Ajelin pari päivää orggis penkillä joka oli mielestäni ihan ok. Hyvä perstuntuma pyörään. Oma hanuri sisältää sen verran pehmustetta että viihdyn hyvin kovemmalla penkillä. Touring penkillä tänään 150 km kaatosateessa ja tuntuma on että on vähän tukoisampi, korkeampi leveämpi. Pitemmällä matkalla uskon paremmin viihtyväni comfort penkillä. Radalle ja sportti ajoon ehkä orggis penkki vaihdetaan. Takamatkustajalla on paremmat oltavat comfortilla. Muuten meno maistunut kivasti. Moottori on ihan sika hieno.
Pikkuisen ekassa huollossa pehmennettiin jousien esijännitystä. Mukavampi päästellä routapompuissa. Korkeampi pleksi vähän paremmin suojaa ylävartaloa. Pistin myös Puigin lipan, jota testailen matka ajossa.
Ducati Desertx
Mp historia.
Suzuki x1
Yamaha x2
Aprilia x1
Kawasaki x2
Ducati x4
Indian x1
Muutama sata km lisää takana mt:llä. Ei ole eko peli. Aktiivisessa ajossa n7l/100km kulutus. Kierrosherkkä nelkku ja lyhyt välitys vaikuttaa kulutukseen. 17 l tankkia saa täyttää ahkerasti. Quickshifter on sika hieno varuste sporttisissa pyörässä. Täysi kiihdytys shifterin kanssa on hauskaa ja vauhdikasta. Luistokytkin helpottaa aktiivisessa ajossa alas vahtamista.
Vaihteisto on selvästi hienostuneempi kuin Ducatissa. Ei pelkoa välivapaista.
Ajoasento sopivasti pysty mutta sporttinen. Hyvä tuntuma etupäähän. Mitä nopeammin ajaa sitä paremmalta Öhlings tuntuu. Alusta on erittäin tarkka ja jämäkkä.
Hallintalaitteet jämäkät. Vakionopeuden säädin helppokäyttöinen.
Takamatkustajan ensikommentit ihan positiiviset. Tiivis tunnelma toki 2 päällä.
Pyörä houkuttelee vauhdikkaaseen ajotapaan ja palkitsee kurvi teillä.
Tykkään.
Ducati Desertx
Mp historia.
Suzuki x1
Yamaha x2
Aprilia x1
Kawasaki x2
Ducati x4
Indian x1
Ajatko pienillä vaihteilla kierrättämällä, vai herkutteletko väännöllä? Speed Triplessä oli ajotietokoneessa hetkellinen kulutus ja huomasi selvästi, että pienemmällä vaihteella ajaminen nosti kulutuksen ihan uusiin sfääreihin cruisailussakin. Monet kyykkykuskit ajavat taajamassa kuutta kymppiä perse pystyssä kone hoosiannaa huutaen.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Ducati Desertx
Mp historia.
Suzuki x1
Yamaha x2
Aprilia x1
Kawasaki x2
Ducati x4
Indian x1
Aika hyvin jos alta 7l/100km pääsee. Minua ei sinänsä kulutus kiinnosta pätkääkään. Ainoastaan tankkausväli. Ajotietokone näyttää 7.6 ja sekin on alakanttiin ja pahasti. 8-9 taitaa mennä todellisuudessa. Eli 200km tankkausväli on ihan maksimi. Yleensä tankkaan n. 150km kohdalla. Tosin pyörään on vaihdettu putkisto, eikä kaasukäsikään taida olla hellimmästä päästä. Renkailla ajettu 5tkm ja takunen on pian vaihtokunnossa
En kiellä enkä myönnä, vaan pikemminkin päinvastoin.
Ray Of Darkness
Kyllä vaihtelu virkistää. Crossplane moottoria ei voi liikaa kehua. Alavääntöä, äänet ja vaihteisto tekevät ajosta nautintoa. Laitteen ominaisuudet vikittelee koko ajan ajamaan kovempaa kun pitäisi. Mutkateillä on sairaan kiva kurvailla ja luukuttaa kaasu pohjassa isompaa sisään shifterillä.
Ainoa moite tulee jarrujen tunnokkuudessa. Brembojen jälkeen Yammun omien jarrujen tuntuma on puinen. Pyörä kyllä pysähtyy mutta kahvatuntuma on etäinen. Toisaalta keulan jousitus on erittäin tunnokas ja herättää luottamusta. Kurvista uloslähdön on vauhdikkaita takapään jämäkkyyden takia. Takajarru on kyllä asiallinen Ducatiin tottuneelle.
Radalle olis kiva vielä päästä.
Ducati Desertx
Mp historia.
Suzuki x1
Yamaha x2
Aprilia x1
Kawasaki x2
Ducati x4
Indian x1
Touring SP.
Vielä peilien jatkopalat 4cm ja vähän stickereitä vanteisiin ja sivupaneeleihin niin sitten on valmis
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ducati Desertx
Mp historia.
Suzuki x1
Yamaha x2
Aprilia x1
Kawasaki x2
Ducati x4
Indian x1
Tuommonen matkapyörä kelpais jo itellekin!
Nopeet liikkeet on näyttäviä...
Niinno.....
Kuten eräs neitsokainen aikanaan totesi
V35:lla varustetusta B-Kingistä....
"Tossa on jotain yhtä väärää kuin lapsen lyömisessä ."
Hieman on jäänyt vaivaamaan se, että kuinka pervo tässä on,
kun joku niin väärä on niin hauskaa ja tuntuu hyvältä .
Ton Jammun kanssa mennään aika lailla samoilla vesillä.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Onko noi MT-10:n käsisuojat tai mitkä lie tuulihärpäkkeet Yammun omat? Onko ne tukevat ja kunnollisen tuntuiset? Sain oman MT-09:n ensihuollon ajaksi ajoon tuliterän 09 Tracerin ja siinä noi käsihärpäkkeet oli ihan hirveetä rämisevää ämpärimuovia. Muutenkin oli muovisempi vaikutelma kuin perus 09:ssä, vaikka hintaa on ihan kivasti enemmän. Ja korkeampi kate ohjasi tuulen pottaan paljon ikävämmin - mä oon tosin vaan 175 cm "pitkä"
Nuo on Mt-10 orggis suojat Yammun lisävarustelistalta.
Kohtuullisen sirot mutta monesta pisteestä kiinni ja tukevat eivätkä rämise. Pahimman viiman vie sormilta. Ajalen myöhälle syksyyn ja olen huomannut että kahvalämppärien lisäksi ne vie pahimman viiman sormilta kivasti.
Korkeampi kate vie viiman keskivartalolta paremmin ylös. Kylmällä kelillä parantaa yläkropan kylmän kestoa. Toki pyörrettä tulee kypärään enemmän Lämpimillä keleillä ajalen ajoittain orggis matalan kanssa.
Ducati Desertx
Mp historia.
Suzuki x1
Yamaha x2
Aprilia x1
Kawasaki x2
Ducati x4
Indian x1
Lisäilin muutaman tarran kylkipaneeleihin ja vanteisiin just for fun.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ducati Desertx
Mp historia.
Suzuki x1
Yamaha x2
Aprilia x1
Kawasaki x2
Ducati x4
Indian x1
Kympin huoltoon pitäis viedä. Samalla menee renkaat vaihtoon. Suosituksia...?
En kiellä enkä myönnä, vaan pikemminkin päinvastoin.
Ray Of Darkness
Mistä tietoo noista vaihtopenkeistä?
Hei,
Mikä ero on MT10 ja MT10 SP malleilla?
Taipuuko lontoo?
MT-10
http://www.motorcyclespecs.co.za/mod...a_MT-10_16.htm
MT-10 SP
http://www.motorcyclespecs.co.za/mod...T-10_SP_17.htm
Öhlinssin alusta, luistokytkin, TC, shifteri, värillinen tft-mittaristo, maalipinta/kuosi ja tottakai hinta
Evoluutio: Honda Monkey Z50J -86 -> Kawasaki KMX 125 -86 -> Honda NSR 125 -89 -> Yamaha YZF-R6 -04 -> KTM Superduke 990 -09 -> Triumph Street Triple 765 RS -17 -> ??
Moro, Lontoo taipuu!
Tuli joulun alla pyörä ostettua! MT-10 vm 2016 4tkm rullattu. Navi on, pitempi tuulilasi, käsikahvat, tankkilaukku.
Hankintalistalla ainakin on comfort-penkki, kahvan lämppärit ja parempi putkisto. Varmaan myös sivulaukut pitää hommata. Kokemusta löytyy Akrapovič-putkistosta reissun päältä vuokrapyörällä. Onko suosituksia muista putkistoista? Ja meneekö yleensä siis koko putkisto jossa hävitetään myös Katalysaattori vai pelkkä uusi äänenvaimennin tulille?
Ilmeisesti MT07/mt09 saa kahvalämppärit joita voi ohjata ajotietokoneen kautta mutta tähän mt10 saa ilmeisesti vaan kahvan napeista käytettävät lämppärit?
Onnittelut! Hauskaa sait koko rahalla. Itsekin olen hankkinut comfort istuimen ja kahvalämppärit sekä vaihtanut no-cat putkiston.
Kahvalämppärit toimivat kahvan napeista. Niissä on myös tehon esiasetus sekä akkuvahti, joka kytkee lämppärit pois päältä jos akun varaus laskee liikaa. Mun mielestäni käyttö on helpompaa suoraan kahvasta kuin ajotietokoneen kautta.
Comfort istuimesta ei minulla ole vielä paljon kokemusta mutta alkuun tuntuu hiukan korkeammalta ja tukevammalta. Radalle vaihdan hiukan liukkaamman ja kapeamman vakiopenkin. Molemmissa on puolensa siis.
Putkisto on vähän makuasia. Vakioputkella matalilla kierroksilla pyörä on todella hiljainen. Ylärekisterissä kyllä kiekuu kivasti, mutta.... Pelkän sliparin vaihdolla äänimaailma ei paljoa muutu. Syyllinen siihen on kaasuläppä katalysaattorissa, jota ohjaa servomoottori. Katin voi korvata no-cat putkella, jossa on liitynnät lambdoille. Tällöin tietenkin servomoottori ajelee tyhjää penkin alla. Servomoottorin vaijerit voi jättää tallin hyllyyn ja koko servomoottorin voi tarvittaessa korvata huijauspulikalla, jonka ansiosta moottorinohjaus luulee moottorin olevan edelleen hommailemassa. Mulla on muuten yksi tuollainen pulikka ylimääräisenä (uusi ja käyttämätön), jos tarvetta. Katin ja vakiosliparin korvaamimen tarvikkeella laihduttaa pyörää kymmenisen kiloa. Äänimaailma muuttuukin sitten jo tyhjäkäynniltä asti matalaksi murinaksi, ei kuitenkaan liian äänekäs ilman killeriäkään. Itse päädyin LeoVinceen, Akra on kutakuinkin samanlainen ääneltään. Makuasioita ulkonäön ja hinnan kompensaationa.
Turvallisia ilometrejä
En kiellä enkä myönnä, vaan pikemminkin päinvastoin.
Ray Of Darkness
Kumi ehdotuksia kyselen.
Halusin kokeilla ensikeväänä vähän sporttisempia kumeja Yammun alle.
Yleensä tullut hommattua edellisten pyörien alle sport touring kumeja.
Sinänsä tyytyväinen olen orggiksiin ollut mutta kovasti pro:t suosittelee hommaamaan pehmeämpää kumia näiden nakusporttien alle.
Mitäs teillä on ollut käytössä tai mitä meinasitte seuraavaks kokeilla?
Ducati Desertx
Mp historia.
Suzuki x1
Yamaha x2
Aprilia x1
Kawasaki x2
Ducati x4
Indian x1
Valitse kuitenkin yleisille laduille sekalaiseen ajoon joku sellainen, joka toimii viileämpänäkin
asiallisesti.
Muuten voi alkaa arkitodellisuus jäytämään ja vielä jännäkakatkin tihentymään turhan paljon.
Tätä taatusti taas dissataan, mutta arki tuolla laduilla on pitkälti sellaista että helvetin hyvästä
kumista.... mutta vain oikeissa lämmöissä.... tahtoo olla sen "bonuksen" hintana vittumaisia tilanteita.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Herätellään mt-10 aihetta taas kevään merkkinä. Ekat 500 km tullut jo pörrättyä omalla. Hiton kivaa on ollut taas päästellä pitkän talven jälkeen. Vilpoista toki vielä on, mutta sehän on varustelu kysymys. Kahvalämppärit ja käsisuojat vie pahimman terän viimalta sormin. Mt-10 sisintä olemusta olen yrittänyt miettiä ja miksi oikeastaan tuli vaihdettua v2 nelkkuun vannoutuneena v2 fanina. Kyllä se syy on tuo crossplane moottori. Konetta ei voi kehua liikaa. Moottori vetää jo alhaalta hyvin ja on kaupunkinopeuksissa super easy. Kun kaasun avaa moottorin ääni muuttuu raaaksi ja kiihtyvyys on hieno. Sopivan lyhyt vaihteisto korostaa kiihtyvyyttä ja chifteri toimii kivasti.
Sp ekstrana tulevan sähköisen alustan asetuksia voi vaihtaa lennossa kuoppaisilla sivuteillä.
Lyhyt akseliväli tekee pyörän super ketteräksi käännellä.
Suosittelen kokeilemaan laitetta koeajopäivillä.
Ducati Desertx
Mp historia.
Suzuki x1
Yamaha x2
Aprilia x1
Kawasaki x2
Ducati x4
Indian x1
En kiellä enkä myönnä, vaan pikemminkin päinvastoin.
Ray Of Darkness