Sivu: 4 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2345 ViimeinenViimeinen
Tulokset 91:stä 120:een 136:sta
  1. #91
    MotOrg ry:n hallituksen pj marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Onko tämä sääntöpäivitys tullut milloin?

    Lähinnä mietin että ymmärsinkö vastauksesi oikein... nimittäin 2007 mut käännytettiin Kemorassa portilta ku jalassa oli moottoripyöräilykengät mutta matalavartiset.
    Säännöissä on lukenut ainakin viimeiset 6 vuotta että moottoripyöräilyyn tarkoitetut varusteet. Eli mp käyttöön tarkoitetut kengät riittää.
    Taitaa olla niin että kengät on ollut niin lenkkarin näköiset että ovat meinanneet että eivät ole mp kengät.
    Elämä on onneksi mutkikasta
    Suihkuvastaava
  2. #92
    Lainaa marko.fzs kirjoitti Katso viesti
    Säännöissä on lukenut ainakin viimeiset 6 vuotta että moottoripyöräilyyn tarkoitetut varusteet. Eli mp käyttöön tarkoitetut kengät riittää.
    Taitaa olla niin että kengät on ollut niin lenkkarin näköiset että ovat meinanneet että eivät ole mp kengät.
    Itsekin luulin, että pitää olla saappaat, koska rataharjoittelun säännöissä lukee näin:

    http://www.moottoripyora.org/keskust...n-säännöt-2012 ja sivun otsikko on MotOrg Rataharjoittelun säännöt 2019.

    "4. Ajovarusteet
    Ajajan oman turvallisuuden vuoksi radalla saa ajaa vain moottoripyöräilyyn tarkoitetuissa varusteissa. Varusteisiin kuuluvat mp-takki, mp-housut, mp-hanskat, ajosaappaat ja mp-käyttöön tarkoitettu kypärä. Suosittelemme nahkapuvun käyttöä, mutta radalla ajaa saa myös moottoripyöräilyyn tarkoitetuissa tekstiilivarusteissa. Lisäksi suosittelemme kunnollisen selkäsuojan käyttöä. Radalle ei siis pääse farkuissa, lenkkareissa tai muuten puutteellisissa varusteissa."

    Eli jos tuo ei pidä enää paikkaansa ajosaappaiden osalta, niin ehkä kannattaa päivittää sivua.
    Nykyinen: Bonneville T120 Black Ex: SuperDuke 1290 R, StreetFighter 1098, Speed Triple RS, Duke 790
  3. #93
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Jos ei jaksa tai voi vaihtaa renkaita, niin sitten ehkä pienen avun saa siitä että laskee lämppäreiden lämpöä esim 10 astetta, ja laskee takarenkaan painetta 0.1 bar ja kokeilee millaisen vaikutuksen sillä saa aikaan. Ei se paljoa auta, mutta voihan sitä kokeilla, ei siinä ainakaan häviä mitään. Ja jos tuntui toimivan, niin voinee seuraavalle setille kokeilla laskea takasen painetta vielä 0.05-0.1.
    Aika tarkkoja painemittareita teillä on, kun satkuja aletaan säätämään?
    The Lakkivaari


    Yamaha R6



  4. #94
    Lainaa Tumppi kirjoitti Katso viesti
    Aika tarkkoja painemittareita teillä on, kun satkuja aletaan säätämään?
    Kyl mun painemittari näyttää ainaki 0.05bar välein.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  5. #95
    Lainaa Tumppi kirjoitti Katso viesti
    Aika tarkkoja painemittareita teillä on, kun satkuja aletaan säätämään?
    Onko nyt parempi olo kun sait asiasi sanottua julkisesti orgin keskustelufoorumilla?

    Edit: Ja toisaalta, oisko sulla jotain vinkkiä itse "ongelmaan" eli nopee kuski + kevät + ahvenisto + paskakeli + dunlopit ?
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  6. #96
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Kyl mun painemittari näyttää ainaki 0.05bar välein.
    Juu, kyllä munkin auton mittari näyttää 240km/h asti, mutta ei se tarkoita sitä että auto kulkisi niin lujaa tai että mittari näyttäisi siinä nopeudessa oikein.

    Tyypillisesti painemittareiden tarkkuus on vaikkapa 1% näyttämästä +0,1bar. Jos mittarin näyttämä on 10bar niin 1,4 barin näyttämällä todellinen arvo on 1,2-1,6bar. Tämä siis vain karkea esimerkki. Tuonkin tarkkuuden ylläpito vaatii tietysti säännöllisen kalibroinnin.

    Mutulla veikkaisin että varikolta ei löydy kovinkaan monta painemittaria minkä tarkkuus yltää alle 0,1barin. Voihan niitä satkuja hieroa, mutta ei siitä saa kuin korkeintaan paremman mielen.
    The Lakkivaari


    Yamaha R6



  7. #97
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Onko nyt parempi olo kun sait asiasi sanottua julkisesti orgin keskustelufoorumilla?

    Edit: Ja toisaalta, oisko sulla jotain vinkkiä itse "ongelmaan" eli nopee kuski + kevät + ahvenisto + paskakeli + dunlopit ?
    Anteeksi nyt vain, mutta minulle on jäänyt sellainen vaikutelma että itse olet ns. kovien faktojen ystävä.

    Ajattelin tässä johdatella keskustelua siihen suuntaan mitä on järkevää faktisesti mitata ja mitä ei. Ongelmaan autta se, että ymmärrys paineenmittauksesta poistaa yhden murheen.
    The Lakkivaari


    Yamaha R6



  8. #98
    Lainaa Tumppi kirjoitti Katso viesti
    Juu, kyllä munkin auton mittari näyttää 240km/h asti, mutta ei se tarkoita sitä että auto kulkisi niin lujaa tai että mittari näyttäisi siinä nopeudessa oikein.

    Tyypillisesti painemittareiden tarkkuus on vaikkapa 1% näyttämästä +0,1bar. Jos mittarin näyttämä on 10bar niin 1,4 barin näyttämällä todellinen arvo on 1,2-1,6bar. Tämä siis vain karkea esimerkki. Tuonkin tarkkuuden ylläpito vaatii tietysti säännöllisen kalibroinnin.

    Mutulla veikkaisin että varikolta ei löydy kovinkaan monta painemittaria minkä tarkkuus yltää alle 0,1barin. Voihan niitä satkuja hieroa, mutta ei siitä saa kuin korkeintaan paremman mielen.
    Siksipä en koskaan mittaa absoluuttisia arvoja, vaan mittaan paineen joka on sitten jotain X.XX bar, ja vähennän siitä sitten sen 0.05 bar.

    Viimeksi (vuosia sitten) kun vertasin tuon kyseisen analogisen 30 euron 0-3 bar biltsukka mittarin absoluuttista lukemaa kalibroituun 1000 euron mittariin niin ero oli 0.03 bar. Joten absoluuttinen arvokin oli aika tontilla, ainakin silloin, tuskin enää, ehkä.

    Satkuja olen hieronut jo 12 kesää, 13 tulossa, ja hyvin näyttää toimineen/ renkaat tykännet. Sori siitä.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  9. #99
    Lainaa Tumppi kirjoitti Katso viesti
    Anteeksi nyt vain, mutta minulle on jäänyt sellainen vaikutelma että itse olet ns. kovien faktojen ystävä.

    Ajattelin tässä johdatella keskustelua siihen suuntaan mitä on järkevää faktisesti mitata ja mitä ei. Ongelmaan autta se, että ymmärrys paineenmittauksesta poistaa yhden murheen.
    Okei, eli nyt kun sait sanottua mitä faktisesti ei kannata mitata. Niin voitko sitten jatkaa siihen suuntaan että mitä kannattaa faktisesti mitata?
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  10. #100
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Epäilen, että tässä sotketaan iloisesti kaksi asiaa: Mittauksen toistotarkkuus ja mittaustuloksen absoluuttinen lukema. Jälkimmäinen voi heittää hyvälläkin mittarilla paljon, mutta jos mittaa vain muutosta, on toistotarkkuus se oleellisempi.
    Superbike #7
  11. #101
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Okei, eli nyt kun sait sanottua mitä faktisesti ei kannata mitata. Niin voitko sitten jatkaa siihen suuntaan että mitä kannattaa faktisesti mitata?
    Lähinnä tarkoitus oli herättää ajatuksia. Ongelma on se, että jos valmistaja ilmoittaa optimipaineen renkaalle olevan 1,7bar. Tuon paineen mittauksessa on niin monta muuttujaa, että lähtökohtana se on erinomainen, mutta absoluuttisena totuutena erittäin huono.

    Olettaen, että 0,05bar muutos rengaspaineessa aiheuttaa merkittävän muutoksen renkaan käyttäytymiseen, -pitoon ja kulumiseen, tulee käyttäjän tiedostaa, että hän ei todennäköisesti tule koskaan pääsemään tuohon mittaustarkkuuteen.

    Eli siirrytään tuohon mainitsemaasi loistavaan suhteelliseen mittaukseen, jossa ei enää ketään kiinnosta se absoluuttinen arvo, vaan sen suhteellisen arvon muutos. Toki tämäkin tapa edellyttää että mittarin toistettavuus ja käyttäytyminen laskevaan/nousevaan paineeseen pysyisi edes sen 0,1barin sisällä.
    The Lakkivaari


    Yamaha R6



  12. #102
    Taitaa olla niin että en pääse tulemaan, joten olisi jäsenhintainen lippu keskinopeaan tarjolla.Hemmetinmoinen flunssa kurittaa mua.
    Kawoja vuodesta 1984
    Kawa Z1 900 Vm-73
    Kawa ZX 10RR Vm-18
  13. #103
    Lisäsin liputusvuorot aloitusviestiin.
    Kaikki ajoharjoittelutapahtumia koskevat kysymykset sähköpostilla osoitteeseen ratavastaavat ät moottoripyora.org
  14. #104
    Paku meni viime hetkillä sivusuun. Oliskohan kukaan lähdössä espoosta pakullaa tai peräkärryllä jossa on tilaa ylimääräiselle pyörälle?
  15. #105
    Hidas + ajotaito2 edelleen tyrkyllä.
    BMW 1200 GSA
  16. #106
    Menee viime tippaan, mutta minulla olisi jäsenelle tarjolla keskihitaaseen liputusvuoro. Oma kunto ei nyt suosi huomisen osalta.

    - edit: ei enää tarjolla
  17. #107
    Lainaa EliTT kirjoitti Katso viesti
    Myynnissä jäsenhintainen hidas+ajotaito lippu!

    Edit: hinta neuvoteltavissa, laittakaan vaan yv jos ratapäivä kiinnostaa ja villapöksyt löytyy kaapista
    Myyty.
  18. #108
    Ei nyt vaan kuitenkaan kerkeä huomenna rataileen

    Kokeillaan siis myydä keskihitaan jäsenhintainen lippu. Olkoon lähtöhinta 40€. Tarjota voi! YV:llä tavoittaa.

    - Coriolis
    ZX-6R
    Triumph Speed Four
  19. #109
    Lainaa Skele kirjoitti Katso viesti
    Hidas + ajotaito2 edelleen tyrkyllä.
    Myyty.
    BMW 1200 GSA
  20. #110
    Jos keli on ihan paska, niin ainahan voi suunnata HPK:n voitonjuhliin!
    Tallissa: GSF 1250 S -08, Tunturi Sport -73, Solifer Suzuki S -84 & Pappatunturi -74
  21. #111
    Keli on sen näkönen että ei kyllä mun pyörät liikahda tänään. Tulen kyllä liputukset tekemään.

    Onpa yhteensattuma että ennuste lupaa sadetta VAIN klo 10-18
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  22. #112
    MotOrg ry:n hallituksen pj marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Keli on sen näkönen että ei kyllä mun pyörät liikahda tänään. Tulen kyllä liputukset tekemään.

    Onpa yhteensattuma että ennuste lupaa sadetta VAIN klo 10-18
    Tästä taitaa tulla ihan legendaarinen päivä. Sen verran sääennusteet on veivannut edes takaisin. Mä veikkaan että kokopäivänä radalla ei sada yhtään
    Elämä on onneksi mutkikasta
    Suihkuvastaava
  23. #113
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa marko.fzs kirjoitti Katso viesti
    Tästä taitaa tulla ihan legendaarinen päivä. Sen verran sääennusteet on veivannut edes takaisin. Mä veikkaan että kokopäivänä radalla ei sada yhtään
    Nettikameroiden perusteella lumi alkaa jo sulaa
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  24. #114
    Tiedote paikkakunnalta, räntää tullu yöllä, josta lasit autossa jäässä. Lämpö nyt nollassa. Varovasti jokka aamusta liikkeellä. Täytyy kattoo jos vaikka tulis moikkaan.

    Pilvet väistyy, nyt alko aamupöytään paistaa lämmin aurinko.
    Testi
  25. #115
    Moro,
    Pieni akkuralli aamulla, tulen pikkaisen myöhässä, olen jo matkalla.
    Minulla on LT vuoro.
    4 lives so far
  26. #116
    Tulossa ollaan, viimeinen lippuvuoro. Tuun siihen toiseen ajajakokoukseen.
    H2 SX SE -18
    KTM 250 EXC-F -16
    Honda CB350 -69 (vaimon)
    ZX-6R -05
    projekti GPz750 turbo -84
  27. #117
    Voihan KeRPele!
    Pakun vaihteensiirto vaijeri irtosi
    Keskihidas paikka jää siten vapaaksi.

    T: Antti R.
    Vanha&kädetön(mies)='tyttöjen' pyörä.
    Ei osaa/uskalla. Oppisi edes vähän ajamaan!
    Tauko 16/17.
    Nyt toi mopo on oma ja uusi yritys ;)
    Ihan ok 2018 ja 2019.
  28. #118
    Sateentuojan muutama räpsäsy hevosenkengän poistumisesta. Kelpaavat lähinnä todisteeksi paikallaolosta.

    Aurinkoisina hetkinä meno näytti oikein kivalta ja aika hyvin porukaakin oli paikalla.

    https://pgn1.kuvat.fi/kuvat/Ahvenist...19/?pw=aurinko

    Testi
  29. #119
    https://juntto.kuvat.fi/kuvat/MotOrg...019+Ahvenisto/


    Tuolta löytyy kuvia possujunista enimmäkseen mut on pari muutakin räpsyä..
  30.  
  31. #120
    Kiitos järjestäjille!

    Ainoastaan db:t jäi mietityttämään. Kirjattiinko ne jonnekin ja ovatko saatavilla?
Sivu: 4 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2345 ViimeinenViimeinen