Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 76:sta
  1. #1
    https://www.youtube.com/watch?v=cQ1kqG364v0

    Olisko nyt epätasapainoon väännetty rivi2 + 1 pytty kulmassa joka palauttaa balanssin ?
  2. #2
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Vai miten se menee?

    Kapea V ja kahden pytyn puolelta toinen on eri kaulalla??? (Menee vähän kyljellään koko ajan, haha)

    V5 oli 75,5 asteen V4 plus ylimääräinen eri kaulalla tasapainottamassa.

    Ei ihan äly just nyt riitä.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  3. #3
    Motrorcycle-sivuston mukaan 75 o kulmassa. Näyttäisi että takapytty omalla kaulallaan etupyttyjen välissä.
    Sähkömoottorilla varustettu ahdin.
    FJR -17
  4. #4
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Tinde kirjoitti Katso viesti
    Motrorcycle-sivuston mukaan 75 o kulmassa. Näyttäisi että takapytty omalla kaulallaan etupyttyjen välissä.
    Sähkömoottorilla varustettu ahdin.
    Jep, niinpäs lukikin. Kaipa joku pöljälle selittää, että kuinka tuokin tasapainottuu, kuten on tehty V5:n osalta.

    Painekotelo ja läppärungot saatu nätisti pakattua pyttyjen väliin, ja ilmanoton kohdalle sähköfööni.

    Ei se firma ihan kuollut ole mp puolella
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  5. #5
    Nyt on mielenkiintoinen konsepti. Sähkökompuralla saa vääntöä vaikka tyhjäkäynnille. Audillahan oli sähköinen ahdin kehityksessä mutta siitä ei ole enää kuulunut mitään.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  6. #6
    Honda palannut vanhaan "tuttuun". V3 kone heillä oli aikanaan jo 80-luvulla, toki silloin kaksitahtisena.
  7. #7
  8. #8
    Sen näköinen keksintö, että ovat Hondalla vissiin kutsuneet eläköityneet NR-tiimiläiset takaisin hommiin
    -- Brake later and open the gas earlier --
  9. #9
  10. #10
    Hondallahan oli 80-luvun alussa samalla konseptilla MVX250F, V3 kaksitahtinen, vapaastihengittävä. Konsepti päivitetty nykyaikaan. Tämä oli 90 asteisella V:llä.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  11. #11
    Onko maapallolla olemassa oikeasti toimivaa sähköistä ahdinta? Tehontarve on kuitenkin kymmeniä hevosvoimia kun tosimielellä aletaan ahtamaan, siinä pitää olla laturissa ja akussa jo vähäsen industrial-henkisyyttä jos aikoo yli vartttimailin vetoja vetää.
    1835
  12. #12
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Possulla on 911 mallissa, mutten tiedä tilantarpeesta ja suorituskyvystä.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  13. #13
    Ahdin hörppää varmasti tehoja runsaasti jos huipputehoja halutaan nostaa, mutta ehkä siinä tavoitellaan lyhytaikaista väännön kasvatusta pienillä kierroksilla. Ehkä siitä kuullaan lisää. V3 on kyllä mielenkiintoinen konsepti, joskus muistelen lukeneeni että optimi sylinterin iskutilavuus bensakoneelle olisi noin 300cc. Tiä sitten, tuo tasapainotus voi olla mutkikas juttu.

    Hauska että uutta kokeillaan, automaattikytkintä ja (puoli)automaattista vaihteistoa pukkaa yhdeltä jos toiselta valmistajalta. Saattaisin sellainen hyvinkin toimia tourinkipyörässä muun liikenteen seassa norkoillessa.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  14. #14
    NeverReady?
    Juurikin näin.

    Hondallahan oli 80-luvun alussa samalla konseptilla MVX250F, V3 kaksitahtinen, vapaastihengittävä. Konsepti päivitetty nykyaikaan. Tämä oli 90 asteisella V:llä.
    Oli myös Honda NS400R. 2t-kone tämäkin. Oli vissiin pääasiassa Japanian markkinoille suunnattu 400cc V3 Fast Freddie replica sekä tietysti Euroopassa Yamaha RD500LC/Suzuki RG500 Gamma kilpailija.
    Viimeksi muokannut: itl; 06.11.2024 klo 17:03.
    -- Brake later and open the gas earlier --
  15. #15
    Mielenkiintoista...hieno moottori! Ahdetut aina kiinnostaa!

    Tossa ihan hauskaa spekulointia laitteesta:
    https://youtu.be/NOxWFF_anRM?feature=shared
    Ninja H2 2020
    V-Strom DL 650 2025
    exiä aika monta....
  16. #16
    Yksinkertaisin selitys mitä itse olen löytänyt V5 koneesta.
    https://youtu.be/XjwTPY_fwKM?si=O8QiSUXPxW5xJsO1

    90 asteen twinin saa täydelliseen balanssiin, V4:ssa on niitä 2 rinnakkain, eli ollaan vielä täysin balanssissa.
    Sitten käännetään kulmaa pienemmäksi astemäärällä 75.5, joka on männän nopeuden maksimin kohta. Sen aiheuttaman epäbalanssin pystyy kompensoimaan täysin lisäämällä toiseen blokkiin vielä yksi mäntä 75.5 astetta sivussa kampuralla.

    V3 vois olla samalla periaatteella, eli on vedetty samalla kaulalla oleva V2 tiukemmaksi ja kompensoidaan se kolmannella männällä. V:n asteluku vähän viittais tuohon. Asteluku riippuu kiertokangen pituudesta, eli se vaikuttaa siihen, missä kohti mäntä saavuttaa maksiminopeuden.

    Ei kyllä todellakaan hahmota videollakaan, että miten voimavektorit menee, mutta uskottava kai se on jos V5 mylly kiersi 16k.
  17. #17
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Minäkin katselin tuon videon muistin virkistämiseksi. Rajatusti virkistyi.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  18. #18
    sitähän on simuloitu miltä erilaset mielikuvituskoneet voi kuulostaa, V3 heti ekana
    https://www.youtube.com/watch?v=zoJ66fBfeDA

    Listaus tehdyistä V3 tai W3 -koneista.
    https://www.youtube.com/watch?v=k10jPfJZI2k

    Tämä Hondan sähköahdin vaikuttais olevan enemmänkin kevyt imukotelon paineistaja kun kovaa ylipainetta tarjoava. Ts tavoitteena ram air -efekti jo matalilla ajonopeuksilla, tyyliin tiukasta mutkasta lähdettäessä?

    Miksi?
    Käyttökohtessa 2 sylinteriä ei tarjoa tarpeeksi tehoa, mutta R3 tai V4 ei käy liian leveyden tai jonkinmoisen painopisteen sijoitteluasian takia?
    Pelkkä julkisuustemppu? Tai ei temppu mutta "halo" -tuote, jota ei oo tarkoitus valmistaa suuria määriä mutta tekniikan / designin avulla pidetään brändiä esillä, tyyllin MH900e, mutta Hondana?
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  19. #19
    Jos en höpöjä laskenut, 100kW tehojen ilmamäärälle tarvitsee jonkun 5kW tehoa jos 0,5bar ylipaineella sitä meinaa siirtää.
    (43MJ/kg 14,7:1 seos ja 33% hyötysuhde)
    Topakampi laturi ja joku 500Wh litiumakku ei montaa kiloa paina ja siitä repisi useamman minuutin ajan ahtoja.
  20. #20
    Lainaa skuikka kirjoitti Katso viesti
    Jos en höpöjä laskenut, 100kW tehojen ilmamäärälle tarvitsee jonkun 5kW tehoa jos 0,5bar ylipaineella sitä meinaa siirtää.
    (43MJ/kg 14,7:1 seos ja 33% hyötysuhde)
    Topakampi laturi ja joku 500Wh litiumakku ei montaa kiloa paina ja siitä repisi useamman minuutin ajan ahtoja.
    Hyvä laskelma! Tolla 0,5 barin ahdolla 800cc kone vastaisi likipitäen 1200cc:tä, jos armeliaasti unohdetaan ahdon nostama lämpötila, välijäähyähän ei noissa kuvissa näy. Jollain 3000 kierroksella ahdon nosto lähemmäs kiloa antaisi jo aika murjovan väännön, tosin sitä jäähyä tarvittais vielä enemmän.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  21. #21
    Lainaa vstrom kirjoitti Katso viesti
    NeverReady?
    Ja siinä Ready- tuote. Harmi kun tuo on jo myyty

    https://iconicmotorbikeauctions.com/...honda-nr750-2/
  22. #22
  23. #23
    Ja sitten tuolla ovaalipyttyisellä ne voitti kaiken mitä voitettavissa oli.
    Sitten säännöillä kiellettiin tuo sylinterimuoto.

    https://www.motorcyclespecs.co.za/mo..._nr750_87.html
  24. #24
    Tuliko RR 500 luokassa ( kuninkuusluokka tuossa vaiheessa ) ovaalimäntäkoneella todellista menestystä koskaan?

    Ei tullut, mikäli yhtään muistan oikein.
  25. #25
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    Hyvä laskelma! Tolla 0,5 barin ahdolla 800cc kone vastaisi likipitäen 1200cc:tä, jos armeliaasti unohdetaan ahdon nostama lämpötila, välijäähyähän ei noissa kuvissa näy. Jollain 3000 kierroksella ahdon nosto lähemmäs kiloa antaisi jo aika murjovan väännön, tosin sitä jäähyä tarvittais vielä enemmän.
    Kun lasketaan mukaan vielä kompressorin hyötysuhde (n. 70% kun oikein osuu kartalle) niin vähän huononee, mutta näemmä jotenkin käyttökelpoista tehoa on saatavilla. Toki kiloa ei varmaan kannata 3000 kierroksella sysätä painetta, siinä kohdilla olisi murjovaa lähinnä sakkaaminen.

    Vanhana jarruna pidän silti näitä viimeaikaisia sähköavustimia pölhöilynä, Kawan moottorin omalla laturilla ladattava hybridi ja tämä sähköahdettu Honda eivät vaan sytytä. Paljon on tuotu monimutkaista tekniikkaa mukaan, mutta hyöty on jotensakin mun mielestä vähän vähänlaista.
    1835
  26. #26
    Lainaa vstrom kirjoitti Katso viesti
    Tuliko RR 500 luokassa ( kuninkuusluokka tuossa vaiheessa ) ovaalimäntäkoneella todellista menestystä koskaan?

    Ei tullut, mikäli yhtään muistan oikein.
    Ei tullut. NS500 V3 korvasi NR500:n ja NS/NSR sitten aloitti taas pitkän voittoputken tuon aikaisessa 500- sarjassa.
  27. #27
    Vanhana jarruna pidän silti näitä viimeaikaisia sähköavustimia pölhöilynä, Kawan moottorin omalla laturilla ladattava hybridi ja tämä sähköahdettu Honda eivät vaan sytytä. Paljon on tuotu monimutkaista tekniikkaa mukaan, mutta hyöty on jotensakin mun mielestä vähän vähänlaista.
    Minulle tuli ensimmäisenä mieleen miksi sähköahdin, kun hybridit on jo keksitty? Molemmissa tuotetaan sähkömoottorilla sitä lisätehoa ja kompressorin tapauksessa vielä generoidaan sitä hyötysuhdetta heikentävää hukkalämpöä.

    Autopuolella näyttää Audilla (S6 ja S7 malleissa) olevan ihan toimiva sähköturbo. Joskin se on aika hitec ratkaisu. Triplaturbo 2.9 v6 bensakone, jossa on yksi sähköturbo ja kaksi perinteistä. Sähköpuhallin avustaa vain pienillä ennen, kuin normiturbot antavat kunnon boostin. Aikamoinen puhallin, näkyy pyörivän 70000rpm. Ahtimen haukkaama sähkö otetaan ilmeisesti talteen jollain KERSillä jarrutusenergiasta.
    -- Brake later and open the gas earlier --
  28. #28
    Nykyisellään tähän kandee suhtautua upeana veistoksena. Vaikka sanottu että "tullaan jatkokehittämään tuotantoon", niin tämä lausunto helppo rikkoa; kokonaan tai joitain ratkaisuja muuttaen. Tämmösellä tekniikkapornolla Honda sai tehtyä messujen puheenaiheen. Vai onko joku kuullu että siellä olis esitelty jotain muutakin? (joo tiedän, kurapuolelle on)
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  29. #29
    Lainaa itl kirjoitti Katso viesti
    Minulle tuli ensimmäisenä mieleen miksi sähköahdin, kun hybridit on jo keksitty? Molemmissa tuotetaan sähkömoottorilla sitä lisätehoa ja kompressorin tapauksessa vielä generoidaan sitä hyötysuhdetta heikentävää hukkalämpöä.

    Autopuolella näyttää Audilla (S6 ja S7 malleissa) olevan ihan toimiva sähköturbo. Joskin se on aika hitec ratkaisu. Triplaturbo 2.9 v6 bensakone, jossa on yksi sähköturbo ja kaksi perinteistä. Sähköpuhallin avustaa vain pienillä ennen, kuin normiturbot antavat kunnon boostin. Aikamoinen puhallin, näkyy pyörivän 70000rpm. Ahtimen haukkaama sähkö otetaan ilmeisesti talteen jollain KERSillä jarrutusenergiasta.
    Ja minä taas mietin että miksi hybridi, kun sekä polttomoottorilla tai sähkömoottorilla voi yksistäänkin homman toteuttaa. Päästöasiat tietenkin puoltavat hybrideitä, kun saadaan laskennalliset päästöt olemattomiksi.

    Vissiin nykyisin Audinkin omistajat vaativat niin tasaista tehokäyrää, että pitää sähköpuhallin laittaa turbojen avuksi. Toki olisi tuohonkin yksinkertaisempi ratkaisu, siitä taisi laulu- ja soitinyhtye Sepultura joskus kappaleenkin tehdä Mutta näyttäisi siltä, että nykyään kisataan lähinnä sillä, kuka saa monimutkaisimman järjestelmän toimimaan, siinä kisassa onkin jo melkoisia saavutuksia saatu aikaan.
    1835
  30.  
  31. #30
    Ja minä taas mietin että miksi hybridi, kun sekä polttomoottorilla tai sähkömoottorilla voi yksistäänkin homman toteuttaa. Päästöasiat tietenkin puoltavat hybrideitä, kun saadaan laskennalliset päästöt olemattomiksi.
    Päästötpä hyvinkin. Valitettavaa, että nykyiset päästönormit on kokolailla rampauttaneet moottoripyörien moottorit. Voi vain kuvitella minkälaiset tehot olisi tarjolla kilokyykyissä, jos ei olisi noita päästörajoitteita.

    Vissiin nykyisin Audinkin omistajat vaativat niin tasaista tehokäyrää, että pitää sähköpuhallin laittaa turbojen avuksi. Toki olisi tuohonkin yksinkertaisempi ratkaisu, siitä taisi laulu- ja soitinyhtye Sepultura joskus kappaleenkin tehdä Mutta näyttäisi siltä, että nykyään kisataan lähinnä sillä, kuka saa monimutkaisimman järjestelmän toimimaan, siinä kisassa onkin jo melkoisia saavutuksia saatu aikaan.
    Pitää muistaa, että tuon triplaturbon edeltäjä oli biturbo 4.0 V8. Jotain piti kait keksiä, ettei jäätäisi edeltäjän tehoista. Ehkä myös pientä vorsprung durch technic -keulimista Audilta. En kyllä haluaisi vaihtaa tulppia tuohon pataan. Toki ostajakunta kuulunee omistavaan luokkaan, jonka ei itse tarvitse liata käsiä konepellin alla puuhastellessa.
    -- Brake later and open the gas earlier --
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen