Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 51:een 51:sta
  1. #31
    Lainaa Sami@Vespa kirjoitti Katso viesti
    Ostin tuollaisen viime kesän Alppireissua varten, tilasin suoraan valmistajalta Ruotsista.

    Ei kyllä takapuoli juuri puutunut kun tuon päällä istuskeli, pisin päiväetappi oli vajaat 900 km. Airhawkilla istuessa oli myös helppo vaihdella ajoasentoa laajemmin kuin pelkän satulan päällä. Luultavasti pidin liikaa ilmaa tuossa, mutta tuntuma pyörään kyllä heikkeni jonkin verran, eli otin tyynyn suosiolla pois kun alppiserpentiinejä ajeltiin.

    Geelisatulaa en ole kokeillut, mutta kyllä tätä voin suositella ainakin pitkien siirtymäajojen ajaksi. Todella helppo ottaa pois jos siltä tuntuu.
    Ajattelin että olisiko tuolla tehtaanmyymälä sopivasti matkan varrella, mutta eipä taida valmistaja olla naapurimaassa. https://airhawk.net/product-category/seat-cushions/
  2. #32
    Itse tilasin suoraan valmistajalta jenkeistä jokunen vuosi sitten. Kallis kokeilu. Taisi tulla maksamaan jotakuinkin 140 € tms.

    Kyseessä oli Gessun takasatulan pilleriversio jotta rouvan hanuri ei puutuisi. Eipä tuo siitä mitään positiivista löytänyt, vaikka eri täyttöasteita kokeiltiin. Suurin moka oli kuintenkin se, että siinä oli liukumaton säämiskä vain yhdellä puolella. Jos sen laittoi oikeinpäin rouvan ajohousut liukuivat sen päällä. Väärinpäin laitettaessa taas pilleri ei pysynyt paikallaan. - Ei jatkoon!
    "Soratie on parasta huumetta!" 1200 GSA
  3. #33
    Lainaa viromi kirjoitti Katso viesti
    Itse tilasin suoraan valmistajalta jenkeistä jokunen vuosi sitten. Kallis kokeilu. Taisi tulla maksamaan jotakuinkin 140 € tms.
    En tiedä onko täysin sama tuote mutta Motonetissa näyttäisi näitä olevan myynnissä hintaan 110€
    http://www.motonet.fi/fi/haku?q=airhawk
    Viimeksi muokannut: Juvi; 06.03.2018 klo 14:18.
  4. #34
    Lainaa Juvi kirjoitti Katso viesti
    En tieäd onko täysin sama tuote mutta Motonetissa näyttäisi näitä olevan myynnissä hintaan 110€
    http://www.motonet.fi/fi/haku?q=airhawk
    On kyllä kamala hinta pienestä ilmatyynystä. Ilman kytkyä moottoripyöräilyyn maksaisi korkeintaan 25€, vaikka kukapa tuollaista helletuoliinsa tyynyksi laittaisi???

    Toisessa ketjussa ehdotettu Jyskin ilmatyyny taisi maksaa sen 4€ eli vetäsin arvioni vieläkin melko yläkanttiin.
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    BMW R1200RT -05
    Yamaha DT 125 X -06
    Gilera SMT50 -18
  5. #35
    ^On noissa ilmeisesti pelkissä ilmatyynyissä tosiaan liikaa ilmaa hinnoissa (tai ehkä me P. Karjalasta lähtöiset ollaan vaan pihimpiä). Vai onko Airhawkeissa myös jotain foamia sisällä? Näitä juttuja kun luki niin huomasi että pikkuhousun saumakin voi aiheuttaa persikan puutumisen tai liian kireät ajohousut, yhtä ja selkeää tulkintaa ei tunnu olevan ja kallis Airhawk ei toimi aina. Voisi myös testata mainitut pyöräilyshortsit, olisiko tässä joku hyvä merkki? https://www.aliexpress.com/wholesale...cycling+shorts
  6. #36
    Lainaa tst kirjoitti Katso viesti
    ^On noissa ilmeisesti pelkissä ilmatyynyissä tosiaan liikaa ilmaa hinnoissa (tai ehkä me P. Karjalasta lähtöiset ollaan vaan pihimpiä). Vai onko Airhawkeissa myös jotain foamia sisällä?
    Keskikokoisessa Airhawkissa oli ilmatyyny jaettu ehkä noin tulitikkuaskin kokoisiin erillisiin kennoihin, joiden välillä ilman liikkumista on rajoitettu/hidastettu. Toisin sanoen sen kyky jakaa painoa eri alueille on ihan toista luokkaa kuin tuollaisella perinteisellä ilmapatjalla. Foamia siellä ei kuitenkaan ole sisällä. Lisäksi niiden kennojen välissä on rakosia mitkä parantavat ilmankiertoa ja vähentävät ahterin hikoamista.

    Eihän tuo kaunis eikä kovin käytännöllinenkään ratkaisu ole, mutta kyllä sillä paikkansa on, ja hinnallekin on jonkin verran katetta teknisessä toteutuksessa. Itse myin sen pois geelisatulan tieltä, mutta siinäkin taisi mukavuus lopulta kärsiä.
  7. #37
    On se Airhawk vaan niin ilmiömäinen,14 tuntia satulassa ei tuntunut takapuolessa yhtään
    EX:BMW K1200LT -04
    -V-max 1200 -96
    -Honda xl1000v -99
    -BMW K1200 RS
    -Yamaha FJ1200
    -Aprilia RSV 1000R Factory
    -Suzuki RF900,GSX750es
    -Kawasaki Z650SR
  8. #38
    Tänään tilattu AirHawk ja halwalla. Nyt pysyy mukana kuin peräpukama.
  9. #39
    tosi vähän ilmaa kyl pitää siihen vaan laittaa... aika säätö oli täyttää ja istuu päälle ja tyhjennellä niin että jää vaan hitunen. Jos oli liikaa niin oli kyl ajaminen aika outoo kun kaikki tuntuma pyörään katoaa

    vaihtu mulla mopo jossa letkeempi penkki niin ei tullut käyttöö laitteelle.. jos joku tarvii niin voin muutamalla kympillä pistää postiin

    -a-
    ***
  10. #40
    se kumilanka systeemi air haw :kissa kylläkin ihan rimpula
  11. #41
    ^Onko kolmekymppii muutama kymppi?
  12. #42
    Lainaa tst kirjoitti Katso viesti
    ^Onko kolmekymppii muutama kymppi?
    niin mulla tämä enempi kai customeihin istuva versio
    img_91426.jpg

    jos kelpaa niin pistä yv:llä osoite niin postitan.. rahansiirrot liian vaikeita

    parempi jos löytyy vaan käyttöö tuotteelle, pahvilootan just heitin pois kun luulin että kadotin jo tuon mutta muutossa vkonloppuna löyty just
    ***
  13. #43
    ^Voitas varmaan mallata sitä kesällä (ellet ole myynyt sitä aiemmin), mun mopossa on paljon kaposempi penkki kuin customissa. Välimatkaakaan ei ole kuin kivenheitto joten postitus on ihan turhaa ja ollaan muuten juteltu jo
    ennenkin pariin otteeseen.
  14. #44
    ugh!

    mun penkinpehmusteen kaappasi jo 750cc...

    hyvä että menee käyttöön
    ***
  15. #45
    Lähestyin persikan puutumista toisesta suunnasta elikkäs hommasin topatut kalsarit suoraan Kiinasta. Postitäti toi ne tänään postilaatikkoon ja veikkaan että ne jopa toimivat. On kyvvä hianot! https://www.aliexpress.com/item/1-PC...311.0.0.I4Nty9
  16. #46
    Lainaa tst kirjoitti Katso viesti
    Lähestyin persikan puutumista toisesta suunnasta elikkäs hommasin topatut kalsarit suoraan Kiinasta. Postitäti toi ne tänään postilaatikkoon ja veikkaan että ne jopa toimivat. On kyvvä hianot! https://www.aliexpress.com/item/1-PC...311.0.0.I4Nty9
    Itse kokeilin viime kesän reissussa just tuollaisia ja kyllä huomattavasti pidempään pystyi ajeleen puutumatta
    BMW R1200GS, EX:BMW r1100s,K1200gt,Suzuki bandit 1200s -02,Hd electra glide -92, hd sportster 1200 -94, Honda cbr1000f -92,Kawasaki 550ltd
    A-AL-BIH-CZ-EST-FIN-H-HR-I-KV-LT-LV-MD-MK-MNE-N-PL-RO-S-SK-SLO-SRB-UA
  17. #47
    Juuri äsken tämän keskustelun innoittamana ryhdyin taas tätä takamusasiaa pohtimaan. Päädyin tilaamaan Aliexpressistä hengittävät trikooshortsit (otin niitä 4 kun olivat halpoja). Vastaavat maksavat täällä kaupoissa 30-50€ kpl, alissa 4€. No ehkä niissä jotain eroa on, mutta kuitenkin. En siis ostanut mitään pyöräilyshortseja, vaan minulle satula on kohdallaan, ehkä erityisen pitkillä keikoilla käytän Airhawkia. Mutta kun asiaa olen tutkinut ja omalla kohdalla kokenut, suurin syyllinen alaosan eri vaivoihin (minulla) on juuri alusasu. Perinteinen puuvillainen lyhkäinen kalsari kerää kosteutta ja rypistyy helposti. Nämä rypyt sitten alapääkarvoituksen kanssa muodostavat painepisteitä jotka hankaavat ikävästi. Lisäksi ainakin lämpimillä keleillä puuvillan keräämä kosteus ei ole avuksi.

    Joten siis tiukka hengittävä keinokuituinen shortsityyppinen alusasu pitäisi poistaa nuo ongelmat pitkillä päivämatkoilla kun ajaa useampana päivänä peräkkäin. Tämänsuuntaisia kokemuksia olen lukenut muiltakin foorumeilta.

    Monelle tuo helpotusta satulan modaaminen, mutta se on hintavaa ja joskus vähän arpapeliä. Luulen, että kun tuhlaa Topsellerien satulaan muutaman satasen, ei kehtaa moittia ostostaan. Airhawk on halvahko kokeilu, itsekin väitän sitä toimivaksi ratkaisuksi ainakin joissain tapauksissa (ja oikein käytettynä). Mutta asiaa ja ratkaisuja pitää pohtia monelta kannalta, ja yrittää puuttua niihin kaikkiin.


    Sent from my iPad using Tapatalk
    -juha-
  18. #48
    Airhawk vuotaa, syyllinen on venttiili. Onko jotenkin korjattavissa vai roskiskamaa?
    .
  19. #49
    Lainaa -Aki- kirjoitti Katso viesti
    ugh!

    mun penkinpehmusteen kaappasi jo 750cc...

    hyvä että menee käyttöön
    Nyt on ajettu yli 3 t km ja air Hawk hyväksi todettu joten kiitokset Akille
    Vanhalla oppimisen vaikeus
  20. #50
    Lainaa 750cc kirjoitti Katso viesti
    Nyt on ajettu yli 3 t km ja air Hawk hyväksi todettu joten kiitokset Akille
    nams! hyvä homma.. sait ilmamäärät tuunattua niin minimaaliseksei että penkki on hyvä? mulla tais olla aina liikaa kun katos tunne pyörään kokonaan

    ***
  21.  
  22. #51
    Ostin motonetistä AirHawk Lite-tyynyn (109€) toukokuun lopussa ja tein sillä +8000km "testiajon"
    kesäkuussa CT:llä.

    ct.jpg

    Hondan omaan penkkiin olin laittanut aiemmin geelit (150€), mutta AH:lla yritin vielä parantaa ajoa-asentoa, koska penkin "kurvi" työntää kuskin ajoasennon liian eteen, jolloin istun kapeimmalla kohdalla jos siirryn taaksepäin painaa "ylämäki" häntäluuta, jonka olen aiemmin parikertaa murtanut.

    + ajoasentoa / penkin korkoa tyynyllä sainkin muutettua
    - kiinnitys on ihan rimpula ja tyynystä irtosinkin etummainen kiinnitys jo 4tkm jälkeen, toinenkin oli jo irtoamassa kotiin saavuttaessa.
    - Pintakangas oli myös alkanut selväti kulumaan, kuin sukkahousut joista lankoja poikki.
    - Ajossa AH:n paikka piti aina säätää, kun oli pyöränpäälle hypännyt, huonot kiinnitykset antavat periksi.
    - AH jäi parikertaa sateeseen yön yli => kuivausoperaatio

    Kiinnitystä olisi varmaan pystynyt parantamaan viemällä AH:n suutarille, mutta kustannus 20-40€ ei mielestäni ollut uuteen tuotteeseen järkevää, joten päädyinkin takuupalauttamaan sen.

    => Laitan penkin uudelleen verhoomoon ja nostatan etuosaa lisäämällä toppausta.
    Sachs 50cc 6x, Solifer SM 50cc -78 ... Vt750 - 06, FJR -07, VFR 1200 XC => KTM 1290 SAS />Alias/karivei
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12