Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 95:sta
  1. #1
    Onko käyttökokemuksia merinovilla alusasuista moottoripyöräily käytössä?
    Paljon pilkki ja metsästys harrastajat kyseisiä käyttävät.
    Ilmeisesti jos esim"hiestä" kostuvat, kuivuvat nopeasti.
    Lähinnä ajatus kelin nopean vaihtelun ( lämpötilan ) vaikutuksen tasaaminen.
    Myös se miten toimii goretex ajokamppeiden kanssa. Tarviiko vaatetuksen väliin jotain muuta lisäksi. Ns. Kerrospukeutumista.
    Heinäkuun alussa suunnataan keski- ja Etelä-Norjaan.
    rengas
  2. #2
    Mulla on merinovillat päällä aina kun on vähänkin kylmempi. Pitkähihasta merinovillaa olen käyttänyt kesällä sitten vielä niin että villan päällä t-paita. Merinovilla on ihan ykkösvalinta. Hyviä puolia, ei ala haisemaan kovin äkkiä hielle, ja lämmittä märkänäkin. Pesun kanssa tarkkana, menee piloille jos peset väärin. Eli pese niiden ohjeiden mukaan ja villanpesuaineella. Vaellus/kalahommissa olen käyttänyt ja erittäin hyväksi havainnut moottoripyöräillessäkin. En huolisi enää muuta alusasua.
    Merinovilla alusasujakin on sitten eri paksuisia, itellä melko ohkanen ja kylmällä siihen jos päälle vetäsee microfleecen väliasuksi niin tarkenee varmasti. Merinovilla alusasu kuivaa myös hiestä äkkiä ja parhaiten ihan päällä pitämällä. Mircofleece väliasu jos kastuu niin se ei sitten lämmitä yhtään enää.
    Viimeksi muokannut: Peking; 12.04.2014 klo 22:27.
    ZZR1400
  3. #3
    Merinovillan ainoa huono puoli on se, että kun kerran on testannut merinovillakamoja, niin muita ei suostu enää pitämään päällään.
    "Väärät harrastukset, jos kaikki rahat eivät mene."
    Tallissa: 350EXC-F
    Ex. F800GSA ja VFR800 Vtec
  4. #4
    Lainaa Peking kirjoitti Katso viesti
    Mulla on merinovillat päällä aina kun on vähänkin kylmempi. Pitkähihasta merinovillaa olen käyttänyt kesällä sitten vielä niin että villan päällä t-paita. Merinovilla on ihan ykkösvalinta. Hyviä puolia, ei ala haisemaan kovin äkkiä hielle, ja lämmittä märkänäkin. Pesun kanssa tarkkana, menee piloille jos peset väärin. Eli pese niiden ohjeiden mukaan ja villanpesuaineella. Vaellus/kalahommissa olen käyttänyt ja erittäin hyväksi havainnut moottoripyöräillessäkin. En huolisi enää muuta alusasua.
    Merinovilla alusasujakin on sitten eri paksuisia, itellä melko ohkanen ja kylmällä siihen jos päälle vetäsee microfleecen väliasuksi niin tarkenee varmasti. Merinovilla alusasu kuivaa myös hiestä äkkiä ja parhaiten ihan päällä pitämällä. Mircofleece väliasu jos kastuu niin se ei sitten lämmitä yhtään enää.
    Kiva kuulla sillä tänään Vantaan All Right myyjä sai omalla kokemuksella mut hankkimaan merinovilla asun.
    Itse kyllä olin hankkimassa Wind stopper asua, sitä täällä sivuilla kans kehuttu kovasti.
    Luotin myyjään ihan täysillä. Osasi hyvin perustella ton merinovillan hyvyyden.
    Ei muuta kun pikku hiljaa mopo käyttöön ja testaamaan.
    rengas
  5. #5
    Lainaa Rengas kirjoitti Katso viesti
    Kiva kuulla sillä tänään Vantaan All Right myyjä sai omalla kokemuksella mut hankkimaan merinovilla asun.
    Itse kyllä olin hankkimassa Wind stopper asua, sitä täällä sivuilla kans kehuttu kovasti.
    Luotin myyjään ihan täysillä. Osasi hyvin perustella ton merinovillan hyvyyden.
    Ei muuta kun pikku hiljaa mopo käyttöön ja testaamaan.
    Windstopperilla ja merinolla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Kylmällä säällä vetäisin päälle molemmat, riippuen tietenkin päällivaatteesta.

    Mutta tosiaan, merinoa käytössä täälläkin, keinokuituihin ei ole palaamista.
    Fillari
  6. #6
    Kyl se kaikkein miellyttävin alusasumateriaali on, vaikka maksaa pari- kolme kertaa enemmän kuin keinokuidut niin silti mieluummin villaa. Vaikka pitäisi syödä kaurapuuroa sen takia...
    www.facebook.com/jukka.huolman
    Exät BMW F800R -09, valkoinen, R.I.AVK. ja
    Honda VFR800 VTEC -03, musta
    Nyxä BMW F800R -09, hopea, silloin kun saan vaimolta sitä lainata.


  7. #7
    Karmea alusasumateriaali.
    Outlast on mukavampi ja ihoystävällisempi.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  8. #8
    MotOrg ry:n hallituksen varajäsen, toinen koulutusvastaava, kolmas sivustovastaava, kouluttaja massajaska:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Apr 2013
    Espoo
    MotOrg ry jäsen
    Merinovilla toimii, ja yhdistelmänä muiden teknisten kerrastojen kanssa erityisen hyvin. Mulla oli tänään alla joku Lidlistä ostettu tekninen kerrasto, sen päällä merinovillaa ja sitten vielä windstopperi. Ihan päällimmäisenä nahat.
    Näköjään aina nenällään...
    KTM 890 Duke R vm2021 (2023 -> ) & Suzuki GSX-R 1000 K8, kilvetön (2016 -> )
    ex. Aprilia RST1000 Futura vm2003, naarmuinen (2018 - 2022, R.I.P.)
    ex. Yamaha MT-01 vm2005, sininen (2013 - 2016, R.I.P.)
  9. #9
    Kalevan Prismassa Tampereella oli just -50% alessa merinovilla-asuja. Kävin poistaan 39 egellä alusasun. Kannattaa käydä tarkistamassa jos vielä on, sillon oli ainaki reilusti jäljellä miehille ja naisille!
    Yamaha YZF-R6R
  10. #10
    Kuulun ehdottomasti merinovillan kannattajaryhmään

    Perustelut:
    - kokemukset kymmenien vuosien ajalta ovat pelkästään positiivisia
    - samat kokemukset kun Pekingillä
    - ei niin mitään huonoa sanottavaa paitsi ehkä hinta, mutta olen aina, kun asu alkaa olla loppuun käytetty eli kuluu polvista ja sit muualtakin haperox, kinunut joltain ( Mammalta tai Mutsilta) uudet lahjax Tykkäävät antaa tollasia lahjax!

    Icebreaker ja Devolt on mun käyttämät merkit.
    Kerrasto maksaa yli satkun, mut on paras ja kestää vuosia.

    Joillekin herkkänahkaisille tai mistä lie johtuu, ei sovi ollenkaan, vaan kutisee niin perkeleesti, niinku mun muijalla, joka muuten ei oo valittaja!?
    Ymmärrän siis hyvin noita paria parjaavaa kommentoijaa vai mistä johtuu esim. kommentti "karmea alusasumateriaali???

    Suosittelen erittäin lämpimästi, jos et oo kutiavaa sorttia
    FJR-1300
    V-Strom 650, IC-350 Jupiter 5 + sivari, Cagiva 350 Alazzurra. (Tällä hetkellä tallissa ja käytössä)


  11. #11
    Me "löydettiin" hiihtäjien aluskerrastot muutama vuosi sitten. Ne kun ovat täysin ihonmyötäisiä ja varustettu yleensä pienellä poolokauluksella, kilpikonnakaulukseksi kai sanotaan oikeammin. Ne ovat niitä teknisiä alusvaatteita, jotka työntää iholta kosteuden ulos ja pitävät siis aina kuivana vaikka aurinko porottaisi selkään ajon aikana.
    Sen päälle kun laittaa fleeceä, tai vaikka sitä kehumaanne merinovillaa, kun on todella kylmät ajoilmat, niin ei kylmä vaivaa.
    Alennusmyyntien aikaan niitä kerrastoja saa parinkympin hintaan.
    Suzuki Gsxr 1000cc
    Honda CBF 1000cc
    Honda CBF 600 N
    Kawasaki 500 EN
    Yamaha 250 Virago
    Suzuki GS 500
    Kawasaki 250, vm 1972 3-cylinder


    "Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin."
  12. #12
    Lainaa mara55 kirjoitti Katso viesti
    Joillekin herkkänahkaisille tai mistä lie johtuu, ei sovi ollenkaan, vaan kutisee niin perkeleesti, niinku mun muijalla, joka muuten ei oo valittaja!?
    Ymmärrän siis hyvin noita paria parjaavaa kommentoijaa vai mistä johtuu esim. kommentti "karmea alusasumateriaali???

    Suosittelen erittäin lämpimästi, jos et oo kutiavaa sorttia
    Juu, monille tuo on varmaan sopiva matsku, mutta joillekin mahdoton pitää.
    Kerran ostin satsin, ja oli aivan mahdoton pitää tuota päällä.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  13. #13
    Muistaakseni villatuotteissa pitää olla merkki "wash wool" jos haluaa sillai käsitellyn villan ettei kutisis, ainakaan paljon?
    Suzuki Gsxr 1000cc
    Honda CBF 1000cc
    Honda CBF 600 N
    Kawasaki 500 EN
    Yamaha 250 Virago
    Suzuki GS 500
    Kawasaki 250, vm 1972 3-cylinder


    "Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin."
  14. #14
    Lainaa Alter ego kirjoitti Katso viesti
    Muistaakseni villatuotteissa pitää olla merkki "wash wool" jos haluaa sillai käsitellyn villan ettei kutisis, ainakaan paljon?
    Merinovilla on jo itsessään sileämpää, eikä kutita suurinta osaa ihmisistä normaalin villan tapaan.

    Itse pidän merinoa aina alimpana ja keinokuitua mahdollisesti sitten siihen päälle, koska villa ei tunnu märkänäkään kylmältä ihoa vasten.
    "Väärät harrastukset, jos kaikki rahat eivät mene."
    Tallissa: 350EXC-F
    Ex. F800GSA ja VFR800 Vtec
  15. #15
    Merinovilla asu toimii itsellä hyvin mutta kun olen kanssa herkkä nahkainen niin laitan alimmaiseksi silkki kerraston jonka litteäkuitu ei aiheuta kutinaa ja sen päälle villakerraston , ei kutia eikä hiosta ja pysyy kuivana eikä myöskään ala hevin haista.
    Merinovillassakin on eri laatuja ja siten tuotteidenkin hinnat vaihtelevat suuresti, täältä voi lukea lisää.http://www.keikari.com/blogi/merinovilla/
  16. #16
    Merinovillaakin on laadukasta ja vähemmän laadukasta. Itsellä on partiokaupan myymä Dewold Expedition -paita, ja se on aivan loistava. Sitten tilasin jostain ulkoilukaupasta jonkun ruotsalaisen valmistajan merinovillaiset housut, ja ne olivat ihan erilaista karkeaa ja kutittavaa materiaalia.
  17. #17
    Todellakin laatu vaihtelee huimasti! tän tuotteen kohdalla hinta korreloi laatua vahvasti

    En edusta tai markkinoi näitä merkkejä tai tuotteita, mut tosta voi ihmetellä:

    http://www.outnorth.fi/tuoteryhm%C3%...FdShtAodsjEABg

    https://www.devold.com/outdoor-en/
    FJR-1300
    V-Strom 650, IC-350 Jupiter 5 + sivari, Cagiva 350 Alazzurra. (Tällä hetkellä tallissa ja käytössä)


  18. #18
    Onko kellään kokemuksia noista erätukun merinovillaisista asuista? Olen sieltä yhden talvipuvun ostanut ja se oli ihan ok, mutta tekninen alusasu mikä siinä tuli mukana oli kyllä aika paska. Jo muutaman käytön jälkeen alkoi purkaantua sieltä täältä. Tosin ilmainen se oli ja ei pitäisi siksi valittaa :rolleyes: Jos niissä olisi laatu kohdallaan voisi sellaista harkita.
    Ex: Suzuki gsr 600,Honda cbr 600 f
  19. #19
    Lainaa Reterete kirjoitti Katso viesti
    Onko kellään kokemuksia noista erätukun merinovillaisista asuista? Olen sieltä yhden talvipuvun ostanut ja se oli ihan ok, mutta tekninen alusasu mikä siinä tuli mukana oli kyllä aika paska. Jo muutaman käytön jälkeen alkoi purkaantua sieltä täältä. Tosin ilmainen se oli ja ei pitäisi siksi valittaa :rolleyes: Jos niissä olisi laatu kohdallaan voisi sellaista harkita.
    Erärutkusta ei ole koskaan saanut mitään hyvä... Ainoastaan halpaa.... ja vanha totuushan on että hyvää ja halpaa ei ole saatavissa yhdessä... Eli se on aina kaksi eri tuotetta

    Noiden Merinovillaisten pukujen hinta riippuu monestakin asiasta mm:
    * Materiaalin alkuperä: Paras villalaatu kasvateteaan Australiassa tai Uudessa-Seelannissa,
    * Eettisyys: Muleesing vapaa,
    * Miten villa on kehrätty langaksi,
    * Miten se on ommeltu puvuksi = Saumat, mitoitus.. etc.

    Itse olen vuosia käyttänyt tämän firman tuotteita... Toimii ja kestää...
    Niitä käyttää myös Naton erikoisjoukot, Suomen Hornet lentäjät ja sukeltajat öljynporauslautoilla :
    http://www.aclima.no/
    Ei kiinnosta pätkääkään
  20. #20
    Minä liputan myös merinon puolesta. On lämmmin eikä kuitenkaan kuuma. Käyttöalue on erittäin laaja. Tekokuituisiin/teknisiin verrattuna yksi asia onkin sitten se hajuttomuus. Joku Rukan aluspaita muuttui käyttökelvottomaksi parin käytön jälkeen. Lemuaa kuin viemäri eikä se siitä pesemällä lähde. Toisin on merinon kanssa, ei tarvitse juuri muuta kuin tuulettamista ja vesisammiossa liottamista. Kuivuukin nopeasti. Eikä mitään hajuhaittoja vaikka ei ihan joka hikoilukerran jälkeen pysty tuulettelemaankaan.

    Mutta kuten huomattu, laatu vaihtelee. Prätkäasun alusasuna toimii vähän venyneempikin tuote mutta urheilussa ei. Kaulukset ja resorit tuntuvat antavat helposti periksi ja ovat sellaisia venyneitä ja virttyneitä sitten. Ei se siellä alla menoa haittaa.
  21. #21
    Ite kans suosittelen merinovillaa

    Viimekesän helteet mentiin nahkapuvun alla noilla ja ajaessa on tosi hyvät. Ei kuumat eikä kylmät. Alkuun ite ajattelin et hellettä +30 ja villakerrasto ja nahkapuku Mutta oikeesti kun pääset pyörällä liikkeeseen niin ei parempaa voi olla.
    Ite ostin Kuopion prismasta alusasun ja tälle kaudelle toisen erätukusta. Tuo erätukun asu oli noin 50€ joten katotaan millanen on. Tosiaan alusasu saa olla sen 100% merinovillaa niin sitoo ja luovuttaa kosteuden parhaiten.

    Ja muistakaa et merinovilla pesu mahdollisimman harvoin. Se on jotenkin itsensä puhdistava eli eliminoi jotenkin haju/lika juttuja. Ja samoin kuin farkkujen kans niin pakkasessa silloin tällöin yön kun pitää niin hajut häviää ja desinfioituu eikä kangas ota itteensä niinkuin pesussa
  22. #22
    Acliman woolnet itellä ja mammalla Bragen Flamewool, ostettu muutamia vuosia sitten ja en ole valittamista keksiny, helekutan paljon paremmat kuin esim. craftin tekniset tuotokset.
    "On vain kaksi ääretöntä asiaa: universumi ja ihmisten typeryys. Ja ensin mainitusta en ole aivan varma." Albert Einstein
  23. #23
    Säkkijärvenpolkka on ihan hanurista BMW, Moto Guzzi
  24. #24
    Lainaa K.H.M kirjoitti Katso viesti
    Ja muistakaa et merinovilla pesu mahdollisimman harvoin.
    Ja sitten kun pesee, niin pesee oikealla villapesuaineella, eikä millään Ariel Colorilla.
    "Väärät harrastukset, jos kaikki rahat eivät mene."
    Tallissa: 350EXC-F
    Ex. F800GSA ja VFR800 Vtec
  25. #25
    ^Juuri noin, yllättävän monessa pesuaineessa suorastaan kielletään käyttö villavaatteille. Ja jos sattuu olemaan herkkähipiäistä sorttia, niin nestemäinen Erisan on myös villalle soveltuvaa.
  26. #26
    Lainaa Tramp kirjoitti Katso viesti
    Toimii. En ole nopeampaan toimittajaan verkkokaupoilla vielä törmännyt.
    Lauantaiyönä hokasin että tarviin uutta alusasua ja laitoin tilauksen ja s posti pimpautti sunnuntaiaamuna postin seurantakoodin.(siis sunnuntaina aamulla laittoi postiin.)
  27. #27
    Lainaa gtr kirjoitti Katso viesti
    Toimii. En ole nopeampaan toimittajaan verkkokaupoilla vielä törmännyt.
    Lauantaiyönä hokasin että tarviin uutta alusasua ja laitoin tilauksen ja s posti pimpautti sunnuntaiaamuna postin seurantakoodin.(siis sunnuntaina aamulla laittoi postiin.)
    Taitaa olla hyvä puoti vain miehille, ja heistäkin vain tietyn kokoisille?

    Klikkasin linkkiä, valitsin Naisten aluspaidat, sitten Ohjeeseen, josta löytyy myyjän mukaan neuvot oikean koon löytymiseen. Jos on normaalivartaloinen, 40 numerokokoinen niin pituutta pitääkin olla kuin naiskoripalloilijalla eli 180 cm. No, he kyllä lupaavatkin että hihat ja lahkeet ovat riittävät.
    Huikeaa... Entä jos olisinkin tukeva mutta en lihava? Pituuteni pitäisi olla 195 cm... Huh, olisin melkoinen amazoni!



    Koko taulukko
    Meidän mitoitus on Suomalainen ja reilu. Yleisesti voi sanoa että hihat ja lahkeet ovat vähintäänkin riittävät.

    Miesten mitat:
    S 170CM HOIKKA
    M 178CM NORMAALI
    L 188CM NORMAALI
    XL 193CM TANAKKA
    XXL 210CM TUKEVA

    Naiset mitat:
    36 S 170CM
    38 M 175CM
    40 L 180CM
    42 XL 185CM
    44 XXL 195CM
    Suzuki Gsxr 1000cc
    Honda CBF 1000cc
    Honda CBF 600 N
    Kawasaki 500 EN
    Yamaha 250 Virago
    Suzuki GS 500
    Kawasaki 250, vm 1972 3-cylinder


    "Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin."
  28. #28
    [QUOTE=Alter ego;6279887]Taitaa olla hyvä puoti vain miehille, ja heistäkin vain tietyn kokoisille?

    Klikkasin linkkiä, valitsin Naisten aluspaidat, sitten Ohjeeseen, josta löytyy myyjän mukaan neuvot oikean koon löytymiseen. Jos on normaalivartaloinen, 40 numerokokoinen niin pituutta pitääkin olla kuin naiskoripalloilijalla eli 180 cm. No, he kyllä lupaavatkin että hihat ja lahkeet ovat riittävät.
    Huikeaa... Entä jos olisinkin tukeva mutta en lihava? Pituuteni pitäisi olla 195 cm... Huh, olisin melkoinen amazoni!

    Aluksi minäkin pelästyin kun näin kokotaulukon, mutta kyllä sieltä aivan kunnon tavaraa tulee.
    Myyvät tätä. http://www.merinovilla.fi/

    ps.Ostin täsmälleen samaa kamaa sportia pekasta Tampereelta oli alennuksessa mutta 20€ kappale kalliimpaa, joten kerrastossa säästää 40€ ja saa sukat kaupanpäälle mutta muutama eku menee postikuluihin.
  29. #29
    Lainaa mara55 kirjoitti Katso viesti
    Joillekin herkkänahkaisille tai mistä lie johtuu, ei sovi ollenkaan, vaan kutisee niin perkeleesti, niinku mun muijalla, joka muuten ei oo valittaja!?
    Ymmärrän siis hyvin noita paria parjaavaa kommentoijaa vai mistä johtuu esim. kommentti "karmea alusasumateriaali???

    Suosittelen erittäin lämpimästi, jos et oo kutiavaa sorttia
    Itellä on Devold Active't. Sisäpuolella keinokuitua ja ulkopuolella Merinoa. Ei kutia, lämmin eikä ala heti haisemaan kuten keinokuidut. Muut Merinot kutisivat ja en uskaltanut ostaa. Minusta ihan älyttömän hyvät sekä hiihtohommiin että keväällä pärräilyyn.
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  30.  
  31. #30
    Kuinka hyvin merinovilla kestää kulutusta? Kun käytän selkäpanssaria niin ainakin nykyiset "tekniset" aluspaidat ovat alkaneet rispaantua selän puolelta ja kyljistä, jossa menee se kiinnitysvyö.
    Tikru 2010
Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen