Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
    Olen itse huomannut lukemattomia kertoja, että kun lähden ajamaan vaikka mutkapätkää, niin aluksi olen jotenkin "kohmeessa". Kun mutkaa köröttelee vähän pidempään vaikka esim. 100-150km niin se alkaa mennä aivan eri tavalla ja vauhti nousee aivan itsestään. Kaikenlaista teoriaahan voi tästä tehdä, että mistä moinen johtuu?

A) Kroppa lämpeää ajon aikana, jolloin se alkaa toimimaan paremmin?

B) Kestävyystyyppiset lihakset lämpeävät hitaammin?

Onko teillä muilla millaisia kokemuksia, kun lähdette ajamaan mutkapätkää? Toimiiko teillä homma Heti tosi hienosti ja loppua kohden väsyneemmin vaiko toisinpäin?
    "When you ride a suzuki you have allways extra candy on your pocket"
    Sanoisin että

C) Pyörää ei lähdetä ajamaan aktiivisesti, vaan heräillään tekemiseen matkan varrella

Itselle ei ainakaan kadulla ajaessa homma juurikan parane kotiristeyksestä eteenpäin, ennemminkin huononee pidemmän ajoreissun tuoman väsymyksen myötä.
    Toki ikä ja yleinen kunto vaikuttanee tässäkin laajalti.

Rata-ajossa taas itsellä viikonlopun eka setti on yleensä heräämistä koko hommaan ja kyseiseen rataan orientoitumista,mutta en sittenkään sanoisi että kropankäyttö on tahmeaa aluksi.
    Suzuki TL1000S 1999 Kadulle
    RSV1000R Factory-04 Radalle
    Suzuki DR650 -99 Kaikkialle
    Minusta mutka-ajo on kuten mikä tahansa muu laji. Pitää ottaa ensin lämpöjä päälle, että pystyy ajamaan kunnolla. Kait se kroppa, aivot ja lihakset pitää vaan "sisäänajaa" tekemiseen.
    -- Brake later and open the gas earlier --
    Mä väittäisin että:

D) Ajokausi alkaa olla lopuillaan ja foorumille rupeaa ilmestymään mitä erikoisempia threadeja
    Lainaa speedheadshot kirjoitti Katso viesti
    Kun mutkaa köröttelee vähän pidempään vaikka esim. 100-150km niin se alkaa mennä aivan eri tavalla ja vauhti nousee aivan itsestään. Kaikenlaista teoriaahan voi tästä tehdä, että mistä moinen johtuu?
    Aivolihas tottuu tekemiseen, vauhtiin yms.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
    Mietin että sama homma kaikessa tekemisessä. Alkuun vähän tahmeaa mutta kun aikansa tekee niin menee jo puoliautomaatilla. Olipa kyse sitten muuraamisesta, hiihtolenkistä tai moottoripyörällä ajosta. Tai vaikka tietokonepelin pelaamisesta.

Se mitä itse huomaan on että tuota jähmeyttä tulee moottoripyörällä ajoon heti kun jää yksikin ajopäivä välistä. Kesällä ajelin joskus niin että tuli useita päiviä peräkkäin ja silloin pääsi aika nopeasti itse asiaan. Nyt kun ajopäiviä tulee 1-2 viikossa niin onhan se vähän tahmeaa aina aluksi.
    Lainaa moso kirjoitti Katso viesti
    Se mitä itse huomaan on että tuota jähmeyttä tulee moottoripyörällä ajoon heti kun jää yksikin ajopäivä välistä.
    Mä en ole huomannut mitään jähmeyttä edes talvi tauon jälkeen.

Toki myönnän että kun aletaan ajamisella ottamaan hikeä pintaan niin silloin on joskus, hyvin harvoin, alkuun tuntunut tahmaiselta kunnes paita ja kypärä on saatu märäksi.
    Kylätason kurapyöräilijä.
    itse huomasin, että ekan 20vuotta oli kevätjähmeyttä ja ruostetta, mutta viime vuosina ei huomaa enää mitään, ihan kuin olis eilen ajanut. Tietysti voi olla, että on niin jähmeä ettei siksi huomaa sitä. Toisaalta jos yli 30v ajaa niin kai ne aivotki on aika tottuneet, joten ei tarvi totutella enää.
    we cannot tolerate zero tolerance!

BMW R1200GS & Speed triple 1050
    Lainaa jaket kirjoitti Katso viesti
    itse huomasin, että ekan 20vuotta oli kevätjähmeyttä ja ruostetta, mutta viime vuosina ei huomaa enää mitään, ihan kuin olis eilen ajanut. Tietysti voi olla, että on niin jähmeä ettei siksi huomaa sitä. Toisaalta jos yli 30v ajaa niin kai ne aivotki on aika tottuneet, joten ei tarvi totutella enää.
    Sama täällä. Keväällä kun aloittaa niin 100m jälkeen on kuin olis eilen ajanut. Enemmän on totuttelua ajokamojen pukemisessa.
    Viimeksi muokannut: Kotarikuski; Eilen klo 12:09.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  10.  
    ^
    Jännä kyllä, että me ihmisolennot olemme sisäiseltä maailmaltamme monasti aika erilaisia vaikka pintapuolisesti olemme täysin samannäköisiä neliskanttisia tai pyöreitä palikoita.
    "When you ride a suzuki you have allways extra candy on your pocket"