Moro kaikki,
Mopo ollut ajossa jo useamman tankillisen ja pelittää ok.
Edelleen mua haittaa se pieni tikitys tyhjäkäynnillä. Eikö tosiaan tälle pysty tekemään mitään, kun on hydrauliset nostajat?
Mä käytän perus API jne jne 10W-40 öljyä.
Oisko tämä ikuinen öljydebatti tässä kohtaa ajankohtainen?
-Hessu-
Kawasaki ZX14 2008
Ford Capri Mk3 2,9 V6 EFI going turbo with MSQ
Kawasaki GPZ 500 -97, *Honda CBR 1000 -93, Honda CBR 1100 XX -00, Honda CBR 1100 XX -05 ,Kawasaki ZZR 1400 -07 * *
Iron Butt *3x SS 1000, 4x SS 1600K, SS 2000K * * * * * * * * * *
MC TOUR *
N,EST,DK,D,A,I,HR,SLO,SK,CZ,PL,LV,LT,CH,F,SM,VA,S, SF
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Äh eiku niin, öljynpaineella.
Onko siihen nyt mitään tehtävissä? Eri, öljyvalmistaja ja eri viskositeetti kuin 10W40?
-Hessu-
Kawasaki ZX14 2008
Tikitys saattaa kuulua myös bensapumpusta/ruiskusta (jos semmoinen on). Anna vehkeen tikittää. Käyvästä moottorista kuuluu ääniä.
Etupumpun stefa porsi tänään, kate ja moottori pieniä öljy läiskiä täynnä. Onko muilla käynyt vastaavaa, jos niin missä ajassa? Oma pyörä vm.-11 ja ajettu 32tkm. Miten onnistuuko vaihto kotioloissa?
Tänään tuli keulan stefat vaihdettua. Vanhat öljyt oli aika liisteriä ja mustat, olis ollut aikakin jo vaihtaa.
Näytti olleen puhetta Puigin tuplakuplasta.
Viime vuonna hommasin sellasen satasella Spare Wheelistä, kerran kokeilin ja jäi hyllyyn. Asentelin nyt uusiksi paikoilleen ja taitaa päätyä takasin hyllyyn, nostaa jotenkin tuulen suoraan kypärään. (pituutta on 190cm)
Jos kerta mikään ei tartu TEFLONIIN, niin miten se saadaan tarttumaan pannuun?
Kawa ZZR1400 ABS -09
Vmax -93 -> Vmax Blackmax -97 -> Susuki GSX-R1000 -03 -> Honda CBR1000RR Repsol Special edition -05 -> Honda CBR1100XX -07 -> Kawa Z1000 -09
On kans tilaukses turun bw:stä tollanen tupla kupla. Itellä pituutta se 185. Saas nähdä mitenkä toimii, viikon päästä lähtö alpeille/pohjois italiaan. Jokos Karza on omaansa testaillut, vai saksan teilläkö sen eron vasta huomaa?
Lyhyt rykäisy motarilla, reilua y-nopeutta hyväksi käyttäen, aika hyvältä vaikutti. Tosin hyvin lyhyt toimenpide ja täysjarrut joten varsinainen testi jää Saksaan.......Romultahan määki sen tilasin, ja kotiin toimitti henkilökohtaisesti..
Me lähdetään laivaan 4.7. ja siitä sit kun seuduille päästään ....27.7. saakka Alppiajoa....![]()
Lauantaina tulin 2007 mallisella ZZR:llä vähän yli 3 viikon reissulta Mansaaren ajoista (lisäksi Skotlanti, Pariisi ym.). Kilsoja kertyi vähän yli 6100. Edellisen Euroopan reissun jälkeen vaihdoin tuplakuplan ja korkeamman ohjaustangon (eis siis pelkkiä korotuspaloja), jolloin ajoasento tuli oikein mukavaksi eikä painoa ollut enää niin käsien päällä. Tuplakuplakin tuntui kotomaassa kokeiltuna n. 140 vauhdissa oikein hyvältä. En tiedä mistä johtui, mutta tuolla matkan päällä ajoasento oli edelleen mukava, mutta tuuli otti tosi kovin kypärään eikä kärsinyt ajaa reippaampaa vauhtia pitempään eli pitemmillä siirtymillä joutui rajoittamaan nopeuden n. 120-130 vauhtiin (muuten meikäläisen niskat tuli järkyttävän kipeeksi). Oisko sitte tuo korkeempi tanko ja tankkilaukku olleet osasyyllisiä?
Muuten pyörä toimi ilman minkäänlaisia vaivoja, ainoastaan ketjunvoitelijan annostelukärkeä putsasin pari kertaa (itse väsätty McCoy systeemi Scottoilerin annostelijalla, on muuten hyvä peli).
Tankkilaukku voi olla suurin syyllinen. Mä heivasin sen käytön jo vuosia sitten, kun huomasin että virtaukset se ohjasi kypärälle suoraan....![]()
Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
Kuinka pitkiä siirtymiä olette yhdellä tankilla ajaneet? Ite oon kyllä noin 200km:n kohdilla tankkaillut, on aina sellainen sopiva jaloittelu/kahvi (kusi) hetki. Saksan autobaanalla voi tietysti ajaa 300km:n pätkän(jos riittää), kun nopeus on "vähän" suurempi.![]()
Meillä on porukassa sääntö Saksan baanalla että rannasta alas ajetaan 200 km trippiin ja siitä seuraava huoltamo joka on ihan motarin varrella. Näin jokainen saa ajaa sitä vauhtia kun diggaa ja kulkee...... ja taas siitä 200 km ja seuraava motarin varren huoltamo....jne. Jos ajetaan Alpeille päivässä, kolmannella tankkaustauolla on pidempi n. puolen tunnin tauko jossa ennättää syödä jotain ja kahvitella jos sellaista tekee mieli. On ajettu joskus reilun 300 km tankillisella eikä se vielä ole tyhjä jos esim. 330 km menee tankille.
Marssivauhti pyritään pitämään välillä 150-180 kmh , tietty ohituksissa nousee kolmannelle sadalle helposti...![]()
Monikos käyttää kuuluisaa delvaccia zetorissa ? Itse lykkäsin ne sisään jokunen aika sitten ja pelkästään positiivareita kokemuksia .. vaihteet menee pehmeämmin ja nokkaketjun päräys kylmästartissa vaimeni ja jokusen kerran ollut aivan ääneti , ja ennenhän päräys oli jokakertainen , ei tosin pahankuuloinen mutta kummiskin.
Tuolta ostin MX versioo , hinta oli 89€/20L http://www.ikh.fi/Tampere
Jostain peräkylien latomarketeista saa varmaankin parikymppiä halvemmallakin mutta itselle oli lähin mikä myy MX:ää .. Motonet myy 20L kannuissa vain sitä 1400 vakkia ja varmaan pelittää sekin yhtälailla.
Kiitos tiedosta.
Motonet kanssa myy MX versiota 4L tönikässä.
Se on 15W40. Onko se OK?
Entä sitten tuo 1400 versio? Se on kanssa joko 10W30 tai 15W40.
Onko tuolla alemmalla viskositeettiluokalla väliä Kawassa? Entä tuo ylempi luokka?
Itsekin voisi tuollaisen ison 20L törpön ostaa tallille. Useampi öljynvaihto onnistuu sitten helposti.
Kawasaki ZX14 2008
VOI YÄK! Joko tää delvackeskustelu alkaa täälläkin? Mulla on varmaan joku Zetorin erikoismalli kun ihan Castrolin normiöljyillä jota huollossa laittavat sinne koneeseen, pelaa helvetin hyvin, vaihteet kolisee niin kuin pitää yleensäkin , just sen verran, ja pelaa muutenkin oikein hyvin. Laittakaa keskenänne privalla jos delvakki enemmän kiehtoo, pysyy tää topicci asiassa....
Mä lehden nyt reissuun eli satamaan ekaks, hauskaa "Delvacin tuoksuista kesää"...![]()
Välillä pitää mennä pois mukavuusalueelta...
Point taken.
Laitan YVtä jatkossa.
Kawasaki ZX14 2008
Tulipa hankittua -08 ZZR1400 ja kyllähän tuo on mahtava peli. Sellainen kysymys tuli mieleen, että hiljaisessa vauhdissa 1 ja 2 vaihteella veto päällä kuuluu pieni rahina, joka katoaa kun kytkimen vetää pohjaan tai kiihdyttää.
Olen yrittänyt paikallistaa äänen lähdettä, mutta onko kyseessä ominaisuus?
- Suzuki GSX-750F vm. 2000, 2007-2010
- Honda Blackbird vm. 2000, 2010-2013
- Kawasaki Z750 vm. 2008, 2013-2014
- Kawasaki ZZR1400, vm. 2008, 2014-2015
- Suxuki GSX1300R, vm. 2008, 2015-
No joo sun kantas on tullut selväksi myös moneen kertaan et "sä viet vaan holtoon ja ne roplaa ym".
Hyviä tuoksuja vaan sinne reissuunkin ....
Mut moponsa itse huoltajille ja aavistuksen jopa hintapuoltakin tutkaileville erittäin hyvä ööli
15W40 on se oikea viskositeetti , MX ja 1400 versiot .. noista saa valita kumman tahtoopi.
Karza on ihan mukava hemmo. Nähnyt livenä kaverin ja hauskaa ollut AC/DC live musa- DVD: ta katsellessa ja muutaman ölpän ääressä. Ei saa ottaa liian vakavasti inter.net palstalla kaekkee
Jees,
Hintatietoisena tuo Delvacci kiinnostaa.
Kiitos. Mä ostan sitten itse kanssa testiin tuota 15W40 viscoa. Katsotaan kumpaa saan Vantaan IKHsta.
-Hessu-
Kawasaki ZX14 2008
Keskiviivaa vilaseen ehtoommalla lähtee myös hän ....
Ja ihan uus PR2 takana paitti eilen testiajettu .. ja iha ite laitettu.
Vetomiehet sanoo tieten ettei sillä pysy tiellä .. lipsuu.
Jaa niiiin .. se internetti suodatin , säädetääs .... noni.
![]()