Tulokset 1:stä 27:een 27:sta
  1. #1
    turhan usein ( onneksi parkissa ) takarenkaan venttiili talven jäljiltä alkanut juuresta vuotaa syyksi en muuta ole keksinyt kuin ketjurasvojen putsauksen takavanteelta WD 40:llä ( ilkivalta poissuljettu ) olisiko ratkaisu alumiininen venttiili ?
    parempi alkoholi aivoissa, kuin aivot alkoholissa !


    KAWASAKI
  2. #2
    Rengasliikkeen asentajat kertoivat, että usein maalatussa vanteessa maalin alta metalli ruostuu/hapettuu ajan myötä ja ilmaa alkaa vuotaa venttiilin juuresta. Näin ainakin autojen vanteissa, anodisointi mahtaa kestää paremmin.
  3. #3
    turhan usein ( onneksi parkissa ) takarenkaan venttiili talven jäljiltä alkanut juuresta vuotaa syyksi en muuta ole keksinyt kuin ketjurasvojen putsauksen takavanteelta WD 40:llä ( ilkivalta poissuljettu ) olisiko ratkaisu alumiininen venttiili ?
    WD 40 on kyllä aika voimakkaita liuottimia. Ei kait ole poissuljettu mahdollisuus, että se syövyttäisi venttiilin tiivistettä? Mutta jos näin niin saattaisin olla enempi huolestunut siitä mitä se tekee ketjun O-renkaille.
    -- Brake later and open the gas earlier --
  4. #4
    Lainaa itl kirjoitti Katso viesti
    WD 40 on kyllä aika voimakkaita liuottimia. Ei kait ole poissuljettu mahdollisuus, että se syövyttäisi venttiilin tiivistettä? Mutta jos näin niin saattaisin olla enempi huolestunut siitä mitä se tekee ketjun O-renkaille.
    Ihmettelisin jos venttiiliin laitettaisiin jotain erikoisesti öljyä ja liottimia kestävää kumia. Siinä varmasti muut ominaisuudet ovat etusijalla joten hyvinkin voi kärsiä WD40:stä. Tosin aika kauan pitäisi liottaa, kun ei mistään haposta kuitenkaan ole kyse.
    2x HD, 2x Savage
  5. #5
    Lainaa TROIJAS kirjoitti Katso viesti
    turhan usein ( onneksi parkissa ) takarenkaan venttiili talven jäljiltä alkanut juuresta vuotaa syyksi en muuta ole keksinyt kuin ketjurasvojen putsauksen takavanteelta WD 40:llä ( ilkivalta poissuljettu ) olisiko ratkaisu alumiininen venttiili ?
    Ja siis onko kyse ollut aina eri rengas-seteistä?
  6. #6
    taitaa olla enemmän se perussyy ettei moottoripyörään välttämättä vaihdeta sitä venttiilinrunkoa. kun taas autoissahan ne yleensä sen vaihtaa.


    alumiinissa on o-rengas, mutta sen voi tietysti vaihtaa, mutta ei niitäkään taida kukaan vaihtaa ennenkuin hajoo entinen
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  7. #7
    Äkkiseltään venttiili on hyvin samanlaista kumia kuin renkaatkin. Joku öljy yleensä turvottaa ja pehmentää kumia, jos se ei kestä öljyä. Vaikea tuossa on sanoa, onko syyllinen öljy, mutta ehkä ei.

    Lutrataanko sitä öljyä vanteeseen sitten oikein urakalla kun vannetta puhdistetaan, vai mikä se tekniikka on? Itse käyttäisin jotakin muuta ainetta.

    WD40 on ihan samanaista yleisöljyä kuin kaiken maailman ceeärceet ja muut. Yleensä ne ovat lähinnä valopetrolia ja öljyä jossakin suhteessa. Petroli tunkeutuu ja liuottaa ja öljy voitelee ja suojaa. Eivät yleensä vahingoita pintoja. Kallista pesuaineena käytettäväksi.
    Viimeksi muokannut: B12; 11.05.2023 klo 17:25.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  8. #8
    Lainaa B12 kirjoitti Katso viesti
    Äkkiseltään venttiili on hyvin samanlaista kumia kuin renkaatkin. Joku öljy yleensä turvottaa ja pehmentää kumia, jos se ei kestä öljyä. Vaikea tuossa on sanoa, onko syyllinen öljy, mutta ehkä ei.

    Lutrataanko sitä öljyä vanteeseen sitten oikein urakalla kun vannetta puhdistetaan, vai mikä se tekniikka on? Itse käyttäisin jotakin muuta ainetta.

    WD40 on ihan samanaista yleisöljyä kuin kaiken maailman ceeärceet ja muut. Yleensä ne ovat lähinnä valopetrolia ja öljyä jossakin suhteessa. Petroli tunkeutuu ja liuottaa ja öljy voitelee ja suojaa. Eivät yleensä vahingoita pintoja. Kallista pesuaineena käytettäväksi.
    Minä olen käyttänyt valopetroolia putsaukseen eikä ole tullut moisia ongelmia ainakaan vielä vastaan.
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  9. #9
    Kannattaa rengasta vaihtaessa varmistaa että venttiilin vaihto kuuluu työhön, itse luulin että automaattisesti vaihtavat venttiilin ja näin ei ole. Itsellä myös venttiilin runko hajosi ja renkaan vaihdosta oli kaksi viikkoa.
    tl1000s >zx12r 03 >
    Honda F6C Valkyrie>triumph rocket3 roadster 2010
  10. #10
    Lainaa jaket kirjoitti Katso viesti
    taitaa olla enemmän se perussyy ettei moottoripyörään välttämättä vaihdeta sitä venttiilinrunkoa. kun taas autoissahan ne yleensä sen vaihtaa.
    Kyllä tämä tuntuu järkevältä ajatukselta. Laitoin ittellekin heti ylös, että tulevassa renkaanvaihdossa uudet venttiilit myös.
  11. #11
    Minä olen käyttänyt valopetroolia putsaukseen eikä ole tullut moisia ongelmia ainakaan vielä vastaan.
    Minä olen käyttänyt vuosien ajan viidessä eri pyörässä Motox moottorinpesuainetta ketjujen/vanteen putsaamiseen. Hajun perusteella se lienee melko pitkälti valopetroolia. Ongelmia ei ole toistaiseksi tullut.

    Kyllä tämä tuntuu järkevältä ajatukselta. Laitoin ittellekin heti ylös, että tulevassa renkaanvaihdossa uudet venttiilit myös.
    Tee itsellesi palvelus ja laita laadukkaat kulmaventtiilit niin pääset jatkossa helpommalla.
    -- Brake later and open the gas earlier --
  12. #12
    Lainaa tl72 kirjoitti Katso viesti
    Kannattaa rengasta vaihtaessa varmistaa että venttiilin vaihto kuuluu työhön, itse luulin että automaattisesti vaihtavat venttiilin ja näin ei ole. Itsellä myös venttiilin runko hajosi ja renkaan vaihdosta oli kaksi viikkoa.
    Koko kumiventtiilihelamentti maksaa reilu 0,1€/kpl 100kpl erissä, joten ei ainakaan hinnasta jää liikkeessä kiinni. Vaihtotyö on ehkä 10s homma kun vanne on paljaana. Vanhasta kanta puukolla poikki ja uusi vedetään läpi.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  13. #13
    Lainaa itl kirjoitti Katso viesti
    Tee itsellesi palvelus ja laita laadukkaat kulmaventtiilit niin pääset jatkossa helpommalla.
    Tarkoitatko kumisia vai alumiinisia? Jos tarkoitat alumiinisia, niin silloin ainakin säästyy siltä vaivalta, että kun sen rakenteen tarkistaa, niin voi alkaa etsimään paineenlaskuun syytä muualta.
  14. #14
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa speedheadshot kirjoitti Katso viesti
    Tarkoitatko kumisia vai alumiinisia?
    Kumisia kulmaventtiileitä ei saa käyttää moottoripyörässä. Tiedän kaksi tyyppiä joilta sellainen on pettänyt ja vain toinen heistä jäi pystyyn, just ja just. Keskihakuvoima vääntää jatkuvasti kumista kulmaventtiiliä vinoon ja sitten se pettää juuresta.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  15. #15
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Kumisia kulmaventtiileitä ei saa käyttää moottoripyörässä. Tiedän kaksi tyyppiä joilta sellainen on pettänyt ja vain toinen heistä jäi pystyyn, just ja just. Keskihakuvoima vääntää jatkuvasti kumista kulmaventtiiliä vinoon ja sitten se pettää juuresta.
    Okei... Mulla oli edellisessä pyörässä alumiiset kulma/turvaventtiilit ja ja huoltsikan vehkeillä sinne ei saanut ilmaa, ei tosin kyllä tarvinnutkaan laittaa, mutta jos olisi tarvinnut, niin olisi ollut heikompi homma. Se on yksi syy miksi olen päättänyt nyt pysytellä näissä tavallisissa normaaleissa kumisissa.
  16. #16
    Lainaa speedheadshot kirjoitti Katso viesti
    Okei... Mulla oli edellisessä pyörässä alumiiset kulma/turvaventtiilit ja ja huoltsikan vehkeillä sinne ei saanut ilmaa, ei tosin kyllä tarvinnutkaan laittaa, mutta jos olisi tarvinnut, niin olisi ollut heikompi homma. Se on yksi syy miksi olen päättänyt nyt pysytellä näissä tavallisissa normaaleissa kumisissa.
    Kopio "alumiiset kulma/turvaventtiilit ja ja huoltsikan vehkeillä sinne ei saanut ilmaa" Niikö miks ei muka muka? Mulla ollut jo pitkään joka vempeleessä alumiiniset kulmat ja ilma on sisään mennyt.
    LÄHETETTY ILMAN TAPATALKKIA XIAOMI 12 5G PUHELIMELLANI

    GEN2
    ER5
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  17. #17
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Kumisia kulmaventtiileitä ei saa käyttää moottoripyörässä. Tiedän kaksi tyyppiä joilta sellainen on pettänyt ja vain toinen heistä jäi pystyyn, just ja just. Keskihakuvoima vääntää jatkuvasti kumista kulmaventtiiliä vinoon ja sitten se pettää juuresta.
    Tämä malli ainakin kannattaa kiertää kaukaa.
    kulmaventtiili.jpg

    Tätä mallia käytän itse.
    kulmaventtiili_2.jpg
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  18. #18
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Just noin.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  19. #19
    Lainaa Suzu-ukko kirjoitti Katso viesti
    Kopio "alumiiset kulma/turvaventtiilit ja ja huoltsikan vehkeillä sinne ei saanut ilmaa" Niikö miks ei muka muka? Mulla ollut jo pitkään joka vempeleessä alumiiniset kulmat ja ilma on sisään mennyt.
    Kyllä sitä silloin ihmeteltiin, kun ilmaa tuli ulos, mutta mitään ei mennyt sisään. Suukappale ei jotenkin sopinut yhteen. Mp liikkeessä niillä oli enemmän niitä suukappaleita, niin se onnistui. Toimiva sellainen olis kyllä ihan kätevä Mistä kannattaisi ostaa, joku liike? Onko joku merkki tms. mikä olis hyvä ja luotettava?
  20. #20
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Täältä:
    https://www.mprengas.fi/product/420/kulmaventtiili

    Selvitä kumpi halkaisija sulla on.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  21. #21
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Selvitä kumpi halkaisija sulla on.
    Ok. Kiitti!
  22. #22
    Lainaa B12 kirjoitti Katso viesti
    Koko kumiventtiilihelamentti maksaa reilu 0,1€/kpl 100kpl erissä, joten ei ainakaan hinnasta jää liikkeessä kiinni. Vaihtotyö on ehkä 10s homma kun vanne on paljaana. Vanhasta kanta puukolla poikki ja uusi vedetään läpi.
    rockettiin tais olla 10e venttiili . Biketeamilla vaihdatin takarenkaan ja niillä ei ollut hyllyssä sopivaa venttiiliä vaikka olin tilannut renkaan ja venttiilin. Vaihtoivat sitten ensin renkaan ja viikon päästä venttiilin
    tl1000s >zx12r 03 >
    Honda F6C Valkyrie>triumph rocket3 roadster 2010
  23. #23
    Ja WD40 "kuivuu" ajankanssa, niin en välttämättä uskoisi sen tekevän sitä...
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  24. #24
    En usko myöskään, että WD40 olisi tässä syypää ja tuotahan kehutaan kovasti hyväksi mm. ketjujen pesuun eli ei luulisi syövyttävän O- tai X renkaitakaan sen enempää kuin venttiilinvarsia. Kovasti kehutaan myös vanteiden pesuun eli tällä otannalla ei usko vahvistu.

    Totta toki se, että suorat kumiset venttiilinvarret kannattaa vaihtaa metallisiin kulmamallisiin jo ihan käyttöhelppouden takia jos ei muuten. Vaihdatin takakumin ja siinä yhteydessä asennettiin kulmamallinen venttiilinvarsi. Edessä vielä vanha suora (lue hankala).
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    BMW R1200RT -05
    Yamaha DT 125 X -06
    Gilera SMT 50 -18
  25. #25
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Mä allekirjoitan tämän. Oon pessyt ketjut joko öljyllä tai WD40:llä ja vanteet jälkimmäisellä jo vuosia ei mitään ongelmia. Duken ketjussa käytössä pääosin WD40 sekä pesuun että voiteluun ja mitähän siinä on 25t mittarissa ja on muuten saanut sikaa. Sisäänajoasettumisen jälkeen en ole tainnut edes säätää ketjua, lenkit liikkuu kivasti, renkaat on kunnossa eikä muitakaan murheita. Ulkomaan foorumeilla kitisevät, että orggisketju on paska, mutta mulla ei ole siitä mitään pahaa sanottavaa. Eikä venttiilitkään ole tykänneet huonoa.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  26. #26
    Lainaa Suzu-ukko kirjoitti Katso viesti
    Kopio "alumiiset kulma/turvaventtiilit ja ja huoltsikan vehkeillä sinne ei saanut ilmaa" Niikö miks ei muka muka? Mulla ollut jo pitkään joka vempeleessä alumiiniset kulmat ja ilma on sisään mennyt.
    Ainakin Motonetin myymissä kulmaventtiileissä venttiilinhatun kierreosa on lyhyt, kierteen jälkeen on vielä olake jossa venttiilin varsi paksunee. Jotkut täyttöpistoolin suuttimet pohjaavat tuohon olakkeeseen ennen kuin edes painavat sielua auki, eli ilmaa ei renkaaseen saa. Ainakin Shellien käyttämät Eurodainun pistoolien suuttimet ovat sellaisia jotka pohjaavat, jotkin toisenmalliset toimivat ongelmitta.
    1835
  27.  
  28. #27
    Vähän eri laite, mutta mulla on ollut ongelmaa painevesiautomaattien venttiilien kanssa. Ruostuvat/hapettuvat juuresta vuodessa-parissa puhki. Jostain kumman syystä tämä tapahtuu myös alumiinisille venttiilinrungoille.

    Traktorin messinkiventtiilit ovat olleet se ratkaisu, jolla tuo ongelma on poistunut.

    Ainahan siellä renkaan sisällä on kosteutta, joka ainakin teräsventtiilin runkoa nakertaa.