Joko saa aloittaa hehkutuksen valmistautumisesta seuraavaan koitokseen? Häh?
No, aloitan kuitenkin...
Hankittu uuet renkaat, kun entisillä ei kumminkaan olisi päässyt loppuun asti, (reilu kymppitonni jo ajettu, takanen jo melkein kulutusmerkeillä) enkä oikein niistä tykännytkään, olivat uraherkät. Ajellaan nyt niillä vanhoilla ensimmäiset ruosteenpoistot, kuhan nyt pääsee taas ajeleen, mielellään mahollisimman pian. (Ennusteet lupaavat, jo maaliskuussa pääsis, jos säärohveettoja uskoo...)
Pitäs kai sitä pmr-kidekonettakin katella, laittaa virichippi ja lisävalot, jos pörssi vain kestää...
Toivottavasti joulupukki tai joku muu tuo lahjoja, oon ollu kiltti...
Viktor
Tunturi Sport > Monkey > GT125 > CB350T > yli 20v.taukoa > XT600Z > R1100GS savuna ilmaan, tuhopolttaja iski, > R850GS (pappamopo), lastutettuna, pörinäputkella ja hieman näpelöitynä peräti tältä vuosituhannelta (2001). AV-jutaaja 35.
AVJ-16:n reittiplän- esittelyvideot tulevat taas jatkumaan kyllä, mutta laitetaampa väliin ihan tavallista kiinteää "SHOWTIMEA", eli about 400 fotograaffia niille, joilla on piiiitkä odotus tai muuten vain piiiitkä kevät jutausta odotellessa.
Olokeepa hyvät ja vaikkapa jo kypäri & ajosaappaat jalkaan!![]()
Joo. Nostetaas tää saitti taas aktiiviseksi. Jokos on jutaus valmistelut millä mallilla. Ite oon pikku hankintoja tehnyt kuten renkaita tilannut ja mp messulta uudet ajokengät. Pyörähän tuli jo syksyllä huollettua. Terveisiä jutaaja no 6![]()
Peruskuntokausi menossa. Ajoharjoittelua tänään tuulessa ja tuiskussa about 250 km.ei tarvi ruosteenpoistokursseille ilmottautua. 2015 ajokausi päättyi 31.12. ja 2016 ajokausi alkoi 1.1.
![]()
Suomi elää metsästä, myös kurapyöräilijä.
No täälläkin peruskuntokausi menossa. V. 2015 kausi päättyi 24.12. ja tän vuoden kauden aloitusta ootellaan kovasti. Renkaita tilattu pari settiä joten eiköhän niillä pärjätä.
Mites toi pemari-projekti etenee? Viime jutauksessa viestiliikenne ei oikein toiminu ja tarvittaisiin niitä toistimia jotta viestiliikenne toimii letkan hännille saakka.
Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
No eihän ne voinu toimia, kun ei siellä mitään viestiliikennettä ollu!
Bemari-repeater- jutskat eivät minun tietääkseni ole edenneet, mutta jos JOKU olisi hirvee supliikkimiäs, tai tietäs suhteita maahantuojiin ja vast. niin voisihan jokin company vaikka sponssata parit repeaterit ? RX-TX ei ainaskaan minun ehdotukselle ole lämmennyt...
Mutta ompa SOMA havaita, että ainaski osalla jutaajista on piiiitkä talviuni jo takana, että herätty on?![]()
Onkohan kenelläkään käytännön kokemuksia näistä pmr parroteista/simplex repeatereista/toistimista?
Ideahan noissa kaikissa taitaa olla se, että toistin kytketään piuhalla ylimääräiseen pmr:ään. Havaitessaan pmr:stä ääntä, alkaa toistin tallentamaan sitä. Kun kanava hiljenee, niin toistin aktivoi siihen kytketyn pmr:n lähetysmoodiin ja toistaa kuulemansa. Toistimissa on maksiminauhoitusajat luokkaa 30-120 sekuntia.
Ongelmiahan näiden kanssa tulee mieleen useita.
- huuruksen on pidettävä jutut harmillisen lyhyinä (max 120s) ja maltettava odottaa aina juttujen jälkeen että toistimet ehtivät hoitaa hommansa
- miten käy, jos lähellä ja vähän kauempana olevat toistimet nauhoittavat saman jutun ja lähettävät ne ilmoille samaan aikaan?
- meneekö huuruksen ja ensimmäisen toistimen välissä ajavilta hermot, kun ensin pmr:stä kuuluu huuruksen alkuperäinen viesti, sen perään ensimmäisen toistimen toistama uusinta, sen perään mahdollisesti kauempana olevan toisen toistimen toistama uusinta huonolla kuuluvuudella koska pitkä etäisyys ja vielä perään ensimmäisen toistimen kuulema toisen toistimen toistama uusinta jonka ensimmäinen toistin toistaa uusinnan uusintana ja jääkö viesti itseasiassa pomppimaan kahden toistimen kesken?
Vai saisikohan pemarikuviot niin, että huuruksen pmr on vaikka kanavalla 1, ensimmäisen toistimen pmr kuuntelee kanavaa 1 ja toistaa jutun kanavalle 6, toisen toistimen pmr kuuntelee kanavaa 6 ja toistaa jutut kanavalle 12. Jutaajat sitten virittävät pmr:nsä noista parhaiten kuuluvalle kanavalle. Joku useamman kanavan dualwatch ominaisuushan joissain pmr:ssä on mutten tiedä miten ne käytännössä pelittää. Saako just noin, että kuuntelee yhtä ja lähettää toiselle.
Antennivahvistinkin voisi olla passeli, mutta siitä voisi tulla sanomista, riittääkö pyörässä virta ja saaneeko semmoisia edes pmr-taajuuksille mistään?
Kätevähän tuo pmr olisi, mutta kuuluvuusongelmien ratkonta taitaa mennä turhan hankalaksi.
Laitetarjontaa ei tunnu olevan kovin paljoa:
http://www.rxtx-tuote.fi/index.php?v...istinc&tuote=Y
http://www.ebay.com/itm/Radio-Tone-S...-/330539332259
http://www.ebay.com/itm/Mini-Simplex...r/111904458843
http://www.ebay.com/itm/Micro-Simple...r/121894324679 (täähän mahtuis vaikka pmr:n patteriluukun taakse)
Nyt: -, Oli: Yamaha XV1900 MidnightStar, Suzuki DL650 WeeStrom -06. AVJ16 #52
Kyllä "firman"- VHF- repeatterit ainaskin hoiti jutut viiveettä, eli niissä on 2 ratiota samassa paketissaan, ( 2 x lähetin / vast.otin), eli ei mitään nauhoituksia tms.
Mutta rajansa kaikella. Ei piä tehä tästä nyt pri 1:n tason juttua, etenkään, kun en meinannu alkaa koko matkaa turinoimaan, enkä laulemaan yhtään ylimääräistä.
PMR:ien tarve tulee kyseeseen juuri silloin, kun jutaajat tekee kohteelta lähtöä, tai saapuu kohteelle. Silloin kun tarvitaan liikenteen ohjausta, parkkiin ajo-ohjeistusta tms. muuta ilmoittelua.
Ei siis ropleemaa tästä, mutta JOS jollain on ratkaisua, eli rompetta tarjolla niin okay, ilmoitelkaa, mutta kasassa me yhteyttä tarvitaan, etenkin kun ja jos ompi jo kypärit päässä ja jäi joltain vielä jotain operatiivista sanomatta. Pärjää ihan ilmankin, mut helpottaaha se toimintaa, jos sikseen.
....taisitta mennä uuvelleen unille.....?
Mutta tiijoksi vain, että jutauksen pääsponssin, eli Storm Motorin kanssa täällä neuvotellaan nuista päivä-legi- palkinnoista, eli mitä kaikkea jutaajille ompi "Lady- Luck:n" avustamana luvassa.....pian kuullaan?
![]()
Neuvottelujen tuloksena, AVJ-16 Pääsponsorimme, Storm Motor, on tänään, ja lupauksiensa mukaisesti kasannut kerrassaan U P E A T päivä-legi- palkinnot, ( 5 kpl:tta ), meille valmiiksi, joten raotetaampa hiukkasen "verhoja", eli paljastetaan jo tässä vaiheessa yksi niistä, jutaajien talviuniltaan herättämiseksi!
AVJ-16 Kypäri !
Kiitos jo etukäteen ja tukeva & kunnon boxerimainen- kaasukäen ravistelusessio Storm Motorin markkinointivastaavalle, eli Mäkipään Jussille !
...ja net hämähäkin seitit pyärienne päältä jo pikkuhilijaa huis veke...!
Täällä Heinolassa on tota sohjoa tiellä aivan riittävästi, ettei ihan vielä….
-welpe
Sähkö on sinistä ja satuttaa...
Jaa, täällä on vielä pyöräkin huppeluksissa... Tai pikemminkin varastokontti, kun kukaan ei oo vielä aurannu sinne polkua...
Mutta markkinointi toimi, kas kun tuolla sturmilla oli sähkövisiiri meikän pottaan myynnissä, ni se piti tilata, kun kauan oon jo aatellu semmosta. Ei sit huurru norjan hyisissä räntäsateissa...![]()
Tunturi Sport > Monkey > GT125 > CB350T > yli 20v.taukoa > XT600Z > R1100GS savuna ilmaan, tuhopolttaja iski, > R850GS (pappamopo), lastutettuna, pörinäputkella ja hieman näpelöitynä peräti tältä vuosituhannelta (2001). AV-jutaaja 35.
Eli verkkaista on kovin....ei taida sitten nämä muutkaan päivälegi-palkinnot herättää mitään intohimoja, ei niin minkäänlaisia? Häätynee tässä sitten vaan ootella peruutusilmoituksia varmaan?
Päivälegi 2
Päivälegi 3
Päivälegi 4
Päivälegi 5
....mutta jos vaikka Nixi kuitenkin lähtis, nii ei tarvihis yksin nuinki pitkää matkaa jutailla!![]()
Mitäs se mies nyt höpöttää???
Palkinnot on ainakin jotain muuta kun rihkamaa!
Ja lähössä ollaan
-welpe
Sähkö on sinistä ja satuttaa...
Älä ole murheissasi, kyyl täällä hereillä ollaan. Ajotaitoa ylläpitäny koko talven. Kelit ollu välillä liukkaat
toisinaan lumiset. Nyt tosin alkaa pehmetä ja meno on kuin ajelis Yyterin hiekalla.
Palkinnot on hienoja, enää vaaditaan liikkeellelähtö ja arpaonnea.
Mukaan ollaan tulossa. Pientä säätöä vielä vaatii, ohjelma ennen ja jälkeen Jutauksen, kun ei vielä tiedä
miten saa vapautuksen töistä.
BMW R 1200 GSA
Ei tässä vielä mitään peruta vaikka ei ole oikein tietoo mitä harrastuksessa tapahtuu noihin aikoihin. Katotaan noi playoffit ensin ja suunnitellaan sitten kun aika on. Kyllä mä uskon että jonon jatkona ollaan silloin. Talven hankinnatkaan ei oo vielä kotona. Quantarah-osaston kanssa ollaan nähty talven aikana, samoin AYS:n kans. Siellä onkin ajettu läpi talven...
On ne hurrrrjia...
Jo vain ei mitään perumisia oo käyny mielessäkään. Mitenhän lie se t-paita projektin laita on, mitä elokuulla kovin oli suunnitteilla.
Juu ei mitään peruutteluita vaikka hiljaista onkin. Onkohan olemassa minkämoinen riski, ettei numerolla #52 mahtuisikaan mukaan vai tarvitseeko edes jännittää?
Pyörän huolto pitäisi kohtapuoliin aloitella ja päivittää sekä pyörän että kuskin varustelua. Kuski ei tarvinne muuta kuin uuden visiirin kypärään, talvella kehoon kertyneen lämmöneristeen pois karistamista ja sen eristeen korvaamista hyväksi kehutuilla thuliliiveillä. Pyörään meneekin sitten vähän enemmän kaikkea. Uudet kettingit ja rattaat, osco hoitamaan voitelu, isommat sivulaukut mallia diy, venojen tarkistus, nesteiden vaihto, jarrujen tarkistus ja uudet gummit sun muuta..
Meinasin hommata eteen ja taakse Heidenaun K60 Scoutit. Niillä luulisi pärjäävän sekä päällystetyillä että päällystämättömillä taipaleilla.
Mites nuo majoituskuviot menevät, kun olen lähdössä itsekseni matkaan ja kaikki majoitus taisi olla 2hh huoneissa?
Nyt: -, Oli: Yamaha XV1900 MidnightStar, Suzuki DL650 WeeStrom -06. AVJ16 #52
"Ollos huoleton, poikas valvel on"... kyllä #52 miun puolesta on täysin mukana ja vahvasti, et jännitys vain täysin poeis, paitti iskareihin sitä häätyy kohta taas alkaa ruuvailemaan lisää!
Ja majoitukset meni 2hh:n huoneissa: Cumulus Kemi, Arvidsjaur, Bodö, Kiiruna, TAI vaihtoehtoisesti
Cumulus Kemissä myös 3hh:n huone, ( 7 kpl:tta ), ja Tjeldesundissa olikin sitten jo 4hh:n huoneistot.
Näistä olen jo aikaisemmin naputellut infoa tänne, eli selaa vain aikaisemmat turinat!
Kyllä reittisuunnittelu jutauksen lähtöpaikalle on käynnissä ja jutauksen jälkeisen paluumatkan suunnittelu sekä siihen liittyvät valmistelut, kuten yöpymispaikkojen varaamiset, tankkauspaikkojen ja muonituspisteiden etsintä jne.
Muutoinhan ei ehtisi saada kaikkia valmiiksi ennen liikkeellelähtöpäivää.
BMW R1200GSA LC
BMW R1150GS
ex: K1600GT, K1200GT
Kukaa mitää peru.
Se on epätietoisuus ku aiheuttaa pulinaa linjoilla. Hiljaisuus on merkki siitä että homma on hyvin hoidossa.
Kuuluu vai harvakseltaan hiljaista rapsahtelua kun nypitään aamukammasta piikkejä.
R1200GS
AVJ#49 -15, -16, -17, -18
Kyllä täällä hereillä ollaan ja kalusto on valmiina lähtöön.![]()
Triumph Tiger 800 XC + Triumph Tiger 900 GT + Triumph Explorer 1200 XRX
Kyllä kyllä. Saapuminen taktiseen keskukseen on reittiaikataulutankkauspistevalintoineen liki sinetöity. Paluumatka kotio kiertoteineen harkinnan alla.
Gospel Riders
tommilindstrom
Yep mukana. Loma ok. To 2.6 nostetaan kytkintä Helsingistä ja aletaan navigoimaan pohjoista kohti. Katselen reittiä yms sitten lähempänä lähtöä.
Yamaha T700