-Bmw S1000RR 2021-
http://www.jaha.fi/
Aiemmin täällä huusin et tilasin motonetistä akun, noh ei niitä tullutkaan joten hain akkupojilta novelblat merkkisen 75€. Hyvin toiminu 2vkosaa nähdä millai pelittää
Mulla oli myös valojen kanssa ongelmia, toisinaan toimi, toisinaan ei. Pass-napista toimi aina. Sulakkeet oli ok.
Selasin foorumeita ja jenkki r1 foorumilta löytyi selitys kuvineen. Oikeanpuoleisen katteen alla, syylärikorkin vieressä olevasta liittimestä yksi piikki ihan musta, palanut. Ymmärsin, että enemmän ominaisuus kuin vika.
KTM 690 SMC 2009
Yamaha YZF-R1 2006 -ex
maanantaina tuli ulkoilutettua rykköstä kunnolla mutkapätkillä! mittariin tuli reilu 300 km lisää.Kyllähän toi menee kuin ajatus mutkissa, mies on vaan päässyt jäykistyyn harjoituksen puutteessa... Jarrut pitäis ilmata, tuntuis olevan aika tehottomat. Onhan mulla myös ferodon xrac-palat odottamassa asennusta. En oo vaan uskaltanut asentaa niitä kun maa on vielä sen verta kylmää. Pitäs vissiin vaihtaa myös eteen teräspunosletkut.
Mutta voi kypsyyden kypsyys ton pyörän maaseutuGP ominaisuuksia. Se ei lähde mihinkään, ellei kierrokset ole 9k:ssa!Jos vaihde on pienin mahdollinen ajo nopeudelle, niin silloin se toimii kyllä, eli maaseudulla saa kierrättää konetta ja ajaa putket tuulessa ulvoen... Kyllähän toi radalla passaa, kun kurvista lähetään ulos kiihdyttäen, niin on hyvä ettei siinä kohden tule ylimäärästä vääntöpiikkiä, mutta maaseudulla sais olla vahvempi keskialua...
![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
[QUOTE=gonzaless;6052634]Aiemmin täällä huusin et tilasin motonetistä akun, noh ei niitä tullutkaan joten hain akkupojilta novelblat merkkisen 75€. Hyvin toiminu 2vkosaa nähdä millai pelittää
Hain ko. paikasta pari kuukautta sitten muistaakseni saman merkkisen ja on pelannut ok.
Mutta maksoin siitä kyllä muutaman euron vähemmän
Piti muuten myös hakea motonetistä enste, mutta ei ollu...
Yamaha RD 125 LC -83 --> Yamaha FZ6-S -06 --> Yamaha YZF-R1 -07 -->
Yamaha XT 660 X -04
[QUOTE=Sampe;6052814]Ai siel oli naamahinta
Ostakee LeoVince putket ja powercommander! : http://www.moottoripyora.org/keskust...3%A4-PC-USBIII
KTM 690 SMC 2009
Yamaha YZF-R1 2006 -ex
Voisiko joku 2007 tai 2008 omistaja auttaa? Takapenkin takana kun on se pieni noin kolikon kokoinen yamahan merkki/logo/tarra. Kummin päin siinä yamahan sakarat sojottavat? Yksi suoraan taakse ja kaksi eteen viistoon vai yksi sakara suoraan eteen ja kaksi taakse viistoon?
Niinpä se Vartan halpa ja "hyvä" akku otti sitten ja antautui. Oireillut viimeisen viikon. Yön latauksessa ja ajaa aamulla töihin muutaman kilometrin niin katoo virrat akusta. Eikä kerkee lataantumaan. Lataus jännite on mopossa ihan ok. Kävin sitten akkuliikkeessä ja testasivat testerillä niin latausjännitteen kuin akunkin. Akku kyykähti samantien eikä mopo lähtenyt käyntiin ilman startteria.
Niin ja huvittavintahan tässä pe..ele on se että se sama Z-sarjan Vartan akku maksaa tänä päivän 65 euroa, mistä itse maksoin 2010 syyskuussa 170 euroo.
No en ottanut Vartaa vaan Exiden. Exidellä oli hintaa 50 euro. Jos olis halunnut vielä säästä niin oikein halppis akun olis saanut 15 euroa halvemmalla.
-Bmw S1000RR 2021-
Mullakin antautu yamahan oma akku tossa pari viikkoa sitten. Piti töihin lähteä ja akku jakso starttia pyörittää ehkä 10-15sec laiskasti ja sen jälkeen tyhjänä -> ctek lataus ja sama jatkui... Tätä ennenkin startti pyöri tosi nihkeesti ja lähti käyntiin nipin napin, ajattelin sen olevan vaa pyörän ominaisuus enkä kiinnittäny siihen enempää huomiota.
Ostin sitten uuden alkuperäisakun tilalle ja johan pyörittää ilosesti!aivan törkee ero vanhaan akkuun.
Suolasen hintanenhan se oli, 190€ allrightilla, mutta kannatti hankkia.
Yamaha MT09 -20
KTM sxf 450 -06
Eilen ~500 km lisää mittariin. Oon sitä mieltä että toi pyörä ei ainakaan mulle sovi staattiseen matkaajoon. Kyllä meinaan yöllä kotio palatessa oli niskat niin jumissa ettei oo tosikaan ja päätä särki ihan vietävästi. Jos keskivauhtia olis ollut joku +20-30 km/h enemmän,niin siinä olis saanut vähän liikuntaakin...![]()
Olisin mahdollisesti ostamasssa 1999 vuotista r1 ajettu 58 000km mites tollases noi huollot menee ja mitä muuta "erityistä" huomioitavaa ois? Perus huollot siinä on tehty ja juuri menossa venttiilien säätöön. Kuinka paljon tollasen r1 koneella oikee ajelee ennen kuin pitää tehä jotain isompaa huoltoa? kiitos kaikista vastauksista![]()
Mitä moottoriöljyjä olette käyttäneet rykkösissänne? Mulla on kolmas Ärrä nyt alla ja etenkin kytkimen suhteen eri öljyt on olleet vähän erilaisia, en nyt vaan saa taas päähäni, että millä liemillä se parhaiten hoiti tonttinsa. Joku täällä osaa varmasti auttaa?
Ain't life a bitch!
Jännä homma. Jospa kropan välitykset ei vaan sovi tälle pyörälle? Itse ajelin viime kesän kympillä ja nyt jammun sarvissa tuntuu kun ajelisi touringilla. Matka tuntuu paljon kevyemmältä kuin kawalla. Ajoasento tuntuu pystymmältä, polvet vähemmän koukussa, katteiden taakse pääsee suojaan, peileistä näkee taakse, koneesta ei kuulu ylimääräisiä kilikolinoita jne. Ominaisuuksia joita ei kawassa ollut. Ei sillä, pidin kyllä kawastakin, vaikka vähän erilainen olikin.
Kaiken hintasia tullut testailtua ja tuntuu että parhaiten sopii Motul 5000 4T 10W40 ölppä, vaihteisto pelaa niinkuin pitää esim. verrattuna Shellin hifi-ölppään (tällä vaihteen vaihto meni hieman tunnottamaksi, luultavasti liian juoksevaa tms?). Muita kongreettisia eroja paha sanoa.
Viimeksi muokannut: Tomber; 28.05.2012 klo 21:37.
Ei kai sulla ollut C-malli kybästä? D-mallia kokeilin ja äkkiseltään se tuntui aika samanlaiselta ajoasennoltaan kuin toi -07 R1. C-malliakin oon jonkinverran ajellut ja se tuntui suorastaan härskiltä ajoasennoltaan. Etukeno oli tiukka ja olo oli kuin kevarin päällä!Paitsi sitten kun käänsi kahvaa
Mutta niillä alle 10 km matkoilla ei päässyt siitä käsitykseen, miten se olis mulle sopinut
![]()
D-mallisella pöristelin viime kesän. Mukava peli sekin tosiaan oli. Yamaha on ehkä vähän sivistyneempi lähes joka osa-alueella. Toisaalta eihän kawan kuulukkaan olla mikään sivistynyt. Se sen juttu just onkin!
Kahteen päivään oon nyt ajanut 800km, koska ens viikolla on ensihuolto. Täytyy sanoa, että R1 on paras matkapyörä joka mulla on ollut![]()
"Voiko kyykkypyörää ajaa ylipäänsä?"
Keulaputkien stefojen vaihto, huoltomanuaalissa lukee työkaluja:
Damber rod holder
Dambing rod holder
Fork spring compressor
Rod holder
Damber rod holder double ended
Fork seal driver
Rod puller
Universal dambing rod bleeding tool set
Rod puller attachment
universal dambing rod bleeding tool set
Kukaan vaihtanut stefoja itse, tarvitaanko moisia työkaluja todella? onnistuuko ilmankin?![]()
-Bmw S1000RR 2021-
Kytkinhommaa:
Karvan yli 40tkm ajettu -06:nen - kytkin luistaa kuumana kolmos-nelosvaihteilla yläkierroksilla. Jäykemmät jouset on, joten sieltä ei ole kiinni - onko levyt tiensä päässä? Onko niin, että massalevyjen väsyminen aiheuttaa luistamista koko kierroalueella ja välilevyt (ei selkärangan) tuollaista yläkierrosvetoalueen luistamista? Selän välilevytkin ovat kyllä jo melkein tiensä päässä ;)
Ain't life a bitch!
Pitkäänhän nuo on kestäneet. Omaani vaihdoin vajaan 20000 kilometrin kohdalla massalevyt kun kolarikorjauksessa tuli ilmi että yksi massalvey oli kolmessa palassa. Olis vaan pitänyt ymmärtää vaihtaa välilevytkin. Kytkin kesti 2400 kilometriä jonka jälkeen vaihdoin sitten kaikki levyt. No näitä on paljon helpompi korjailla kun kuskin levyjä.
-Bmw S1000RR 2021-
No nyt kun kytkin asiat ovat pinnalla niin kysäistään onko muilla samanlaisia kokemuksia.Eli omasta (r1-06 aj noin 34tkm) kuuluu kytkimen puolelta kylmänä semmoista ääntä kuin olis ketju löysällä(pärähtälee) mutta kun painaa vähänkin tuota kytkin kahvaa niin ääni häviää.Lämpimänä ei ei pidä niin pahaa ääntä.Kytkin ei luista mutta onhan se varmaan jo kulunut noihin kilsoihin,ollut minulla uudesta asti.
Huolto liikkeessä eivät vaivautuneet edes kuuntelemaan vaan sanoivat että noihin kilsoihin nähden sieltä alkaa kuulumaan kaikenlaista.Tosin silloin kun kävin sitä kyselessä niin rytkösellä oli ajettu noin 20tkm.
Kytkinasiaan en osaa sanoa mitään muuta kuin, että omasta 18k ajetusta R1:stä ei kuulu mitään ylimääräisiä ääniä kytkimestä ja mielestäni ei sieltä 20k ajetun kilometrin nurkilla kuuluisikaan, riippuu tietysti hieman kuskistakin..
Mutta omaan asiaani: ostin keväällä -07 rykkösen jossa on etukatteissa vaurioita, joita ei ole järkeä lähteä kolvailemaan kasaan. Haluaisin ostaa siihen uudet katteet, jotka saisivat olla vakiot tai ratahenkiset kuitukatteet, pääasia on että saan vähintään toisen umpion järkevästi pienellä muokkauksella, tai sitten "ruuvaa kiinni" periaatteella kiinni.
Onko antaa suuntaa mistä kannattaa katteita ruveta metsästämään?
Omasta rytkösestä on kytkimen levyjä vaihdettu jossain 32tkm hujakoilla, tuntuu olevan kytkinremppa tuossa 30-35tkm ihan normaalia, toki riippuu ajosta. Osalla menee aiemmin, osalla kestää pidempään, mutta kuluvia osiahan noi tuppaa olemaan..
Katepalikkaa saa orkkista edukkaammin ebaystä, ok-laatuisia kiinakatteita saa koko satsin muutamalla satasella, ja just sen värisenä kun ilkeää pyytää. Ihan plug'n playta-nuo edukkaimmat harvemmin ovat, eli henkisesti kannattaa varautua nykertämään itse osa kiinnikkeistä. On sitten iloisempi yllätys on sieltä tuleekin katepalat kiinnikkeineen, ja vielä kiinnikkeet oikeassa kohdassa. Muovi on kovempaa/hajoaa hetkemmin kuin orkkis, mutta halpa ja orkkis ei mene samaan osaan. Mutta mars ebayhin, tuosta KLIKS vaikka alkuun.
Mutta jos ymmärsin oikein, Tersillä on myös umpiossa jotain rupea? Katesarjoissa ei tule umpioita/umpion muoveja, eli se taitaa olla eri ostos.
Yamaha R1 '06
Laitappa Tersi mulle YV:tä jos ei mieleisiä katteita helpolla löydy. Mulla on varalla valko/punainen originaali katesarja +tankki RN19 rykköseen jotka mahdollisesti joutaisi myyntiin.
Terppa kaikille! Minkälaisia / mistä porukka on ostanut kilpitelineensä? Tarkoitus olisi pitää -10 mallin Rytkönen mahdollisimman alkuperäisenä, mutta onhan toi kilpihässäkkä aika hirvee hökötys. Eli lähinnä kiinostaisi valmis teline, johon saa alkup. vilkut suoraan kiinni.
Yamaha TDR 250 -89
Suzuki DR 800 -94
Kawasaki ZRX 1100 -98
Honda VTR 1000 F -98
Yamaha FZS 1000 -03
Yamaha YZF-R1 -10
BMW F800GS -12
KTM 250 EXC-F -13
Yamaha FZS 1000 -05
KTM 990 Supermoto -08
Yamaha MT07 -13