Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
  1. #1
    Moi,

    ammutaanko mut tällä foorumilla, kun ajan lelulla ja kyselen lälläripyörään liittyviä matkavinkkejä?
    Monen ison pyörän jälkeen ajelen nyt tosiaan kawasaki 300J skoballa ja koska syksyllä 50v. täyttävänä
    seikkailijana on pää täynnä ideoita, meinasin juoda kakkukahvini Syyskuussa Espanjassa, sinne siis skoballa ajaen.

    Olen sinne ajanut autolla pari kertaa ja isolla pyörällä pari kertaa, joten ihan outo maailma se ei ole. Nyt ajattelin
    Saksan halkaista vähän pienempiä teitä ajellen ja maisemia ihaillen. Autobahnoja vaan tarvittaessa, oikealla kaistalla rekkojen välissä. Sinne päin ajoaikaa varaan viikon. En ole vielä reittiä sen kummemmin suunnitellut.
    Varmaankin Finnlinesilla Traveen ja siitä sitten jotain. Luultavimmin Saksan läpi, Itävalta Alppien väleistä, Italia Gardalle pizzalle, sieltä Ranska Nizza - Montpellier, Andorran läpi ja Espanjassa ehkä jotain muuta, kuin idän puolen rantatie. Se on nähty. Kohde Torrevieja.

    Sawikaakelissa on takaboksi ja korkeampi touringpleksi. Täytyy tuota kulutusta tutkia kesällä Suomessa, paljonko 13 litran tankilla on range. Eihän se paljoa vie, jos ajelee vaikka 100 km/h keskinopeutta. Pitää miettiä joku parin litran Jerry matkavarustukseen. Navigointi täytyy myös järjestää, 12V ulosotto on onneksi valmiina.
    Puhelimella tietysti voi, mutta kiinteä MP-navi vois olla paikallaan. TomTom Rider tms.

    Tossa alkusoitto, jos luit tänne asti, niin kaikkea aiheeseen liittyvää saa laitella. Ideoita, nähtävää, majoitusta jne. Mutta lähinnä huomioiden 27 hevosvoimaa...

    T: Mänä
    Life is too short to leave behind.

    Kawasaki 300J 2014 - lällis

    Exät:Yamaha FZ6-S 2008, Honda CBF 1000 S 2010, Kawasaki Versys 650, 2011, GSF 1250 SA ABS 12(10), Varadero 1000-04, GSF 1250 SA-07, GSX 750F-05, DL V-strom 650-06, SV 650 S-03
  2. #2
    Totta kai maxiskootterilla pitää mennä Epsanjaan, jos siltä tuntuu.
    En mie löydä siitä mitään negatiivista tai saati ampumaan rupeaisin.
  3. #3
    Maxiskootterilla nimenomaan Espanjaan. Niillähän (melkein) kaikki muutkin siellä ajavat eli sekaan sopii paremmin kuin hyvin. Kaksipyöräinen on muutenkin kunkku Espanjassa. Sillä pääsee ja sen voi pysäköidä käytännössä mihin vaan. Mä olin Espanjassa BMW K1600GTL matkapyörällä ja sehän se vasta outolintu siellä olikin. Oli tosin helppo löytää kun erottui Maxiskootterien rivissä.

    Mä en ole hirveästi ampunut armeijan jälkeen eli se siitä ampumisesta sitten. Tsemppiä reissuun ja turvallisia (k)ilometrejä.
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    BMW R1200RT -05
    Yamaha DT 125 X -06
    Gilera SMT50 -18
  4. #4
    Tuo reitti pikkuteitä pitkin viikossa vaatii kohtuu pitkiä päiviä, veikkaan...

    Syksyllä Travessa oli tommonen punainen kaunotar odottelemassa lauttaa...
    https://photos.app.goo.gl/2XiK3UfZBrU2hp9P6
    Suomen saksalainen palailemassa sukulaisten luota Bremenistä. Nämä jututhan on ihan asenteesta kiinni.


    ... mistä tuli mieleen vanhempi juttu. Ranskalainen pariskunta : Ukko ajeli Zeuksella lasten kanssa ja vaimo Uralilla koirien kanssa.
    https://photos.app.goo.gl/on3Yw5CeQizdJ3DN6
    Heppu oli 15 vuotiaana käynyt Egyptissä mopolla yksin katselemassa pyramideja. Seikkailun makua siinäkin.
  5. #5
    Järvenrantapizza ehdottomasti joko Maggiorella tai Comolla Gardan sijaan, jos haluaa Italian kautta kiertää. Kaksipyöräisellä reissaaminen on aina hyvä idea!
  6. #6
    Miksi ihmeessä pitäisi ampua? Löytyyhän omasta historiastani luokkaa 10v maxi-skodailua, ensin Burgman 400 ja sittemmin 600 Silverwing. Itsellä näiden 2-pyöräisten vaihdot on vähän menneet niin että aina on vaihtunut prätkästä maxiin ja sitten taas takaisin. Tosin tuo SW oli jopa 7v ajan ja vasta vuosi sitten tuli tuo nykyinen iso-rosvo.

    Sinällään jos kerran on kokemusta ko. reissusta jo useammankin kerran, myös 2-pyöräisellä, niin etköhän ihan itse ole se paras asiantuntija tässä kohtaa miten tuo kannattaa tehdä. Se on ihan sama onko siellä pyörän moottorissa 300cc taikka 1300cc, se että maisema vaihtuu on tuon koko homman juju
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  7. #7
    Mielenkiintoinen reissu. Olen joskus ajellut asuntoautolla Brennerin solan läpi läpi Gardalta Innsbruckiin. Mahtava reitti. Gardalta pitää sitten miettiä kiertääkö Milanon etelä- vaiko pohjoispuolelta esim Como-järven huitteilta. Hyvä majapaikka matkan varrella on pieni Saluzzon kaupunki-På joen alkulähteillä. Itse olen ajatellut ajella Aurinkorannikolle alkusyksystä 2024. Alkuun taivallus Ruotsin läpi, sitten Saksan hali motaria pitkin ja Schwarzwaldin läpi Lounais-Saksassa. Sveitsin läpi Bern ja Geneve ja Alppien länsipuolta Grenoble Cannes ja edelleen Andorraan. Sitten joko suoraan etelään Espanjan poikki tai Baskimaan kautta San Sebastian ja Santiago de Compostela. Karttakin löytyy Kasimatkojen sivulta. Tähän reissuun menee tollaset kaksi viikkoa joten viikko voi olla aikas kiree.
  8. #8
    Lainaa pyh kirjoitti Katso viesti
    Maggiorella tai Comolla Gardan sijaan,
    Kuulisin mielelläni perustelut. Ihan vaan siksi, että mun mielestä Garda hakkaa nuo molemmat kuusnolla.
    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
  9. #9
    Jos viikko on aikaa ja pikkuteitä pitäs ajella niin aika pitkiksi venähtää ajopäivät. Saksassa vissiin pikkutiet on kait aika joutusia, mutta vuorien tolla puolella rupee se matkanteko jo tökkimään. Eli ei tuohon enää ihmeemmin nähtävyyksiä saa mahtumaan. Mutta jos Gardalle pizzalle niin tämä

    Terazza del Brivido

    Talossa on myös hotelli ja yhh on alle 50e ellei ne sitten lätkäse sitä kympin singola sublementiä siihen päälle. Mulle ei mätkässy kun olin 3yötä.

    Ja tuonne ajetaan järveltä tätä tietä pitkin

    Brasa
    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
  10.  
  11. #10
    Lainaa Elämäntapamotoristi kirjoitti Katso viesti
    Kuulisin mielelläni perustelut. Ihan vaan siksi, että mun mielestä Garda hakkaa nuo molemmat kuusnolla.
    Vuosien varrella kehittynyt subjektiivinen mielipide, Maggiore on näistä suurista järvistä mielestäni rauhallisin. Enemmän italialaisia turisteja kuin brittejä tai saksalaisia? Maggiorella tuntuu siltä, että aika on pysähtynyt, kaikkialla on sopivasti rapistunutta historiaa. Sattumalla on tietenkin mielikuviin suuri vaikutus, kohdalle osuneet paikalliset ihmiset, majoituspaikat, ravintolat yms. Lisäksi Maggioressa voi uida palelematta ilman märkäpukua!
    Taas kesäkuussa täytyy käydä ainakin Cannobiossa: