Tulokset 1:stä 4:een 4:sta
    Oliskos kellään viime aikojen kokemuksia Romaniasta?

- Transfagarasan, ei vissiin mitään tietullia, mikä mahtaa olla tien nykykunto?
    - Kortti/käteinen, toimiiko pankki- Visakortti, vai pitääkö olla pinkka leuta repussa?
    - Muuta huomioitavaa?

Otetaan muitakin vinkkejä vastaan.
    Viimeksi muokannut: IIIpyora; 21.04.2025 klo 11:51.
    Viime kesäkuussa tuli käytyä. Transfagarasan tien pinta paikoin melko huono ainakin nakupyörälle, kannattaa kuitenkin maisemien takia käydä. Ei ole mitään tietulleja. Transalpina kannattaa ajaa ehdottomasti, vähemmän turisteja ja tien pintakin oli hyvässä kunnossa.

Kortilla pärjäsi kyllä kaikkialla. Automaatista kannattanee kuitenkin vähän varata paikallista käteistä.
    Aika lailla samaa mieltä edellisen kanssa. Itse pyörin Romaniassa 5 päivää pari vuotta sitten.

Transfagarasan on tietysti tommoinen "must see" paikka/tie. Siltikin mun mielestä yli-hypetetty. Jos toi tie/maisema olisi Alpeilla tuommoisenaan, niin se olisi yksi 100 muun vastaavan joukossa, erottavana tekijänä vain muita huonompi tien kunto. Tämä tietty vain oma mielipide. Tien kunto pari vuotta sitten ei erityisen hyvä, jos ei kauhean pahakaan ajaessa serpoja ylös/alas. Kun tullaan alemmas, niin ainakin eteläpuolella oleva tie on gessullakin reippaammin lasketellessa yhtä röykytystä. Toki voi ajaa rauhallisestikin, kai. Jos tuolla on jotain, mitä ei Alpeilla näe, niin lukemattomat karhut. Ne pari kertaa kun itse ajanut tuolta läpi, niin karhuja on notkunut runsaasti tien varressa kerjäämässä ruokaa turisteilta. Ruokkiminen tietty kielletty, mutta siitäkös perusturisti välittää. Onhan siinä oma jännitysmomenttinsa, kun karhu kävelee metrin päästä. Ja miettiä, että onkos tämä nyt hyvä idea istua vaan pyörän päällä, ja ihmetellä sen tekemisiä. En tiedä vieläkään, mutta kaikki raajat on tallessa.

Ihan "ajotienä" munkin mielestä Transalpina oli mukavampi.
  4.  
    Saattaa olla suljettu vielä kesäkuun alussa, muutama vuosi sitten aukesi vasta vähän ennen kesäkuun puoliväliä.