Sivu: 82 / 90:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 32728081828384 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 2431:stä 2460:een 2696:sta
  1. #2431
    No nyt on alkanut häiritseen semmoinen ominaisuus, että kun 1- tai 2- vaihteella löysää kaasun hetkeksi ja sen jälkeen taas kiihdyttää niin pitää tosi varovasti vääntää kaasua, ettei tule sellaista äkkinykäisyä. Ikään kuin kerisi jostain löysät pois ja sitten nykäisee liikkeelle. Tosi varovasti kun kaasuttaa niin ei tule tuota ilmiötä eikä isommilla vaihteilla. Onko mulla vain ketju löysällä vai onko jossain voimansiirrossa jotain väljää? Ketju nousee kengänkärjellä ainakin pari senttiä kun istun itse pyörän päällä. En oo tuota marko fzs:n kristysneuvoa vielä kokeillut. Tää on siis eka oikea mp (400 cm3 skootteri oli ennen ), niin vähän opettelussa kaikki.
  2. #2432
    MotOrg ry:n hallituksen pj marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Fasufisu kirjoitti Katso viesti
    No nyt on alkanut häiritseen semmoinen ominaisuus, että kun 1- tai 2- vaihteella löysää kaasun hetkeksi ja sen jälkeen taas kiihdyttää niin pitää tosi varovasti vääntää kaasua, ettei tule sellaista äkkinykäisyä. Ikään kuin kerisi jostain löysät pois ja sitten nykäisee liikkeelle. Tosi varovasti kun kaasuttaa niin ei tule tuota ilmiötä eikä isommilla vaihteilla. Onko mulla vain ketju löysällä vai onko jossain voimansiirrossa jotain väljää? Ketju nousee kengänkärjellä ainakin pari senttiä kun istun itse pyörän päällä. En oo tuota marko fzs:n kristysneuvoa vielä kokeillut. Tää on siis eka oikea mp (400 cm3 skootteri oli ennen ), niin vähän opettelussa kaikki.
    Kun moottorijarrulta siirtyy vedon puolelle niin kyllä se aina nykäisee jos avaa huolimattomasti vaikka ei missään ylimääräistä löysää olisikaan. Kaikki on tietenkin suhteellista. Vaikea sanoa pelkän kirjoituksen pohjalta, mutta voi tuo nykäisy skoottelin jälkeen tuntua isolta kun tulee voima aika paljon rajummin ulos.
    Elämä on onneksi mutkikasta
    Suihkuvastaava
  3. #2433
    Lainaa marko.fzs kirjoitti Katso viesti
    Kun moottorijarrulta siirtyy vedon puolelle niin kyllä se aina nykäisee jos avaa huolimattomasti vaikka ei missään ylimääräistä löysää olisikaan. Kaikki on tietenkin suhteellista. Vaikea sanoa pelkän kirjoituksen pohjalta, mutta voi tuo nykäisy skoottelin jälkeen tuntua isolta kun tulee voima aika paljon rajummin ulos.
    Niin no onhan tässä sata heppaa enemmän kuin oli skootterissa. Vähän ihmetyttää vaan kun saa niin varovainen olla kaasun kanssa.
  4. #2434
    Siitä ketjun kiristämisestä vielä: Tarviiko löysätä muuta kuin vasemmanpuoleista mutteria taka-akselista? Ja sitten niitä pikkumuttereita pyörittämällä kiristää ketju?
  5. #2435
    MotOrg ry:n hallituksen pj marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Fasufisu kirjoitti Katso viesti
    Siitä ketjun kiristämisestä vielä: Tarviiko löysätä muuta kuin vasemmanpuoleista mutteria taka-akselista? Ja sitten niitä pikkumuttereita pyörittämällä kiristää ketju?
    Mutteri vasemmalta puolelta auki ja löysäät kiristys pulttien lukitus mutterit kummaltakin puolelta. Eli mutteri on takahaarukkaa vasten ja pultin kanta akselia vasten.

    Jos pultti tuntuu olevan tiukassa älä väännä väkisin. Rost off pulttiin ja yritä kiertää vaikka vähän sisään päin ja sitten vasta ulos. On todella hankala korjata jos pultti menee poikki. Ai mistä tiedän.

    Kannattaa muuten suihkia niihin pultteihin tervaa niin ei jämähdä kiinni enää.
    Elämä on onneksi mutkikasta
    Suihkuvastaava
  6. #2436
    Lainaa marko.fzs kirjoitti Katso viesti
    Mutteri vasemmalta puolelta auki ja löysäät kiristys pulttien lukitus mutterit kummaltakin puolelta. Eli mutteri on takahaarukkaa vasten ja pultin kanta akselia vasten.

    Jos pultti tuntuu olevan tiukassa älä väännä väkisin. Rost off pulttiin ja yritä kiertää vaikka vähän sisään päin ja sitten vasta ulos. On todella hankala korjata jos pultti menee poikki. Ai mistä tiedän.

    Kannattaa muuten suihkia niihin pultteihin tervaa niin ei jämähdä kiinni enää.
    Kiitos hyvästä vastauksesta. Nytpä löysin englanninkielisestä ohjekirjasta kohdan jossa sanottiin ketjun vapaaliikkeen olevan 40 - 50 mm pyörän seistessä ilman kuormaa. No mittasin sen ja on ihan ok.
    Tiedätkö tai tietääkö kukaan paljonko ketju saa liikkua pituussuunnassa vapaasti vaihde päällä? Eli pyörä keskituella ja vaihde päällä kun pyörittää takarengasta niin tuossa ketju liikkuu n. 2 cm ennen kuin vaihdelaatikko estää liikkumisen. Siis kun laitan ketjun mahdollisimman taakse vaihde päällä, niin menee 2 cm eteenpäin vapaasti. Tuo vapaa liike aiheuttaa sen nykäyksen kun kaasuttaa reippaasti pikkuvaihteella. Onko normivälys vai onko vaihteistossa jotain mennyt väljäksi? Nimim. "epäilen kaikkea".
  7. #2437
    MotOrg ry:n hallituksen pj marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Fasufisu kirjoitti Katso viesti
    Kiitos hyvästä vastauksesta. Nytpä löysin englanninkielisestä ohjekirjasta kohdan jossa sanottiin ketjun vapaaliikkeen olevan 40 - 50 mm pyörän seistessä ilman kuormaa. No mittasin sen ja on ihan ok.
    Tiedätkö tai tietääkö kukaan paljonko ketju saa liikkua pituussuunnassa vapaasti vaihde päällä? Eli pyörä keskituella ja vaihde päällä kun pyörittää takarengasta niin tuossa ketju liikkuu n. 2 cm ennen kuin vaihdelaatikko estää liikkumisen. Siis kun laitan ketjun mahdollisimman taakse vaihde päällä, niin menee 2 cm eteenpäin vapaasti. Tuo vapaa liike aiheuttaa sen nykäyksen kun kaasuttaa reippaasti pikkuvaihteella. Onko normivälys vai onko vaihteistossa jotain mennyt väljäksi? Nimim. "epäilen kaikkea".
    Kyllä kuulostaa ihan normaalilta. Vaatii vaan totuttelua. Takajarrua laahaamalla hidasajossa saa tuota kivasti rauhoitettua.
    Elämä on onneksi mutkikasta
    Suihkuvastaava
  8. #2438
    Lainaa marko.fzs kirjoitti Katso viesti
    Kyllä kuulostaa ihan normaalilta. Vaatii vaan totuttelua. Takajarrua laahaamalla hidasajossa saa tuota kivasti rauhoitettua.
    Hienoa. Tähän mennessä kaikki mitä olen epäillyt on ollut normaalia.
    Toivottavasti menee jatko samalla tavalla jonkin aikaa. Skootterillahan oli helppoa kun oli vain kaasu ja jarru.
    Alkuun en tuota välystä huomannut mutta johtunee siitä, että nyt olen alkanut vähän "rouvimmin" ajamaan kun tuo vehje tulee tutuksi pikkuhiljaa. Edelleen olen kyllä tyytyväinen ajo-ominaisuuksiin. Maantiellä mukavan vakaa ja kaupungissa tosi helppo käsiteltävä. Voimaa on tarpeeksi ainakin minulle.
  9. #2439
    Onko tietoa noista alkuperäisistä värivalikoimista. Tarkoitus tuoda Italiassa 2004 ensirekisteröity pyörä, joka on aika perusvalkoinen kuvissa (ei hopea tai harmaa). Myyjä sanoo, ettei ole jälkimaalattu, mutta kun kaikki teipit ja merkit puuttuu, niin vähän epäilen. Onko Jammussa värikoodi jossain?
  10. #2440
    Lainaa axor kirjoitti Katso viesti
    Onko tietoa noista alkuperäisistä värivalikoimista. Tarkoitus tuoda Italiassa 2004 ensirekisteröity pyörä, joka on aika perusvalkoinen kuvissa (ei hopea tai harmaa). Myyjä sanoo, ettei ole jälkimaalattu, mutta kun kaikki teipit ja merkit puuttuu, niin vähän epäilen. Onko Jammussa värikoodi jossain?
    Ei oo kyllä koskaa tullut missään vastaan alkuperäistä valkoista.Mutta lähetä se vin-koodi tonne:

    https://www.motorcyclespareparts.eu/...lor-codes.aspx

    Jos vaikka sieltä selviäis tuo väri.
  11. #2441
    Tuli Fazerilla tehtyä varsin reipas vauhtinen itäeuroopan kierros. Viro, Latvia, Liettua, Puola ja Tsekki ajettiin läpi 5 ajopäivässä, 48h oltiin perillä Znojmossa. Kisoja mittariin tuli reilu 3500.

    Paluumatkalla huomasin että koneesta kuuluu kilinää mutta ei tuntunut vakavalta joten matka jatkui.

    Siitä voi kuunnella https://goo.gl/photos/pkTN8PVdp3Piu5MP9 ja arvuutella äänen lähdettä. Pitää repiä putki irti ja katsoa että mitä sieltä löytyy.
  12. #2442
    MotOrg ry:n hallituksen pj marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Putken alakiinnike pultti löysällä. Kivi exup kotelon sisällä. Exup läppä irti. Veikkaan ensimmäistä
    Elämä on onneksi mutkikasta
    Suihkuvastaava
  13. #2443
    Exupin vaijerit todella löysällä, kiristyksellä näyttäisi hiljenneen
  14. #2444
    Lainaa Sleeper kirjoitti Katso viesti
    Exupin vaijerit todella löysällä, kiristyksellä näyttäisi hiljenneen
    Mulla on pitänyt koko ajan tuollaista sirinää/kilinää. Missä on Exupin vaijerit???
  15. #2445
    MotOrg ry:n hallituksen pj marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Fasufisu kirjoitti Katso viesti
    Mulla on pitänyt koko ajan tuollaista sirinää/kilinää. Missä on Exupin vaijerit???
    Sivujalan kohdalta kun kurkkaat pakoputkea niin siinä on kyljessä semmoinen pelti kuppi joka on kolmella pultilla muistaakseni kiinni. Se auki niin siellä on vaijerin päät. Sitten vaikka poranterällä lukitsee luistin siihen haarukkaan ja tähtäysreikään. Säädöt tankin oikealla puolella olevista vaijerin säätömuttereista vaijerit kireälle.
    Elämä on onneksi mutkikasta
    Suihkuvastaava
  16. #2446
  17. #2447
    Aattelin, etää jos vaihtais öljyt näin syksyllä ajokauden ollessa lopullaan, aika litkuista näyttää jo öljy olevan ja satunnaisesti tulee ehkä vielä ajeltua. Paljonko tuohon menee öljyä ja mitä kannattaa ostaa? Mistä saa öljynsuodattimia edullisesti? Onko öljynvaihdossa mitään erikoista huomioitavaa?
    Edit: Huomasin, että ihan Motonet tuntee tuohon sopivan suodattimen.
    Viimeksi muokannut: Fasufisu; 07.09.2017 klo 20:35.
  18. #2448
    MotOrg ry:n hallituksen pj marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Fasufisu kirjoitti Katso viesti
    Aattelin, etää jos vaihtais öljyt näin syksyllä ajokauden ollessa lopullaan, aika litkuista näyttää jo öljy olevan ja satunnaisesti tulee ehkä vielä ajeltua. Paljonko tuohon menee öljyä ja mitä kannattaa ostaa? Mistä saa öljynsuodattimia edullisesti? Onko öljynvaihdossa mitään erikoista huomioitavaa?
    Edit: Huomasin, että ihan Motonet tuntee tuohon sopivan suodattimen.
    Motorex 10w40 semisynteettinen toimi mulla ainakin 160 000km oikein hyvin. Muistaakseni oli suodattimen kanssa 3,7 L mutta 4 litran pönttö riittää ainakin. Suodattimen vaihto tuossa on ikävin, kun on niin veemäisessä paikassa. Jos löytyy semmoinen suodatin jonka saa auki lenkkiavaimella niin ottaisin semmoisen.
    Elämä on onneksi mutkikasta
    Suihkuvastaava
  19. #2449
    Itse asiassa löysin täältä keskustelusta kohdan jossa öljytilavuudeksi mainittiin 2,7 litraa. Taitaapa olla paikallaan olevassa suodattimessa lenkkiavaimelle paikka ja Motonetin kuvassa myös. Pitääpä kysäistä rouvalta, tekevätkö noita suodattimia, on nääs M-Filterillä töissä. Se ketjun kiristäminen muuten oli helppo homma ja auttoi siihen nykivään pikkuvaihteella ajoon, oli se jo liian löysällä. Exupiin en oo vielä perehtynyt, se pieni sirinä kuullostaa tulevan pakoputkesta. Mikä se exup siis on?
    Oon kyllä tykännyt tuolla ajella, rouva vain valittaa, että vähän turhan tiukka polvikulma kyytiläisellä...
    Edit: Löytyypä se M-Filteriltä MH 3363. On mulle ilmainen, eli aika edullinen
    Viimeksi muokannut: Fasufisu; 07.09.2017 klo 21:56.
  20. #2450
    MotOrg ry:n hallituksen pj marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Fasufisu kirjoitti Katso viesti
    Itse asiassa löysin täältä keskustelusta kohdan jossa öljytilavuudeksi mainittiin 2,7 litraa. Taitaapa olla paikallaan olevassa suodattimessa lenkkiavaimelle paikka ja Motonetin kuvassa myös. Pitääpä kysäistä rouvalta, tekevätkö noita suodattimia, on nääs M-Filterillä töissä. Se ketjun kiristäminen muuten oli helppo homma ja auttoi siihen nykivään pikkuvaihteella ajoon, oli se jo liian löysällä. Exupiin en oo vielä perehtynyt, se pieni sirinä kuullostaa tulevan pakoputkesta. Mikä se exup siis on?
    Oon kyllä tykännyt tuolla ajella, rouva vain valittaa, että vähän turhan tiukka polvikulma kyytiläisellä...
    Edit: Löytyypä se M-Filteriltä MH 3363. On mulle ilmainen, eli aika edullinen
    Näköjään rupeaa Dementia painamaan kun ei 4 vuotta vanhoja juttuja muista. kuulostaa kyllä aika pieneltä määrältä. Tossa se taso on helppo tarkistaa kun on keskiseisontajalka.
    Korota takapenkkiä, se taitaa olla helpoin lääke tuohon kyykkimis ongelmaan.
    Tarkistithan ketjun kireyden monesta kohtaa kun olit kiristänyt akselin pultin. Tuppaa kiristymään siinä kohtaa aika paljon.
    Elämä on onneksi mutkikasta
    Suihkuvastaava
  21. #2451
    No niin, vaihdoin työpäivän päätteeksi öljyt tuohon kun rouva toi työpaikaltaan jo suodattimenkin. Sopiva oli ja 0 euroa. Mielestäni ihan helpossa paikassa suodatin, sain vanhan suodatinavaimella irti. Piaggiossa ( X8 400 maxiskootteri ) oli paljon hankalampi. Öljyä meni 2,8 litraa. Kävin 40 km koeajon eikä öljyvalo syttynyt kertaakaan. Tässäkin pyörässä on sytytellyt sitä vähän väliä vaikka öljyä on ollutkin. Taitaa kuitenkin öljyn tuoreudella olla jotain tekemistä asian kanssa?
    Ketju tuskin on liian kireällä, liikkuu pyörän ollessa sivutuella ehkä 2-3 cm ja kun istun päällä niin jotain 1-2 cm ylös alas. Tuossa porukalla käytiin ajelemassa eilen, niin monella oli kireämmällä noin kengän kärjellä kokeiltuna. Yllättävän vähällä liikkeellähän se kiristyy, jouduin löysäämään eka kiristyksen jälkeen hieman.
    Katsotaanpa jos talvitauon aikana löytyisi kelvollinen satulaseppä joka korottaisi vänkärin penkkiä. Omaani ei tarvitse - ihan hyvä asento valmiiksi 177 senttiselle.
  22. #2452
    Lainaa marko.fzs kirjoitti Katso viesti
    Motorex 10w40 semisynteettinen toimi mulla ainakin 160 000km oikein hyvin.
    Ajoitko itse 160 000 km fasulla???
    Pitikö noihin kilometreihin uusia konetta tai vaihteistoa?
  23. #2453
    Lainaa Fasufisu kirjoitti Katso viesti
    Ajoitko itse 160 000 km fasulla???
    Pitikö noihin kilometreihin uusia konetta tai vaihteistoa?
    Kyllä Marko ajoi itse kaikki kun oli uutena ostanut, konerempan teki varoiksi vaikka kone oli ihan tikissä silloin.
    Eiköhän Marko kerro vielä asiasta tarkemmin.
    Ps. Itse myin pikkufasun 116 tuhatta mittarissa ja kone pelitti oikein mainiosti myydessä, omaa matkaa vain 60 tuhatta suurinpiirtein.
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  24. #2454
    MotOrg ry:n hallituksen pj marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Fasufisu kirjoitti Katso viesti
    Ajoitko itse 160 000 km fasulla???
    Pitikö noihin kilometreihin uusia konetta tai vaihteistoa?
    Joo ja tais se mennä vähän ylikin.
    120 000km kohdalla rupes syömään öljyä jo niin paljon että piti päivälenkin jälkeen lisätä desi kaks lisää ettei öljy taso laskenut liian alas. Silloin laitettiin kone osiksi periaatteella, että kaikki jotka näyttää että ei kestä toista 120tonnia laitetaan uusiksi. Muistaakseni sieltä vaihtokunnossa oli.
    Männänrenkaat ja öljyrenkaat.
    Venttiilinkumit
    Jakoketju ja ohjurit.
    Öljypumpun ketju.
    Kytkinkruunu oli siinä ja siinä mutta katsottiin että kyllä se nyt 80 tonnia ainakin kestää niin ei vaihdettu.

    Koska sieltä ei tuon enempää tarvinnut vaihtaa niin laitoin wisecon takomännät kun sain sopivasti. Ja muuttu alavääntö kivasti.

    Kestävä vehje tuo on jos vaan jaksaa öljyjä vaihtaa.
    Elämä on onneksi mutkikasta
    Suihkuvastaava
  25. #2455
    Tulipa muutama päivä sitten haettua talliin keltasirkku Fasu. Vaikuttaa kaikinpuolin onnistuneelta hankinnalta, ja on nätisti pidetty. Edelliseen (iso Bandit) verrattuna huomattavasti sivistyneemmän oloinen. On hiljaisempi mekaanisilta ääniltään ja tasaisempi ajettava. Lähtee käyntiin kuin ruiskupeli, käy tasaisesti eikä värinöitä esiinny juuri millään kierrosluvulla. Banditissa totuin hieman tuhdimpaan alakierrosvääntöön, mutta eipä tuo oikeasti haittaa. Spoileripleksikin on onnistunut kokonaisuus. Ei heilu pää niinkuin Bandussa, josta en saanut millään spoilerilla ja pleksimallilla pään ympäriltä turbulensseja pois. Talven projekteja on täys huolto, ais härpäkkeiden poisto, peilit tankoon ja telineen ja laukun/laukkujen hankinta. Jos jollain on kyseisiä vermeitä ylimääräisinä, niin olisin kiinnostunut.
  26. #2456
    Mullakin iso Bandiitti oli yhtenä vaihtoehtona. Ilmeisesti siis hyvä kun ostinkin Fasun?
  27. #2457
    Pikkuisen alkanut täräyttää käsille kun aja hissukseen soratietä tai terävään kuoppaan pikitiellä. Ihan kuin pyörän pituussuunnassa jokin antaisi periksi. Lähinnä kai ohjauslaakeri vai mikä keskilaakeri se on. Voiko sitä kiristää vai pitääkö vaihtaa?
  28. #2458
    Lainaa Fasufisu kirjoitti Katso viesti
    Pikkuisen alkanut täräyttää käsille kun aja hissukseen soratietä tai terävään kuoppaan pikitiellä. Ihan kuin pyörän pituussuunnassa jokin antaisi periksi. Lähinnä kai ohjauslaakeri vai mikä keskilaakeri se on. Voiko sitä kiristää vai pitääkö vaihtaa?
    Ohjauslaakeri on säädettävä. Pitää olla oikein säädetty ettei lonksu eikä kinnaa.

    Myös swingin päälaakeri on säädettävä yleensä.

    Näiden ja linkuston laakerien putsaus, rasvaus ja kiristely momenttiin yleensä napakoittaa koko pyörän ajettavuutta.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  29. #2459
    No oli tarkoitus joka tapauksessa viedä huoltoon Savusalolle kun kausi loppuu. Pitää mainita nuokin asiat heille.
    Itse yleensä hajotan jotain kun alan ketjun kiristystä kummempaa tekemään.
  30.  
  31. #2460
    Ja vielä yksi kysymys: Mikä näissä on tulppien vaihtoväli?
Sivu: 82 / 90:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 32728081828384 ... ViimeinenViimeinen