Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
  1. #1
    Olen tässä asiaa pohdiskellut että mikä ero eri slipareissa oikeastaan on. Omaani ajattelin laittaa, kuitenkin mopovaraosakauppojen suosituksista vain osa sopii FZ1:een. Muutamaan kun sisään olen kurkkinut, niin toisesta päästä nähnyt saman päivän valoa missä itsekin olen. Vai onko kyseessä kiinnikkeisiin liittyvää "mallikohtaisuus"?
    Solifer SM -78, Honda Z50J -87 Rothmans, Honda CB350 -74, Suzuki GSX-R 1100 -94, Yamaha FZ6s -05, Yamaha FZ1s -08
  2. #2
    Muutamaan kun sisään olen kurkkinut, niin toisesta päästä nähnyt saman päivän valoa missä itsekin olen. Vai onko kyseessä kiinnikkeisiin liittyvää "mallikohtaisuus"?
    Juurikin tästä kyse. Kiinnikkeet ja erityisesti sliparin liitynnän koko suhteessa varsinaiseen pakoputkeen ratkaisevat sopivuuden. Joissain malleissa sliparin pitää sopia myös sivulaukkujen kanssa, joka aiheuttaa tiettyjä rajoitteita sliparin koolle, kiinnikkeille ja muotoilulle.

    Mutta melkeinpä minkä vain sliparin saa sopimaan, kun sovittaa
    -- Brake later and open the gas earlier --
  3. #3
    Lainaa itl kirjoitti Katso viesti
    Mutta melkeinpä minkä vain sliparin saa sopimaan, kun sovittaa
    Tuota on tullut harrastettua jonkin verran uran aikana. Tänä päivänä helpottaa asioita, kun tallissa on tiggi ja naapuri on putkentaivutusfirmassa töissä.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  4. #4
    okei, kiitokset valaisusta. Kysyin tätä yamahan puolellakin, mutta miten ison Ø eron voi "kesyttää" käyttämällä pakosarjateippiä tms? Kiinasta näyttää saavan väliputkea mikä pakosarjasta tulee oikealla mitalla mutta Ø on 4mm pienempi itse slipariin mentäessä?
    Solifer SM -78, Honda Z50J -87 Rothmans, Honda CB350 -74, Suzuki GSX-R 1100 -94, Yamaha FZ6s -05, Yamaha FZ1s -08
  5. #5
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  6. #6
    Lainaa B12 kirjoitti Katso viesti
    Onhan noita erilaisia kartioadaptereita saatavilla
    ahaa, kas kas. Muuten kiva mut kun tuo pönttö on jo pitkähkö (500mm) niin en raaskisi yhtään kasvattaa. Toki jos pystyy väliputkea modaamaan
    Solifer SM -78, Honda Z50J -87 Rothmans, Honda CB350 -74, Suzuki GSX-R 1100 -94, Yamaha FZ6s -05, Yamaha FZ1s -08
  7. #7
    Muuten kiva mut kun tuo pönttö on jo pitkähkö (500mm) niin en raaskisi yhtään kasvattaa.
    Slipareita pystyy monesti lyhentämään. Sen muoto ja rakenne toki vaikuttavat siihen miten helposti homma onnistuu. Tässä yksi kuvaus asiasta, saa ainakin kuvan mitä sieltä pöntön sisältä löytyy:


    https://www.youtube.com/watch?v=Y3hDHC4RhBo
    -- Brake later and open the gas earlier --
  8. #8
    Lainaa tammifaan kirjoitti Katso viesti
    okei, kiitokset valaisusta. Kysyin tätä yamahan puolellakin, mutta miten ison Ø eron voi "kesyttää" käyttämällä pakosarjateippiä tms? Kiinasta näyttää saavan väliputkea mikä pakosarjasta tulee oikealla mitalla mutta Ø on 4mm pienempi itse slipariin mentäessä?
    Konstit on monet, mutta esim sorvattu holkki väliin tms. Suunnilleen kaiken saa käymään mihin vaan kun vähän soveltaa.

    Tuo Vespan pönttö on Kiinasta muutaman kympin yleismalli, jota modailtu ulkonäön ja kiinnitysten suhteen. Väliputki on väsätty itse. Oiskohan 50-60€ jäänyt kokonaishinnaksi. Äänet oikein mukavat ja sopivat.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  9.  
  10. #9
    Jeps, kaiken saa sopimaan kun vaan sovittaa...

    Mutta uudemmissa riesaksi tulee E-hyväksynnät, ne on merkki ja mallikohtaiset eli Sutsukin pöntön hyväksynnät ei käy Yamasakiin tms.
    Jos sillä siis kenellekkään mitään väliä on.
    Joskus noita kuulemma olis ratsioissa tutkittu mutta mulle ei koskaan ole kirjoiteltu sakkoja kuin ylinopeudesta.
    Hessu; Suzuki DL1000 + Sherco SE250 Factory + Husqvarna TE250