Tulokset 1:stä 6:een 6:sta
  1. #1
    Moro,

    Mulla pienimuotonen kysymys/ongelma tässä.

    Tosiaan eräs yksityinen ostanut pyörän Saksasta 2021 ja se on jäänyt varaston pohjalle Suomeen ja sitä ei ole rekisteröity edelleenkään.

    Jos haluan nyt ostaa kyseisen pyörän, pitää mun luonnollisesti maksaa autovero, joka pyörii siinä 24% pinnalla verohallinnon määrittämästä "yleishinnasta" whatever that means. Sen lisäks, koska ajoneuvo on uus (2019 vm mutta 0km ajettu) niin siitä pitäis maksaa myös alvit. Onko tää ALV 24% siitä summasta, joka meidän (mun ja myyjän) kauppasopimuksessa lukee?

    Pyörästä on maksettu 16% ALV saksassa, onko mun mahdollista saada tää 16% takaisin sieltä kun olen maksanut ALVin Suomeen kauppahinnasta ja jos niin MITEN?
    EX. Yamaha YZF-R125
    EX. Yamaha MT-07
    KTM Duke 790
  2. #2
    Onko se pyörä ollut rekisteröitynä Saksassa? Jos se ei täytä euro 5 päästönormia, ei ensirekisteröinti enää onnistu.
  3. #3
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa BOMBARIDER kirjoitti Katso viesti
    Onko se pyörä ollut rekisteröitynä Saksassa? Jos se ei täytä euro 5 päästönormia, ei ensirekisteröinti enää onnistu.
    Tämä kannattaa selvittää maahantuojalta, muistaakseni joillekin malleille on haettu "jatkoaikaa", jolloin mallin voi ensirekisteröidä myöhemminkin.
    The Lakkivaari


    Yamaha R6



  4. #4
    Lainaa Tumppi kirjoitti Katso viesti
    Tämä kannattaa selvittää maahantuojalta, muistaakseni joillekin malleille on haettu "jatkoaikaa", jolloin mallin voi ensirekisteröidä myöhemminkin.
    Eikö häntälupa ole kuitenkin maahantuojan hakema ja tietylle määrälle ?
    Kawasaki H2 SX SE ja Mv Agusta Brutale dragster rr -16
  5. #5
    jos kyseessä ei ole joku unobtainium pyörä jota ei mistään suomesta saa niin ei kannata vaivautua.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  6.  
  7. #6
    ALV lasketaan siitä samasta autoverottomasta hinnasta, josta lasketaan myös autovero, sillä erotuksella, että autoveroprosentti riippuu moottoripyörässä kuutiotilavuudesta, ja ALV on se vakio 24%.
    Sun ja myyjän välisestä hinnasta ei ole kiinnostunut kukaan, paitsi jos pyörä tuodaan EU:n ulkopuolisesta maasta, jolloin toi ALV maksetaan juurikin siitä.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?