Sivu: 2 / 16:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123412 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 458:sta
  1. #31
    Lainaa gonzarello kirjoitti Katso viesti
    - karttasovellus vain PC:lle, TYRE, viikon kesti tulla aktivointimeili ko. softaan.
    Mä sain tän meilin tänään (eli seuraavana päivänä!) Mutta ei tosta Tyre Pro:sta ole kauheesti hyötyä, ei se silti osaa siirtää reittiä naviin.
    Viimeksi muokannut: Go-Za; 17.04.2015 klo 17:39.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  2. #32
    Kiinnostaa tuo malli 40 kun käyttö satunnaista ja Hopparista sille jäisi tarjouskoodin kanssa hintaa ~320 eikä ole esim. Viron kartoille tarvetta ja kypäräpuhelimenkin myin pois taannoin oman rauhan kaipuussa. Mutta kuuluukos noista laitteen omista kaiuttimista ohjeet ajon aikana kypärän sisään asti? Peruskapine lienee sama kuin 400 ja ero on kartta-aineistossa ja usb-piuhan puutteessa
    Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
  3. #33
    Onpa kerrankin hyvä että en työntänyt käsiä paskaan tämän laitteen kanssa.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  4. #34
    Lainaa tonttuj kirjoitti Katso viesti
    Onpa kerrankin hyvä että en työntänyt käsiä paskaan tämän laitteen kanssa.
    Maltti on valttia.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  5. #35
    Lainaa tonttuj kirjoitti Katso viesti
    hyvä että en työntänyt käsiä pas
    Vähän samanlainen olo... tai siis mähän työnsin! Vanhakin vielä löytyy tuossa pöydällä joten voi sitten päättää kumpaa käyttää. Tosin tuolla brittifoorumilla on jo aloitettu ketju jossa luetellaan "puuttuvat" ominaisuudet edellisiin verrattuna. Oliskohan niin että suurin osa niistä on kuitenkin "tulossa"!?
    Ja on tossa mun mielestä jotain hyvääkin! Ainakin käyttöliittymästä tykkään.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  6. #36
    Minulla kun ei ole mp:ssä ollut ikinä muuta navia kuin kännyn kautta käytetty googlemaps, niin voisiko joku selittää, että mitä tässä TomTomin uutukaisessa on vialla? Noista tarpeellisista ominaisuuksista kun ei ole niin kokemusta/käsitystä kun autossakin ollut vain joku perusnavi.

    Kovasti jo olin ostamassa tätä, mutta onko nyt niin, että kannattaisia hommata joku muu?
  7. #37
    Minullakin olisi navin tarve. Se pitää sopia autoon ja sis. Viron kartat mutta olisi kätevää jos sitä voisi käyttää myös pyörässä. Mitään muuta laitteen ei tarvitsisi tehdä kuin näyttää reitti annettuun pisteeseen enkä muista hienouksista haluaisi maksaa kun en osaisi niitä edes käyttää... Onko laite ehdotuksia?
    Piti kokeilla 7 eri japsipyörää ennenkuin päädyin Ducatiin
  8. #38
    Lainaa Jozkunen kirjoitti Katso viesti
    Minulla kun ei ole mp:ssä ollut ikinä muuta navia kuin kännyn kautta käytetty googlemaps, niin voisiko joku selittää, että mitä tässä TomTomin uutukaisessa on vialla? Noista tarpeellisista ominaisuuksista kun ei ole niin kokemusta/käsitystä kun autossakin ollut vain joku perusnavi.

    Kovasti jo olin ostamassa tätä, mutta onko nyt niin, että kannattaisia hommata joku muu?
    Ainakin toistaiseksi Tomtom Rider 5 on "parempi ja toimivampi" Mutta kuinka kauan? Se on toinen juttu...
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  9. #39
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Ainakin toistaiseksi Tomtom Rider 5 on "parempi ja toimivampi" Mutta kuinka kauan? Se on toinen juttu...
    Ok, jos saattaa korjautua päivityksillä niin ehkä pitää vartoa vielä hetki.
  10. #40
    Lainaa notreal kirjoitti Katso viesti
    Minullakin olisi navin tarve. Se pitää sopia autoon ja sis. Viron kartat mutta olisi kätevää jos sitä voisi käyttää myös pyörässä. Mitään muuta laitteen ei tarvitsisi tehdä kuin näyttää reitti annettuun pisteeseen enkä muista hienouksista haluaisi maksaa kun en osaisi niitä edes käyttää... Onko laite ehdotuksia?
    Nuo vaatimuksethan täyttyy jo puhelimeen saatavilla navigointiohjelmilla.
    Yamaha Tracer 900 -18
    Exät:Suzuki GSF1250S -09, Suzuki GSF 1250SA -10, Suzuki GSF 1200S -05, Suzuki GSX750 -00
  11. #41
    Minä hankin juuri Garmin 390:n. On tuossa suunnilleen samat ominaisuudet ja lisänä renkaan paine valvonta+auto varusteet. Mutkaohjelma näyttää olevan ihan toimiva ja helposti pääsee myös suorinta tietä, jos pitkien suorien motarien ajo kiinnostaa. Oli myös edullisempi, verkkokauppa.com:sitä ennen hinnannousun alle 400 egua
  12. #42
    Kiitos tiedosta. Garmin keskustelu tänne!
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  13. #43
    Eka reitti ajettu Tomtom 400:lla. Hyvin toimi... mitä nyt Tyrellä tehdyt reittipisteet (itn-tiedostossa) olivatkin navissa maalipisteitä... eli navi huuteli koko ajan korvaan "Olet saapunut Päämäärään!"
    En ollut vielä laittanut piuhaa kiinni mp:n akkuun eli ajoin reissun navin omalla täyteen ladatulla akulla. N. 3,5 tuntia oli akun kesto.
    Lennossa reitin muokkaaminen todella helppoa! Oikeaan reunaan tulee "palkki" missä reittipisteet on näytetty. Palkkia näpäyttämällä reittipisteitä pääsee poistamaan (ei muokkaamaan). Tämä on todella selkeä parannus edelliseen!
    Akun loppumisesta varoituskilahdus kypäräpuhelimeen n. 10 minuuttia ennen sammumista, tuplakilahdus n. 5 minuuttia ennen... ja triplakilahdus sitten kun akku loppui ja laite sammui.
    Viimeksi muokannut: Go-Za; 21.04.2015 klo 19:28.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  14. #44
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Lennossa reitin muokkaaminen todella helppoa! Oikeaan reunaan tulee "palkki" missä reittipisteet on näytetty. Palkkia näpäyttämällä reittipisteitä pääsee muokkamaan/ poistamaan. Tämä on todella selkeä parannus edelliseen!
    Joo, toi on kyllä varmasti selvä parannus TT Rider5 verrattuna, jossa reitin editointi reissun aikana on hieman kökköstä puuhaa.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  15. #45
    Ja kyllähän toi on (näköjään) älyttömän hienoa että navi osaa lukea sekä GPX-tiedostoja että itn-tiedostoja!!! Wow! Tässähän on ihan fiiliksissä tuon laitteen kanssa.
    Ja koska noita reittejä liikutellaan ja siirrellään nyt sitten (microSD)-muistikortilla niin kävin hakemassa tilanteeseen sopivan muistikortinlukijan! Eli tämmöisen!
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  16. #46
    Onkos toi ajetun reitin nauhoitus parantunu millään lailla edelliseen tomppaan verrattuna? Mä oon nyt kokeillu kolmea eri IPhone softaa. Kaikilla niillä (Realrider, Trails, EasyTrails) pystyy exportoimaan gpx-tiedoston. Realriderin suhteen ongelma on se ettei Contourin Storyteller pysty lukemaan gpx-tiedostoa. Dashware pystyy mutta se ei näytä Google karttaa. Trails tekee ainoastaan 5 reitin nauhoituksen ja sitten pitää alkaa maksamaan ohjelman käytöstä. Viimeisenä oon nyt kokeillu EasyTrailsia (maksaa $3.99, kertamaksu). Helpointi tietenkin olis jos vois ton reitin nauhoituksen tehdä Tompalla.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  17. #47
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    Onkos toi ajetun reitin nauhoitus parantunu millään lailla edelliseen tomppaan verrattuna? Mä oon nyt kokeillu kolmea eri IPhone softaa. Kaikilla niillä (Realrider, Trails, EasyTrails) pystyy exportoimaan gpx-tiedoston. Realriderin suhteen ongelma on se ettei Contourin Storyteller pysty lukemaan gpx-tiedostoa. Dashware pystyy mutta se ei näytä Google karttaa. Trails tekee ainoastaan 5 reitin nauhoituksen ja sitten pitää alkaa maksamaan ohjelman käytöstä. Viimeisenä oon nyt kokeillu EasyTrailsia (maksaa $3.99, kertamaksu). Helpointi tietenkin olis jos vois ton reitin nauhoituksen tehdä Tompalla.
    Tuo reitin tallennus olisi itelle tärkeä ominaisuus. Onko siitä jo käytännän kokemusta?
  18. #48
    Eilen tullu kai joku ohjelmistopäivitys bluetooth-kuulokkeisiin liittyen.
    Mitkäs muuten olis hyvät kuulokkeet noihin?.. tai oikeastaa kypäräpuhelin samalla vaivalla.
    "Assumption is the mother of all fuck ups"
  19. #49
    Lainaa Ludvig xiv kirjoitti Katso viesti
    Eilen tullu kai joku ohjelmistopäivitys bluetooth-kuulokkeisiin liittyen.
    Mistäs näin päättelet? Ei ainakaan mulle tarjoa mitään muuta kuin MapShare -päivitykset...
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  20. #50
    Reitin tallennusta testattu. TT400 tallentaa GPX-muodossa (!!!) mikä lienee hyvä juttu!
    TÄSSÄ halukkaille tänään tekemäni tallennus.
    Ja mikäli oikein käsitän aikaleima löytyy (<time>2015-04-30T13:51:18Z</time>)
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  21. #51
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Reitin tallennusta testattu. TT400 tallentaa GPX-muodossa (!!!) mikä lienee hyvä juttu!
    TÄSSÄ halukkaille tänään tekemäni tallennus.
    Ja mikäli oikein käsitän aikaleima löytyy (<time>2015-04-30T13:51:18Z</time>)
    Kiitos paljon. Ainakin Contourin Storyteller imasi ton gpx-tiedoston sisään ja reitti etenee Googlen kartalla. Pitäsköhän nyt sitten ostaa tuo TT400. TT:n sivuilla on aika nihkeästi teknistä infoa tuosta navista. Tompan ilmeisesti pystyy kytkemään kiinni PC:hen mutta reittien siirtäminen tapahtuu kuitenkin muistikortin välityksellä.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  22. #52
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    Tompan ilmeisesti pystyy kytkemään kiinni PC:hen mutta reittien siirtäminen tapahtuu kuitenkin muistikortin välityksellä.
    Tomppa kytketään PC:hen ainoastaan päivitysten tekemistä varten.
    Reitit toistaiseksi siirtyy vain muistikortilla. Mutta kovasti luottavainen olen että kun/ jos Bluetooth -ominaisuuksiin lisätään puheluiden hallinta tulisi samalla myös tiedostojen siirto...
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  23. #53
    Tilasin just TomTom Rider 40:n hiukan mallia 400 suppeammalla kartta-aineistolla. On HobbyHallissa kantistarjouksena 299,- suojakotelolla ryyditettynä... Vinkkinä niille jotka pärjäävät Länsi-Euroopan kartoilla (ei mm. Viroa).

    Tuolla Hopparin sivuilla oli muuten myös maininta "TomTom juttelee myös kypärän Bluetooth-kuulokkeisiin (vaatii 29.4.2015 julkaistun ohjelmistopäivityksen)".
    Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
  24. #54
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    Onkos toi ajetun reitin nauhoitus parantunu millään lailla edelliseen tomppaan verrattuna? Mä oon nyt kokeillu kolmea eri IPhone softaa. Kaikilla niillä (Realrider, Trails, EasyTrails) pystyy exportoimaan gpx-tiedoston. Realriderin suhteen ongelma on se ettei Contourin Storyteller pysty lukemaan gpx-tiedostoa. Dashware pystyy mutta se ei näytä Google karttaa. Trails tekee ainoastaan 5 reitin nauhoituksen ja sitten pitää alkaa maksamaan ohjelman käytöstä. Viimeisenä oon nyt kokeillu EasyTrailsia (maksaa $3.99, kertamaksu). Helpointi tietenkin olis jos vois ton reitin nauhoituksen tehdä Tompalla.
    Joo meikä ulkona täysin näistä jutuista. Kosmos kynällä aloiteltiin kirjoitella.
    Tekstiviestit oli paperilappuja joihin kirjoiteltiin juttuja ja laput laitettiin menemään
    Maijalle tai Kaijalle rivin päähän.

    En moiti, pois se minusta. On onneksi nuorempaa sakkia joka auttaa vanhaa gubbea
    näissä it:ongelmissa.
  25. #55
    Lainaa -perttu- kirjoitti Katso viesti

    Tuolla Hopparin sivuilla oli muuten myös maininta "TomTom juttelee myös kypärän Bluetooth-kuulokkeisiin (vaatii 29.4.2015 julkaistun ohjelmistopäivityksen)".
    Siis ymmärränkö oikein, että ilman tuota päivitystä ei tomtom 40:en ohjeet kuulu esim.scala riderin kautta? Jos näin niin miksi ihmeessä tompalla on menty takapakkia kehityksessä kun jo muutamassa edellisessä mallissa on ollut tämän kypäräpuhelimeen ajo-ohjeiden lähetys bluetoothin kautta.
  26. #56
    Sama maininta päivityksestä löytyy myös 400:n kuvauksesta, joten viisaammat ja kokeneemmat kertokoon toimiiko suoraan kypäräpuhelimen kanssa ilman päivitystä.

    Edit: näyttää siltä, että Hoppuhallin kuvaukset menneet osittain sekaisin noiden kahden eri mallin välillä.
    Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
  27. #57
    Seiskytluvun hemmetin enkeli siki:n avatar
    Liittyi Jul 2005
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Jaa. Eli tää kesä mennään vielä vitosella ja ootetaan et ne saa ton nelisatasen toimivaks.
    <p>Karvanen REXERI Suzuki T-250 -71 Kawasakit: A7 Avanger 350 -71 H1 Mach III (H1B) 500 -73 Z500 -80 ZRX 1200 -04</p>
  28. #58
    TomTomin omien sivujen mukaan ohjeiden pitäisi molemmissa malleissa tulla kuulokkeisiin Bluetoothin kautta... nyt ei kyllä ymmärrä tuon päivityksen merkitystä

    ...no minulla tuolla ei nyt ole merkitystä kun vanhan kypäräpuhelimen hävitin pari vuotta sitten ja uusi vasta mietinnässä.
    Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
  29. #59
    Lainaa -perttu- kirjoitti Katso viesti
    Sama maininta päivityksestä löytyy myös 400:n kuvauksesta, joten viisaammat ja kokeneemmat kertokoon toimiiko suoraan kypäräpuhelimen kanssa ilman päivitystä.
    Mulla ohjeet tuli mainiosti alusta alkaen (jo ennen 29.4.2015) Sena 20S:ään.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  30.  
  31. #60
    Tomtom on julkaisuut oman karttaohjelmiston nettiin millä ilmeisesti voi suunnitella reittejä ja siirtää naviin.
    https://mydrive.tomtom.com/en_gb/
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
Sivu: 2 / 16:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123412 ... ViimeinenViimeinen