jos se ei pysähdykkään. Nykyään ajaminen on oikeasti "urheilua", mä en vittu käsitä miten autot ja tuollainen liikkuminen aiheuttaa toisille "KATEUTTA", siis että jos toinen pääsee ohi tms, on nopeammin kotona jne, sitten se että millaisella autolla mennään..Vittu me ollaan kyllä sellaista porukkaa tuolla liikenteessä. Monta kilometriä hinataan alle max sallitun rajoituksen, sitten kun pääset ohi, niin kyllä sitä saatanan kaasua löytyy, miksi. Mä nykyään pienemmillä teillä annan aika usein tilaa, jos takana on jollain kiire, helppoa, eikä minua haittaa jos matka kestää sen 1 min pidempää sen takia....Sitten toinen huomio, jos todella moni kertoo huonosta liikenteestä esim vaikka netissä, näin yleisesti, niin miksi tuolla ei tuu muutosta. Kun se mitä henkilö sanoo face to face tai netissä, niin se ajatus muuttuu kun hyppää auton rattiin

    Lainaa vstrom kirjoitti Katso viesti
    PS ei ole naurun asia, kun joku autoilija peesaa prätkää muutaman metrin päässä takarenkaasta. Mikä tahansa yht'äkkinen liikennetilanne maantienopeuksisa, jossa moottoripyöräilijä joutuisi jarruttamaan voimakkaasti, aiheuttaisi vakavan onnettomuuden vaaran.
    Asiasta tuohtuminen on mielestäni täysin oikeutettua.
    Tästä olen tehnyt huomion, prätkät roikkuvat kyllä myös puskurissa ja välillä pitkän matkan todella lähellä. Ihmettelen että miten siinä kerkee nähdä mitä se edellä ajava tekee, jos vielä pitää katseen katon yli pidemmälle
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  23. #23
    Lainaa TripleTwin kirjoitti Katso viesti
    Töötissä pitäisi olla kaksi vaihtoehtoa: ystävällinen huomautus ja keskisormi.
    Esimerkiksi Ranskassa ja Italiassa yhdellä töötillä on käytännössä vain varottava merkitys, useammalla juhlitaan esimerkiksi voittoa futismatsissa.

    Keskisormi vaihtoehtoa ei ole lainkaan.

    Mutta maassa maan tavalla?
  24. #24
    Tänään olisi tullut ensiluokkaista Youtube-materiaalia, jos olisi ollut kypäräkamera. Ajelin moottoritien ohituskaistaa liikennevirran vauhtia ja perään ilmestyi joku iso Audi. Alkoi ajella epämiellyttävän lähellä. Tuijotin suurieleisesti peiliin ja se jätti väliä. Aattelin että se huomasi mistä on kyse. Mitä vielä, kohta oli taas kannassa hiillostamassa. Mietin että alanko välkytellä jarruvaloa tai jopa sievästi laskea vauhtia. Päätin kuitenkin käyttää käsimerkkiä. Välimatka korkeintaan lyheni ja ensimmäisen tilaisuuden tullen se veti oikealta rinnalle. Vilkaisin että sillä on sivuikkuna auki, yrittääkö se mölistä sieltä jotain. Ei yrittänyt vaan yritti sylkeä ikkunasta, mikä tietenkään 115 lasissa ei oikein onnistunut. Heikko menestys räkimisessä ei ilmeisesti tuottanut riittävää tyydytystä, vaan sen jälkeen se tuli suoraan päälle ja painoi mut keskipientareelle. Olis yltäny läpsiin sitä ikkunasta avarilla. Tilanne rauhottui kun siirryin sitä keskipiennarta edellä menevän ohi ja se jäi siihen väliin puskuriksi.
    Viimeksi muokannut: taiger; 13.08.2021 klo 03:09.
    Ready to race
  25. #25
    Käväisin viikko sitten sitten ihmisten ilmoilla, eli pääsin ajamaan yksi- ja kaksinumeroista tietä.

    Imatralta lappeen rantaan on hyvä nelikaistainen tie.

    Ajelin siinä vakkarilla (mittarivauhti 110km/h) ihan omassa rauhassa oikeaa kaistaa.

    Eräästä liittymästä tuli sitten vanhempi herrasmies harmaalla corollalla ja alkoi tunkea kylkeen sieltä, niin kuin miun olisi pitänyt johonkin väistää.
    Enpä väistänyt, kun vasenta kaistaa minua juuri ohitettiin, ooppeli ei kuitenkaan kiihtynyt corollan edelle ja ei huvittanut jarruttaa.
    No, corollamies jarrutti ja jäi siihen taakse soittamaan torvea ja välkyttelemään valoja.
    Siinä vaiheessa rouva heräsi todellisuuteen ja kysyi, että mikä hätänä. Kerroin mikä on hätänä, jota rouva vähän ihmetteli, että onpas herkkänahkainen.

    No corollamies sai raiskattua corollaan sen verran vauhtia, että pääsi minusta ohi, mutta siinä ohitusvaiheessa piti vielä näyttää oma ylivertaisuus typeryydessä ja kiilata minua oikealle.
    Väistin, hiljensin ja annoin corollamiehen mennä.

    Sitten se corolla meni menojaan, mutta olisiko puolenkymmentä kilsaa menty, kun corolla ota taas näköpiirissä.
    Minulla oli edelleen se sama vakkarivauhti.

    corollamies oli keksinyt kuningasajatuksen.
    Se jäi roikkumaan n. 82km/h kulkevan rekan takakulmaan vasemmalle kaistalle, niin, että vasen kaista oli tukossa.
    Siinä se pujotteli kuin formuloissa, liekkö tuo renkaita lämmitellyt...
    Mie ajelin siinä rekan takana ja katselin, kun siihen vasemmalle kaistalle alkoi kertymään autoja, jolloin corollamiehen päähän hiipi ajatus, että nyt kostetaan väärille autoille ja ohitti rekan.

    Leikki loppui meidän osalta siihen, että corollamies kääntyi liittymästä.


    Pari kertaa teki mieli provosoitua ja niitata se corollamies siihen keskikaiteeseen, mutta maltoin mieleni, koska ajattelin vain, että minulla menee paljon paremmin kuin corollamiehellä, joten miksi laskeutuisin hänen tasolle tai jopa sitä alemmaksi.

    Rouva kommentoi, että on vissiin päästetty porukkaa viikonloppuvapaalle...
  26. #26
    Lainaa taiger kirjoitti Katso viesti
    Tänään olisi tullut ensiluokkaista Youtube-materiaalia, jos olisi ollut kypäräkamera. Ajelin moottoritien ohituskaistaa liikennevirran vauhtia ja perään ilmestyi joku iso Audi. Alkoi ajella epämiellyttävän lähellä. Tuijotin suurieleisesti peiliin ja se jätti väliä. Aattelin että se huomasi mistä on kyse. Mitä vielä, kohta oli taas kannassa hiillostamassa. Mietin että alanko välkytellä jarruvaloa tai jopa sievästi laskea vauhtia. Päätin kuitenkin käyttää käsimerkkiä. Välimatka korkeintaan lyheni ja ensimmäisen tilaisuuden tullen se veti oikealta rinnalle. Vilkaisin että sillä on sivuikkuna auki, yrittääkö se mölistä sieltä jotain. Ei yrittänyt vaan yritti sylkeä ikkunasta, mikä tietenkään 115 lasissa ei oikein onnistunut. Heikko menestys räkimisessä ei ilmeisesti tuottanut riittävää tyydytystä, vaan sen jälkeen se tuli suoraan päälle ja painoi mut keskipientareelle. Olis yltäny läpsiin sitä ikkunasta avarilla. Tilanne rauhottui kun siirryin sitä keskipiennarta edellä menevän ohi ja se jäi siihen väliin puskuriksi.
    Ite en keskiyön jälkeen pimeällä moista harrastelisi vaan päästelisin puskurissa kiinni roikkuvan kiltisti ohi tavalla tai toisella.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  27. #27
    Lainaa tonttuj kirjoitti Katso viesti
    Ite en keskiyön jälkeen pimeällä moista harrastelisi vaan päästelisin puskurissa kiinni roikkuvan kiltisti ohi tavalla tai toisella.
    No tämä. Nopeusrajoituksesta riippumatta siihen vasemmalle ei jäädä, jos edessä on tyhjää. Etenkin jos takaa tulee ajoneuvo. Oli päivä tai yö. Tätä valitettavasti näkee täällä periferiassa päivittäin. Joka hepun pitäis käydä keskieuroopassa ajamassa pikku lenkki niin oppis kerrasta.


    gs lc

    BMW, askel kohti aikuisuutta..
  28. #28
    Lainaa taiger kirjoitti Katso viesti
    Tänään olisi tullut ensiluokkaista Youtube-materiaalia, jos olisi ollut kypäräkamera. Ajelin moottoritien ohituskaistaa liikennevirran vauhtia ja perään ilmestyi joku iso Audi. Alkoi ajella epämiellyttävän lähellä. Tuijotin suurieleisesti peiliin ja se jätti väliä. Aattelin että se huomasi mistä on kyse. Mitä vielä, kohta oli taas kannassa hiillostamassa. Mietin että alanko välkytellä jarruvaloa tai jopa sievästi laskea vauhtia. Päätin kuitenkin käyttää käsimerkkiä. Välimatka korkeintaan lyheni ja ensimmäisen tilaisuuden tullen se veti oikealta rinnalle. Vilkaisin että sillä on sivuikkuna auki, yrittääkö se mölistä sieltä jotain. Ei yrittänyt vaan yritti sylkeä ikkunasta, mikä tietenkään 115 lasissa ei oikein onnistunut. Heikko menestys räkimisessä ei ilmeisesti tuottanut riittävää tyydytystä, vaan sen jälkeen se tuli suoraan päälle ja painoi mut keskipientareelle. Olis yltäny läpsiin sitä ikkunasta avarilla. Tilanne rauhottui kun siirryin sitä keskipiennarta edellä menevän ohi ja se jäi siihen väliin puskuriksi.
    Mitähän olisi tapahtunut, jos olisit vaihtanut kaistan oikealle heti kun Audi alkoi lähestyä peileissä?

    Toki Audin kuljettajan käytös ei ole hyväksyttävää.
    Freude am Fahren.
  29. #29
    Lainaa taiger kirjoitti Katso viesti
    Tänään olisi tullut ensiluokkaista Youtube-materiaalia, jos olisi ollut kypäräkamera. Ajelin moottoritien ohituskaistaa liikennevirran vauhtia ja perään ilmestyi joku iso Audi. Alkoi ajella epämiellyttävän lähellä. Tuijotin suurieleisesti peiliin ja se jätti väliä. Aattelin että se huomasi mistä on kyse. Mitä vielä, kohta oli taas kannassa hiillostamassa. Mietin että alanko välkytellä jarruvaloa tai jopa sievästi laskea vauhtia. Päätin kuitenkin käyttää käsimerkkiä. Välimatka korkeintaan lyheni ja ensimmäisen tilaisuuden tullen se veti oikealta rinnalle. Vilkaisin että sillä on sivuikkuna auki, yrittääkö se mölistä sieltä jotain. Ei yrittänyt vaan yritti sylkeä ikkunasta, mikä tietenkään 115 lasissa ei oikein onnistunut. Heikko menestys räkimisessä ei ilmeisesti tuottanut riittävää tyydytystä, vaan sen jälkeen se tuli suoraan päälle ja painoi mut keskipientareelle. Olis yltäny läpsiin sitä ikkunasta avarilla. Tilanne rauhottui kun siirryin sitä keskipiennarta edellä menevän ohi ja se jäi siihen väliin puskuriksi.
    Oliko siis vasen kaista edessäsi tukossa? Siinä tapauksessa perässäsi oli täysurpo.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  30.  
  31. #30
    Peräkärryn kanssa kun 80 aikoina ajeli, niin harmitti aina kuin perään liimautui joku kädetön kuski joka ei vaan osannut ohittaa vaikka tyhjää satasen suoraa oli kilometritolkulla edessä. Koska sen perään sitten kertyi aina helvetinmoinen jono, ja sitten jollain jonosta palaa käpy, ja alkaa syntymään todellisia tilanteita.
    Joten kerran, kun tämä ensimmäinen pörriäinen liimaantui perään, päädyn pistämään vilkun vasemmalle, vaihdoin kaistaa vastaantulijoiden puolelle, hidastin hieman, jolloin pörriäinen liukui oikealta ohi, vilkku oikealle ja takaisin oikealle kaistalle.
    Oliko tämä sitten käänteistä road ragee?
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen