Hei
Olen kosiskelemassa uutta pyörää Victory Boardwalkia jossa edellinen omistaja on asennuttanut avarammat putket sekä Powercommanderin. Itse hiukan arastelen laitteita joihin on tällaisia lisävirityksiä asennettuna, onhan se yksi palikka normi ECUn perässä lisää. Ovatko ne luotettavia ja kuluttaako ne pyörää muuten kuin viemällä enemmän polttoainetta. Powercommander on asennettu siihen noin 8 vuotta sitten eli sekin on jo 8 vuotta vanha.
Pyörällä on silti ajettu vain 16 000km.
Edellisellä omistajalla pyörä on ollut commanderin kanssa sen 8-9 vuotta ja on kuulemma toiminut, ainoastaan yhden kerran on ollut tyhjäkäynti huono mutta väitti että olisiko johtunut vanhasta bensasta.
Uskaltaako sellaista peliä ostaa jossa on tämä mukana.
<p>Suzuki Intruder</p>
Powercommander, lyhyt oppimäärä:
* Kyllä, PC on ylimääräinen kalikka ECUn ja ruiskujen välissä.
* PC asennetaan pääasiassa silloin, kun modataan pyörää, eli uutta putkea, ilmansuodatinvirityksiä, ym.
* Sitä käytetään yleensä näihin tarkoituksiin:
- tasataan modauksien tekemät muutokset moottorin toimintaan
- annetaan lisää polttoainetta yläkierroksilla, jotta saadaan kone "laulamaan"
- annetaan lisää polttoainetta alakierroksille, jotta päästömääräysten aiheuttamaa (mahdollista) nykimistä saa pienemmäksi
- lisäksi voi yrittää säätää koko kierrosalueella polttoaine/ilmasuhde käyrä tasaisemmaksi
* Parhaan tuloksen tietysti saa, kun käyttää ammattilaisen säädettävänä DYNOssa, mutta voi toki itsekin viritellä valmista karttaa mieleisekseen
(tosin sitten syytä tietää mitä tekee)
* Kaikki ihmisen tekemä menee rikki, kyse on vain ajasta.
Ei se PC ole sen ihmeellisempi elektroniikkaosa, kuin muutkaan pyörän osat.
* Jos pyörä toimii, niin asennettu PC ei pitäisi olla ongelma. Jos mieltä painaa, voi pyörän aina käyttää uudestaan DYNOssa.
* Mulla oli PC edellisessä pyörässä myös vuosikausia, eikä ongelmia sen suhteen ilmennyt.
* Mutta, lopullisen ostopäätöksen joutuu jokainen tekemään itse...
En aina muista, etteivät muut ajattele yhtä nopeasti kuin minä.
Kawasaki GTR 1400
Yamaha FZ1-S => myyty
Yamaha FZ6-S => myyty
Honda CL70 => myyty