Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 53:een 53:sta
  1. #31
    Ralli on ollut sen verran armoton, että ei ole paljoa ehtinyt videoita tehdä eikä tunnelmia kirjotella, mutta jos nyt kokeilis. Gyllene Utternissa ollaan jo melkein ekan legin loppusuoralla. Kannen tiiviste menossa koneesta ja öljyä tippuu aika tavalla. Kunhan nyt Naantaliin selvitään niin pajalle pääsee lauantaina illalla vielä, jotta saadaan kuntoon maanantaiksi, kun suuntana Helsinki ja keikka Stadikalla, josta jatkuu Travemunden kautta Irlantiin. Kone käy ihan normaalisti, mutta ajaminen on tietysti jo samanlaista kuin formulakuskilla johdossa kolme kierrosta ennen maalia eli jokaista ääntä tarkkaillen ja pintakaasulla vaan nätisti 125 palttiarallaa matkavauhtina. Jonkun verran ollut kosteutta ja kylmää ilmaa reissulla. Norjassa Kristiansandista Stavangeriin satoi koko matkan, mutta ajelin vuoriston kautta ja kesti 5 tuntia. Stavangerissa pari yötä vanhan kiekkokaverin tykönä. Areena siellä on 8 kilsan päässä keskustasta ja pois pääseminen oli tehty todella hankalaksi. Taxia ei saanut mitenkään ja junat tukossa ja niitäkin meni helvetin harvoin. Aloin jo talsia kohti kotikorsua ja ajattelin, että kyllä tästä tavalla tai toisella selvitään. Enempi mietitytti, että kello alkoi olla melkein yksi ja kello soittamassa neljältä aamulla, että viideltä alueella HD herätys ja kohti Köpistä Kristiansundin lautan ja Aarhusin lauttaa hyödyntäen. Kuin Eddien lähettämä enkeli käveli keskellä ei mitään autolleen niin rohkaistuin kysymään naiselta, että mitenkä olisi mahdollista päästä kohti kotia niin sanoi, että hän on tuolla itse asiassa asunutkin ja voi heittää vaikkei enää siellä päinkään asustele. Aika rohkea tapaus, ottaa nyt tällainen rosmon näköinen heviliiveissä kulkeva yksinäinen tallari kyytiin. Juttu luisti hyvin ja kiitin viidelläkympillä naista vielä täydestä sydämestä. 1:30 nukkumaan ja neljältä pakkaamaan, viideltä satulaan, lämpötila 8 astetta ja matkaa 235 kilsaa, aikataulu kireä. Liikennettä ei ollut ollenkaan niin sai päästellä sopivasti, mutta vaikka oli kaikki lämpimät kamat päällä niin kyllä paleli ja näppejä sai lämmitellä ajaessa pyttyyn. Aikataulut menivät kuitenkin just nätisti ja olin viideltä Köpiksessä jonne tuli myös tyttäreni katsomaan keikkaa ja vietettiin kolme päivää kaupunkiin tutustuen. Kas siellä keskellä toria istuskelikin tutun näköinen kitaristi yksin tutkimassa paperikarttaa. Rohkaisin mieleni ja menin häiritsemään Mr. Janick Gersiä näyttämällä hänelle Stavangerin keikalla hänestä ottamaani kuvaa, jossa ukko pyllistää ja samaan aikaan lavashowsta tulee valkoista savua ihan kuin äijä olisi päästänyt maailman mahtavimman pierun. Naurettiin sitä kuvaa siinä porukalla ja ukko sanoi, että sitä se vodka teettää ja että älä sitten näytä tätä pojille, etteivät vaan laita sitä johonkin tulevaan dokkariin. Sanoin, että olen niin toope, että kierrän teidän perässä moottoripyörällä ja sitäkin siinä vähän naureskeltiin. Otettiin kuvat ja toivoteltiin hyviä keikkoja. Myöhemmin samana ehtoona oltiin keikalla ja olin tytön kanssa lavan vieressä istumapaikoilla niin, että siitä oli meihin suora näköyhteys ja ihan kuin sama soittoniekka olisi keikan loppupuolella bongannut meidät ja tuijotti soittaessaan hymyillen pitkään ja hieraisi vielä korvanipukkaansakin. Tai sitten samalla suunnalla oli joku hemaiseva leidi. Myös Steve Harris kävi ampumassa toisen kerran tällä kiertueella bassolla suoraan päähän 2 Minutes to Midnightin lopuksi. Sain molemmista aika hyvät kuvatkin napattua.

    Tosiaan öljyä on tullut koneesta jonkun aikaa jo, mutta tänään sitä alkoi tulla sitten niin paljon, että läikkä on asfaltissa aina kun pysähtyy. Olen käyttänyt kaikki huollot ja virihommat Halikossa Antilla ja konsultaatiosoiton jälkeen sovittiin, että lauantaina Naantalista laivasta suoraan pajalle ja viikonlopputöiksi menee. Samalla tietysti huollot ja laitan vielä uuden takanakin, että ei tartte sitä sitten, jossain sateessa motarilla arpoa, että miten menee, vaikka tällä hetkellä pintaa on yllin kyllin. Viime vuonna sain Saksassa pyöräratsiassa muka liian sileästä takarenkaasta ja liian pienistä peileistä sakot. Muista selvisin puhumalla. Ei ole muuten HD lähtenyt mistään niin hiljaisella äänellä, kun sillä kerralla etteivät vaan ala vielä niistäkin nipottaa.

    Kuusi konserttia on siis takana ja huomenna Tukholmaan, jos vehkeet kestävät. Siellä on tuplakeikat ja todella paljon myös suomalaisia mukana katsomassa. Keikat ovat olleet mieleen ja jokainen omalla tavalla vähän erilainen. Muiden fanien mielipiteitä paljon kuullut ja lukenut. Osa ei tykkää nykyisestä rumpalista ja osa kitisee settilistasta, joku kiertuepaidoista jne. Olen itse yrittänyt vaan nauttia lomasta, musiikista, tunnelmista, uusista ihmisistä ja erilaisista paikoista ja aika hyvin onnistunutkin. Ainoastaan vilu ajaessa meinaa välillä laittaa miettimään, että pääsis nyt jo prkl perille ja kilometrejä tulee laskettua, mutta loppujen lopuksi tosi vähän sitäkin lajia on ollut. Nyt taitaa trippimittarissa olla jotain 6400 km ja pyörässä 78 500 km.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    I started with nothing and have most of it left.
  2. #32
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Hyvä, että sait Antilta ajan akuuttiin.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  3. #33
    :wazaap::wazaap::wazaap:
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    CBR1000RR/C1800R - SS2000
    ex CBR1100XX/Versys650/ZR-7S/GSF1250SA/Versys1000/V-Strom650/TunturiSuperSport
  4. #34
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Hyvä, että sait Antilta ajan akuuttiin.
    On kyllä mahtava kaveri ja aivan ylivoimaista asiantuntevaa palvelua!

    Mitään vuotoa suurempia oireita ei ole vielä tullut ja Tukholmassa ollaan niin uskoisin, että ajamalla päästään Kapellskäristä Naantaliin ja Halikkoon.

    Tuossa kuudes osa reissusta videolla. Nämä tulee aika paljon nyt jälkikäteen, kun on sen verran äksöniä, ettei ehdi editoimaan.

    https://youtu.be/OXxwz7XrY98?si=h4lY-yNIzQM-Z5mO

    Maiden veti eilen ekan illan täällä ja nyt oli heikoin esitys toistaiseksi tällä kiertueella. Paljon soittovirheitä. Ja odotukset ruotsalaisyleisön tunnelmastakin olivat vähän kovemmat, mutta vähän pliisuksi jäi. Tänään käytiin aika hyvässä Ruotsi metalli-musiikki näyttelyssä, joka olikin mielenkiintoinen. +23 lämmintä ja Maiden paitaista porukkaa kaupungilla runsaasti. Ehkä tänään kansa ottaa mökäöljyä enempi ja soittoniekatkin saavat tekniset ongelmat kuriin.

    Aika kiva hotelli löytyi 2 km 3Arenasta. Maude’s hotel, pieni majapaikka, jossa kunnon sauna alakerrassa, jonne mahtuu 10 ukkoa hyvin. Kiva palvelu ja sellaisten scandicien vastakohta. Pyörää joutuu pitämään ulkona, se on ainoa miinus, mutta alue vaikuttaa rauhalliselta. Mukava päästä huomenna kotona käymään ja omaan sänkyyn pariksi yöksi mamin viereen ja varmaan vähän muuallekin 😉
    I started with nothing and have most of it left.
  5. #35
    Huoltovuorokausi kotona ja Halikossa. Molemmissa ollaan edetty hyvin ja reissu jatkuu huomenna maanantaina kohti Helsinkiä. Lähti neljä kiloa painoakin reissun aikana. Siinä meni sitten se vähäinenkin katu-uskottavuus Eka pätkä oli 6851 km ja reissupäiviä 25. Parasta oli hyvien keikkojen lisäksi erilaiset kohtaamiset vanhojen ja uusien kavereiden kanssa sekä monet höpinät tuntemattomien kanssa kaduilla, saunoissa, baareissa ja tien päällä. Jostain syystä tuli tosi usein joku jutustelemaan, mahtoiko johtua siitä että oli yksin, tai Maiden paidoista vai mistä. Ajohaluja on edelleen ja seuraavien viikkojen aikana tulee itselle uusina kohteina Irlanti, Espanja ja Portugali moottoripyörällä ajaen.

    Linkistä videopäiväkirjan osa 7. Tulee aika paljon perässä nyt ja veikkaan, että viive kasvaa kohta aika paljonkin, kun tulee muutamia melkoisia vetoja niin siinä ei varmana jaksa paljoa muuta hommailla kun ajaa, syödä ja nukkua.

    https://youtu.be/02rtOcwOEkk?si=RmZq9ZUpddimKA4F
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    I started with nothing and have most of it left.
  6. #36
    Hep,

    kova veto oli stadikalla Maidenilta!!

    Turvallista Matkaa Eurooppaan
    CBR1000RR/C1800R - SS2000
    ex CBR1100XX/Versys650/ZR-7S/GSF1250SA/Versys1000/V-Strom650/TunturiSuperSport
  7. #37
    Kiitoksia!

    Tykkäsin kans, että oli tosi hyvä konsertti Helsingissä ja yleisö hyvin mukana eli tunnelma kohillaan. Tällä kertaa vietettiin perhejuhlaa, kun oli kolme lastani mukana. Nuorin hevanderi oli tietysti aidassa kiinni ja me muut 10 metriä lavasta.

    Tapasin aiemmin päivällä Dennis Strattonin, joka soitti kitaraa Maidenissa 1980 ja myös ekalla levyllä.
    I started with nothing and have most of it left.
  8. #38
    Terveisiä Saksasta, jossain Bremenistä vähän etelään oltiin yötä ja tänään ihan pöhkö veto ensin Calaisiin, josta Euroshuttlen kanssa UK:hon ja johonkin Lontoon pohjoispuolelle Horleyn kylään. Joku 900 km, mutta mennään motaria niin pitäis matka edetä hyvin. Luvassa aika hyviä kelejä. Alla linkistä vähän vilakampaa köröttelyä Norjasta lähtiessä reipas viikko sitten.

    https://youtu.be/PkNgEjy5cMk?si=x7s_vwsqHOlULgol
    I started with nothing and have most of it left.
  9. #39
    Hollannissa oli aikamoisia ruuhkia kolareiden takia ja yli 30 lämmintä. Pyörä alkoi käydä tyhjäkäyntiä vähän huonosti ja pätkiä 1800-1900 kierroksen kohdalla, mutta on sittemmin parantunut ja veikkaan, että olisko tankannut paskalaatuista bensaa tai jotain. Oli aika pitkiä päiviä ja lyhyitä yöunia muutama, kun Irlantia kohti tultiin. Joku 1,5 vuorokautta ja 1500 kilsaa mentiin. Meinasi välillä uni tulla kesken ajonkin… Nyt ollaan Irlannissa, trippimittarissa 9400 km. Kelit vaihtelee nopeasti, nyt parhaillaan kumipuku päällä kahveella. Aika hienoja maisemia rannikolla, ajetaan Wild Atlantic Waytä. Teiden kunto välillä aika heikkoa. Meillä on UK:sta pariskunta mukana ja kaveri suunnitellut kaikki reitit ja pysähdykset tosi tarkasti. Tavallaan helppoa kun ei tarvi kuin perässä pysyä, mutta tietty seikkailun tuntuhan siinä vähän kärsii. Huomenna Dubliniin keikalle ja torstaina Lontooseen.
    I started with nothing and have most of it left.
  10. #40
    Terveisiä Rouenista. Irlannin kierros ja Lontoo takana. Dublinissa Maiden soitti vähän kauempana keskustasta Malahide Castlessa, joka oli muuten hyvä paikka, mutta logistisesti helvetin hankala. Oltiin ostettu etukäteen menopaluu bussikuljetus, joka kesti ruuhkissa mennessä 1:15 ja takaisin kolme tuntia. Tarkoitti sitä, että nukkumaan pääsi keikan jälkeen 1:30 ja aikainen herätys lauttaan klo 5:00. Vähän iskelmät soi herätessä taas. Maidenin crew oli samassa lautassa Dublinista Holyheadiin, mutta sen verran koomassa olin, etten mennyt jutulle tällä kertaa. Transam Truckingin rekkoja ollaan ohiteltu jonkun verran ja pari hyvää videopätkää laitoin IG:hen niin ottivat sieltä yhteyttä.















    Kovalla kiireellä ajettiin 460 km motaria Lontooseen, jossa yllättävän hyvin päästiin hotellille ruuhkissa sompaillessa. Kerran joku jätkä koppasi vähän takalaukkuun Minillään, mutta ei sen vakavampaa. Pyörä käy tosi kuumana heti, kun lämmintä on yli 25 ja tyhjäkäynnin kanssa on vähän niin ja näin. Katson, jos tulee sopivasti liike vastaan niin vien testeriin sen. Vähän sellaista väkisin tuuppaamista ajaminen ja yleensä se menee ohi, kun pitää vähän taukoa. Väsymys, kova liikenne, pitkä matka, isossa kaupungissa sompailu ja vielä vasemman puoleinen liikenne niin yhdistettynä lieviin pulmiin pyörän kanssa niin ei oikein löytynyt hyvää ajofiilistä, vaikka luettelin mielessäni 1001 asiaa, miksi olisi syytä olla vähän vitun tyytyväinen.

    Metrolla Wembley Areenalle katsomaan Guns N’ Rosesia, joka aloitti jo klo 19:00, kun me ehdittiin paikalle vasta 19:40. Soittivat 3:15 eli kyllä vielä hyvä konsertti nähtiin. Alussa oli tullut aika monta suosikkiani niin se vähän harmitti, mutta tällaista se on motorsportti välillä. Axl oli aika hyvässä iskussa, mutta loppupuolta kohden ääni kyllä kärsi, tosin ei ihme. Pitkä konsertti ja aika korkealta menee osa vanhoista biiseistä. Slash oli kyllä aivan päällikkö.



    Perjantaina ja lauantaina pyörittiin kaupungilla katsomassa museoita ja käytiin Live Aid musikaalissa, joka otettiin ex tempore. Olikin aika perhanan hyvä.

    Lauantaina vaimo osti liput ABBAn virtuaalikeikalle (tykkäsi kovasti), kun itte lähdin West Hamin kotistadionille katsomaan Maidenia 75 000 muun kanssa. Special konsertti, olihan se tavallaan bändin aivan kotikentällä ja etenkin basista Steve Harrisille tärkeä, koska on erittäin kova futis ja West Hamin kannattaja. Ja nämä kyllä näkyivät ja kuuluivat, oli todella ikimuistoinen konsertti. Pääjohtaja veti vielä encoret West Hamin pelipaita päällä ja Bruce Dickinson meni sanattomaksi lopussa kannattajien ollessa äänekkäitä. Vähän on uumoiltu, että olisiko viimeisiä kertoja nämä keikat Euroopassa ja Englannissa, mutta sen verran painokkaasti Bruce sanoi, että takaisin tullaan vielä, että kai tätä hubaa sitten vielä jatkuu. Toivottavasti osaavat lopettaa huipulla.

    Sunnuntaina pakattiin taas kamat ja täydellisessä ajokelissä läpi Lontoon ja Eurotunnelin kautta Ranskaan, jossa 200 kilsaa Roueniin. Suuntana etelä ja päätepiste Madrid, jossa pitäisi olla keikalla lauantaina. Meillä ei ole mitään suunnitelmaa eikä majoituksia tässä muutamaan päivään. Todennäköisesti Ranskan rannikkoa seurataan ja Normandian maihinnousupaikat ja muut kiinnostavat kovasti. About 10 700 kilsaa on nyt trippimittarissa.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    Viimeksi muokannut: Toni B; 30.06.2025 klo 09:29.
    I started with nothing and have most of it left.
  11. #41
    Eilen kattelin ehtoolla Yle Areenasta uutisia, jossa kerrottiin Euroopan helleaallosta. Sen ytimessä ollaan ja Espanjaan menossa. Eilen 39 pyörän mittarin mukaan Liffressä majapaikassa jossain Rennesin liepeillä. Ajeltiin eilen Normandiassa, mutta passattiin D-Day museot ja muut tällä kertaa. Tarkoitus olisi tänään ajella La Rochelleen meren rannalle. Kyllä ennemmin ajelen tässä helteessä kuin kylmässä ja sateessa. Hyvin on vielä muistissa Norjan kelit. Täytyy vaan pitää breikkejä usein ja juoda paljon, silti saa olla tarkkana pään pehmenemisen kanssa.

    Kiristin takajousitusta ja tein pienen testilenkin, mutta ei vaan lopu voplaaminen 120 km/h yli kun mennään. Testilenkillä ei tietenkään ollut edes painoa pyörän päällä. Jotain outoa on renkaan vaihdossa tapahtunut pari viikkoa sitten Suomessa, kun ennen sitä sai 140-150 matkavauhtia pitää melko huolettomasti.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    I started with nothing and have most of it left.
  12. #42
    Mopoiluun ja Maideniin löytyy myös asiaankuuluvaa tykötarpeistoa: https://www.ruroc.com/en_eu/ruroc-x-iron-maiden
  13. #43
    ^Nykyään tuntuu, että brändistä otetaan kyllä kaikki irti ja vähän vielä päälle. Kontrasti on melkoinen 80-luvun puoliväliin, jolloin mm. Live After Death videolla Bruce Dickinson sanoo yleisölle Los Angelesissa, että tässä bändissä on kyse musiikista eikä kaikenmaailman krääsän myymisestä. Mutta niin vain mieli muuttuu matkalla ja nykyään viinit, kaljat, kuulokkeet yms. on melkein jokaisella isommalla bändillä peruskauraa.

    Viime viikonloppu vietettiin Madridissa ja aikast lämmintä piisasi, melkein 40. Tykkäsin kovasti pyöriä kaupungilla, joka oli siisti ja kaikenlaista mielenkiintoista alan kauppaa ja kuppilaa tuli kahlattua. Pakollinen HD liikkeessä käynti ja Irons Cafe Racers olivat siinä vastatusten ja molemmissa hyvä palvelu. Jälkimmäisessä oltiin heti tarjoamassa kahvia ja kaljaa kun astuttiin sisään. Chopper Monster oli myös mielenkiintoinen putiikki. Ja entäs lauantai ehtoo ja täpötäysi Atletico Madridin kotistadion?!?! Aivan käsittämätön tunnelma, kun kansa hoilasi kitaramelodiat mukana ja katsomot seisoivat koko keikan ajan. Ei ollut sellaista perinteistä Pohjoismaissa vaivaannuttavaa oloa, jos katsomossa joku vähän innostuu enempi heilumaan, vaan koko porukka pomppi sielläkin onnesta pinkeänä. Edessä kolumbialaiset fanit vetivät pilveä melko tymäkästi ja takanani tapeltiin niin oli aika rapsakka meininki.







    Madridinin ja Lissabonin keikat olivat peräkkäisinä päivinä la - su ja välissä 640 km. Tätä pätkää olin etukäteen miettinyt, että miten mahtaa meidän käydä, kun lämpötila huitelee 38-41 välissä suurimman osan matkasta ja pitäisi vielä keikallekin ehtiä Lissabonissa. Mutta hyvin sujui, vähän liikennettä ja kivoja maisemia noin niin kuin motaripätkäksi. Pirusti sai juoda pausseilla ja suolaista syödä samalla. Elektrolyyttijuomasta on ollut myös hyötyä pidempinä päivinä. Lissabonissa keikka oli hallissa (MEO Areena) ja samantyylinen etelän tunnelma eli rentoa menoa suht kiihkeästi konserttiin osallistuen. Dickinson kertoi keikan jälkeen, että tulevat uudestaan samaan halliin vielä.

    Molempien pyörät huolletaan täällä merkkiliikkeessä, kun ollaan 5 yötä ja vedetään vähän happea. Täytyy sanoa, että niin BMW:llä kuin HD:llakin on palvelu ollut todella hyvää. Maanantaina vaimo käveli liikkeeseen ja sanoi, kysyi 80 000 km huoltoa omaansa niin sanoivat, että tuo huomenna aamulla ja sai vielä samana päivänä noutaa sen takaisin. Normaalin 80 000 km huollon lisäksi tekivät etujousituksen öljyjen vaihdon ja hintaa 880 euroa. Omasta pyörästä lähetin HD Lisboalle postia huoltoa kysellen viime viikolla ja sanoivat, että ylibuukattuja ollaan, mutta tuo vaan niin hoidetaan matkalaisen kamppeet kuntoon. En ole sitä saanut vielä takaisin ja palataan tähän sen jälkeen, mutta ensivaikutelma oli kyllä hyvä. Huollon kaveri sanoi, että tosi kuumalla ilmalla pyörä automaattisesti säätää tyhjäkäyntiä alas päin sellaiseksi, että tuntuu kuin sammuisi. Eli se mitä luulin viaksi olikin ominaisuus Voplauksesta sanoi, että viime viikolla oli just samaa ongelmaa yhdessä sata tuhatta ajetussa pyörässä ja laakerit etuhaarukan ja rungon välistä löystyvät, kun kilsoja kertyy niin siinä todennäköisesti vika. Katsotaan, että ehtivätkö korjata ja saavatko osat. Kyllä sillä kotiin pääsee. Kaupan puolella oli paras valikoima HD rättiä, mitä on tullut vähään aikaan vastaan. Alkaa vaan olla sen verran kamaa mukana, kun tuntuvat t-paidat lisääntyvän joka päivä, kun niitä pitää ostaa keikoilta ja alan kaupoista.



    13 000 km on nyt tehty tätä reissua ja seuraava parin viikon jakso menee ilman etukäteen varauksia ja suunnitelmia. Saksassa on keikkoja Frankfurtissa, Stuttgartissa ja Berliinissä kuun lopulla. Todennäköisesti tästä lähdetään rantaa ylös päin, ajellaan Pyreneet ja kohti Alppeja. Katsotaan kelit ja fiilikset ja mennään sen mukaan. Tykkään siitä fiiliksestä, kun aamulla lähdetään tuuppaamaan eikä tiedetä välttämättä, että mihin päädytään ja missä goisitaan. Tällä metodilla päädyttiin tullessa Ranskassa 2 Michelin tähden ravintolaan tietämättä asiasta ennen kuin vasta parkkipaikalla, että mikäs kuppila tässä on Oli muuten vähän kulttuurin tuntua, kun oli nuo kaksi tähteä ollut 53 vuotta putkeen kyseisellä Relais De La Postella. Mahtava kokemus!



    I started with nothing and have most of it left.
  14. #44
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Hyvää tarinaa tulee. Jatka samaan malliin. Täällä näitä luetaan.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  15. #45
    ^Kiitos Tätä on ihan mukava naputella tänne niin saa joskus myöhemmin itsekin katsoa, että minkälaista oli, kun pakkaa vähän unohtumaan yksityiskohdat ja pitkällä reissulla menee väkisin paikat ja ajat sekaisin.



    Nyt ollaan Canfranc Estaciónissa Pyreneillä. Reissupäivä 57 ja about 15000 km ajettu. Aika hienoa kalustoa hotellin parkkipaikalla, kun hollantilaisten versio Kumipallo4000:sta Streetgasm on täällä yöpymässä. Tänään tavoitteena ajella Andorraan. Menossa on vaihe reissusta, jolloin meillä ei ole mitään hotellivarauksia eikä tarkkoja suunnitelmia. Katsotaan vähän fiiliksien mukaan mihin ajellaan ja varataan tien päältä joku sopivan tuntuinen majoitus. Ensi viikon perjantaina pitäis olla Frankfurtissa Maidenin keikalla.

    Lissabonin HD huolto oli todella hyvä kokemus. Voplauksen aiheuttaa todennäköisesti takaswingin väljät puslat ja lisäksi Öhlinsin jousitus takana ei pelaa niin kuin pitää. Alhaalta kun säätää sitä naksuvaa osaa kiertämällä niin mitään ei tapahdu. Sen verran isotöinen homma, että eivät ehtineet alkaa korjaamaan, mutta kyllä kai sillä kotiin pääsee ja Halikossa tehdään sitten talven aikana samalla vähän isompi remppa niin, että kestää taas ens kesänä ajella. Lyndallin jarrupalat edestä heitettiin veke ja laitettiin orkkispalat tilalle, on muuten ihan helvetin iso ero nyt jarruttaessa. Huollon ukko sanoi, että älä tällaista halpaa paskaa enää laita Portugalista jäi hyvä fiilis. Rentoa ja edullista, kivat kelit rannikolla ja porukka mukavaa, sopivasti nähtävää.



    Lissabonista jatkettiin viime viikolla rannikkoa pitkin kohti Espanjaa. Pitkiin aikoihin ensimmäistä kertaa alkoi sataa juuri sillä hetkellä, kun astuttiin hotellin ovesta ulos ja aikomus oli lähteä ajamaan. Ei kestänyt onneksi kovin kauan. On muuten pikkuisen liukas sateella toi paikallinen päällyste. Päivämatkat pidettiin aika maltillisina ja ajeltiin vähän vaihtelevasti motaria ja pikkuteitä. Espanjassa tuntuu motareilla olevan tosi paljon tietulleja. Saatiin yhdeltä hotellin isännältä Asturiassa hyviä vinkkejä paikallisista nähtävyyksistä ja ajeltiin aika paljon sellaisissa paikoissa, mihin ei varmaan normaalisti olisi tajunnut mennä. Fitu oli Picos de Europa Kantabrian vuoristossa keskellä hyviä retkeilymaastoja ja kuningas Pelayon tarina Espanjan historiasta ja patsas Covadongassa kannatti käydä ajelemassa, kun siellä oli aikast kivat reitit ja muutakin mielenkiintoista näkemistä. Vaimohan on tykästynyt Pohjois-Espanjaan niin, että kehuu tulevansa takaisin joku kerta vielä (sitten kun eräs. B. Dickinson ei suunnittele meidän puolesta aikatauluja…).



    Viimeiset pari päivää on pyöritty Pyreneiden seudulla ja on ollut tosi hyviä teitä ja maisemia. Todella vähän liikennettä ja erittäin paljon kaikenlaisia eläimiä maalla ja ilmassa. Perinteiset lampaat, lehmät ja koirat tietty, mutta täällä päin tuntuu olevan hevosiakin luonnossa ja myös tiellä. Tosi paljon myös kotkia ja haukkoja liitelee taivaalla. Yksi hienoimmista fiiliksistä oli, kun varmaan iso haukka (korostan että tässä vaiheessa vasta epäily ja allekirjoittaneella alakoulussa biologia 4 & uskonto 10) liiteli ajaessamme suoraan vuoren rinnettä ylös päin aika pitkän pätkän suoraan meidän edessä melkein päällämme ja siirtyi sitten sivullemme kun oltiin rinnakkain ja siinä pikkuhiljaa köröteltiin ylös päin, kun haukka liiteli vieressä. Ihan silmä kostui jälkeen päin vähän ajan päästä ajellessa siitä, oli niin upea lintu ja varmaan se vapaa liitely jotenkin meni tunteisiin.

    Alla kuvia Vega de Pasilta. Tuurilla tällainenkin hieno reitti löytyi, kun ei meillä näistä mitään etukäteen tietoa ole. Yritin Facebookissa vähän kysellä vinkkejä Pyreneille teistä ja mestoista, mutta kovin vähän niitä sitten tuli.







    Kahvilla Ranskan puolella jossain pikkukylässä. Kahvilan pitäjä oli hilpassut johonkin asioille. Kaikki ovet auki ja puhelin pöydällä, kun menin sisään huhuilemaan. Tuli hetken päästä autolla pihaan ja tarjosi kahvit. Letkeetä meininkiä.

    I started with nothing and have most of it left.
  16. #46
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  17. #47
    Vielä jaksaa...
    CBR1000RR/C1800R - SS2000
    ex CBR1100XX/Versys650/ZR-7S/GSF1250SA/Versys1000/V-Strom650/TunturiSuperSport
  18. #48


    Nappasin aamulenkillä vielä kuvan parkkipaikalta hotellin edestä. Täytyy tunnin päästä mennä norkoilemaan, kun tekevät lähtöä.
    I started with nothing and have most of it left.
  19. #49
    Pyreneet on siitä hyvä ajomesta, että ainakaan itse en ole sieltä huonoja teitä löytänyt.

    Jos osutte Andorraan: tässä yksi hyvä tie, tämä on osittain yksisuuntainen, en muista kumpi suunta, mut ehkä navi kertoo. Tässä toinen.

    Tämän tien ajoin Barccelonasta tullessa, mutta näyttää siltä, että sinne pääsee myös Andorrasta kivan kiemuraisia reittejä pitkin.

    Tässä hyvä pätkä Marseillesta itään, päätepisteestä kun jatkaa oikealle, pääsee kukkuloiden pikkuteitä Cannesiin asti. Ainakin Ranskassa kannattaa ehdottomasti pysyä poissa rantatieltä, jos ei välttämättä tahdo ajaa ruuhkassa.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  20. #50
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Ainakin Ranskassa kannattaa ehdottomasti pysyä poissa rantatieltä, jos ei välttämättä tahdo ajaa ruuhkassa.
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Ainakin Ranskassa kannattaa ehdottomasti pysyä poissa rantatieltä, jos ei välttämättä tahdo ajaa ruuhkassa.
    Cote d'Azurin rantaruuhkat koskevat käytännössä vain kesä-, heinä- ja elokuuta, koska turisteja on silloin paljon.
    Ongelmaksi saakka ne ovat lähinnä kaupunkien keskustoissa, muutoin ihan ok.


    Harva osaa vastustaa linkissä olevia maisemia tuolla suunnalla liikkuessa:

    https://www.google.com/maps/place/Le...oASAFQAw%3D%3D
  21. #51
    Mä olen ajanut tuolla hyvin paljon välillä loka-maaliskuu. Kerran yritin ajaa rantatietä, heti alkoi vituttaa. Mun mielestä parempi pysyä kukkuloilla, koska siellä ei yksinkertaisesti ole ketään muuta, eikä varsinkaan poliiseja. Saa ajaa just niinku tykkää.

    Ja sitä paitsi, nythän annetaan neuvoja alueella juuri tällä hetkellä olevalle henkilölle.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  22. #52
    Mielipiteensä kullakin, myös googlemapsilla, joka näyttää reaaliaikaisen ruuhkatiedon.
    Nyt pahimpana turistikautena varttia yli seitsemän sikäläistä aikaa tilanne näyttää seuraavalta:

    https://www.google.com/maps/@43.4851...oASAFQAw%3D%3D
  23.  
  24. #53
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Pyreneet on siitä hyvä ajomesta, että ainakaan itse en ole sieltä huonoja teitä löytänyt.

    Jos osutte Andorraan: tässä yksi hyvä tie, tämä on osittain yksisuuntainen, en muista kumpi suunta, mut ehkä navi kertoo. Tässä toinen.

    Tämän tien ajoin Barccelonasta tullessa, mutta näyttää siltä, että sinne pääsee myös Andorrasta kivan kiemuraisia reittejä pitkin.

    Tässä hyvä pätkä Marseillesta itään, päätepisteestä kun jatkaa oikealle, pääsee kukkuloiden pikkuteitä Cannesiin asti. Ainakin Ranskassa kannattaa ehdottomasti pysyä poissa rantatieltä, jos ei välttämättä tahdo ajaa ruuhkassa.
    Suuret kiitokset hyvistä vinkeistä. Tänään ajellaan Andorran suuntaan niin katsotaan, josko nuo tulevat sopivasti reitille. Ollaan Bonansan pikkukylässä parhaillaan. Eilen päräytettiin hotellin pihaan. Ei ristinsielua ja ovet säpissä. Soitin ovessa olevaan numeroon ja kaveri ihmetteli että miten olen voinut varata ja maksaa huoneen kun he ovat kiinni. Sanoi että tulee parin minuutin päästä ja oltiin sitten ainoina asiakkaina täällä. Kaveri passasi loistava kolmen lajin illallisen neniemme eteen ja aamupalan samaa tasoa. Tosi rauhallinen paikka, polla lepää. Verrattuna vaikka Madridin Marriottin aamiaiskokemukseen niin aika toisesta ääripäästä. Helkatin lämmintä oli eilen vuoristossa ajella kun ei paljoa ajoviima käy ja mittarissa +38. Partakorppikotkia ilmeisesti pesii näillä seuduilla paljon. Ovat siitä paikallisten mukaan ovelia olentoja että pudottavat raatojen luita korkealta lennosta, jotta luut menevät rikki niin popsivat sisällön suihinsa. Eilen yksi aterioi keskellä tietä eikä lähtenytkään lentoon kovin paljoa ennen kuin satuin kohdalle about 90 km/h niin meinattiin ottaa nokkakolari. Ilmeisesti näiden siipien väli on 230-280 cm niin on kyllä komean näköisiä liitelijöitä.
    I started with nothing and have most of it left.
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12