Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 35:een 35:sta
  1. #31
    Itävallassa paikoin maksimi 95 db, sakko 220 Eur. Kyltillä ilmoittavat.
  2. #32
    Brennerin autobaana kannattaa väistää. Isot korjaukset käynnissä. Vieressä tie 182 ja Italian puolella ss12 kiva ajaa Sterzingiin, sitten ylös Jaufenpass ja edelleen ss44-ss238-ss43-ss421-Riva del Garda, kurveja riittää. Rivasta Gardan länsipuolen tie, paljon tunneleita, James Bondin filmin tie.
  3. #33
    Lainaa 3L145 kirjoitti Katso viesti
    Vastaavanlainen suunnitelma myös itselläni ensi kesälle. 21.6 on alustava lähtöpaivä lähinnä sillä perusteella että tuolloin on mahdollista yöpyä travemunden lautassa, eikä tarvitse yhdeksän aikaan illalla etsiä yöpaikkaa vieraasta kaupungista vieraassa maassa. Seuraavana aamuna liikkeelle ja 7 motaria alas mahd tehokkaasti . Tonni päivässä voi olla ens kertalaiselle vähän kunnianhimoinen suunnitelma, joten todennäköisesti yöpyminen jossain matkalla ja sitten seuraavana päivänä perillä vuorten juurella. Garmisch partenkirchen on ollut ajatuksissa ensimmäinen tukikohta.

    Garda järvi ja/tai alppisolat ja tiet noin yleisesti ovat suunnitelmissa. Aikaa käytössä on 14-16 päivää kokonaisuudessaan. Tämän rajallisuus tiedetään mutta toisaalta nähtävää maisemaa löytynee tarpeeksi riippumatta siitä mihin ehtii. Liiallista stressiä ja suorittamista pyritään välttämään. Näin ollen esim majoitusten suhteen tarkoitus tutkia etukäteen että miten on tilaa, mutta tehdä varauksia paikan päällä sitä mukaa kun matka etenee.

    Ratkottavia kysymyksiä on vielä jonkin verran. Tietullit ym muodollisuudet. Autoliiton plus jäsenyys ilmeisen hyvä vaihtoehto jos jotain tapahtuu. On ollut myös puhetta siitä että toleranssi kovaäänisiin mopoihin ei alpeilla ole enään sitä mitä se joskus oli. ZZR:n vakioänkkiä on historiassa muokattu, täytynee etsiä jostain db killerit jos löytyy. Vai voiko tässä ajatella äänien suhteen että ongelmia ei löydä jos ei niitä etsi? Koko rööriä en tämän takia vaihda.
    ZZR:llä tonni päivässä Saksan motareilla pitäisi mennä aika helposti. Vaikka huippuja on kiva kokeilla, minusta oli mukavampi pitää varsinaiset matkavauhdit jossain vähän maltillisemmissa lukemissa, kenties jotain 130-150 km/h ja matka taittui mukavan leppoisasti. Kun aamulla lähtee satamasta, illalla on helposti vuorten juurella. 10-Kawalla nopeudet oli ehkä siellä 170-190 km/h mutta bensaa meni toisaalta sen verran enemmän, että vähän useammin sai käydä tankilla. Loppujen lopuksi kyllä se aina koko päivän otti, oli alla mikä pyörä hyvänsä.. (MG V11 Sport, KTM Adv.990 tai 10R)

    Itse tehtiin aina niin, että läpiajopäivän illaksi oli varattu majoitus, oli helppo vaan ajaa suoraan pihaan navilla, seuraavina päivinä ajettiin minne huvitti ja jäätiin yöksi kun alkoi siltä tuntua.
  4. #34
    Virhe tuossa Gardan tiessä : länsipuolen tie on se hieno tunneleineen.
  5.  
  6. #35
    Päivämatkat vuoristossa on melkoisen lyhyitä noin 200km. Paljon riippuu myös siitä, onko yksin liikkeellä ilman matkustajaa. Vanhemmalla kaasutin versio mopolla yli 2500m korkeuksissa tehoja häviää ja meno tulee tukkoiseksi. Ajotyyli on myöskin vuoristossa aivan erilainen kuin Suomen teillä. Tyylit oppii kyllä nopeasti kun on pakko, seikkailemaanhan sitä ollaan menossa. Pikku kommelluksista ja tyrimisestä ne matkat muistetaan parhaiten. Vaihtoehtoja reitteihin on mielin määrin, ei ole huonoja vaihtoehtoja meille tasamaan tallaajille.
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12