Tulokset 1:stä 15:een 15:sta
  1. #1
    Kaupittelen mp-tavaraa ja sain innokkaan ostajan, joka esitti että GLS:n kuriiri tuo minulle käteismaksun ja noutaa tavaran. Raadon haju tunki sieraimiin ja blokkasin tarjoajan. GLS:n sivuilta löytyi infoa:

    Pakettikuljetuksiin liittyvät tietojenkalastelu- ja huijausyritykset ovat lisääntyneet viime vuosina runsaasti. Rikolliset käyttävät luvatta eri kuljetusyhtiöiden, myös GLS:n, nimiä ja logoja väärin ansaitakseen rahaa petoksilla.

    Yleisiä tällaisia huijausyritysmuotoja ovat esimerkiksi:

    - Petolliset maksuvaatimukset koskien GLS:n lähetystä. Näitä ovat esimerkiksi kuljetus-, vakuutus-, tulli- tai veromaksut tai petollinen rahapyyntö GLS:n kuljettamasta lähetyksen sisällöstä.
    - Myynti-ilmoituksiin vastauksena tulevat yhteydenotot, joissa väitetään petollisesti GLS:n suorittavan maksun tuotteesta, kunhan tuotteen myyjä maksaa ensin vakuusmaksun, kuljetusmaksun tai muun rahasuorituksen väitetysti kuljetusyhtiölle.
    - Viestit, joiden mukaan sinulle olisi osoitettu maksumääräys GLS:n kautta, ja saisit maksumääräyksen rahasumman suoritettuasi ensin itse kuljetusmaksun, vakuusmaksun tai muun suorituksen.

    GLS ei tarjoa postiennakon kaltaista palvelua Suomessa eikä maksunvälityspalveluita. Emme myöskään kuljeta käteistä rahaa.
  2. #2
    Näitä tulee lähes aina kun jotain on myymässä.
    Viimeksi annoin osoitteeksi Presidentinlinnan Pohjoisespa 1.Eivät soittaneet perään että osoite on väärä.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  3. #3
    Näitä on tosi paljon liikkeellä, erityisesti Facebookissa. Jos olet myymässä jotain ja ostaja ehdottaa jotain monimutkaista toimitusjärjestelyä ja maksua etukäteen jonka "saat takaisin", kyseessä on aina jonkinsortin kusetus.
    https://www.youtube.com/channel/UCcVsgarn1qTRBvwys6-34Lg
  4. #4
    Tokihan tuo on huijaus mutta entäs jos sieltä joku tulis ja löis käteiset kouraan?

    No tosissaan, mitens tuo huijaus tuosta etenee? Tulee joku este ja rahat maksetaan tilille ja näytetään sitten kännystä joku kuvahuijaus että rahat on tilillä?
    2001 Yamaha XJR 1300
    1992 Yamaha FZR 1000 Exup
  5. #5
    Lainaa Kähis kirjoitti Katso viesti

    No tosissaan, mitens tuo huijaus tuosta etenee? Tulee joku este ja rahat maksetaan tilille ja näytetään sitten kännystä joku kuvahuijaus että rahat on tilillä?
    Itse olen tehnyt tavaroita myydessäni sillä tavalla, että kun ostaja on maksanut sovitun hinnan nollasaldolla olevalle tililleni olen tarkistanut maksun pankista ja siirtänyt saman tien kauppasumman toiselle tilille. Sen jälkeen vien tavarapaketin postiin.
  6. #6
    Lainaa Kähis kirjoitti Katso viesti
    Tokihan tuo on huijaus mutta entäs jos sieltä joku tulis ja löis käteiset kouraan?

    No tosissaan, mitens tuo huijaus tuosta etenee? Tulee joku este ja rahat maksetaan tilille ja näytetään sitten kännystä joku kuvahuijaus että rahat on tilillä?
    Tyypillisestihän nämä huijaukset taitaa mennä niin, että ennen noutoa ja maksua tulee eteen joku pieni kulu, mikä sun pitää maksaa kuriirille tms. taholle. Ja tuo maksu menee oikeasti huijarille. Sitten kun olet tuon maksanut, niin huijarista ei enää kuulu mitään. Sun myymää tavaraa ei kukaan yritä huijata itselleen.
    Arttu
  7. #7
    Lainaa ArttuH kirjoitti Katso viesti
    Tyypillisestihän nämä huijaukset taitaa mennä niin, että ennen noutoa ja maksua tulee eteen joku pieni kulu, mikä sun pitää maksaa kuriirille tms. taholle. Ja tuo maksu menee oikeasti huijarille. Sitten kun olet tuon maksanut, niin huijarista ei enää kuulu mitään. Sun myymää tavaraa ei kukaan yritä huijata itselleen.
    Vastaava kun nämä Afrikkalaiset prinsessat jotka lajoittaa sulle kymmenen miljoonaa jos maksat tonnin.
    FJR -17
  8. #8
    Pauli Matalamäki on tehnyt you tube videoita miten huiareita huijataan lähettänyt paketin afrikkaan jonka huiari joutunut lunastamaan kalliilla ja ym. Aika mukavia juttuja katsella.
  9. #9
    Joskus kun noista huijauksista lukee jää miettimään, että miten yksinkertaisia ihmiset ovat. Ei kai se pelkkää ahneuttakaan voi olla, että laitetaan rahaa jonkin tuntemattoman tilille kuvitellen että sillä konstilla saa sitten jostain tuotteesta hyvän hinnan itse ?

    Myydään jotain, ja sitten ensimmäinen toimenpide kauppaan liittyen on se että myyjä maksaa jotain ostajalle

    Ei tule millään lailla vastailtua kenellekään joka ulkomailta käsin muka haluaa ostaa jotain minulla myynnissä olevaa, kun ei ne varaosat / ajoneuvot mitä olen vuosien varrella myynyt ole koskaan olleet sellaisia keräilyesineitä että niitä kenenkään kannattaisi täältä hakea. Toki tarinoita näkyy olevan joka lähtöön "ostajilla".

    Eräälle joka englanniksi kirjoitteli ja halusi ostaa auton minulta kertoen olevansa Helsingissä laitoin lyhyen viestin, että sopiihan se, kun hän tarjosi satasta alle pyyntihinnan.

    Seuraavassa viestissä olikin sitten selittelyt kuka hakee ja milloin jne... johon vastasin edelleen tyyliin "OK"

    Sitten tuli viestiä jossa selitettiin monimutkainen maksutapa siitä ja tuosta syystä, johon vastasin että "Only cash"

    Vielä yksi viesti tuli ja siinä valiteltiin että josko hyvä kaikkia miellyttävä kauppa kaatuu siihen, ettei minulle käy ainoa mahdollinen maksutapa jolla hän voisi kauppaa tehdä, johon vielä vastasin kertoen että itse asiassa ihan mikä tahansa maksutapa käy, mutta ajoneuvoa on turha kuvitellakaan täältä mihinkään vievänsä ennen kuin minä olen saanut joko käteistä rahaa sovitun summan, tai itse tarkistanut että sovittu rahasumma on saapunut tililleni, ja rahaliikennettä tulee maksutapahtuman osalta olemaan ainoastaan yhteen suuntaan.

    Kai se ostaja sitten vielä katsoi tarkemmin myynti-ilmoituksen kuvia ja näki niissä jotain ruostepilkkua tms... mutta ei ainakaan enää ottanut yhteyttä.
    DL650 V-Strom / GSX650F
  10. #10
    Pienin asia minkä olen myynyt ulkomaille oli 25€ kahvikuppi ja tassi, kaupat sujui ihan niinkuin täällä paikallisesti . Rahat tilille (tuote × postimaksu) sit tavara postiin. Tää henkilö kyllä todellakin tahtoi tän kupin ja tassin vaikka postimaksu oli enemmän kuin tuotteen hinta
    Ei niin pientä hommaa etteikö sitä saa sössittyä
  11. #11
    Lainaa Kähis kirjoitti Katso viesti
    Tokihan tuo on huijaus mutta entäs jos sieltä joku tulis ja löis käteiset kouraan?

    No tosissaan, mitens tuo huijaus tuosta etenee? Tulee joku este ja rahat maksetaan tilille ja näytetään sitten kännystä joku kuvahuijaus että rahat on tilillä?
    Yleisimmillään tuo käteismaksu on shekkinä joka on kirjoitettu liian isolle summalle. "Kuriiri" pyytää maksamaan erotuksen, luovuttaa shekin ja vie myytävänä olevat kamat. Olet siis menettänyt rahaa, myynnissä olevat tuotteet ja saanut käsiisi väärennetyn tai katteettoman shekin.
    Honda CBR1000RR Fireblade
    Yamaha YZF-R6R (ex)
    Suzuki GSX650F (ex)
    http://mopollasuohon.blogspot.com/
    https://www.youtube.com/@Qassu78
  12. #12
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Hammurab kirjoitti Katso viesti
    Yleisimmillään tuo käteismaksu on shekkinä joka on kirjoitettu liian isolle summalle. "Kuriiri" pyytää maksamaan erotuksen, luovuttaa shekin ja vie myytävänä olevat kamat. Olet siis menettänyt rahaa, myynnissä olevat tuotteet ja saanut käsiisi väärennetyn tai katteettoman shekin.
    Kuka hemmetti nykyään edes miettii shekin vastaanottamista. Eihän niitä saa edes muutettua rahaksi ilman kohtuutonta vaivaa.
    Superbike #7
  13. #13
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Kuka hemmetti nykyään edes miettii shekin vastaanottamista. Eihän niitä saa edes muutettua rahaksi ilman kohtuutonta vaivaa.
    Tuntus tälle yhdelle laumalle kelpaavan pienempikin summa:

    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  14. #14
    Eläkeläinen pupu:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    [QUOTE=JMH;6744177]Tuntus tälle yhdelle laumalle kelpaavan pienempikin summa:

    Ei toi pahvitaulu ole oikee shekki, "näytös palkinto" lähinnä. Noi rahat siirreään yleensä vähän eri mudossa
    "Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
  15.  
  16. #15
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Kuka hemmetti nykyään edes miettii shekin vastaanottamista. Eihän niitä saa edes muutettua rahaksi ilman kohtuutonta vaivaa.
    Suomessa shekit on aikalailla painuneet unholaan mutta muualla maailmassa noita käytetään edelleen paljon. Tuo kuriirihuijaus on vanha kuin taivas ja sen juuret on tuolla ison veden takana Ameriikassa jossa tuo toimii erinomaisesti edelleen
    Honda CBR1000RR Fireblade
    Yamaha YZF-R6R (ex)
    Suzuki GSX650F (ex)
    http://mopollasuohon.blogspot.com/
    https://www.youtube.com/@Qassu78