Tulokset 1:stä 12:een 12:sta
  1. #1
    Neuvosta vaariin ja siirretään keskustelu tänne

    Tähän asti ollut japsi katupyöriä, mutta nyt alkaa olemaan ikää ajaa jo touring pyörälläkin, sekä toki oma mielenkiinto ajamisen suhteen on muutoinkin enemmän touring puolella, kuin muualla, niin jompaa kumpaa hankkimassa ja mietityttää toki millaisia vehkeitä tällaiset touring pyörät ovat itse huoltaa, päteekö näihin suurinpiirtein samat fysiikan lait, kuin muihinkin pyöriin vai onko jotain tosi vaikeita ja speciaaleja juttuja myös, jotka on pakko teettää ulkopuolisella? Bemarissa oli mielestäni enemmän tekniikkaa ja jotain erikoisempiakin juttuja. Kieltämättä Bemarin i/ö boxeri houkuttaisi enemmän, kuin Hondan vesikone, joskin Hondakin vaikuttaa melko hyvältä.
  2. #2
    Bemari on hyvin yksinkertainen huoltaa ja ohjeita löytyy tältäkin foorumilta. Venttilivälykset, öljyt, ym. sujuu katteita irrotamatta, tai no pohjakatteen joutuu muutamalla ruuvilla ottamaan irti.
    ABSien tyypistä riippuen voi olla haasteellisempi.
    Lujaa tekoa oleva pyörä.
  3. #3
    Lainaa Nomad kirjoitti Katso viesti
    Bemari on hyvin yksinkertainen huoltaa ja ohjeita löytyy tältäkin foorumilta. Venttilivälykset, öljyt, ym. sujuu katteita irrotamatta, tai no pohjakatteen joutuu muutamalla ruuvilla ottamaan irti.
    ABSien tyypistä riippuen voi olla haasteellisempi.
    Lujaa tekoa oleva pyörä.

    Enempää ei tarvinnut miettiä vaan kyllä se on nyt ratkaistu, että se on RT, sen verran hyvä muisto on RT:n boxerista. Jos vertaa 1100:sta ja 1150:sta, niin olen ymmärtänyt, että 1100:ssa vaihteita pitää jotenkin oppia vaihtamaan, kun taas 6 vaihteisessa 1150:ssä vaihteet vaihtuvat pehmeämmin. Ja tästä ABS hommasta olen kuullut muualtakin. Siinä on kait mahdollisuus ottaa se kokonaan pois päältä, jos ei toimi, mutta missä mallissa nämä ongelmalliset ABSit on, onko se juuri tämä 1100 malli?
  4. #4
    Peukutus R 1100 RT:n puolesta. Ensinnäkin 5-vaihteinen on parempi Suomen yleisellä 80 km/h rajoitusalueella. Mopo menee vielä mukavasti rajoitusnopeutta ajaen 5-vaihteella, R 1150 RT:llä joudut melkeinpä ajeleen 5 -vaihteella, tai sitten ylinopeutta 6-vaihteella, ja tai arpomaan koko ajan 5-6- vaihteiden välillä.
    R 1150 RT:ssä on integroidut jarrut, toisaalta hyvä. Mutta, jos absit lakkaa pelittämästä, niin vaatii toimenpiteitä, että voit jatkaa ajoa. ABS:it pitää poistaa, ei ihan yksinkertainen juttu, joskin osaavalta onnistuu. R 1100 RT:n tapauksessa, jos absit lakkaa pellittämästä, yksinkertaisimmillaan laitat mustan teipin ABS:n vilkkuvan valon päälle ja jatkat matkaa, kuten ennenkin, nyt siis ilman abseja.
    En ole kuullut, että eroa olisi absien toimivuuden tai toimimattomuuden suhteen näiden mallien välillä.

    Onko sitten eroa vaihteiden toimivuuden suhteen, kokemuksia vain R 1100 RT:stä ja ne ovat ok, mittarissa nyt n. 240.000 km.
    BMW R 1100 RT
  5. #5
    Lainaa kalevi52 kirjoitti Katso viesti
    Peukutus R 1100 RT:n puolesta. Ensinnäkin 5-vaihteinen on parempi Suomen yleisellä 80 km/h rajoitusalueella. Mopo menee vielä mukavasti rajoitusnopeutta ajaen 5-vaihteella
    Toivon mukaan sillä menisi mukavasti vielä moottoritielläkin Mutta kyllä vahva luotto on siihen, että jos top speed on n. 200km/h, niin ajaminen sujuu kivasti millä vain tiellä Suomessa
  6. #6
    Lainaa speedheadshot kirjoitti Katso viesti
    Toivon mukaan sillä menisi mukavasti vielä moottoritielläkin Mutta kyllä vahva luotto on siihen, että jos top speed on n. 200km/h, niin ajaminen sujuu kivasti millä vain tiellä Suomessa
    Mulla ollut niin 1100 RT kuin 1150 RT ja peukut menee kyllä vanhemmalle 1100:selle. Ton uudemman kuuslovinen laatikko ei mun mielestä sopinut oikein mihinkään muihin teihin kuin motarille kun voi ajella +120 vauhtia.

    BTW. 1100RT otti 195 huiput suorana istuen

    Pannari oli jotenkin raskaamman oloinen ja enempi traktorimainen, mutta ajetaan niillä aika huolettomia kilsoja ja paljon.
  7. #7
    Lainaa xs2jammu kirjoitti Katso viesti
    Mulla ollut niin 1100 RT kuin 1150 RT ja peukut menee kyllä vanhemmalle 1100:selle. Ton uudemman kuuslovinen laatikko ei mun mielestä sopinut oikein mihinkään muihin teihin kuin motarille kun voi ajella +120 vauhtia.

    BTW. 1100RT otti 195 huiput suorana istuen
    Itellä ollut vuosia nakupyörä, jossa korotuspalat ja suora stonga, joka on tehnyt ajoasennosta aika pystyn, niin sitä pystyä ajoasentoa juuri diggaillen. Ainakin ittelle sopii paremmin pidemmille siirtymille pysty ajoasento. Jännä nähdä miten paljon siitä tuulen fiiliksestä jää uupumaan tällaisessa katteellisessa vai kokeeko sen vain positiivisena asiana?
  8. #8
    Lainaa speedheadshot kirjoitti Katso viesti
    Itellä ollut vuosia nakupyörä, jossa korotuspalat ja suora stonga, joka on tehnyt ajoasennosta aika pystyn, niin sitä pystyä ajoasentoa juuri diggaillen. Ainakin ittelle sopii paremmin pidemmille siirtymille pysty ajoasento. Jännä nähdä miten paljon siitä tuulen fiiliksestä jää uupumaan tällaisessa katteellisessa vai kokeeko sen vain positiivisena asiana?
    Ainakin heinäkuussa tuut kaipaamaan sitä tuulen tuiverrusta, silloin on RT:n katteiden suojassa aika hikistä oloa. Sitten taas keväällä ja syksyllä on tosi hyvä olla ja tossa 1100RT:ssä kun avaa vielä "lämpöräppänät" auki niin hyvin tarkenee.
  9. #9
    Plussat täältäkin, (ja huurus-DIN-hyäksyntä), R1100RT:lle, vaikka "seikkailupyärä" onkin, tai juurikin sen takia!
    Monet pitää tuota "pappamopona", mutta miälestäni käy moto-poluilta- autobahnalle, ja joka paikkaan siltä väliltä. Paaljo käteviä ja harkittuja yksityiskohtia, (pl.akun sijoitus), halavat osat ja erityisen heleppo huoltaa.
    Sähköplexi, abs-jarrut, lämppärit, suojaava kate, ratiovalmius, iso tankki, jne..Tonni vrk:ssa ei tuota ropleemia, (paitti jos ei perälaakeri- kardaani-linjalla tapahdu sitä perinteistä?).


    ...notta "piänikin ajomatka _ _ _ -merkkisellä pyärällä, on AINA Suuri Seikkailu".... (eikä saa nyt suuttua) !
  10. #10
    Lainaa xs2jammu kirjoitti Katso viesti
    Ainakin heinäkuussa tuut kaipaamaan sitä tuulen tuiverrusta, silloin on RT:n katteiden suojassa aika hikistä oloa. Sitten taas keväällä ja syksyllä on tosi hyvä olla ja tossa 1100RT:ssä kun avaa vielä "lämpöräppänät" auki niin hyvin tarkenee.
    Joo se voi olla, että helle ajon tukaluus siirtyy next levelille Oon tuolla nakulla ajanut parhaimmillaan 550km +2 - +6 ilmalla. Silloin olis kyllä katteet ja lämpökahvat kelvannu!

    Lainaa mchuurre kirjoitti Katso viesti
    Monet pitää tuota "pappamopona", mutta miälestäni käy moto-poluilta- autobahnalle, ja joka paikkaan siltä väliltä. Paaljo käteviä ja harkittuja yksityiskohtia, (pl.akun sijoitus), halavat osat ja erityisen heleppo huoltaa.
    Sähköplexi, abs-jarrut, lämppärit, suojaava kate, ratiovalmius, iso tankki, jne..Tonni vrk:ssa ei tuota ropleemia
    Jos sitä pidetään pappa mopona, niin se sopii just hyvin minun tyyliin Just sitä ittekin kattelin (ja aina kattellut), että Saksalaisissa pyörissä on harkittuja ja järkeviä sekä käytännöllisiä yksityiskohtia plus just tuo huoltoystävälisyys on iso etu! Hienoa kyllä kuulla näinkin positiivista tuosta rt:stä
  11. #11
    Minulla ollut 1100 ja 1150 mallit mutta RS. Se on sama peli pienemmillä katteilla. Tuossa 1150 mallissa on kyllä pieniä etuja vanhempaan mallin, varsinkin kaksitulppaisessa. Se täristää vähemmän matka-ajossa, jos sillä nyt on merkitystä. Siinä pysýy läppärungot paremmin synkrossa erilaisen kaasuvaijerien systeemin vuoksi. Vanhemmassa taas on säädettävä ruisku ilman lambdaa.
    Tuo peräjuttu. Oikeastaan se perän iso laakeri on takapyörän laakeri, sen varassa on koko pyörän paino. Pyöränlaakerithan on kuluvaa tavaraa, samoin tuon kardaanin spoorit pitäisi voidella määrävälein. Siinä vaseliinit kovettuu ja spoorit alkaa kulumaan.

    Huollettuna spoorit ovat kyllä pitkäikäiset ja jotkut vaihtoivat laakerinkin 80tkm välein ainakin LT malleissa, itse olen yhteen GS.ään vaihtanut 80tkm kohdalla laakerin, mutta eipä siinä mitään kulumaa ollut, spoorit olen rasvannut kaikkiin yleensä kerran 60-80 tkm välillä, eikä ole ollut huolia.

    Jarruista, servojarrullisia on ollut 4kpl ja kaikki toiminut moitteettomasti, vieläkin yksi S mali 2001. Kaikiaan 8 kpl BMW mopoja, 5 boxeria ja 3 K mallia
  12.  
  13. #12
    Itellä Pannarin 1100 ja on kyllä leppoisa ajeltava. Suurin miinus omalla kohdalla polvikulmasta, joka omille koiville turhan tiukka. Takalaukkua ei yksin ajellessa enää tuu käytettyä, kun ei meinannut kaista riittää sivutuulessa. Moottorin ominaisuuksista pidän kovasti. Sopivasti voimaa joka alueella ja ei tarvi kokoajan miettiä vaihteita.
    Niin hirvittävästi kestävyyttä on kehuttu, että perustunee johonkin, itellä vasta 60tkm ajettu ja nyt jo museopeli.
    ex.Honda ST-1100, Honda XL 1000V, BMW R 1200 GS/2009