Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
    Olettko pinnoittaneet/maalannet tms alumiinilaukkuja sisältä? Minä värjäsin vasaralakalla kun pelkästä alumiinista tarttui mustaa alumiinia sisäkasseihin ja kaikkeen mitä sisään laittoi. Muuten ihan on ratkaisu mutta.... gessussa pakoputken puoleinen laukku tulee sisältä niin kuumaksi pidemmällä matkalla, että sisäkassi tarttuu laatikkoon kiinni. Pahoin pelkään, että kohta joutuu ostamaan uuden sisäkassin.
    Transalp->Varadero->GSA
    Läpinäkyvää "kirjanpäällysmuovia" liimailin aikanaan, ajaneet asiansa jo toistakymmentä vuotta.
    Lainaa siraulu kirjoitti Katso viesti
    Olettko pinnoittaneet/maalannet tms alumiinilaukkuja sisältä? Minä värjäsin vasaralakalla kun pelkästä alumiinista tarttui mustaa alumiinia sisäkasseihin ja kaikkeen mitä sisään laittoi. Muuten ihan on ratkaisu mutta.... gessussa pakoputken puoleinen laukku tulee sisältä niin kuumaksi pidemmällä matkalla, että sisäkassi tarttuu laatikkoon kiinni. Pahoin pelkään, että kohta joutuu ostamaan uuden sisäkassin.
    Eikös noissa laukuissa ole ulkopuolella jonkinlainen lämpösuoja? Jos se ei riitä niin olisko ideaa laittaa lisäkerros...joko laukkuun tai putkeen. Kestävin voisi olla jonkinlainen välipelti jonka molemmin puolin olisi ilmaväli.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
    Miten joku palanen tavaratilan mattoa laukun pohjalle/seinään? - leikkaa itse sopivan palan https://www.biltema.fi/autoilu---mp/...-cm-2000016392 ja Motonetissa näkyi olevan tuommostakin https://m.motonet.fi/fi/tuote/650354...te-1x50x100-cm
    Viimeksi muokannut: mp71; 21.06.2023 klo 16:09.
    Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
    Jos se lämpenee niin että maali pehmenee niin sama käy kalvojen ja mattojen liimalle.

Kotarikuskin ehdotukselle ääni täältä nurkasta, putken ja laukun väliin eristettä, mielummin ilmaraon kassa.
    Kylätason kurapyöräilijä.
    Onhan siellä lämpösuoja ja ilmarako sen ja laukun välissä. Onko alkuperäinen vai tarvikeputki?
    On alkuperäinen putki. En nyt muista oliko siinä joku lämpösuoja vai ei ja mopo on kotona ja minä mökillä.
    Muistaakseni kuitenkin joku pelti/ilmarako on. Tai ei ehkä sittenkään.... laukussa ei ainakaan ole eikä laukun kiinnitysraudoissa

Pitänee kokeilla liimata joku vähemmän tarttuva pinta laukkuun.
    Transalp->Varadero->GSA
    Jaa, kyllä mulla on tämän kuvan tyylinen lämpösuojapelti laukussa ja sisäpuolella vielä liimattuna palanen suojamattoa sillä kohtaa, johon suoja ei ulotu. En tiedä onko eri aikojen malleissa eroja, mutta kuvittelisin että suojapelti on ollut kyllä kaikissa originaalilaukuissa.
    Lainaa nipo kirjoitti Katso viesti
    Jaa, kyllä mulla on tämän kuvan tyylinen lämpösuojapelti laukussa ja sisäpuolella vielä liimattuna palanen suojamattoa sillä kohtaa, johon suoja ei ulotu. En tiedä onko eri aikojen malleissa eroja, mutta kuvittelisin että suojapelti on ollut kyllä kaikissa originaalilaukuissa.
    Tuo on sitten se pellin palanen jota hämärästi muistelin. Mutta selvästi siis riittämätön. En kuitenkaan irroitellut mitään suojamattoa kun maalasin laukut.
    Transalp->Varadero->GSA
    Jännä juttu että noin kuumenee. Mulla on tuo viritys kestänyt reilusti toista sataa tuhatta irtoamatta kuten bemarin omat sisäkassit myös.
  11.  
    Ei kai siinä ole touratech-nyssäköitä jotka voisivat rajoittaa ilmavirtaa putken ja laukun väliin?
    SF 1098S
    MTS V4S Sport