Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 48:een 48:sta
  1. #31
    Kohta kaivataan jo värejä televisioonkin.
    Supermoto
  2. #32
    Lainaa jaulis kirjoitti Katso viesti
    Kohta kaivataan jo värejä televisioonkin.
    Miule riittäs, että sais radioon kolmannen kanavan
  3. #33
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Miule riittäs, että sais radioon kolmannen kanavan
    Moderni mies.
    Supermoto
  4. #34
    Lainaa jaulis kirjoitti Katso viesti
    Kohta kaivataan jo värejä televisioonkin.
    No kyllä ainakin itse tälläisenä wanhana insinörttinä kuolaan jo kieli pitkällä miten tuo täyssähköistyminen tulee tätä koko mp-sceneä muuttamaan, se kun tarjoilee aivan uskomattomat tekniset vapaudet jos niitä vain osataan hyödyntää. Hyvänä esimerkkinä kuinka VAG ja kumppanit ovat tyytyneet vain tekemään sähköversioita nykyisistä autoistaan, Teslan tehdessä suoraan sitä täyssähköä ja ovat siten sähköteknisesti ratkaisuiltaan valovuosia muita edellä

    Ajatteles nyt vaikka 2-vetoinen pyörä. Enää ei tartte sitä metrin leveätä takakumia pitoa varmistamaan, ohuemmillakin munkeilla jo pärjää. Maastossa voi painaa vaikka millaiseen spooriin ja tuo vain menee. Vääntää käytännössä täysillä jo heti liikkeelle lähdettäessä ja veto on todella hyvin kontrolloitavissa. Mikäs tuollaisella olisi möyriessä. Tai se täysi äänettömyys, miten voi keskittyä ihan vain nauttimaan maisemista tuoksuineen ja linnunlauluineen. Tai jossain urbaanimmassa ympäristössä saadaan keinotekoisesti tuotettua vaikka millaiset papatukset, jotta ei tulla autojen tölvimäksi. Sama laite ihan oikeasti soveltuu siis all-around yleispyöräksi

    Edit: Jotenkin napsahti aiheeseen päivän Wumo
    https://hs.mediadelivery.fi/img/1920...8ee8b.jpg.webp
    Viimeksi muokannut: HiTec; 06.05.2023 klo 10:53.
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  5. #35
    Lainaa speedheadshot kirjoitti Katso viesti
    Itte oon kanssa miettinyt tuota äänettömyyttä, jos kaikki muut osa-alueet on kunnossa ja luotettavia. Se voi olla kyllä aika mahtava ajofiilis, kun matka-ajossa ei kuulu mitään ääntä muuta, kuin tuulen suhina.
    Ainakin sähköisessä Kotarin Freeraidissa kuuluu tuulen suhinaa voimakkaammin rattaiden ja ketjujen ääni.

    Aika matka vielä tehtaiden insinööriosastoilla taivallettava, ennen kuin akkutekniikka on samalla suorituskyky- ja kokonaiskustannustasolla polttomoottoritekniikan kanssa.

    Vaikka kuinka kauppamiehet ja optimistit ylistävät akkujen suurta kapasiteettia; yli 500 km:n toimintasädettä, erityisen pitkää kestoikää ja edullisia vaihtokustannuksia, niin todellisuus vielä tänä päivänä ja vielä tulevina lähivuosina on käytännössä jotain ihan muuta.
  6. #36
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Pitäähän se sähköllä Päitsi, Novemberkåsan ja Bol d’Or voittaa, että voi todeta tekniikan olevan pätevämpi kuin vanha. Eikö?
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  7. #37
    Kävin ajamassa kahta -02 ja -06 mallista GSX 1400:sta.
    Hienoja olivat ja kuten täälläkin kerrottu todella hienosti vääntävä moottori ja ajoasentokin passeli.
    Vielä jäi kaupat tekemättä, kun haluaisin vielä testata myös CB:n ja XJR:n.
    Pitää alkaa tutkimaan missähän olisi lähinnä nämä testattavina.
    Kuumetta pukkaa!
  8. #38
    Lainaa HiTec kirjoitti Katso viesti
    ...
    Ajatteles nyt vaikka 2-vetoinen pyörä. Enää ei tartte sitä metrin leveätä takakumia pitoa varmistamaan, ohuemmillakin munkeilla jo pärjää. Maastossa voi painaa vaikka millaiseen spooriin ja tuo vain menee. Vääntää käytännössä täysillä jo heti liikkeelle lähdettäessä ja veto on todella hyvin kontrolloitavissa. Mikäs tuollaisella olisi möyriessä.
    Edit: Jotenkin napsahti aiheeseen päivän Wumo
    https://hs.mediadelivery.fi/img/1920...8ee8b.jpg.webp
    Olihan tässä noita 2-vetoisia polttiksia muutama vuosi sitten. Öhlins kehitti hydraulisen etuvedon, taisi Yamaha sen ostaa, ja muistelen että pyöriä oli päitsiinkin tulossa. Mulle jäi se käsitys että niissä oli ongelmana spoorissa pysyminen. Ja tietty jokainen ylimääräinen kilo on haitaksi. Oliskohan patentit nyt KTM:llä...

    Ei siitä etuvedosta vauhdissa suurta etua liene, mutta ryömintänopeuksissa sitäkin enemmän. Olis kyllä varmaan TET-reitillä kova sana kun ei olis huolta kiinni jäämisestä pehmeemmässäkään paikassa. Ojanylityksessäkin voisi antaa etusen käydä pohjalla eikä tarttis keulia.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  9. #39
    Enhän minä enää jaksanut pähkäillä, tein kaupat GSX 1400:sta. Tekevät vielä öljyhuollon ja laittavat uuden akun niin jos vaikka loppuviikolla saisi pyörän alle. Kelitkin lupaavasti lämpenevät
    Viimeksi muokannut: tmikki; 08.05.2023 klo 18:39.
  10. #40
    Itsellä oli XJR1300 ainoalla oikealla värityksellä sini/valko/musta (omasta mielestä) ja laitoin siihen scorpionin sliparit molemmin puolin, oli sopivat pärinät. Oli kyllä hyvä pyörä ja edelleen tyylikkään näköinen oman genrensä edustaja. Suzuki olisi itsellä ehdoton kakkosvaihtoehto, koska jostain syystä en vain innostu Hondan pyöristä..
    Se maksaa kuka nauttii!
  11. #41
    Lainaa tmikki kirjoitti Katso viesti
    Enhän minä enää jaksanut pähkäillä, tein kaupat GSX 1400:sta. Tekevät vielä öljyhuollon ja laittavat uuden akun niin jos vaikka loppuviikolla saisi pyörän alle. Kelitkin lupaavasti lämpenevät
    Saattaa se kyytiläinenkin vielä innostua uudelleen, GSX 1400:n satula on nimittäin iso ja hyvä kyydissäolijalle. Sitä on muutama kyydissäollut minulle kehunut, varsinkin jos pyörässä on takalaukku selkänojalla.
    SV 1000
  12. #42
    joo kaasaritkin toimii.

    itsellä vaan on ollut kaasaripyöriä ja ruiskupyöriä ja oman otannan mukaan kaasaripyöriä omistaessa on kädet haissut enemmän bensalle kuin ruiskupyörillä.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  13. #43
    Pyörä haettu ja ajettu noin 200km.
    Moottori on väkivahva vääntökone ja äkkiä tuntuu että viidelläkin vaihteella pärjäisi.
    Toki kuutonen käyttökelpoinen jo kuudestakympistä josta lähtee nöyrästi ilman nykimisiä työntämään.
    Sain vaimonkin kyytiin ja kehuja tuli tiloista, mutta oli vuosien aikana vaimon ajokamat kutistuneet ja uusien hankinta edessä. Kummasti omat ajokamat eivät olleet eli niissä oli siis riittävästi kutistus/kasvunvaraa
    Minulla varmaan yli kymmenen vuotta vanha Shoei potta joka selvästi hiljaisempi kuin uudempi Schubert C3.
    Täytynee lähteä kypäräkaupoille.
    Kelitkin mitä parhaat
  14. #44
    Lainaa HiTec kirjoitti Katso viesti
    No kyllä ainakin itse tälläisenä wanhana insinörttinä kuolaan jo kieli pitkällä miten tuo täyssähköistyminen tulee tätä koko mp-sceneä muuttamaan...
    Itse muuten vaan wanhana olen iloinen siitä, että on silloin jo ajolupa viety kun joutuisi sähköhimmeleillä ajamaan.. ja Teslan sähköihmeitä on töistä jokunen haettu lavakyydillä pajalle.. kaikki eivät ole palaneet takaisin..
    Honda GL 1800 -01, BMW K1200GT -06, Kawasaki GTR1000 -96, Museopyörät: Honda CB750F -81 ja Suzuki GS1100G -82
  15. #45
    Lainaa tmikki kirjoitti Katso viesti
    Toki kuutonen käyttökelpoinen jo kuudestakympistä josta lähtee nöyrästi ilman nykimisiä työntämään.
    Sehän näissä suuremmissa onkin nannaa, se on about se ja sama mikä lovi askissa on, aina löytyy sitä nöyrää jerkkua toteuttamaan kaikki kuljettajan pyynnöt
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  16. #46
    Minä epäilin ekoilla ajoilla että 1250 Banditin kiekkamittari on rikki kun ei se viisari juuri yli 3k rpm nouse normiajossa. Joskus kokeilin kaverin CBR 600:sta. Rasittava perseensuristin, en jaksaisi matka-ajoa sellaisella. On näissä isommissa rivinelkuissa jotain taikaa, vaikka niin on v-twineissäkin. Ja triploissa.
  17. #47
    Lainaa Paikkeri kirjoitti Katso viesti
    Minä epäilin ekoilla ajoilla että 1250 Banditin kiekkamittari on rikki kun ei se viisari juuri yli 3k rpm nouse normiajossa.
    Juu ei nouse, muistaakseni jopa ihan ohjekirjankin mukaan 60km/h lähtien 6. vaihde on ihan toimiva => tuleekin usein ajeltua km/h lukeman "kympit" sisällä, eli 40km/h 4:lla jne.
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  18.  
  19. #48
    Lainaa tmikki kirjoitti Katso viesti
    Kävin ajamassa kahta -02 ja -06 mallista GSX 1400:sta.
    Hienoja olivat ja kuten täälläkin kerrottu todella hienosti vääntävä moottori ja ajoasentokin passeli.
    Vielä jäi kaupat tekemättä, kun haluaisin vielä testata myös CB:n ja XJR:n.
    Pitää alkaa tutkimaan missähän olisi lähinnä nämä testattavina.
    Kuumetta pukkaa!
    Aikanaan piti valita yksi noista,kaikki hienoja pyöriä.Valinta oli vaikea mutta kyytiläinen sano että gsx 1400 on paras,kunnon penkki.Mitäpä siinä kiistelemään,meille tuli suzuki ja nyt yli satatuhatta ajettuna ei ole kaduttanut,ei ongelmia minkäänlaisia.
    pertti hernejärvi
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12