Sivu: 99 / 112:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4989979899100101109 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 2941:stä 2970:een 3360:sta
  1. #2941
    Pysytään vielä hetki passojen parissa.

    Yamaha FJR1300A -13, BMW R1200GS -09 ja BMW F650GS -01
  2. #2942
    Lainaa Alpenpassbiker kirjoitti Katso viesti
    Pysytään vielä hetki passojen parissa.
    Ei saa jäädä passoon makaamaan eli vaihdetaan maisemaa. Kyseinen passo on Fuorn eli 2149 korkea Pass del Fuorn.
    Kun tuosta lähtee läntiin niin hetken päästä kääntyy tie maksullisen tunnelin kautta "veravapaaseen"Livignoon ja itään päin ei tartte mennä montakaan taivallusta niin löytyy tienristeys Umbrailpassille ja siitähän on jo näköyhteys Stelviollle.

    Tuossa vielä katunäkymä kohteesta. muuten sama kuva mutta etualan pyörä on eri. Ylempi pyörä on sama.
    googlemaps
    Viimeksi muokannut: Elämäntapamotoristi; 06.07.2022 klo 22:57.
    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
  3. #2943
    Lainaa Elämäntapamotoristi kirjoitti Katso viesti
    Ei saa jäädä passoon makaamaan eli vaihdetaan maisemaa. Kyseinen passo on Fuorn eli 2149 korkea Pass del Fuorn.
    Ja tämähän on tietenkin aivan oikein. Tunnetaan myös nimellä Ofen Pass.
    Yamaha FJR1300A -13, BMW R1200GS -09 ja BMW F650GS -01
  4. #2944
    Laitetaan tähän yks helppo eli mikäs on järven nimi. Jos järven nimi ei muistu mieleen niin vastaukseksi kyllä kelpaa selvitys myös siitä mitä näkemisen arvoista alueella on.
    totensee.jpg
    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
  5. #2945
    Eipäs taas jämähdetä yhteen kuvaan.
    totensee1.jpg
    Mainittakoon, että kuvanottopaikka on vasta ikäänkuin puolessa välissä rinnettä. Kuvaajan oikealla puolella on pystysuora vuorenseinämä ja korkein kohta on noin 500 metriä korkeammalla kuin kuvauspaikka. Vuoren päälle ei oikein katupyörällä mennä jos kohta ei enskamallisellakaan, mutta fillarilla luulis jo pääsevän ainakin sinne vuoren reunalle kulkeen jonkin sortin patikkapolku. Näkymiä voi katsella Googlemapissa jos ei halua itse sinne patikoida.
    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
  6. #2946
    Laajempi kuva helpotti arvausta, järvi taitaa olla Lac de Sainte-Crox, Verdunin kanjonin länsipäästä?
  7. #2947
    Lainaa pyh kirjoitti Katso viesti
    Laajempi kuva helpotti arvausta, järvi taitaa olla Lac de Sainte-Crox, Verdunin kanjonin länsipäästä?
    Juu sehän se. Tuo näkymä on varmasti yksi kuvatuimmista
    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
  8. #2948
    Jep, hieno paikka, kokonaisuutena. Ekalla vierailukerralla sain paluumatkalla Välimerelle käräytettyä ilmajäähdytteisen Suzukin laturin.

    Palataan solille, tässä ollaan aika korkealla:



    Tässä solassa ei ole baaria, ravintolaa tai hotellia. Kuva toiseen suuntaan:

  9. #2949
    Lainaa pyh kirjoitti Katso viesti
    Palataan solille, tässä ollaan aika korkealla:

    Tässä solassa ei ole baaria, ravintolaa tai hotellia.
    Oiskohan tuo Col Agnel?
  10. #2950
    On se. Nopeasti netistä katsottuna kolmanneksi korkein päällystetty solatie Alpeilla.
  11. #2951
    Jatketaan samalla teemalla
  12. #2952
  13. #2953
    Lainaa rantave kirjoitti Katso viesti
    Voisko olla Montenegrosta, noilta main P14
    https://maps.app.goo.gl/f8vcQJ7uJzbxr5B19
    Kyllä, kyseessä Sedlo Pass ( Prevoj Sedlo ), joka taitaa olla Montenegron korkein ( 1907 m. ) päällystetty solatie.
  14. #2954
    Palataas välillä alas maanpinnan, eikun merenpinnan tasolle , helppo kuva tältä aamulta
  15. #2955
    Kuvasta tulee mieleen Norja ja Lysebotn...
    Yamaha FJR1300A -13, BMW R1200GS -09 ja BMW F650GS -01
  16. #2956
    Lainaa Alpenpassbiker kirjoitti Katso viesti
    Kuvasta tulee mieleen Norja ja Lysebotn...
    Sehän se on

    Kjerag Lysebotn Camping
    https://maps.app.goo.gl/vunB8RnkU8vYYTuL6

    Edellisenä päivänä patikoimme suttusessa kelissä Preikestolenille niin sieltä oli lyhyt siirtymä tänne mukavia mutkia majoitukseen.

    Ja seuraavana päivänä taas mutkat ylös uudellen ja patikointi Kjerak boltenille
  17. #2957
    Uudessa kuvassa ollaan lipusta huolimatta edelleen Euroopassa. Tämän kohteen voi nähdä, mikäli välttelee moottoriteitä matkalla etelään.

    Yamaha FJR1300A -13, BMW R1200GS -09 ja BMW F650GS -01
  18. #2958
    Olisiko High Chaparral
    +46 370 827 00
    https://maps.app.goo.gl/9VjYochn84qibw639
    https://www.youtube.com/user/mtubeist
  19. #2959
    Veikkaukseni on: Pullman City Harz.
  20. #2960
    Lainaa mek kirjoitti Katso viesti
    Olisiko High Chaparral
    +46 370 827 00
    https://maps.app.goo.gl/9VjYochn84qibw639
    Hyvä veikkaus. Ollaan oikealla reitillä, mutta matkaa pitää jatkaa vielä jonkin verran kohti etelää.

    Lainaa XJ 900 kirjoitti Katso viesti
    Veikkaukseni on: Pullman City Harz.
    Tämä on jo liian etelässä. Kyseinen paikka on pienempi ja näkyy melkein kokonaan kuvassa.

    Vihje: Etsitty kohde sijaitsee kunnassa, joka on myös meillä tunnettu olutmerkki.
    Yamaha FJR1300A -13, BMW R1200GS -09 ja BMW F650GS -01
  21. #2961
    Paikka on ravintola Bournonvilles Wild West, ja kaljamerkki ( vaikkei kysytty ) lienee Faxe

    Vaihdetaan ravintelista hotelliin, missä tämmöinen väriläiskä sijaitsee?
  22. #2962
    Laitetaan hieman vihjettä jos löytyisi helpommin, eli tämän kehätien läheisyydessä sijaitsevan hotellin nimessä esintyy kaupungin nimi (englanniksi) jonka läheisyydessä tämä on. Korttelin sisään löytyy mm. Ikea, Nike Factory Store, McD, KFC, L'osteria
  23. #2963
    Lainaa Bozze kirjoitti Katso viesti
    Laitetaan hieman vihjettä jos löytyisi helpommin, eli tämän kehätien läheisyydessä sijaitsevan hotellin nimessä esintyy kaupungin nimi (englanniksi) jonka läheisyydessä tämä on. Korttelin sisään löytyy mm. Ikea, Nike Factory Store, McD, KFC, L'osteria
    Hotelli on Stay2, 471tien vieressä osoitteessa Zusestraße 1 Brunnthal. Pohjoispuolella on iso kaupunki joka italiaksi on Monaco
    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
  24. #2964
    Lainaa Elämäntapamotoristi kirjoitti Katso viesti
    Hotelli on Stay2, 471tien vieressä osoitteessa Zusestraße 1 Brunnthal. Pohjoispuolella on iso kaupunki joka italiaksi on Monaco
    Sehän se
  25. #2965
    Uusi kohde ei ole missään jumalan hylkäämässä korvessa vaan ihan ihmiselämän keskellä. kuva on hivenen taiteellinen johtuen siitä että se on kaapattu videolta. Jos muistan oikein tällä tiellä on ollut kuvajahti aikaisemminkin ellei useampaakin kertaan. Eli millä tiellä ollaan.
    canyonduverdon.jpg

    Laitetaan vinkki 1. vaikkei tämä vaikea olekkaan.
    Olin vaihtamassa majapaikkaa ja kun päivän sää oli vaihtelevaa niin en lähtenyt minnekkään pitemmälle. Ja sitten alkoi synkät pilvet lähestyä joista vettä tulisi satavarmasti joten kävin putiikista ostamassa patonkia ja parmankinkkua sekä ajoin kyseiseen "sadesuojaan" tunniksi pitämään sadetta ja syömään eväitä. Hyvin toimi sadesuojana ja näkymätkin olivat ihan hyvät.

    Kun kurkkaa kuvassa olevan reunan yli niin avautuu uuden kuvan näkymä. Kuvassa näkyvä tie ei ole enää käytössä tai ainakaan se ei ole autokäytössä, mutta patikoijia siellä riittää.
    Ajoin ensimmäisen kerran järven rantatietä vuonna 87 ja sen jälkeen on tätä rantatietä suoristettu useilla tunneleilla ja siten se on muuttunut tylsemmäksi kuin silloin 80-luvulla. En muista oliko kyseinen pätkä vielä käytössä silloin 80-luvulla, mutta nyt sen tilalla on tunneli.

    Uusi kuva
    canyonduverdon1.jpg
    Viimeksi muokannut: Elämäntapamotoristi; 18.07.2022 klo 12:59.
    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
  26. #2966
    Kyllähän tämä kovasti Gardalta vaikuttaa. Olisiko tämä sitten tie SP38 (Strada della Forra), joka tunnetaan myös nimellä Strada dell Orrido?
    Yamaha FJR1300A -13, BMW R1200GS -09 ja BMW F650GS -01
  27. #2967
    Lainaa Alpenpassbiker kirjoitti Katso viesti
    Kyllähän tämä kovasti Gardalta vaikuttaa. Olisiko tämä sitten tie SP38 (Strada della Forra), joka tunnetaan myös nimellä Strada dell Orrido?
    Tie on numeroltaan SP38 ja sen brändätty markkinointinimi on Strada della Forra ja tienviitassa lukee Via Benaco. Eli oikein meni. Strada dell'Orridosta en ole kuullut puhuttavan, mutta orrido kylläkin viittaa rotkoon ja rotkotiehän tuo on (tai oikeammin se johtaa lyhyeen rotkonpätkään). Saksalaiset kutsuvat sitä rotkoa myös nimellä Brasa schlucht eli Brasan rotko.
    Forra on italiaa ja tarkoittaa rotkoa. Muutama kilometri etelään Brasasta on toinen rotko Forra di S.Michele jonne ei autoilla ole asiaa eli pelkästään patikoitsijoille, mutta mainittakoon se tässä sillä tuolla riittää patikoijille mahtavien näkymien polkuja. Mm. Campionesta kulkee vanha tie jonka yhdestä haarasta pääsee Strada della Forralle

    Ja alkukesästä tie oli muutettu yksisuuntaiseksi alhaata ylöspäin, mutta se ei tuntunut haittaavaan koska ylösnoustessa tuli autoja vastaan (ehkä jengi ajoi vanhasta muistista)

    James Bond räppää Aston Martinilla filmin alussa rantatietä SS45BIS ja kun siellä on tunneli tukossa niin James kääntyy Strada della Forralle elokuvassa Quantum of solace. Tosin muutama sekunti sen jälkeen kun James kääntyy Strada della Forralle niin ne onkin koko jengi jo Carraravuorella muutaman sadan kilsan päässä.
    Viimeksi muokannut: Elämäntapamotoristi; 19.07.2022 klo 15:45.
    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
  28. #2968
    Pysytään edelleen Italiassa. Minkä niminen passo kuvassa?

    Yamaha FJR1300A -13, BMW R1200GS -09 ja BMW F650GS -01
  29. #2969
  30.  
  31. #2970
    Kyllä vain! Wikipedian kuvakin näyttää olevan otettu lähes samasta kohtaa.
    Yamaha FJR1300A -13, BMW R1200GS -09 ja BMW F650GS -01
Sivu: 99 / 112:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4989979899100101109 ... ViimeinenViimeinen