Sivu: 5 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 345
Tulokset 121:stä 146:een 146:sta
  1. #121
    Mä sain orkkikset hankittua eilen. samaan kyytiin tarttui Rizoman tapitkin. Niillä mennään tää kesä, mutta ei tää valmiiksi näillä tullut

    Ebayssä olis yhdellä japanilaisella myyjällä 749R rearsettejä ok hintaan, semmonen olis jo harvinaisuutensa takia ihan hauska kuriositeetti. Woodcrafteista tykkäisin kans. tappien paikka on nyt jo hyvä, niin nykyinen säätövara riittää. Mä en sinänsä oo noista vakioistakaan löytänyt suureeemmin valitettavaa. Tosiaan aavistuksen pitkähkö liikeerata, mut hyvin se toimi. Ihan helpoin juttu olis tehdä tuohon itse vaihdepoljin säädöllä. Voi olla, että pilkon ton tuhoutuneen ja hitsuutan siihen uuden varren. se tapin pää tulee muutenkin 10mm liikaa ulos siirtosarjojen takia. Shifteriä oon miettinyt, mutten oo vielä nähnyt sille tarvetta ainakaan niin paljon, että olisin liipaissut. Tähän leluun on jo kaadettu sen verran rahaa, että pitää pikkusen annostella sitä touhua... Sen voin kyllä sanoa, että euroakaan en kadu.

    nää olis ihan hiton hienot:
    https://www.ebay.de/itm/267109103072...QAAOSw-bJncLtd

    Samalla myyjällä olis myös vanteet mulle...
    https://www.ebay.de/itm/267109099859...gAAOSwf55ncLqs

    Kattotaan miten tää homma eskaloituu talven aikana. Onko jollain heittää faktaa tako ja valuvanteiden painoerosta?
    Viimeksi muokannut: JM_78; 17.07.2025 klo 21:05.
  2. #122
    Lainaa JM_78 kirjoitti Katso viesti
    Samalla myyjällä olis myös vanteet mulle...
    https://www.ebay.de/itm/267109099859...gAAOSwf55ncLqs

    Kattotaan miten tää homma eskaloituu talven aikana. Onko jollain heittää faktaa tako ja valuvanteiden painoerosta?
    Iso Dee-puolellta ei ole faktaa, mutta pieni a-puolelta referenssiksi sellainen tieto vuosituhanteen vaihteesta että Brembon valuvanteet 4,20/6.70kg etu/taka ja OZ vastaavat takovanteet 3,40/5,20kg. Magnesium 2,35/3,65kg ja BST hiilikuituvanteet suunnilleen samoissa kuin magnesiumit. Tietenkin Apriliassa on erilainen vannedesign kuin Ducatissa ja mallikohtaisia eroja myös löytyy noiden lisäksi, mutta ehkä saat jotain suuruusluokkaa tuosta.

    Pyörivä massa tuntuu etenkin kaartaessa, mutta koska pyörimisenergia on kyseessä niin painoaan enemmän vaikuttaa myös kiihdyttäessä ja jarrulla. Tietenkin voi kysyä, miten massa sijoittuu erityyppisissä vanteissa keskiöön, puoliin ja kehälle. Vanteiden massa on myös jousittamatonta.
    Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
    H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
    Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
    ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
  3. #123
    no hemmetti, sittenhän 16x alkuinen paino saattais olla ihan tavoiteltavissa
  4. #124
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa JM_78 kirjoitti Katso viesti
    no hemmetti, sittenhän 16x alkuinen paino saattais olla ihan tavoiteltavissa
    Alkaa jo nyt olla kadehdittava rassi. Älä enää viritä
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  5. #125

    Jaaha, taas poljin vinossa Täytyy maanantaina kuskata argon pullo täytettäväksi ja alkaa tekemään uutta väliaikaista poljinta. Mopo pelas ku ihmisen mieli ja suht iisisti tulee semmosta 2:16 kierrosta Alastarossa. Hyvin tuolla tuntuu keskinopean kyydissä pysyvän ja suoralla on sen verran hidas, että vetomiehet pääsee helposti ohi. Aika hauska kuriositeetti, että tuttu samanlaisella orkkis 749:llä ajaa muutamalla vaihteella koko kiekan ja mä käytän 2-6 vaihteet. Kutonen sisällä kaikilla pitkillä suorilla.
  6. #126
    Siis osuuko toi maahan vai mitä?
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  7. #127
    Joo, rataan se raapii, niinku tapitkin Mut tapit ei kyl ota kii, ennen kuin on nojailtu jo vähän hyvän maun yli. Toi tappien siirtopalikka tuo sitä just karvan verran liikaa ulos ja on noita sit pikkusen laskettukin.
  8. #128
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Ennen kiksiä tai tappeja pitää kyllä varvaspalan ottaa tonttiin.

    Jotain on isosti pielessä tapeissa ja/ tai asennossa.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  9. #129


    Noniin, pientä selvitystyötä tehty. Rizoman tappi on pikkusen pidempi kuin orkkis. Näiden kohdalla ei puhuta mistään isosta raapimiseesta, ehkä kosketus olis kuvaavampi. Poljin oli tolleen vääntyneenä suht äänetön, ei tainnu enää sen jälkeen ottaa kiinni. Sen ongelma on muotoilussa. Sitä on ihan turhaan tuotu niin paljon ulospäin, mut toisaalta ei sitä oo suunniteltu käytettäväksi noiden siirtopalojen kanssa. Teen siihen suoran varren tilalle ja laitan tapin pään aavistuksen sisempään, kuin se on nyt vääntyneenä.

    Ajoasento nyt on vaan semmonen, mihin oon tottunut. Varmasti löytyis korjattavaa sieltä. Kengän kärjet oli kyllä vähän raapineet asvalttia myös. Mun tavoite oli ensi hätään laittaa semmoseksi tuo ajoasento, että haalari ja saappaat ei kiristä liikaa ja satulassa olis hyvä olla ja liikkua. Tehtaan konfiguraatio oli mulle aivan kamala. En saanut yhtään tukea jaloista ja joka kiihdytys tuntui siltä, että sarvissa roikutaan kuin pyykit narulla. Sen lisäksi liian tiukan polvikulman takia haalari alkoi estää koipien liikerataa. En saanut edes polvea tuotua ulos, kun puntin sisäosa kiristi liikaa liikerataa. Jalkatappeja on tuosta pysty nostamaan enää yhtään. ehkä ongelmaa olis voinut lähteä ratkomaan myös sarvien päästä. Jos olis saanut käsiä edemmäksi, sekin olisi varmasti auttanut. Toisaalta toi Ducatin katteen auko sarvelle on todella ahdas, että isoja muutoksia sieltä ei takuulla olis saanut. Tän hetken setupilla sarvet on ihan hyvät. Jos oikein haluaisi hieenosäätää, ne vois kylä taittua karvan enemmän alaspäin, istuis paremmin kämmeneen.

    niin tai näin, mopo istui käteeen todeella mukavasti ja ajaminen oli oikein hauskaa.
    Viimeksi muokannut: JM_78; 20.07.2025 klo 13:08.
  10. #130
    Sitä orkkispoljinta on tuotu ulospäin sen verran ettei se ota vaihtaessa kiinni bellypaniin.

    Jos meinaat itse tehdä polkimen niin monilta jalkatappisarjojen valmistajilta saa kyllä noita taittuvia "varvaspaloja". Eihän sen polkimen nyt maahan kuuluis ottaa, mutta estää varmaan koko vaihdepolkimen vääntymisen jos niin vielä käy. Esimerkkikappale alla:

    https://www.stein-dinse.com/en/cnc-r...9qdxcjGYMZ5YTc
  11. #131
    Mä luulen, että ongelma katoaa jo sillä, että polkimen saa sisemmäksi, mut toi olis kyl hyvä lisä siihen pakettiin. Mopo oli ihan ajettavissa tuolla vääntyneellä polkimella, niin siitä saa reefeerenssin uuden askarteluun. Teen siitä suoralla varrella olevan ja laitan varoiksi vähän lyhyemmän tapin, niin uskoisin homman olevan kunnossa.

    Edit:

    Oli kyllä törkeän hienoja ruutuja ratapäiviltä
    Viimeksi muokannut: JM_78; 21.07.2025 klo 00:18.
  12. #132

    Pitkään mietin, viittinkö jaka tätä, kun ajolinjat ovat puhdasta perstuntuman tuotetta ja tekniikassa olis hiomista vaikka muille jakaa, mut tätä varten tämän mopon kuitenkin tein itselle, niin koittakaa kestää Parempiakin kierroksia osui matkan varrelle, mut tää nyt osui ekana kohdalle.

    Mulle kyse on vaan hauskapindosta ja harrastamisen dokumentoinnista. En ole ajanut kilpaa, enkä edes halua, tää on vain loppuhuipennus sille kaikelle vaivannäölle, mitä olen tuolla pihavajassa/autokatoksessa tehnyt. Ehkä joku 12h endurance olis kyl siisti ajaa ihan selviytymismielessä. Oon mä joskus urheillut numerolappu rinnassa, mutta silloinkin oon ollut tekemässä vain omaa eläinkoetta. sijoitus jossain pitkässä nimilistassa on ollut ihan yks lysti ja sama teema pätee tähänkin. Ihan puhtaasti omaksi iloksi ja lukijamäärästä päätellen ehkä jopa jonkun muunkin ajankulkuksi Olis kyllä pitänyt putsata toi pleksi ennen kuvausta

    Edit:
    Kanssaharrastaja totesi, että perus 749:llä kierros menee kahdella vaihteella (3 ja 4), mut mä tarviin 2-6 vaihteet Pitkillä suorilla on aina kutonen sisällä.
    Viimeksi muokannut: JM_78; 22.07.2025 klo 16:19.
  13. #133
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Kivat pörinät! Käy moottorin luonnekin aika hyvin selväksi. Just sitä, mitä etiketti kertoo.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  14. #134
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Btw. fiilistelyyn oikeastaan mikä tahansa muu rata on tolle koneelle luonnikkaampi, et ootas ku pääset vaikkapa Motoparkkiin, Kymi Ringille, Botnialle tai Kemoralle.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  15. #135
    Ahvenistolle mä haluaisin, mut en taida päästä meluista läpi... Se on kyl todella hauska rata ajaa motskarilla.

    Edit:

    GP shifteri palasteltiin ja järjesteltiin uusiksi

    Nyt on jämkät vipstaakit eivätkä enää osu maahan.
    Viimeksi muokannut: JM_78; 23.07.2025 klo 22:54.
  16. #136
    Lainaa JM_78 kirjoitti Katso viesti

    Edit:
    Kanssaharrastaja totesi, että perus 749:llä kierros menee kahdella vaihteella (3 ja 4), mut mä tarviin 2-6 vaihteet Pitkillä suorilla on aina kutonen sisällä.
    Tai oikeastaan 2.&3.-vaihteilla.. vanhalla putkistolla olisi riittänyt pelkkä kolmonenkin, mutta nyt pyytää kakkosta hitaammissa mutkissa. Ja lemminkäisen onnistumisesta riippuen kohti saharaa pyytää nelosta.
    Mutta yhtäkaikki, on näissä vaan hurja ero. Suurinpiirtein samoja aikoja ajetaan ja isommalla ilmakoneella voi vaan naputella isompaa pykälää ja ajaminen muutenkin paljon rauhallisempaa.
    Ja tämä on kyllä hämmentävän paljon kevyemmän tuntuinen pyörä heilutella paikallaan kuin orggis vesikoneinen. Tuntuu lähes samalta kuin tuo tyttären 2t-piikkinen
    Ducati 749
    Kawasaki ZXR750 L2
    Aprilia AF1 Futura
    Gilera SC125
  17. #137
    Jaaha, se olis kausi paketissa. Tänään viimeiset vedot Alastarossa ja selvispä mulle siellä sekin, mistä sen tietää, että takarengas alkaa olla valmis Karkas parissa kohtaa takanen semmoseen liippiin, että oli helppo ottaa varikolta reppu selkään ja ajaa tyytyväisenä kotiin. Takarengas kesti just sen, mitä pitikin, eli kauden. Tänään oli koko päivän jo semmonen olo, että se ei nyt oo enää ihan entisessä tikissä, sitte se alko vähän lipsua ja lopulta lähti sutimaan jo aika villisti kurvista avattaessa. Tavallaan silleen hyvä rengas, että kyllä sen perseessä tosiaan tietää, kun alkaa olla aika vaihtaa. 5 ratapäivää tuolla tuli ajettua ja tosi pienimuotoisesti maantietä. yleensä ajoin sen 3-4 settiä, Suurimmaksi osaksi 3. Eturengas ei oo kulunut nimeksikään, niin ajellaan sillä sitten ainakin ensi kauden alkua.

    Mopo on toiminut koko ajan hyvin. Ei oikeastaan mitään teknisiä murheita paikkojen raapimisen lisäksi ja nyt voin ilokseni todeta, että enää ei raavi kuin seisontatuki. Täytyy siitä veistää vielä pikku siivu pois rälläkällä, niin ei tarvii kuunnella rohinoita. Tänään oli aika paljon jengiä radalla ja siinä kyllä tulee tuon kanssa ohittamiset pikku ongelmaksi. Ei siinä voi oikein muuta, kuin varovasti jarrussa tulla näyttämään mopoa, että saiskos tästä mennä. toi on niin eläin menemään mutkaan, että voin hyvin ajaa huonompaa ajolinjaa sisään ja silti se vaan kääntyy sinne. Suoralla ei sitten oo asiaa ohi tuolla huimalla 105 hevosvoimalla rauhallisempina kertoina saanut ajella kokolailla omassa rauhassa jossain siellä keskinopean sakin mukana.
  18. #138


    Kertokaahan nyt tietämättömälle, näkeekö tästä renkasta silmällä, että se on ajettu aika valmiiseen kuntoon? Tässä kun ei oo mitään kulumismerkkejä reunalla, niin en mä tuosta osaa sanoa ulkonäön perusteella, että onko se loppu. Se ei vaan tosiaan enää pitänyt. Paineet radalle lähtiessä oli 1.9 ja sieltä palattua 2.3. Varmaan joku 2.4-2.5 kuumimmillaan, eli ei se pidon loppuminen kai ainakaan paineista ollu kii.
  19. #139
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa JM_78 kirjoitti Katso viesti


    Kertokaahan nyt tietämättömälle, näkeekö tästä renkasta silmällä, että se on ajettu aika valmiiseen kuntoon? Tässä kun ei oo mitään kulumismerkkejä reunalla, niin en mä tuosta osaa sanoa ulkonäön perusteella, että onko se loppu. Se ei vaan tosiaan enää pitänyt. Paineet radalle lähtiessä oli 1.9 ja sieltä palattua 2.3. Varmaan joku 2.4-2.5 kuumimmillaan, eli ei se pidon loppuminen kai ainakaan paineista ollu kii.
    No ei se pahalta näytä. Lämpösyklejä tietty on se 15-20 takana. Äly ei riitä kertomaan varmuudella, miten vie katunakista parasta terää.

    Jos tahti on kesän mittaan kiristynyt, niin naksu liikaa painetta on toinen spekulaatio.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  20. #140
    Vähän epäilen tuota paineasiaa, toki se on saattanut olla naksun liikaa. Muutos tuossa pidossa on vain ollut niin selkeä, että aloin pohtimaan asiaa. Aikaisemmilla kerroilla se pito ei kertakaikkiaan oo vaan loppunut ja paineet ovat olleet kutakuinkin samat. Yhdestä testistä vaan luin, että lipsumista alkaa tulla, kun tuo rengas on ehtoopuolella.
  21. #141
    Mikä rengas? Voisi kuvitella matalamman paineen olevan poikaa.

    Kuluneet kumit kyllä liipostavat herkästi ja jos olet 5 ratapäivää ajellut rengasta kääntämättä (muita kuin Motoparkkia) niin takuulla alkaa reuna loppumaan oikealta. Väärä paikka sit säästää enää.
    Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
    H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
    Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
    ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
  22. #142
    Continental race attack street medium. Ei tässä sen kummemmin oo säästelty, se vaan sattui kai loppumaan nyt oikealta puolelta. Alastaroa tällä on tahkottu ja varmaan sitten ens kesänä täytyy reviiriä laajentaa, jos olis sopivaa kuljetuskalustoa silloin alla. En usko, että vasen puolikaan on enää kovin kaukana samasta pisteestä. Tyytyväinen mä oon siihen, että kesti kesän ajot. Uutta sitten ens kesäksi alle Kaipa niitä lähtöpaineita vois vielä laskea sinne 1.8 nurkille. Oon vaan kattonut, että rengas on pysynyt siistinä ja ajatellut, ettei ne voi kovin pahasti olla pielessä.
    Viimeksi muokannut: JM_78; 09.09.2025 klo 16:58.
  23. #143
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Kuvat ei sitten paljoa kerro

    Niissä näyttäis olevan paljon kumia, mutta vierestäpä tuon paremmin käpistelee.

    Joo, vaihtoon vaan, jos luotto on mennyt ja lipsuu
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  24. #144
    Päästää ilmat pois ja peukalolla tai jollain muulla ruumiin ulokkeella painelee kummia. Jos ei ole enää pintaa jäljellä jossain kohtaa, niin pitäis kyllä huomata.

    Laitetaan nyt samalla kommentti, että tämän threadin alun rosterimutkat triggas omat suunnitelmat liikkeelle. Jälki ei ole yhtä hyvää, mutta itse olen tyytyväinen. RSV:n tuplaputket modasin 2-1 putkeksi ja änäriin tuli vähän isompi reikä...
    https://www.youtube.com/watch?v=YVd9syghtmM
  25. #145
    Helmee Jos olit kolvannu noita tigillä, niin ota reilusti virtaa pienemmälle, niin tulee siistimmät saumat. Jos se sauma menee mustaksi, virtaa on ollu liikaa. Kyllä motskarissa kuuluu olla kunnon savupiippu Mulle on vaan jääny kaikista 90-luvun superbikeistä fiksaatio tohon yhden puolen setuppiin Toinen syy on laiskuus ja raha

    Edit:

    Toi ilmat veks kikka oliki aika hyvä.
  26.  
  27. #146

    Tähän on hyvä päätellä tää kausi. varmaan vielä jotain pientä nurkkapöristelyä tulee harrastettua, mutta nyt jo tekis mieli vetää toi vehje palasiksi ja kuskata runko pulverimaalaukseen. Samalla vois vaihdella ohjauslaakerit tai ainakin rasvata ja tarkistaa. Tuosta kun tota vaihdepoljinta katsoo, niin ei se kyllä kaukana oo radasta vaikka tuokin on sisempänä kuin alkuperäinen. Kauhee irvistys kuskilla . Tää ehkä ihan hyvää infoa kaikille, jotka ovat ajatelleet käyttävänsä jalkatappien siirtopaloja. Tulee aika paljon kaikenlaista ongelmaa ainakin radalla, kun kaikki vipstaakit alkaa raapia maahan. Yllättävän tarkalle ne on mitoitettu.
    Viimeksi muokannut: JM_78; 10.09.2025 klo 21:00.
Sivu: 5 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 345