Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 32:sta
  1. #1
    Morjens kaikille!

    Parin vuoden tauon jälkeen on alkanut pyöräkuume polttelemaan pahemman kerran.
    Tällähetkellä kiinnostuksen kohteena olisi 03-05 z1000 tai z750.
    Mitä muuta eroa näistä pyöristä löytyy, kuin teho?
  2. #2
    Suurin ero löytynee alustasta, Z1000:ssa on USD-keula, 750:sessa ei ole. Z1000:ssa pikkukivaa aika paljon lähinnä ulkonäköpuolella, kuten kiilloitetut vanteenreunat, pienet katepalat jäähdyttimen sivuilla, putket molemmin puolin jne.

    Suurin ero tietenkin on tekniikkapuolella.
  3. #3
    Elikkä sillä muutamalla tonnilla, mitä kiloseen pitäisi sijoittaa enemmän saa rahalle vastinetta? Kuinkas suuret erot noiden vakuutusmaksuissa on?
    Näistä asioista varmaan ollut ennenkin juttua, mutta ei heti minun silmääni sattunut. Yrittäkää ymmärtää rookieta...
  4. #4
    Onko näissä pyörissä ollut jotain erityisiä tyyppivikoja? Myös 900 hornetti vois olla ihan veikeä peli, vai kannattaako sitä edes mainita tällä foorumilla?
  5. #5
    Mielestäni niillä lisäeuroilla ei saa rahoilleen vastinetta.
    Toki riippuu kuskin kokemuksesta ja taidoista.
    Itselleni ei ainakaan ole vielä tullut vastaan tilannetta jossa pyörän alustasta olisi loppunut ominaisuudet ennen kuskia.
    Jos etupää tuntuu löysältä, niin jäykemmät öljyt sisälle ja jousien esijännityksen lisäys shimmeillä...kuulemma toimii (isot pojat kertoo).
    Toki jos radalla ajelet...sitten kannattaisi harkita kokonaan toista pyörätyyppiä.

    Itselläni on siis '06 z750.
    Kusiaisiin R-pyöriin verrattuna tehoa ja vääntöä löytyy huomattavasti paremmin alemmilta kierroksilta, huipputehossa jää jotain 5-15hp. Itse en ainakaan vaihtaisi tuota alavääntöä / tehoa kusiaisten muutaman lisäheppaan 14Krpm+ alueella.

    Z1000:ssa tuota vääntöä ja tehoa on toki enemmän, parempi etupää (säädettävä), mutta mielestäni eroa ei ole tarpeeksi hintaan nähden.

    P.S. Jos teksti on jotenkin sekavaa, niin pistän sen täysin väsymyksen piikkiin...zzzZZZzzz.....

    Edit: "Fun factor" on tässä pienemmässäkin zetassa kohdallaan!



    '06 Z750 -> '03 SV1000S -> '03 LC4 Supermoto
  6. #6
    Kuussatku gigseri minulla oli aiemmin. Nyt tekisi hivenen tehokkaampaa pyörää mieli. Rata-ajelua ei tosiaankaan ole tullut harrastettua ja siksikään en ole ajatellut kyykkyä hommata. Järki yrittää sanoa, että 750 olisi varmasti riittävä pyörä minulle, mutta siltikin kilosta tekisi mieli.
    Täytyy nyt yrittää päästä ajamaan ko. pyöriä, niin voisi valinta helpottua.
  7. #7
    Lainaa (1tas @ Touko. 25 2007,09:35) kirjoitti
    Kuussatku gigseri minulla oli aiemmin. Nyt tekisi hivenen tehokkaampaa pyörää mieli. Rata-ajelua ei tosiaankaan ole tullut harrastettua ja siksikään en ole ajatellut kyykkyä hommata. Järki yrittää sanoa, että 750 olisi varmasti riittävä pyörä minulle, mutta siltikin kilosta tekisi mieli.
    Täytyy nyt yrittää päästä ajamaan ko. pyöriä, niin voisi valinta helpottua.
    Kokemusta seiskapätkästä ei ole, ainoastaan tästä uudesta tonnisesta, mutta siinäkin tuntuu selkeästi, että kahvaa täyty kiertää hievenen enemmän kaksi päällä, joten jos aiot jotain mammaa/kavereita kuskailla, niin ehdottaisin Z1000:aa. Toisena pointtina on se, että sitten ei tule jossain vaiheessa eteen se "tässä sais olla pikkusen lisää paukkua"-fiilis. Kolmantena tosiaan tuo tonnisen USD-keula...

    Käy kokeilemassa molempia vaikka useamman kerran ennen kuin teet ratkaisusi, niin tiedät mitä olet ostamassa.
    Z1000 -07 Pearl Wildfire Orange
  8. #8
    Tämänvuotisessa pikkuzetassahan tuo keula on käännetty, mutta tarkemmin en säätöihin tai laadullisiin seikkoihin ole perehtynyt miten se sitten eroaa tonnisen vastaavasta ::think



  9. #9
    Lainaa (1tas @ Touko. 24 2007,21:52) kirjoitti
    Onko näissä pyörissä ollut jotain erityisiä tyyppivikoja? Myös 900 hornetti vois olla ihan veikeä peli, vai kannattaako sitä edes mainita tällä foorumilla? *
    Noista tyyppivioista en tiedä.
    Mutta jos haluat ilmeettömän pyörän, niin osta hornet.
    Kaverin 900 hornetilla ajaneena voisin kuvailla pyörää sanoin "matta harmaa".
    OKEI,ei se huono ole mutta jotain siitä puuttuu.
    Se vetää ja vääntää ihan hyvin,mutta se kone tuntuu "kuminauhalta".
    Ja hornet on "perus" naku,molemmat Z:t on kuitenkin jo alkuperäisinä vähän erillaisen näköisiä...
    Kwakan kaveri? - Ehkäpä kohta toinen Kwaakku
  10. #10
    Lainaa (1tas @ Touko. 25 2007,09:35) kirjoitti
    Kuussatku gigseri minulla oli aiemmin. Nyt tekisi hivenen tehokkaampaa pyörää mieli. Rata-ajelua ei tosiaankaan ole tullut harrastettua ja siksikään en ole ajatellut kyykkyä hommata. Järki yrittää sanoa, että 750 olisi varmasti riittävä pyörä minulle, mutta siltikin kilosta tekisi mieli.
    Täytyy nyt yrittää päästä ajamaan ko. pyöriä, niin voisi valinta helpottua.
    No ei moottoripyöräily ole mitenkään järjellä selitettävissä muutenkaan, joten "järki sanoo..." ei mun mielestä oo mikään peruste valita pyörää

    Ja veikkaisin että jos ostat 750Z niin jää kaivelemaan et oisko sittenki pitäny.Plus 750 jää nopeammin pieneksi kuin z1000

    harkitse tarkkaan, itse päädyin Z1000 kannalle. Ei järkevää, mutta pirun KIVAAAAAAAAA!

    Tv -Olli-Matias

    onnea valintaan
  11. #11
    Kiitoksia näistä vastauksista!
    Nyt täytyy vain lähteä pyöriä testailemaan. Tässävaiheessa ennen ajoja on sellainen fiilis, että tuo tonni voisi pyöräni olla. Sitä "järkeä" kun ei ole tullut ennenkään kuunneltua.
  12. #12
    Lainaa (Lasoli @ Touko. 25 2007,10:43) kirjoitti
    Lainaa (1tas @ Touko. 25 2007,09:35) kirjoitti
    Kuussatku gigseri minulla oli aiemmin. Nyt tekisi hivenen tehokkaampaa pyörää mieli. Rata-ajelua ei tosiaankaan ole tullut harrastettua ja siksikään en ole ajatellut kyykkyä hommata. Järki yrittää sanoa, että 750 olisi varmasti riittävä pyörä minulle, mutta siltikin kilosta tekisi mieli.
    Täytyy nyt yrittää päästä ajamaan ko. pyöriä, niin voisi valinta helpottua.
    Kokemusta seiskapätkästä ei ole, ainoastaan tästä uudesta tonnisesta, mutta siinäkin tuntuu selkeästi, että kahvaa täyty kiertää hievenen enemmän kaksi päällä, joten jos aiot jotain mammaa/kavereita kuskailla, niin ehdottaisin Z1000:aa. Toisena pointtina on se, että sitten ei tule jossain vaiheessa eteen se "tässä sais olla pikkusen lisää paukkua"-fiilis. Kolmantena tosiaan tuo tonnisen USD-keula...

    Käy kokeilemassa molempia vaikka useamman kerran ennen kuin teet ratkaisusi, niin tiedät mitä olet ostamassa.
    aina tulee eteen että sais olla vähän enemmän potkua koneessa mutta tonnisessa ehkä ei niin helposti kun vääntö on jo heti aika kohdallaan ja painossa ei kuitenkaan ole paljon eroa 2kg.mutta vääntöä melkein 30newtonia enemmän (omassa 105N vakiona)se kyllä merkkaa aika paljon.
    jaa, mää vai täh??!!!



    yömaha fzr 1000 exup -89
    kawasaki er6n -06
    kawasaki z1000 -07 blue
    kawasaki zx12r -04 yellow-green metallic
  13. #13
    Tosta KliketiKliks vertailu missä cb900 ja z1000 ollut samassa penkissä.
    Z1000 alaväänto on kehno, normiajossa ei pienen ja ison zetan välille muodostu suurta eroa.
    Z1000:n usd keulasta ei muuta merkittävää hyötyä pikkuveljeensä nähden ole, kuin ulkonäkö ja säädöt.
    Kannattaako tästä maksaa 2K€ enemmän?

    IsoZ ei ole niin tehokas vehje, etteikö sekin jäisi pieneksi ajan kanssa.
    Ja kyllä kadulla ominaisuudet loppuu kuskista ennen kuin pikkuzetasta.
    Mun mielipidehän on puolueellinen. Mopot kannattaa ostaa omalla perseellä... siis ei sillälailla.
    Chuck Norris tilasi Hesessä Big Macin, ja sai sen.
  14. #14
    Itsellä on nykyään Z1000, tätä ennen oli pienempi. Eron huomaa rehellisesti sanottuna kaikki jotka vähääkään ovat pyörällä ajaneet ja molempia kokeilleet. Ei tuo pienempi mikään huono ollut, mutta ero isompaan on selvä muutenkin kuin hinnassa.
  15. #15
    Itsekkin molempia kokeilleena voin sanoa, että 1000 on mukavempi ajaa vääntävemmän moottorin takia. 750 on "kireemmän" oloinen ja joutuu enemmän kierrättää. Mutta mene ja kokeile kumpaakin niin saat paremman kuvan. Moni varmasti mielellään haukkuu omansa 750 vähintääkin yhtä hyväksi senkin takia ettei halua myöntää itselleenkään, että 1000 on parempi. Kyllähän noilla molemmilla pärjää mutta jos pitäis valita niin 1000 ois kyllä minun valinta. Ja onhan se 750 vähän rimpulan näköinen verrattuna 1000.
  16. #16
    Molempia ajaneena minusta juurikin se vääntö (3000-6000) on se mitä tonnisesta puuttuu. Kun ensin oli ajanyt 750:tä (ja muita tonnisia pyöriä), niin ison zetan vääntö oli pettymys...
    Eroa tehokäyrässä isomman eduksi tulee kunnolla vasta tuon 6000rpm jälkeen. Alusta vakiona on tonnisessa aavistuksen parempi, mutta ei se mikään kovin hyvä ole kummassakaan.
  17. #17
    Tonnia jos on ajanut vakioputkilla niin ei saa sitä kuvaa vedosta mitä on kun vaihtaa muutaman palikan.
    Itse päädyin kiloseen ajettuani pienempä ja en veto oli kyllä iso pettymys.
  18. #18
    Yllätyksenä ei pitäisi tulla, että seiskapuokissa on enemmän vääntöä kuin esim. jossain kuussatkussa ja vähemmän kuin tonnisessa. Eli jossain määrin ennustettavaa...
    Mutta jos tonnisessa on huonommat väännöt kuin toisessa tonnisessa, niin silloin ne vaan on huonommat väännöt. Ja lisäpalikoillahan voi tehdä vaikka mitä kaikille pyörille...
    Chuck Norris tilasi Hesessä Big Macin, ja sai sen.
  19. #19
    Lainaa (Lateksi @ Touko. 26 2007,20:36) kirjoitti
    Yllätyksenä ei pitäisi tulla, että seiskapuokissa on enemmän vääntöä kuin esim. jossain kuussatkussa ja vähemmän kuin tonnisessa. Eli jossain määrin ennustettavaa...
    Mutta jos tonnisessa on huonommat väännöt kuin toisessa tonnisessa, niin silloin ne vaan on huonommat väännöt. Ja lisäpalikoillahan voi tehdä vaikka mitä kaikille pyörille...
    Ai sitä tonnista verrattiin johonkin muuhun tonniseen? Mä luulin että 750:een.
  20. #20
    Lainaa (VLU @ Touko. 26 2007,20:53) kirjoitti
    Lainaa (Lateksi @ Touko. 26 2007,20:36) kirjoitti
    Yllätyksenä ei pitäisi tulla, että seiskapuokissa on enemmän vääntöä kuin esim. jossain kuussatkussa ja vähemmän kuin tonnisessa. Eli jossain määrin ennustettavaa...
    Mutta jos tonnisessa on huonommat väännöt kuin toisessa tonnisessa, niin silloin ne vaan on huonommat väännöt. Ja lisäpalikoillahan voi tehdä vaikka mitä kaikille pyörille...
    Ai sitä tonnista verrattiin johonkin muuhun tonniseen? Mä luulin että 750:een.
    Juu sori, sitähän verrattiinkin ysisataseen hornettiin, mut hävii se alaväännöissä sillekin.
    Chuck Norris tilasi Hesessä Big Macin, ja sai sen.
  21. #21
    Lainaa (Lateksi @ Touko. 26 2007,20:59) kirjoitti
    Lainaa (VLU @ Touko. 26 2007,20:53) kirjoitti
    Lainaa (Lateksi @ Touko. 26 2007,20:36) kirjoitti
    Yllätyksenä ei pitäisi tulla, että seiskapuokissa on enemmän vääntöä kuin esim. jossain kuussatkussa ja vähemmän kuin tonnisessa. Eli jossain määrin ennustettavaa...
    Mutta jos tonnisessa on huonommat väännöt kuin toisessa tonnisessa, niin silloin ne vaan on huonommat väännöt. Ja lisäpalikoillahan voi tehdä vaikka mitä kaikille pyörille...
    Ai sitä tonnista verrattiin johonkin muuhun tonniseen? Mä luulin että 750:een.
    Juu sori, sitähän verrattiinkin ysisataseen hornettiin, mut hävii se alaväännöissä sillekin.
    Mutku mutku... Ei kuiten, itse vertailin vain tuohon 750:een.
  22. #22
    Selvyyden nimissä, olisin minäkin isomman zetoista valinnut, mikäli budjetti olisi sallinut.
    Chuck Norris tilasi Hesessä Big Macin, ja sai sen.
  23. #23
    Joo, täsmennetään vielä että tonni jota ajoin oli täysin vakio (ja omassa 750:ssä on lyhynnetyt välitykset + slipari). Olihan se tonninen selvästi tehokkaampi kuin 750, mutta ei juuri "väännökkäämpi". Ja 1000:ssa PC+sliparit kuulema auttaa varsin paljon, 750:ssä niillä ei paljoa saa.
    Jos rahaa riittäisi valintaa tehdessä, niin kyllä itse päätyisin tonniseen. Tehon vuoksi, ja siksi että sen keula on helpompi modata paremmaksi (vaihtaa vain paremmat USD-etuputket).
  24. #24
    Kandee vielä huomata että Z1000 ei ole "täyskokoinen", vaan ainoastaan 953 kuutioinen, joka tietty näkyy väännössä kun verrataan aitoihin litrasiin...
    ZH2 2020
  25. #25
    ...Joo, siis tottakai jos ei olisi hinnasta kiinni, niin tonnisen zetan ottaisin. Ilman muuta se on parempi kuin seiskapätkä.
    Kysehän oli siitä että kannattaako z1000:sta maksaa muutaman tonnin enemmän: Mielestäni ei... siis nimenomaan jos ajattelisin itse pistäväni niin paljon moottoripyörään, niin samantien sitä pistää sen ~1000-2000€ enemmän ja hankkisi jonkin tonnisen R-pyörän esim. Bladen.

    Oma mielipiteeni on että z750 on "riittävän" hauska vehje, varsinkin hintaan nähden.
    Itselläni on välitykset tosin muutettu sekä slipari... PC & BMC + penkitys/säätö tulossa lähiviikkoina.

    ...Tosi vetomiehet tietenkin hankkivat tonnisen



    '06 Z750 -> '03 SV1000S -> '03 LC4 Supermoto
  26. #26
    Lainaa zpete kirjoitti Katso viesti
    Molempia ajaneena minusta juurikin se vääntö (3000-6000) on se mitä tonnisesta puuttuu. Kun ensin oli ajanyt 750:tä (ja muita tonnisia pyöriä), niin ison zetan vääntö oli pettymys...
    Eroa tehokäyrässä isomman eduksi tulee kunnolla vasta tuon 6000rpm jälkeen. Alusta vakiona on tonnisessa aavistuksen parempi, mutta ei se mikään kovin hyvä ole kummassakaan.

    Onko tämä ns. final word Z750 ja Z1000:n välillä? Eli tässä tapauksessa, toisin kuin yleensä, kilonen ei ole merkittävästi parempi vääntämään _vaikka_ painoeroakaan juuri ole? Vaan suurin ero on tehossa ja ylhäällä.
    Vaikka ensimmäistä pyörää ja suht sporttista olen ostamassa niin silti kiinnostaa vääntö tehoa enemmän.

    Keulimisherkkyyttä ja kiihtyvyyttä väännön avulla saa tietysti painoa pudottamalla, mistä Zetoissa saa painoa pois? Kuskissa painoa ei juurikaan ole joten se ei kiihtyvyyttä hidasta. Matkustajaa pyörälle ei tule koskaan joten takapäätä saa modata, mutta ilmeisesti aina sekään ei ole hyvä koska pyörästä tulee keulapainotteisempi jos takapäätä keventää.

    Nykyhinnoillahan saa valita ottaako esim. 2004 Z1000 vai 2008 Z750:n vähemmän ajettuna, samalla euromäärällä.
    Viimeksi muokannut: alspe; 03.08.2017 klo 12:47.
    Mopoo hankkimassa
  27. #27
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa alspe kirjoitti Katso viesti
    Onko tämä ns. final word Z750 ja Z1000:n välillä? Eli tässä tapauksessa, toisin kuin yleensä, kilonen ei ole merkittävästi parempi vääntämään _vaikka_ painoeroakaan juuri ole?
    Vaikka ensimmäistä pyörää ja suht sporttista olen ostamassa niin silti kiinnostaa vääntö tehoa enemmän.

    Keulimisherkkyyttä ja kiihtyvyyttä väännön avulla saa tietysti painoa pudottamalla, mistä Zetoissa saa painoa pois? Kuskissa painoa ei juurikaan ole joten se ei kiihtyvyyttä hidasta. Matkustajaa pyörälle ei tule koskaan joten takapäätä saa modata, mutta ilmeisesti aina sekään ei ole hyvä koska pyörästä tulee keulapainotteisempi jos takapäätä keventää.

    Nykyhinnoillahan saa valita ottaako esim. 2004 Z1000 vai 2008 Z750:n vähemmän ajettuna, samalla euromäärällä.
    Lainaa zpete kirjoitti Katso viesti
    Joo, täsmennetään vielä että tonni jota ajoin oli täysin vakio (ja omassa 750:ssä on lyhynnetyt välitykset + slipari). Olihan se tonninen selvästi tehokkaampi kuin 750, mutta ei juuri "väännökkäämpi". Ja 1000:ssa PC+sliparit kuulema auttaa varsin paljon, 750:ssä niillä ei paljoa saa.
    Jos rahaa riittäisi valintaa tehdessä, niin kyllä itse päätyisin tonniseen. Tehon vuoksi, ja siksi että sen keula on helpompi modata paremmaksi (vaihtaa vain paremmat USD-etuputket).
    Sitten Pete täsmensi.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  28. #28
    ^ OK. Eli Z1000:ssa on (tietenkin) potentiaalia enempää kun modaukset auttaa.

    Silti jotenkin erikoista, että noiden koneiden luonne on jätetty noinkin erilaisiksi ja juuri noin päin, että tonnisesta ei huomaisi sellaista grunttaavaa vääntöä.
    Mopoo hankkimassa
  29. #29
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa alspe kirjoitti Katso viesti
    ^ OK. Eli Z1000:ssa on (tietenkin) potentiaalia enempää kun modaukset auttaa.

    Silti jotenkin erikoista, että noiden koneiden luonne on jätetty noinkin erilaisiksi ja juuri noin päin, että tonnisesta ei huomaisi sellaista grunttaavaa vääntöä.
    2004 Z1000



    2005 Z750s:


    Loppu on ratastusta.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  30.  
  31. #30
    Morjesta vaa kaikille!

    Entiiä kuuluuko tämä tähän ketjuun mutta ainakin täällä samaa ongelmaa osittain puidaan kuin itselläni on.

    Eli siis oon tässä jo monia monia vuosia haaveillu moottoripyörästä, mutta siihen ei oo ollu rahkeita. Mutta nyt oon päättänyt että tänä syksynä sen kortin ajan ja pyörän ensi kevääksi viimeistään hankin. Perkele. Eli kokemusta kaks pyöräsistä on moposkootterin tasolla ja satunnaisista kerroista crossipiikillä vuosia sitten...

    Olen ajatuksissani kierrelly vuosien haaveillujen aikana läpi suzukit, yamahat, hoodeet jne. Mutta viime mp-messuilla rakastuin isoon zetaan. Sydän sanoo että tottakai iso zeta kaikkineen herkkuineen, mutta järki sanoo ei.

    Eli onko ihan idioottia hankkia tonninen zeta, saatikaan uudehko sellainen esim 2014 malli. Tekeekö kokematon kuski tonnisella mitään vai olisiko järkevämpää hankkia seiskapuokki tms. Ensin? Tai vanha 1000 ja joskus tulevaisuudessa uudempi. Rahaa kasassa pyörää varten 200€ olen siis noin 190cm ja noin 110kg jos vaikuttavat valintaan? Kiitos!
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen