Brittifoorumilla jotain lisätietoa takaisinkutsusta.
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Oma pyörä NYT takaisinkutsu huollossa. Mitään muuta ei vaihdeta kuin imuventtiilit.
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Hei,
Vaihdoin VN 1700 -> BMW S1000R
Siis kun vein vanhan talvisäilöön. Mistä tiedän josko siihen on tullut takaisinkutsua? Sillä oli ajettu 2400km.
Mitä navigaattoria olette käyttäneet? Kokemuksia, kiitos.
Aika menee nyt youtube videoita katsellessa - onko suosittaa?
Kiitos
<p>Solifer, Yamaha XVS 1100, vm 2000, Kawasaki VN1700 Custom, vm2009, BMW S1000R, vm 2014<br type="_moz" />, Ducati Diavel 2015, KTM SD GT 2018, KTM SD GT 2019</p>
Terve Jouko,
Ostit yhden parhaista pyöristä niinku poristiin. Mulla on ollut molempia TomTom ja Garmin. TomTom oli nopea ja siinä pystyi hyvin valitsemaan mutkien osuuden (nopea vai lyhyt reitti). Garmin on muuten universaalimpi softalta ja tarvikkeista. Mulla on Garmin nuvi 550, Zumo 200 ja leveä BMW navi (IV?). Garmineissa ärsyttää kun ei voi kunnolla valita moottoritien ja muiden osuutta, se on jokotai. Ehkä uudemmissa Garmineissa onnistuu. TomTomin ongelma ennen oli telineen kontaktin kuluminen.
Loppupeleissä ratkaisee varmaan kumman saat halvemmalla. Saksan tarjoushinnoissa ei ole monesti koko Eurooppaa eikä edes Suomea.
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
Onneksi olkoon ostoksesta!! Tervetuloa feisbookin ryhmään https://www.facebook.com/groups/263585603822151
Takaisinkutsu varmaan selviää kun otat yhteyttä jälleenmyyjään/ merkkihuoltoon. Rekisteriote valmiiksi viereen mistä voit luetella valmistenumeron.
Itse olen käyttänyt vain Tomtomia ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Vuosi sitten Norjan reissulla yhdellä oli Garmin ja hyvin molemmilla pärjää.
Mulla esim navin ja telineen kosketus on hävinnyt lähes kokonaan, täytyy viritellä sitä että saa vielä latauksen toimimaan ensi kesänä.
Hyvä setti YouTube videoita vaikkapa tuosta!
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Olin pari viikkoa sitten Teneriffalle lomailemassa. Edellisellä reissulla oli mukana vanha autotomppa ja navigointi meni kuskin töppäyksiä lukuunottamatta kivasti. Nyt käytin keväällä ostettu garminia ja jos sen mukaan olisi ajanut ei olisi seikkailuefektiä puuttunut. Tarkastin monta kertaa, että asetus oli nopein ei lyhyin matka. Varsinkin kun meinasin ajaa Teidelle pimeän aikaan tähtiä tiiraamaan oli jännää. Oletetun risteyksen kohdalla ei näkynyt kuin pikkureikä aidassa.
Ilmeisesti ongelma liittyy huonoon mallinnukseen. Navin mukaan kinttupolut tai asuinalueen läpi menevät tiet oli vapaan nopeusrajoituksen omaavia. Jossain määrin olen samaan ilmiöön törmännyt Suomessakin. Työkaveri löysi Tompalla vastaavia nopeutuksia Suomessakin. Tomppa on joitain kertoja ajattanut kohteen ohi ja pyytänyt tekemään U- käännöksen. Siitä on sitten palattu kohteeseen. Onhan se hyvä välillä tarkkailla mahdollisia jäljittäjiä.
Yhteenvetona voisi todeta, että molemmat vie perille aikanaan. Matkan pituus riippuu kohteesta, asetuksista ja auringonpilkkujen määrästä.
Soittivat taas Biketeamiltä uudesta takaisinkutsusta. Tällä kertaa kytkimen runko (siis siinä ohjaustangossa kiinni oleva) vaihdetaan.
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Ne ovat siirtäneet sen radiohiljaisuuden autopuolelle !
Repsikan airbagin suhteen kait jotain takaisinkutsukampanjaa menossa e46 malleissa, mutta ei ainakaan mulle eikä muutamalle tutulle ole postia kilahtanut... Jos erikseen käynyt kysymässä tiskiltä niin on heti löytynyt moinen kutsu...
Aika paljon korjattavaa tässä(kin) uudessa mallissa. Muut on tietysti pikkunippeleitä mutta venttiilit... Jotenkin olis bemulta odottanut parempaa laatua. Olihan S 1000 RR:ssä myös lastentauteja alkuun.
S 1000 XR:ssä lienee sama mylly ja paljon muitakin samoja osia eli myös samat ongelmat?
CB K R
Samaa mieltä, erittäin fiksusti toimittu BMW:ltä. Kiillottavat tuollaisella toiminnalla omaa kilpeään reilusti vaikka lapsuuksia onkin, samalla kun joku kottarais-kuski nauttii itävaltalaisesta laadusta ja yrittää tivata omiaan kun kerrotaan että ei aiheuta toimenpiteitä vaikka takarengas lonksuukin jo uudesta väljänä ja pyörä kusee allensa...![]()
Supermoto
No imupuolen venttiilit voivat hajota, jos ovat huonosta valmistussarjasta. Materiaalivika kai, tai lämpökäsittelyn virhe.
RR:n kansi on erilainen ja eiköhän venttiilitkin. Tietääkseni sen venttiileissä ei ole vähään aikaan ollut ongelmaa, mutta voi toki tulla jos laittavat huonoa tavaraa niihinkin. Sama tosin pätee ihan mihin tahansa muuhunkin pyörään, joten...
Viimeksi muokannut: hidas57; 29.11.2014 klo 23:03.
Millaisilla kilometreillä noi venttiilit on antanut periksi ? Pikkusen hotsittais tuollainen 2010 s1000rr, mutta nyt kun on lukenut kaikista pikkuvioista, ja näistä vähän suuremista, niin mietityttää että uskaltaako... Ei viitteis laittaa "kaikkia rahoja" kiinni pyörään ja sitten se on pajalla eikä oo rahaa laittaa kuntoon![]()
"The only easy day was yesterday."
2012 S1000RR
GSX-R 750 K8 (ex)
Muistelisin että s1000rr.s on titaani venttiilit ja tässä s1000r.ssä ei ole. Elikkä tosiaannii erilaiset on.![]()
zx-10r -2004 => yzf-r6 -1999 => transalp
Kyse siis imuventtiileistä, korjasin.
Ei noissa mitään viimeisen käyttöpäivän lukemaa varmaan ole ollut. Joku rikko on jossain käynyt ja tutkimuksissa paljastunut vian syy. Sen vuoksi vaihtavat tietyn sarjan pyöristä venttiilit, jotta rikkoja ei tulisi lisää.
Jos itse olisin kiinnostunut RR:stä, niin en ainakaan tuon takaisinkutsun antaisi haitata. Ja jos nakua hankkisin, niin myös S1000R kelpaisi varsin hyvin.
Kyllähän pikkuviat jotenkin kuuluu aina uusiin malleihin, ei siitä mihinkään pääse kun teknisestä laitteesta on kyse ja jonkun verran on noita liikkuvia osiakin. Eikä valmistajakaan välttämättä sille mitään mahda jos joltain alihankkijalta on tullut sekundaa ja se huomataan vasta kun kuluttajat eli me ollaan ollaan riittävästi konetta laulatettu. Siltikin se harmittaa jos ostaa uuden laitteen ja vesi kielellä ajelee uudenkarhealla pelillä ja iskeekin sellanen vika, että on pitkän aikaa pajalla just parhaimpaan aikaan ajokaudesta.
Vois olla Ihan mielenkiintoista nähdä tilasto esim. 2010-luvun uusien mallien vioista, löytyykö jopa jostain?
CB K R
Itseäni kiinnostaa täss kohtaa ennen kaikkea milloin (viimeistään) noi on antanut periksi, jos on materiaalivika. Jenkki-foorumilla ensimmäiset oli mennyt 75 mailin jälkeen (vai oliko se laatikko ?) mutta vielä 10tkm jälkeen löytyi rikki menneitä...
Itselle toi s1000rr ois niiiin se pyörä, josta näkee unta ja johon jotenkin ois varaa, mutta...
"The only easy day was yesterday."
2012 S1000RR
GSX-R 750 K8 (ex)
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Muistelen, että -11 tuli päivitetty kone S1000RR:ään, sitä vanhemmissa enempi vikoja. Kadulla tuskin tulee ongelmia, mutta noista vanhemmista on vaihteistoja poksahdellu ihan urakalla rata-ajossa. Venttiilivioista noissa en ole kuullut.
Mitään kilometrirajaa jollekin vialle on aika vaikea sanoa. Moottorin ollessa kyseessä on vika kuitenkin enempi tai vähempi väsymisen seurauksena syntynyt ja väsymisen etenemiseen vaikuttaa pirusti moottorin kuormitus.
Superbike #7
Jos laitatte youtubeen haun s1000rr engine blown, tai jotain suuntaista, niin videoita löytyy kun noita levähtää täydellisesti dynoihin ja motareille
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Korvaako tuo BMW kaikki kulut kun on aikamoista rallia tuo kotiin kutsuminen . Siis kaiken menetetyn ajan kun sitä joutuu näköjään kuljettelemaan työaikanakin alvariinsa korjaamolle . Huh huh sentäs...![]()
Ultrafast KTM machine .