Olen itse käyttänyt vain umpipottia, mutta "kaverin puolesta" kyselen onko avokypäriä millään audio-järjestelmällä ? Ainakin Shoein sivujen mukaan näyttäisi ettei ole. Onko noissa meteli niin kova ettei sillä tee mitään ?
Miten yhteensopivia esim. Senan järjestelmät ovat. Sena tarjoaa niitä kypäräkohtaisia Shoeille ja itse olen jostain syystä tykästynyt Shoein kypäriin mutta pystyykö keskustelemaan muiden merkkien kanssa tai edes Senan omien kanssa ?
Moro,
uudemmista SENA tuotteista ei ole kokemusta, mutta SMH 10:n ja vanhemman Cardo:n valmistaman Schuberth SRC systeemin sain paritettua tuon linkin Beemer Dood:n ohjeilla.
https://www.k1600forum.com/threads/s...pairing.81241/
Sena 20S Evon olen parittanut universal intercom -toiminnon kautta vanhemman Cardon systeemin kanssa. Oisko ollut Cardo 9. Toimii ihan ok, mutta ns. Ryhmäparitus ei onnistu, ainoastaan kahden kypärän välillä.
Whatsappin ryhmäpuhelua olen käyttänyt silloin kun on ollut useampia paritettavia, max. määrä tais olla neljä kypärää. Suomessa toimii ihan hyvin, mutta jo Balttiassa pätkii. Hyvää tuossa on se, että etäisyydet ei ole ongelmana.
Avokypärästä tykkäävälle hyvä setti on Shoei J-Cruise + Sena SRL2 Mesh. Meshin välityksellä voi kätevästi jutustella myös muiden Meshiä-yhteyttä käyttävien muun merkkisten kypäräpuhelimien kanssa. BT-yhteys toimii varmuudella ainakin Senan puhelimien kanssa ja vähän tapauskohtaisesti muun merkkisten kanssa. Mesh on kuitenkin selvästi parempi mitä BT-yhteys.Miten yhteensopivia esim. Senan järjestelmät ovat. Sena tarjoaa niitä kypäräkohtaisia Shoeille ja itse olen jostain syystä tykästynyt Shoein kypäriin mutta pystyykö keskustelemaan muiden merkkien kanssa tai edes Senan omien kanssa ?
Viimeksi muokannut: itl; 08.07.2023 klo 15:15.
-- Brake later and open the gas earlier --
Ainakin silloin kun Cardo ja Sena toivat mesh verkossa toimivat vermeet kerrottiin, että molemmilla on oma mesh verkkosysteemi eivätkä ne ole keskenään yhteensopivia, vaan yhteys eri merkkisten välillä muodostetaan BT yhteydellä. Ja tämä BT yhteydellä oleva yhteys oli sitten mesh verkossa paritetun laitteen kautta. Tilannehan on voinut muuttua tuosta ja vahvistakoon ja kumotkoon se jolla kokemusta asiasta.