Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 36:sta
  1. #1
    Heippa, miten mahtaa vaikuttaa kuutiotilavuus vakuutuksen hintaan? Meinasin päivittää 125-kuutioiseni 750-kuutioiseksi, mutta mietityttää paljonko tämä vaikuttaa vakuutusmaksuihin. Tällä hetkellä vakuutukseni maksaa kaskoineen noin 650 euroa vuodessa. Minkähänlaista hinnanmuutosta on odotettavissa? Voisin tietysti kysellä eri vakuutusyhtiöiltä, mutta haluavat aina hetuni ja sitten pitäisi kai olla rekisterinumero tai ainakin pyörän malli tiedossa.

    AB-kortti on ja ikääkin enemmän kuin lääkäri määrää, bonuksia toistaiseksi vähän koska pyörä ollut vain hetken aikaa omistuksessa. Mitään tehopeliä en ole hankkimassa vaan sellaista vanhemman henkilön peruskulkuvälinettä vain.

    Jos on odotettavissa vielä kovasti lisää kuluja niin ehkä pysyttelen tuossa piikissä vain.. jos maltan
  2. #2
    Todennäköisesti laskee rajusti jos et ole kallista katettua pyörää hankkimassa, piikkisten vakuutukset paljon kalliimpia kuin isojen.

    Vakuutusyhtiön laskuriin vaan hetu rohkeasti ja rekisterinumeroja saa vakoiltua vaikka Nettimotosta.
  3. #3
    Mitä jos ihan vakuutusyhtiön laskurilla tarkastaisit tilanteen?

    Esim:
    https://www.if.fi/henkiloasiakkaat/v...ipyoravakuutus
    .
  4. #4
    Lainaa vma kirjoitti Katso viesti
    Mitä jos ihan vakuutusyhtiön laskurilla tarkastaisit tilanteen?

    Esim:
    https://www.if.fi/henkiloasiakkaat/v...ipyoravakuutus
    Valitettavasti minulla ei ole rekisterinumeroa, jonka voisin tuohon laittaa. Olen vasta harkitsemassa pyörän vaihtoa.
  5. #5
    Suzuki 750 GSX-F, täyskasko ympärivuotisena 389e. Anna se piikki jollekin tarvitsevalle.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  6. #6
    Lainaa lasimies kirjoitti Katso viesti
    Valitettavasti minulla ei ole rekisterinumeroa, jonka voisin tuohon laittaa. Olen vasta harkitsemassa pyörän vaihtoa.
    Rekisterinumeroita löytyy samanlaisista Nettimotosta pilvin pimein!
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  7. #7
    Lainaa -dq- kirjoitti Katso viesti
    Todennäköisesti laskee rajusti jos et ole kallista katettua pyörää hankkimassa, piikkisten vakuutukset paljon kalliimpia kuin isojen.

    Vakuutusyhtiön laskuriin vaan hetu rohkeasti ja rekisterinumeroja saa vakoiltua vaikka Nettimotosta.
    Sehän kuulostaa ihan hyvältä. Hondan ja Kawasakin malleja olen katsellut, on niissä katteet kyllä. En taida laittaa toisen rekisterinumeroa laskuriin kuitenkaan, kun pyörä ei ole omistuksessani
  8. #8
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Suzuki 750 GSX-F, täyskasko ympärivuotisena 389e. Anna se piikki jollekin tarvitsevalle.
    Antaisinkin pojalle, mutta ei kelpaa kun ei ole tarpeeksi "siisti". Paljonko sulla on tuossa bonukset? Tosin nekin vaihtelevat vakuutusyhtiöittäin, toisen 30% bonuksilla on sama hinta kuin toisen 50% bonuksilla. On tuo kuitenkin selvästi halvempi kuin piikissäni. Aika erikoista että hinta laskee, itse pyörän hintahan nousee eksponentiaalisesti kuutioiden myötä.
  9. #9
    Lainaa lasimies kirjoitti Katso viesti
    Antaisinkin pojalle, mutta ei kelpaa kun ei ole tarpeeksi "siisti". Paljonko sulla on tuossa bonukset? Tosin nekin vaihtelevat vakuutusyhtiöittäin, toisen 30% bonuksilla on sama hinta kuin toisen 50% bonuksilla. On tuo kuitenkin selvästi halvempi kuin piikissäni. Aika erikoista että hinta laskee, itse pyörän hintahan nousee eksponentiaalisesti kuutioiden myötä.
    Kun on tuota kolaritonta historiaa vuosikymmenien ajalta, niin lähtöbonus on 80%
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  10. #10
    Lainaa lasimies kirjoitti Katso viesti
    Sehän kuulostaa ihan hyvältä. Hondan ja Kawasakin malleja olen katsellut, on niissä katteet kyllä. En taida laittaa toisen rekisterinumeroa laskuriin kuitenkaan, kun pyörä ei ole omistuksessani
    Ei numeroa vakuutusyhtiö käytä muuhun kuin pyörän mallin selvittämiseen. Jos haluat selvittää vakuutuksen hinnan etukäteen joudut soittamaan asiakaspalveluun ja siellä antamaan tiedot. Eikä sieltäkään taida saada enää tarjousta pelkän mallin perusteella. Viimeksi kun soitin niin ei asiakaspalvelija osannut antaa tarjousta ilman rekisterinumeroa. Enkä ostanut kyseistä pyörää loppujen lopuksi kuitenkaan.
    2x HD, 2x Savage
  11. #11
    Noiden eri vak.yhtiöiden laskurit on nimenomaan sitä varten että niillä voi haarukoida helposti sitä tulevan vak.maksun mahd. suuruutta = sinne vaan laskuriin oma hetu (saa sun bonustiedot) ja vastaavanlaisen kiinnostavan pyörän rek.numero (saa sen fillarin tiedot) ja näin sulla on se arvio kyseisestä yhtiöstä nopeasti käsissäsi. Eihän se vak.yhtiö tiedä joskos olet harkitsemassa just sen fillarin hankintaa, joten minkäänlaista juridista tms. seurausta tuosta laskurin em. käytöstä siis ei sulle ole. Ja kannattaa myös vertailla yhtiöitä keskenään, jotkut yhtiöt suosivat tiettyjä pyöriä ja siten tarjoavat edullisempia vak.maksuja niihin

    Itse tein näin kun aikanaan Honda FJS 600 tuli taloon, laskuriin vain 500+cc maxi-skoottereita ja etsitään se edullisin => päädyin tuohon Silverwingiin (täyskaskoineen n. 300€ vuodessa) ja sellaista siis etsimään. No tuo viihtyi talossa jopa 7v ajan, joten ei se ihan huti investointi ollut, vieläpä kun sain siitä poismyydessä ns. omani poiskin

    No vuosi sitten syksyllä sama homma uusiksi kun piti vuorostaan 1000+cc prätkä saada alle ja taas etsittiin se vak.maksuiltaan edullisin => päädyttiin Suzuki GSF 1250 SA -malliin, jossa tuo ABS vielä lisäksi pienensi maksuja entisestään (täyskaskoineen n. 350€ vuodessa). No talvi siinä sitten meni ensin valikoimaa kartottaessa mitä varusteita yms. on tarjolla, josta päädyin täyskatettuun GT-malliin 3x Suzuki-laukkuineen. Ja kun markkinaa oli jo hetki seurattu, niin myös se hintataso oli täksi kevääksi lukittuna, paljonko tuosta olen valmis maksamaan. Hetki siinä vierähti, mutta lopulta löytyi tämä nykyinen yksilö sopivan läheltä ja just eikä melkein haluaani hintaankin. Ja onkin ollut sellainen piristys taas tälle harrastukselle ettei tosikaan, pyörä käy ja kukkuu kuten kuuluukin, mutta ennen kaikkea jo hetken kaipaamani ajamisen mielekkyys on jälleen palautunut

    Niin ja kovin tuore sitä en ole enää itsekään, jo jonkun matkaa 50v tuolla puolen, lähinnä eläkeikää odotellessa
    Viimeksi muokannut: HiTec; 29.09.2022 klo 17:34.
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  12. #12
    Lainaa Veijo Esso kirjoitti Katso viesti
    Ei numeroa vakuutusyhtiö käytä muuhun kuin pyörän mallin selvittämiseen. Jos haluat selvittää vakuutuksen hinnan etukäteen joudut soittamaan asiakaspalveluun ja siellä antamaan tiedot. Eikä sieltäkään taida saada enää tarjousta pelkän mallin perusteella. Viimeksi kun soitin niin ei asiakaspalvelija osannut antaa tarjousta ilman rekisterinumeroa. Enkä ostanut kyseistä pyörää loppujen lopuksi kuitenkaan.
    Vuonna 2005 olin ostamassa uutta speed tripleä ja kaikista muista yhtiöistä sain tarjouksen, paitsi ifiltä. Ifin täti ei millään rautalangasta vääntämiselläkään käsittänyt, että se on uusi liikkeessä oleva pyörä, eikä sitä ole rekisteröity. Ei ole mitään rekisterinumeroa olemassa vielä. Ei mennyt jakeluun. Muilla yhtiöillä onnistui. Mallikin oli uusi, niin ei sitä mistään nettimotostakaan löydy käytettynä.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  13. #13
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Mun Suzuki RF900 maksa noin 105 euroa vuodessa (5kk), vanha ja suht harvinainen peli, ei onnettomuuksia paljon tilastoissa tuolla pyörällä ja bonukset 80%. Eikä tietenkään kaskoa.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  14. #14
    Juu kiitoksia näistä vinkeistä. Tosiaan, jos katson nettimotosta niin luulisi olevan aivan ok laittaa myytävänä olevan pelin rekkari noihin laskureihin. Jotenkin jäin vain miettimään sitä että kun oma hetu ja toisen rekkari menee niiden järjestelmiin niin voidaanko sitä tietoa jotenkin käyttää minua vastaan, jos vaikka kyseinen myytåävä pyörä onkin varastettu tai siinä on jotain muuta hämärää.
  15. #15
    Lainaa lasimies kirjoitti Katso viesti
    Jotenkin jäin vain miettimään sitä että kun oma hetu ja toisen rekkari menee niiden järjestelmiin niin voidaanko sitä tietoa jotenkin käyttää minua vastaan, jos vaikka kyseinen myytåävä pyörä onkin varastettu tai siinä on jotain muuta hämärää.
    Se riski on vain otettava, jos haluaa vakuutusyhtiöiden laskureita käyttää...
    En ole vain mistään mediasta lukenut, että kukaan olisi ongelmiin joutunut.
  16. #16
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Se riski on vain otettava, jos haluaa vakuutusyhtiöiden laskureita käyttää...
    En ole vain mistään mediasta lukenut, että kukaan olisi ongelmiin joutunut.
    Aivan. Eivät toisaalta varmaan huutele mikäli tällainen on konsti saada hämäräheppuja kiinni. Senpä vuoksi laitoin alkuperäisen kysymykseni, eli miten noin yleensä ottaen vaikuttaa 125 -> 750 vakuutuksien hintaan. Tähän ei kovin moni ole ehtinyt vastata mutta ehkäpä vielä tulee lisätietoa siitä.

    Jostain muistan lukeneeni, että jos ajaa oikein isolla pyörällä, niin sitten vakuutuksetkin olisivat kalliita. Mutta eihän 750 mikään iso ole, vaan monien mielestä varmaan sellaista ei vielä oikein voi moottoripyöräksi kutsuakaan.
  17. #17
    Toki kuutioilla on vakuutusmaksuun merkitystä, mutta vakuutusmatematiikka on sellaista, että ei voi tietää kumpaan suuntaan sillä on merkitystä.

    Taitaa vakuutuksen hintaan vaikuttaa kolme tekijää
    -ko. moottoripyörä itsessään.
    -Vakuutuksen ottajan ikä
    -Vakuutusyhtiön halu vakuuttaa ko. pyörää.

    Miula on esim. 600 kuutioinen Ducati.
    Liikennevakuutushaitari on 100-400€ riippuen vakuutusyhtiöstä.
  18. #18
    No kun haluttiin ihan eurotietoa niin mulla maksaa 750 täyskasko ympärivuotisena 310 €/vuosi. Tätä voi verrata siihen piikin maksuun vaikka prosentteina, mutta eipä tällä tiedolla mitään tee, koska pyörä, käyttäjä, asuipaikka ja bonukset ja muut hyvänmiehenlisät on jokaisella varmasti erilaiset
    <p>X-ADV + LC4-400MIL</p>
  19. #19
    Juu. Pyörän malli vaikuttaa hintaan huomattavasti kuutioita enemmän. Minulla on 1983 VF750F ja siinä liikennevakuutus on noin puolet siitä mitä se on minun 2021 Ténéré 700:ssa. 535 Viragossa vakuutus on käytännössä sama kuin tuossa VF:ssä. Siksipä niitä hintoja ei voi saada oikein mitenkään muuten selville kuin niillä vakuutusyhtiöiden laskureilla, joiden tarkoitus on myydä vakuutuksia, ei ottaa rosmoja kiinni. Myöskään kuluttaja ei syyllisty siinä mihinkään rikokseen vaikka laskuriin tietämättään syöttäisikin varastetun pyörän tiedot, joten mitään riskiä tuossa en näe. Uskoisin vakuutusyhtiöiden olevan myös henkilötietojen käsittelyssä varsin vastuullisia, joten heidän sivuilleen uskaltaisin sen henkilötunnuksenkin syöttää.
  20. #20
    Jos joku myy nettimotossa varastettua moottoripyörää, niin sille niitä ongelmia tulee...
  21. #21
    Kun rikoksista tuli puhe, niin tunnustan yhden jo varmasti vanhentuneen rikoksen. Juniorille haettiin harjoittelulupaa kevarille. Ei sillä vielä pyörärahoja ollut kokonaan säästettynä niin haettiin lupa eräässä liikkeessä lattialla seisovan pyörän rekkarilla. Ei ollut nettimotoa nääs silloin. Katsastutuskonttorilla katsoivat koneelta, että näyttää Suzuki olevan ja iskutilavuus on alle 125, että homma on ok.
    <p>X-ADV + LC4-400MIL</p>
  22. #22
    Jos haluaa ison pyörän ja mahdollisimman pienet vakuutusmaksut niin hommaa Goldwingin... Mulla täysillä bonuksilla liikenne ja täyskasko vuodessa n. 270€. Yhtiö POP-Vakuutus.

    Olen siinä uskossa ollut aina että tehopainosuhteellakin voisi olla jotain tekemistä asiassa.. tiedä sitten pitääkö paikkansa.
    Honda GL 1800 -01, BMW K1200GT -06, Kawasaki GTR1000 -96, Museopyörät: Honda CB750F -81 ja Suzuki GS1100G -82
  23. #23
    Luulen että vakuutuyhtiön laskureihin syötetään nettimotoa selatessa niin monta sataa hakua päivässä parhaaseen pyöränostoaikaan että ei niitä kukaan selvittele että miksi olisi vakuutusta hinnoiteltu ja kuka pyörää varastava nyt mistään vakuutuksista olisi kiinnostunut ylipäänsä.

    Mutta kummasti hinnat vaihtelevat vuositasolla samassa pyörässä eri yhtiöillä, VFR 800 -02 olisi ollut 2020 hyvin kallis Ifillä ja edullinen Pohjolassa, tänä kesänä If oli selvästi edullisin. Valkokilpisessä -02 Yamaha WR250f:ssä vasta isot erot on, muutamasta satasesta lähes tonniin pelkkä liikenne lähes täysillä bonuksilla.
    Born to be middle aged.
  24. #24
    Lainaa lasimies kirjoitti Katso viesti
    Juu kiitoksia näistä vinkeistä. Tosiaan, jos katson nettimotosta niin luulisi olevan aivan ok laittaa myytävänä olevan pelin rekkari noihin laskureihin. Jotenkin jäin vain miettimään sitä että kun oma hetu ja toisen rekkari menee niiden järjestelmiin niin voidaanko sitä tietoa jotenkin käyttää minua vastaan, jos vaikka kyseinen myytåävä pyörä onkin varastettu tai siinä on jotain muuta hämärää.
    On täysin normaalia, että julkisessa myynnissä olevan pyörän rekisterinumerolla katsellaan mitä kyseisen pyörän vakuuttaminen itselle maksaa, koska sehän voi olla oleellinen tieto koko kaupanteon kannalta. En kyllä keksi mitään tilannetta, missä sitä voitaisiin käyttää vahingoksesi. Jos myynnissä oleva pyörä olisi vaikkapa varastettu, niin teoriassa poliisi voisi toki kysyä, että oletko ollut yhteydessä myyjään kun vakuutusta etsit, mutta ethän siinäkään mitään väärää ole tehnyt. Suurin todellinen riski lienee markkinointipuhelu vakuutusyhtiöstä.

    Joka tapauksessa laskuri tai soitto vak.yhtiöön on ainoa tapa selvittää hintaa, ja monessa tapauksessa pitää kysyä vielä useammasta paikasta. Omien pyörien hinnoissa on ollut moninkertaisia hintaeroja, jollain yhtiöllä vuosikustannus on ollut selvästi alle tonnin, toisella yhtiöllä kolmekin tonnia. Eikä se tosiaan katso kuutiotilavuutta vaan onnettomuustilastoja ja riskiarvioita. Isoista pyöristä esim BMW:n GS:t on yleensä naurettavan halpoja vakuuttaa.
  25. #25
    Entisaikaan menikin aika suoraan kuutioiden mukaan, mutta pyörähti päälaelleen kun vakuutukset vaihtuivatkin menemään teho-painosuhteen mukaan. Nykyään vissiin niin tarkat datat olemassa että eniten liikenteessä pööpöilevät maksavat eniten - eli kaikki alle 125 cc ja oletettavasti myös nuoremmat 600/1000 cc supersporteilla ajavat.
  26. #26
    Lainaa -dq- kirjoitti Katso viesti
    Entisaikaan menikin aika suoraan kuutioiden mukaan, mutta pyörähti päälaelleen kun vakuutukset vaihtuivatkin menemään teho-painosuhteen mukaan. Nykyään vissiin niin tarkat datat olemassa että eniten liikenteessä pööpöilevät maksavat eniten - eli kaikki alle 125 cc ja oletettavasti myös nuoremmat 600/1000 cc supersporteilla ajavat.
    Olin aika hämmästynyt piikin ostettuani ja kilpailutettuani kaikki vakuutusyhtiöt jotka tiestin. Hinnat liikennevakuutuksen ja kaskon välillä vaihtelivat todella suuresti eri yhtiöiden välillä. En keksinyt mitään logiikkaa niissä. Sinänsä ihmettelen miksi näinkin vanha ja kymmeniä vuosia ilman onnettomuuksia autolla ajanut henkilö voi joutua maksamaan näin suolaisesti pienen kevarin vakuutuksesta. Luulisi etten olisi varsinaista riskiryhmää.

    Sinänsä olen sitä mieltä että kohdallani oli hyvä aloittaa pienestä pyörästä. Varsinkin ohjauksen treenaaminen otti aikansa ja olisi varmaan ollut suoraan isompaan mennessä vaikeampaa. Mutta hissukseenhan tämän ikäinen jo ajelee ja osaa varoa muita, etenkin kun on itse ollut auton ratissa iät ja ajat. No täytyy vaan maksella nyt näitä kovempia maksuja ja keräillä bonuksia, varmaankin kyllä siirryn 750:een, sen verran nahkeaa meno piikillä on kumminkin isommilla teillä ajaessa.
  27. #27
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    On täysin normaalia, että julkisessa myynnissä olevan pyörän rekisterinumerolla katsellaan mitä kyseisen pyörän vakuuttaminen itselle maksaa, koska sehän voi olla oleellinen tieto koko kaupanteon kannalta. En kyllä keksi mitään tilannetta, missä sitä voitaisiin käyttää vahingoksesi. Jos myynnissä oleva pyörä olisi vaikkapa varastettu, niin teoriassa poliisi voisi toki kysyä, että oletko ollut yhteydessä myyjään kun vakuutusta etsit, mutta ethän siinäkään mitään väärää ole tehnyt. Suurin todellinen riski lienee markkinointipuhelu vakuutusyhtiöstä.

    Joka tapauksessa laskuri tai soitto vak.yhtiöön on ainoa tapa selvittää hintaa, ja monessa tapauksessa pitää kysyä vielä useammasta paikasta. Omien pyörien hinnoissa on ollut moninkertaisia hintaeroja, jollain yhtiöllä vuosikustannus on ollut selvästi alle tonnin, toisella yhtiöllä kolmekin tonnia. Eikä se tosiaan katso kuutiotilavuutta vaan onnettomuustilastoja ja riskiarvioita. Isoista pyöristä esim BMW:n GS:t on yleensä naurettavan halpoja vakuuttaa.
    Todennäköisesti olet oikeassa. Taidan olla turhan epäluuloinen.
  28. #28
    Varmaan kymmeniä kertoja olen etukäteen laskurilla vakuutuksia laskenut sekä autoille että moottoripyörille.
    Eipä ole koskaan tullut mieleenkään, että siitä jotain ongelmia voisi tulla.

    ”Ei ole ongelmaa, ellei siitä tee ongelmaa”
    R1200GSA LC
  29. #29
    Lainaa lasimies kirjoitti Katso viesti
    Olin aika hämmästynyt piikin ostettuani ja kilpailutettuani kaikki vakuutusyhtiöt jotka tiestin. Hinnat liikennevakuutuksen ja kaskon välillä vaihtelivat todella suuresti eri yhtiöiden välillä. En keksinyt mitään logiikkaa niissä. Sinänsä ihmettelen miksi näinkin vanha ja kymmeniä vuosia ilman onnettomuuksia autolla ajanut henkilö voi joutua maksamaan näin suolaisesti pienen kevarin vakuutuksesta. Luulisi etten olisi varsinaista riskiryhmää.

    Sinänsä olen sitä mieltä että kohdallani oli hyvä aloittaa pienestä pyörästä. Varsinkin ohjauksen treenaaminen otti aikansa ja olisi varmaan ollut suoraan isompaan mennessä vaikeampaa. Mutta hissukseenhan tämän ikäinen jo ajelee ja osaa varoa muita, etenkin kun on itse ollut auton ratissa iät ja ajat. No täytyy vaan maksella nyt näitä kovempia maksuja ja keräillä bonuksia, varmaankin kyllä siirryn 750:een, sen verran nahkeaa meno piikillä on kumminkin isommilla teillä ajaessa.
    Eiköhän 125:n kova vakuutushinta aikuisikäiselle selity sillä että arvellaan sillä pyörällä useimmiten ajavan joku nuorempi perheenjäsen vakuutuksenottajan iästä huolimatta?
    Born to be middle aged.
  30.  
  31. #30
    Lainaa lasimies kirjoitti Katso viesti
    Todennäköisesti olet oikeassa. Taidan olla turhan epäluuloinen.
    Epäluuloja saa vähennettyä laittamalla päälle kaikki tietojenluovutuskiellot Digi- ja väestötietovirastoon sekä Trafiin. Aika rauhassa on saanut olla.
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    BMW R1200RT -05
    Yamaha DT 125 X -06
    Gilera SMT50 -18
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen